quote:
Op dinsdag 29 mei 2012 21:00 schreef Levolution het volgende:[..]
Slechte zaak natuurlijk. Ik ga heel even kort door de bocht klinken (om een abortusdiscussie te voorkomen zoals jij dat wil), maar tegen abortus zijn is 'ouderwets'. Turkije gaat hierop dus achteruit. Verder zullen ongewenste kinderen veel problemen opleveren. Ouders die geen geld hebben voor educatie etc.
Ik ben het met je eens wat betreft het ouderwets zijn van de weerstand tegen abortus. Aan de andere kant wil ik niet dat het vanzelfsprekend wordt om abortus te plegen. Natuurlijk, men moet de keuze hebben, maar het moet ook geen spelletje worden.
Ik gok zo dat de meerderheid van de gevallen komt door het niet gebruiken van voorbehoedsmiddelen. Wat dat betreft heeft Turkije geloof ik nog een hele lange weg te gaan; hier in Nederland is men preventief bezig om ongewenste zwangerschappen te voorkomen door middel van communicatie (voorlichtingen en gesprekken tussen ouders en kind enzovoorts), terwijl het in Turkije nogal een moeilijk onderwerp is om er vrij over te praten.
In plaats van abortus te bannen heb ik liever dat ze wat meer moeite doen en wijsheid overbrengen zodat het gezond verstand zijn werk doet.
quote:
[..]
Wat ik heb meegekregen is dat hij 3 kinderen per gezin wil zien om de vergrijzing tegen te gaan, klopt dat? Want nú de vergrijzing tegengaan met zo'n maatregel, levert toch juist weer vergrijzing op over een aantal decennia?
Ja, hij wil een sterk en jong Turkije hebben. Vergrijzing voorkom je door een constante aanlevering van zuigelingen; zolang men baart houdt het stand.
Wat betreft de keizersnede:
quote:
quote:
In de Verenigde Staten en Italië ziet nu een derde van alle baby’s een operatiekamerlamp als eerste levenslicht. Ook in ons omringende landen als Duitsland en het Verenigd Koninkrijk ligt het percentage keizersneden boven de 20 procent.
Dit leidt tot heftige discussies over het optimale aantal keizersneden.
Volgens de Wereld Gezondheidsorganisatie zou het percentage keizersneden tussen de 10 tot 15 procent moeten liggen. Maar met name de Verenigde Staten en Zuid-Amerika overschrijden deze ‘norm’, wellicht door angst voor claims, flink.
Na een stijging in het percentage keizersneden in Nederland van 2 procent in 1970, via 8 in 1993 naar ruim 13 procent in 2001, lijkt nu stabilisatie op te treden.
Bron: http://vorige.nrc.nl/wete(...)_tot_vijf_keer_hoger.
Hij zei dat de Turkse doktoren te makkelijk voor een keizersnede kozen, onder andere omdat het ze (meer) geld oplevert. Ik heb even de getallen opgezocht en het valt toch wel op dat Turkije enorm is doorgeschoten met de keizersnede. Het brengt allerlei complicaties mee voor de moeder, maar toch kies men in 51,1% van de gevallen ervoor...