pi_112113746
registreer om deze reclame te verbergen
Na een dagje in de tuin met familie willen we vanavond onze dubbeldeurige meerpuntssluiting deuren van Buva weer op slot doen om te gaan slapen. Maar tot onze verbazing is hij met geen mogelijkheid op slot te krijgen. We hebben een systeem waarbij je door de greep naar boven te bewegen de haken boven, onder en in het midden in de sluiting vallen. Daarna kan je normaal gesproken de sleutel omdraaien en krijg je de greep niet meer naar beneden. Dit gebeurt nu dus niet. We hebben de 2e deur die met een grote pen vast gaat niet open gehad vandaag. De deur gaat wel op slot wanneer ik hem gewoon open heb. Dan kan ik de greep wel omhoog doen en de sleutel draaien en krijg je de greep niet meer naar beneden. MAar wanneer ik de deur dicht doe en ik probeer hetzelfde krijg ik de sleutel met geen mogelijkheid om gedraait. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het is een tuin op het zuiden, nog zonder zonnescherm. Dus ik zat zelf aan het werken van het hout te denken maar de deur kan wel gewoon in het slot vallen. En de greep kan wel omhoog, maar ik heb het idee dat hij net het laatste kleine stukje niet kan ofzo. Ik heb de sluitkommen al nagekeken en het is nie tzo dat daar vuil in zit ofzo.
pi_112116620
Slot en Cilinder even goed smeren met Slotspray
(dus geen siliconen-, kruipolie of Telfonspray!)
pi_112117312
als de deur iets gezakt is of kromtrekt dien je de sluit kommen opnieuw te stellen
grt eelco
pi_112122578
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb het vanmorgen weer geprobeerd en toen werkte het wel gewoon goed. Dus ik denk dat het iets door de warmte is. Vandaag hou ik de deur even op slot en dan kijk ik daarna wel even hoe het gaat. En mocht het erger worden dan zal ik het idd opnieuw laten afstellen.
pi_112167413
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 10:27 schreef eelco1 het volgende:
als de deur iets gezakt is of kromtrekt dien je de sluit kommen opnieuw te stellen
grt eelco
Dat is het helemaal. Ik heb een beschrijving gevonden hoe je dat zelf kan doen want de sluitkommen kan je zelf nastellen.
pi_112168953
Wij kunnen ook onze deur niet meer dicht doen, maar dan omdat de pin in de andere deur niet omlaag gaat, waardoor het hendeltje die je uittrekt om de deur te openen eruit blijft steken en de andere deur niet dicht kan. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Het gaatje in de grond waar de pin in moet is al schoongemaakt, daar ligt het ditmaal niet aan.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')