abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112081817
Ik heb laatst via Ebay, bij een batterijgrip voor mijn D3100 ook 2 reservebatterijen gekocht. Deze zijn exact hetzelfde als orgineel (Lithium Ion, EN-EL14, 7.4V) enige verschil is dat orgineel 1030mAh is, en de reserve 1200mAh is.. Echter geeft de camera aan dat ie het niet doet met deze batterijen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?! Ligt het enkel aan de miliampere? Kan dit opgelost worden of heb ik pech gehad en moet ik elders de juiste reservebatterijen bestellen?!
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 27 mei 2012 @ 10:38:27 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_112081930
Li-Ion battery D-LI109, helaas moet je echt deze hebben voor je d3100. volgens mij
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  FOK!fotograaf zondag 27 mei 2012 @ 13:35:45 #3
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112086453
Jupio geeft, iig bij Sony, garantie dat ze het doen in je camera. Zelfs met herkenning van hoeveelheid energie die nog over is wordt er gezegd.
Zelf houd ik liever OEM batterijen aan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_112090366
Je geeft aan dat de camera het meldt ?

Gaat dus wel aan met de batterij erin?

Dan zou ik denken dat ie een chipje oid zoekt voor spanningscontrole oid.

melden bij e-bay verkoper, wie weet krijg je je geld terug.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 27 mei 2012 @ 17:25:57 #5
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_112093572
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
Jupio geeft, iig bij Sony, garantie dat ze het doen in je camera. Zelfs met herkenning van hoeveelheid energie die nog over is wordt er gezegd.
Zelf houd ik liever OEM batterijen aan.
Dit dus. Ik vermoed dat Nikon inmiddels dat truukje ook doorheeft en 'pratende' accu's maakt waardoor een vreemdmerk het ineens niet meer doet.

Overigens verder niks ten nadele van vreemdmerken, in mijn K20D zit een no-name als tweede accu die gewoon maandenlang op spanning blijft (als de hoofdaccu in de grip zit hoeft die tweede er alleen maar te zijn, en zelfs dat eigenlijk niet eens, maar voor het gewicht is het wel lekker)
Ook de rest van mijn collectie loopt voorbeeldig op vreemdmerken en het scheelt toch weer een aardige spreekwoordelijke slok op de spreekwoordelijke borrel.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf maandag 28 mei 2012 @ 04:30:52 #6
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112115636
Herkenbaar. Ik kon op gegeven moment nieuwe sony's kopen voor 40 euro in plaats van 80... Tja, als het dan nog maar 2 of 3 euro scheelt met imitatie, is de keuze snel gemaakt.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_112116124
typenummer is geheel hetzelfde, enkel ampere is anders. En inderdaad, "zegt" mijn D3100 dat.. maar dat zou dus liggen aan feit dat batterijen communiceren met apparaat?! :S toch jammer..
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 28 mei 2012 @ 15:09:36 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_112127112
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 08:48 schreef the_critic het volgende:
typenummer is geheel hetzelfde, enkel ampere is anders.
mAh is niet 't zelfde als A. mAh geeft aan hoeveel energie een accu levert voordat hij leeg is (x milliampère 1 uur lang) en niet de stroom die er geleverd kan worden.
quote:
En inderdaad, "zegt" mijn D3100 dat.. maar dat zou dus liggen aan feit dat batterijen communiceren met apparaat?! :S toch jammer..
Ja.
Huilen dan.
  FOK!fotograaf maandag 28 mei 2012 @ 21:03:10 #9
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112141158
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 08:48 schreef the_critic het volgende:
typenummer is geheel hetzelfde, enkel ampere is anders. En inderdaad, "zegt" mijn D3100 dat.. maar dat zou dus liggen aan feit dat batterijen communiceren met apparaat?! :S toch jammer..
Dat is nogal simpel, een andere fabrikant geeft het gewoon exact hetzelfde nummer en zegt: Kijk, nummer hetzelfde!
The summer is magic!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')