abonnement Unibet Coolblue
pi_112079837


Welkom in dit centrale backpacktopic *O*

Dit topic is speciaal bedoeld voor backpackers / beginnende backpackers, en voor iedereen die leuke verhalen en tips wilt lezen.

Wat is nou precies de bedoeling van dit topic?
de bedoeling van dit topic is om alle backpackers bij elkaar te brengen. Dit kunnen de ervaren globetrotters zijn, maar ook de onervaren backpackers, en zelfs mensen die voor de 1e x gaan backpacken en eens willen weten wat het inhoudt.

Daarnaast kunnen de backpackers hier een halve slowchat houden, en ervaringen uitwisselen etc.

Klinkt leuk, maar wat is nou precies backpacken?
Rugzaktoerisme (Engels: backpacking) is een vorm van reizen, waarbij met name jongeren met een rugzak of backpack de wijde wereld intrekken. Vaak zijn de reizen van langere duur en wordt slechts korte tijd op een vaste locatie verbleven. Rugzaktoeristen reizen meestal met een beperkt budget en liften of gebruiken het openbaar vervoer. Vaak verblijven rugzaktoeristen in een jeugdherberg of goedkope hotels. Deze toeristen maken vaak gebruik van specifieke reisgidsen, zoals de Lonely Planet, de Rough Guide, Let's Go, de Trotter of de Footprint. Dit kan alleen, of met meerdere mensen.

Meet de backpackers: (wil je ook in de OP? stuur dan even een PM naar AldoTheApache)
• Lemans24
• AldoTheApache
• Boterbartje
• Corckscrew
• okiokinl
• Farenji
• Augustus_Thijs
• Bombshell

handige links:
http://backpacken.beginthier.nl/
• backtrackers.nl
• backpackers.startpagina.nl
• Backpacken.nu
• Backpacken.be

[ Bericht 0% gewijzigd door AldoTheApache op 28-05-2012 00:19:04 ]
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_112079847
ik zal wel even beginnen, ik vertrek in december een maand naar India :)

begin in het noorden bij Delhi, en ga langzaam naar beneden. En pak op het laatst nog 4 daagjes Mumbai 8-)

1x eerder wezen backpacken, en deze keer wordt het mijn eerste solo-avontuur :7
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_112079949
dat klinkt tof.
  zondag 27 mei 2012 @ 04:37:27 #4
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112080148
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 03:29 schreef AldoTheApache het volgende:
ik zal wel even beginnen, ik vertrek in december een maand naar India :)

begin in het noorden bij Delhi, en ga langzaam naar beneden. En pak op het laatst nog 4 daagjes Mumbai 8-)

1x eerder wezen backpacken, en deze keer wordt het mijn eerste solo-avontuur :7
Vet! :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 27 mei 2012 @ 04:38:42 #5
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112080151
Leuk topic wel! *O*

Nou ik dan; ik zit nu in singapore. Heb afgelopen 2 maanden china-thailand-camodja gedaan. Morgen naar KL en daarna via tokyo nog 1 week NY voordat ik naar huis ga!

Ik wil nog niet naar huis ;(
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Moderator zondag 27 mei 2012 @ 08:25:07 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_112080623
Goed topic! Zeg Boterbartje, blijf je ook nog wat langer in Tokyo? En hoe ga je naar KL? In '97 ben ik met de nachttrein gegaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 27 mei 2012 @ 08:31:49 #7
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112080645
quote:
14s.gif Op zondag 27 mei 2012 08:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Goed topic! Zeg Boterbartje, blijf je ook nog wat langer in Tokyo? En hoe ga je naar KL? In '97 ben ik met de nachttrein gegaan.
Jup nachttreintje vanaf woodlands CIQ naar KL sentral! :)
Tokyo is maar een layover (en gezien mijn bankrekening en de prijzen daar is dat maar beter ook :P) maar als ik nog wat geld overheb wil ik sowieso de stad in!! Want ik land om 6:00 AM en vertrek 18:15PM dus tijd zat! _O_

Ik heb sowieso de smaak te pakken, ik zit nou al te denken dat ik dit zo snel mogelijk weer wil gaan doen maar dan langer weg :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112080936
Maar je reist in je eentje? Hoe bevat dat? Veel vrijheid natuurlijk, maar eenzamheid oid?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zondag 27 mei 2012 @ 09:22:21 #9
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112081007
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 09:14 schreef AldoTheApache het volgende:
Maar je reist in je eentje? Hoe bevat dat? Veel vrijheid natuurlijk, maar eenzamheid oid?
Hartstikke prima!!
In china was ik helemaal niet eenzaam omdat ik overal leuke mensen tegenkwam en mee optrok. In Thailand in BKK ook niet, vervolgens op Koh Tao eerste dagen wel omdat alleen in een huisje, maar toen ging ik duiken en leer je weer allemaal gave mensen kennen. Op Railay opgetrokken met canadezen en chilenen, super leuk en gezellig eten en pilsen 's avonds en tochten gedaan! In de trein zulke gave australiers tegengekomen ook! In Cambodja was ik alleen maar daar ging ik gewoon hele dag fietsen in angkor wat en lopen en phnom penh was ik ook alleen maar dat was prima. Thailand + Cambodja zat ik op singlerooms omdat dat goedkoper was dus dan heb je ook gelijk minder contact jammer genoeg. Maar zo'n hutje op het strand zit bij je duiken in dus lekker goedkoop en toch een beetje privacy. 's avonds gewoon laptopje pakken en chillen. En nu in singapore ben ik ook wel alleen maar weer in een grote dormroom dus je spreekt wel met mensen en alles. Alleen vandaag ben ik zo lam dat ik gewoon een dagje chill met m'n laptopje op de bank en een kop koffie, lekker is dat!

Maar ik kan dus zeggen; absoluut geen eenzaamheid maar soms wel momenten alleen. Dan is het toch wel fijn om je laptopje te hebben en een aflevering topgear te kijken ofzoiets dergelijks ;)

En de vrijheid, je kunt doen wat JIJ wilt WANNEER jij dat wilt
Toch lijkt het me wel leuk om samen met iemand te reizen aangezien ik zo flexibel ben dat ik me meestal gewoon met iemand meereis en doe wat op mij pad kom maar als je iets samen met iemand kan meemaken lijkt me dat wel gaaf hoor!! misschien volgende keer. :Y

Maar in m'n omgeving zitten alleen maar bekrompen domme boeren die liever geld aan bier uitgeven :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112083269
Ik vind het zelf ook erg relaxed om in mn eentje te reizen. Ik had wel een meisje leren kennen waar ik twee weken samen mee heb gereisd. Hierna vond ik het ook wel lekker om weer even alleen te reizen. Ik kan me ook bijna niet voorstellen om weken of maanden samen met een persoon te reizen zonder me erg te gaan irriteren. Maar dat is persoonlijk.

Ik ben nu aan het sparen om minimaal een half jaar weg te gaan. India, wat landen in Azie en australie om te werken en reizen.
pi_112083595
Ah, een (nieuw) centraal backpacktopic, dat is een goede zaak!
Daar meld ik me ook nog even voor aan :)

Vorig jaar anderhalve maand door China gereisd. Qua route leek het grotendeels op die van Boterbartje, met nog een omweg via de Yunnan-provincie.
Geweldige ervaring en veel leuke mensen tegengekomen in de hostels ^O^

Het jaar daarvoor nog wezen backpacken in oost-europa; grotendeels Hongarije en Roemenië.
En daarvoor al jaren met de tent kriskras door Europa heen, maar dat was met eigen vervoer, dus officieel misschien niet echt backpacken :+

quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 08:31 schreef Boterbartje het volgende:

Ik heb sowieso de smaak te pakken, ik zit nou al te denken dat ik dit zo snel mogelijk weer wil gaan doen maar dan langer weg :D
Dit klinkt heel bekend :D
Door werk/financiën zal het er dit jaar niet van komen om lang weg te gaan, maar voor volgend jaar zijn de pijlen op zuid-amerika of Australië gericht.
..non est vivere sed valere vita est ..
  zondag 27 mei 2012 @ 12:00:37 #12
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112083660
quote:
99s.gif Op zondag 27 mei 2012 11:58 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Ah, een (nieuw) centraal backpacktopic, dat is een goede zaak!
Daar meld ik me ook nog even voor aan :)

Vorig jaar anderhalve maand door China gereisd. Qua route leek het grotendeels op die van Boterbartje, met nog een omweg via de Yunnan-provincie.
Geweldige ervaring en veel leuke mensen tegengekomen in de hostels ^O^

Het jaar daarvoor nog wezen backpacken in oost-europa; grotendeels Hongarije en Roemenië.
En daarvoor al jaren met de tent kriskras door Europa heen, maar dat was met eigen vervoer, dus officieel misschien niet echt backpacken :+

[..]

Dit klinkt heel bekend :D
Door werk/financiën zal het er dit jaar niet van komen om lang weg te gaan, maar voor volgend jaar zijn de pijlen op zuid-amerika of Australië gericht.
Zuid-amerika! Ik ben zelf in chili geboren en ik denk dat het een van de mooiste landen op de wereld is :Y
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 27 mei 2012 @ 12:44:29 #13
274453 okiokinl
blablabla
pi_112084889
ik heb 6 mnd azie ook bijna alles alleen gereist. ja soms kom je mensen tegen in treinen of bussen en ga je samen hostels zoeken, maar dan daarna weer alleen verder.

aleen in het begin zat het me even dwars, dat aleen zijn, maar dan ga je je aanpassen en voor je het weet maak je vrienden voor het leven, waar je ook komt. en kom je mensen uit hongkong weer tegen in bankok etc etc..
zo begon ik 1ste kerstdag in taipei aleen, en eindigde ik in een volle expat kroeg aan de kerstpizza en bier met een hele groep nieuwe vrienden. :)

alleen reizen is geniaal. vrijheid.
  zondag 27 mei 2012 @ 13:05:37 #14
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112085560
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 12:44 schreef okiokinl het volgende:
ik heb 6 mnd azie ook bijna alles alleen gereist. ja soms kom je mensen tegen in treinen of bussen en ga je samen hostels zoeken, maar dan daarna weer alleen verder.

aleen in het begin zat het me even dwars, dat aleen zijn, maar dan ga je je aanpassen en voor je het weet maak je vrienden voor het leven, waar je ook komt. en kom je mensen uit hongkong weer tegen in bankok etc etc..
zo begon ik 1ste kerstdag in taipei aleen, en eindigde ik in een volle expat kroeg aan de kerstpizza en bier met een hele groep nieuwe vrienden. :)

alleen reizen is geniaal. vrijheid.
Dit!
Ik kwam iemand tegen in Beijing. En een week later stonden we samen in Xi'an
Ik kwam een koppeltje tegen in xi'an, week later stonden we samen in Guilin.
Ik kwam een koppeltje tegen midden in de nacht op een klein treinstation in het zuiden van Thailand. Eergister kwam ik ze tegen in Phnom Penh

Zo gaaf! :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112088520
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:05 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dit!
Ik kwam iemand tegen in Beijing. En een week later stonden we samen in Xi'an
Ik kwam een koppeltje tegen in xi'an, week later stonden we samen in Guilin.
Ik kwam een koppeltje tegen midden in de nacht op een klein treinstation in het zuiden van Thailand. Eergister kwam ik ze tegen in Phnom Penh

Zo gaaf! :D
Ik was een gast uit Engeland eerlijk waar 7 of 8 keer tegengekomen. :') We volgde precies dezelfde route bleek steeds. Ben hem in het zuiden van Laos uit het oog geraakt hij ging vietnam in en ik richting Cambodja
  zondag 27 mei 2012 @ 14:54:23 #16
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112089019

Toen ik uit de auto kwam bij schiphol, onhandig met m'n backpack met frisse zin om te gaan.. beetje spannend wel en alles! backpack veel te hoog op de rug, dit had ik natuurlijk wel gelijk aangepast maar de foto was al genomen :P


Vorige week; weet niet anders dan dat mijn backpack m'n huis is.. lekker cambodja binnen gaan en chillen
(enja mijn daypack lijkt vierkant omdat m'n laptop eigenlijk te groot is :') )
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112089600
Herkenbaar :P .
vind het nog steeds een gek idee dat alles wat ik nodig had gewoon in die rugtas zat. En dan hebben sommige mensen een stationcar nodig om hun spullen mee te nemen op vakantie :+ .

Wel duurde het bij mij een tijdje voordat ik de meest efficiënte manier had gevonden om spullen in die backpack op te bergen :) .
..non est vivere sed valere vita est ..
  zondag 27 mei 2012 @ 15:13:39 #18
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112089720
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:09 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Herkenbaar :P .
vind het nog steeds een gek idee dat alles wat ik nodig had gewoon in die rugtas zat. En dan hebben sommige mensen een stationcar nodig om hun spullen mee te nemen op vakantie :+ .

Wel duurde het bij mij een tijdje voordat ik de meest efficiënte manier had gevonden om spullen in die backpack op te bergen :) .
oh ik heb het zo super efficient nu, maar dat had ik bij vertrek eigenlijk al.. maar nu begin ik zelfs meer ruimte te krijgen dus ik pak blijkbaar beter :P

als ik opnieuw zou vertrekken zou ik wel NOG lichter pakken.

Maar ik begin ook goed te worden in afdingen waardoor ik een hangmat in m'n backpack heb :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 27 mei 2012 @ 23:09:19 #19
274453 okiokinl
blablabla
pi_112107411
ja je rugzak is goed maatje, die daypack sou ik lastig vinden. ik had een skischoentas gekocht in tokyo, die kan je gewoon opvouwen tot niks. prima daypack.
pi_112111462
ik heb zon daypack die je aan je backpack kan klikken _O_

geweldig ding is dat zeg _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 28 mei 2012 @ 04:22:33 #21
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112115604
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:19 schreef AldoTheApache het volgende:
ik heb zon daypack die je aan je backpack kan klikken _O_

geweldig ding is dat zeg _O_
Ja dat is die van mij ook, je kunt hem óf achterop eraan vast ritsen of voorop met 2 klikkertjes zoals op de onderste foto, bazen tas!

Alleen daypack is een tikkeltje te klein voor m'n laptop (m'n laptop is gewoon veel te groot voor m'n daypack :') )
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112116474
quote:
7s.gif Op maandag 28 mei 2012 04:22 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja dat is die van mij ook, je kunt hem óf achterop eraan vast ritsen of voorop met 2 klikkertjes zoals op de onderste foto, bazen tas!

Alleen daypack is een tikkeltje te klein voor m'n laptop (m'n laptop is gewoon veel te groot voor m'n daypack :') )
tja, ik neem geen laptop mee :P zijn genoeg internetcafeetjes of in de hotels zijn vaak wel computers te vinden
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:42:26 #23
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112889224
Hallo hallo vanuit Nederland!
Wat is het hier stil, ik dacht dat dit een leuk gezellig druk backpackerstopic zou worden! :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:38:34 #24
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112928669

Laatste avondmaal

Ennn..Thuis.

Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112930509
Ziet er nieteens zo rampzalig uit voor vliegtuigvoer :P
..non est vivere sed valere vita est ..
  vrijdag 15 juni 2012 @ 18:36:44 #26
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112939720
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:19 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Ziet er nieteens zo rampzalig uit voor vliegtuigvoer :P
Was juist super heerlijk, biefstukje was hartstikke mals, heerlijke aardappelpuree. Porseleinen schaaltje ook, metalen bestek. Cheesecake daarachter te zien.

Maar was ook premium economy of 'world traveller plus' zoals dat bij BA heet :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:13:02 #27
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112941637

Treinvoer

ontbijt op m'n kamer. En ja dat daar achter is m'n bed en dit is een rijdende tafel
:D

vliegtuigvoer

vliegtuigvoer

vliegtuigthee

Ik heb verder heel vaak super eten gehad in het vliegtuig. Heel vaak hagen dasz en lekkere noodles en alles. Van tokyo naar NY zelfs sushi en lekkere beef met rijst en pizza. Van Shanghai naar Hong Kong heeeerlijke vis in saus met aardappels.
Jammer genoeg had ik merendeel van de tijd m'n camera in de overhead bak zitten waardoor ik geen foto kon maken. Want ik maak foto's van wat ik eet, dat vind ik leuk :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112943277
Nu we toch in het centrale backpacktopic zitten moeten we ook een discussie houden over inpakalgoritmes. Hoe pak jij je backpack in? Waar stop je welke dingen?

Ik heb zelf al jaren een Bach Slim Mac 2 backpack van 70 liter en die is meer dan ruim genoeg. Hij heeft een semi-gescheiden onder- en bovencompartiment. In de loop der jaren heb ik echt een vast inpakstramien ontwikkeld.

Onderin doe ik dingen als de evt slaapzak, lakenzak, klamboe, verbandtasje, toilettas, en twee plastic tassen gevuld met resp. alle "energiedingen" (de nodige batterijen, een reserverzaklamp, lucifers, paar theelichtjes, electrische adapters/kabels) en "medicijnen" (paracetamol, malariapillen, zonnebrandspul, ontsmettingsgel, ed). Ik zorg dat alle zwaardere dingen tegen de rugkant aan de bovenkant van het onderste compartiment zitten.

Bovenin gaat de kleding, in een komo-zak zodat die altijd droog blijft, en alle overige zooi zoals souvenirs, schoenen/sandalen, handdoek, vest, etc.

Naast mijn backpack heb ik een kleine rugtas of schoudertas met wisselende dagelijkse benodigdheden als reisgids, drinken/eten, zaklamp/-mes etc.

Ik heb inmiddels een min of meer vaste paklijst en ik kan alles blindelings vinden in mijn tas. Mijn backpack is wat dat betreft heel wat beter georganiseerd dan mijn huis in Nederland. ;)

Ik vind het geweldig om je hele hebben in houden in 2 tassen te kunnen stoppen die je makkelijk met je kan meedragen. Het heeft allemaal wel voordelen en nadelen (elke keer die tas weer inpakken), maar over het algemeen vind ik leven uit een backpack toch wel behoorlijk relaxed. :D
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:12:56 #29
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112944390
Ik pak alles in plasticzakken met broeken/shirts/ondergoed alles gescheiden.
Onderin wat cadeautjes, medicijnen, lange kleren die ik niet nodig heb, wereldstekkers, slippers etc en dan bovenin kleren, laders, toilettas

Daypack zit dan vol met camera, papierwerk, paspoort en alles
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_113043842
Hoi!

Ik wilde eigenlijk een topic openen over het inpakken van een backpack, maar ik denk dat ik het hier ook wel kan vragen. Eerst de situatie. Over een maand ga ik samen met mijn vriend een maandje backpacken. We zijn nog nooit wezen backpacken en omdat gelijk een half jaar door Azië trekken geen optie was, beginnen we met Europa. Reizen doen we met de trein en voor de rest staat er niks vast, maar hoe het was laat ik over een maand of twee nog wel weten.

Ik heb deze backpack (55 liter)


We nemen zelf een tent, slaapmatjes en slaapzak mee. Maar nu vraag ik me af hoe dat het handigst in te pakken is? Tips, ideeën, iemand?
#TeamMiley
  maandag 18 juni 2012 @ 18:32:36 #31
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_113061629
Ik wil volgend jaar misschien naar Zuidoost Azië als ik geslaagd ben. Ik ben dan 18-19 jaar. Welke landen zijn het meest geschikt voor een beginner? Ik heb me nog niet echt verdiept in de verschillen tussen de landen, maar vooral Vietnam en Maleisië trekken me, al is die laatste relatief duur volgens mij. Ik wil wat mooie dingen zien en gewoon een leuke tijd hebben. Ik ben niet van plan om te gaan haasten om zo veel mogelijk te kunnen zien.
Wat is de beste periode om naar die regio te gaan? Hoeveel geld heb ik ongeveer nodig voor een maand (uitgezonderd vliegtickets)? Ik wil niet als een zwerver leven, maar ik heb ook niet veel luxe nodig. Is 20 euro per dag genoeg?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!
pi_113062366
20eu is genoeg om te slapen en een gedeelte te eten. Maar je wil natuurlijk ook dingen zien en van a naar b en c reizen. Dus ik denk dat 20eu wat krap is.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_113068415
:W

Boterbartje: Niks mis met foto's van je eten maken, zolang je maar niet 'Oooh it's looking sooooo nice' zit te gillen als de gemiddelde Amerikaan. :P

Aankomende januari vertrek ik voor 6-7 maanden Zuid-Oost Azië en 5-8 maanden Australië. Nog een paar maanden hard werken, sparen en heel veel dingen uitzoeken. :)
pi_113087792
Niemand tips voor inpakken?
#TeamMiley
pi_113091014
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:58 schreef arachide. het volgende:
Niemand tips voor inpakken?
Tja, hou het weer goed in de gaten en pak zoveel mogelijke lichte dingen in ;)

Ow en afritsbroeken :') Hoe lelijk die ook altijd zijn :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_113091090
ow en Boterbartje je hebt wel geluk met het vliegtuigeten volgens mij :P Reis je altijd premium ofzo?

Ik pak zelf altijd de goedkoopst mogelijke vlucht (want student :P ) en dan is het eten opzich niet vies, maar ook niet echt lekker :P

en 20E per dag is inderdaad wel weinig, maar als je in hostels slaapt en op straat eet is het opzich wel te doen in Vietnam schat ik
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_113091856
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:45 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Tja, hou het weer goed in de gaten en pak zoveel mogelijke lichte dingen in ;)

Ow en afritsbroeken :') Hoe lelijk die ook altijd zijn :P
Jamaar het gaat mij vooral om mijn tent, slaapzak en slaapmatje. Soms vraag ik me af waar ik een hele post voor schrijf.. :@
#TeamMiley
pi_113092010
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:08 schreef arachide. het volgende:

[..]

Jamaar het gaat mij vooral om mijn tent, slaapzak en slaapmatje. Soms vraag ik me af waar ik een hele post voor schrijf.. :@
zo'n kleine wegwerptent (die zichzelf opzet) en een automatisch opblaasbaarmatje (die zijn heel klein en wegen vaak niks) En als slaapzak is vaak zo'n dun hoeslakenzakje voldoende, maar dit ligt dus aan het weer ;)

Ik zou zeggen loop even de perrysport binnen en vraag het daar, of kijk gewoon eens rond ;)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_113092200
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:13 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

zo'n kleine wegwerptent (die zichzelf opzet) en een automatisch opblaasbaarmatje (die zijn heel klein en wegen vaak niks) En als slaapzak is vaak zo'n dun hoeslakenzakje voldoende, maar dit ligt dus aan het weer ;)

Ik zou zeggen loop even de perrysport binnen en vraag het daar, of kijk gewoon eens rond ;)
Janeeee, ik heb alles al. Koepeltentje, normale slaapzak en zelfopblazend matje, maar het ging mij erom hoe ik dat handig in kan pakken. In mijn tas, aan mijn tas? Links, rechts, omder, boven?
#TeamMiley
pi_113092240
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:18 schreef arachide. het volgende:

[..]

Janeeee, ik heb alles al. Koepeltentje, normale slaapzak en zelfopblazend matje, maar het ging mij erom hoe ik dat handig in kan pakken. In mijn tas, aan mijn tas? Links, rechts, omder, boven?
Hoe vol zit je tas :?

als er ruimte in je tas is zou ik de slaapzak daarin doen. Dan doe je de tent aan de bovenkant en hang je het matje aan je tas ^O^
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_113093225
Net een reactie gehad van het reisbureau; Omdat ik langer weg blijf dan 12 maanden moet ik met enkele tickets gaan reizen. Iemand ervaring met het binnenkomen van Australië op een enkeltje?

Ik kan op zich een paar maanden voordat ik Australie in ga alvast een ticket boeken, maar dit vanuit Australië doen voor wat extra flexibiliteit is ook wel fijn.
pi_113477672
Moet voor iemand een HUSKY SUPPORTER 70L+10L kopen.
Kwam alleen deze tegen: https://sportbay.nl/nl/pr/HUSKY-rugzak-SUPPORTER-70L10L/100

Iemand bekent met deze webshop??
Of andere suggesties?
Eskimo Joe
pi_113570096
niemand eerder iets gekocht bij

https://sportbay.nl
Eskimo Joe
pi_115785339
Zo, mijn reis naar India begint steeds dichterbij te komen. Ben nu al rustig aan het kijken voor binnenlandse vluchten :P

Weet iemand of Calcutta de moeite waard is, want vanaf daar vlieg je veel goedkoper dan vanaf Varanasi ;)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_115788354
Ik heb even een schema gemaakt, met de plaatsen die ik ga bezoeken en ongeveer hoelang. Ik heb 1 maand de tijd zeg maar ;) Dit is exclusief reistijd van en naar andere plekken ;)

1. New Delhi: 3 dagen. Waarvan 1 een dagtocht naar agra (taj mahal) is
2. Jaipur: 2,5 dagen, waarvan ik 1 dag een nationaal park ga bezoeken
3. Johdpur: 2,5 dagen
4. Udaipur: 2,5 dagen
5. Varanasi: 3,5 dagen
6. Calcutta, 3 dagen waarvan 1 dag een nationaal park
7. Chennai: 3 dagen
8. Bangalore: 3 dagen
9. Goa: 3 dagen
10 Mumbai: 3 dagen

totaal: 29 dagen, maar heb dus 1 extra dag uitloop. Ik probeer niet teveel te plannen, maar probeer wel dit aan te houden. Iets schrappen kan altijd ;)

iemand nog suggesties?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_115789166
Ik zou als ik jou was wat grote steden weglaten, of inkorten. Delhi, Chennai en Bangalore vond ik niet zo veel aan. Die grote steden ben je misschien ook snel zat, te druk en chaotisch. Ik zou dan wat langer in Goa blijven, of wat andere plekken (kleinere steden) aandoen. Wat ik zelf leuk vond was Hampi; erg mooi, indrukwekkende mysterieuze sfeer, en Ooty is een bijzonder bergstadje, waar je tof kan wandelen, lijkt wel Schotland daar. Neem naar Ooty wel een trui mee want het wordt er 's nachts *koud*.

Calcutta vond ik trouwens een erg fijne stad. Goede sfeer, leuk om een paar dagen rond te dwalen.
pi_115790835
quote:
2s.gif Op maandag 20 augustus 2012 17:31 schreef Farenji het volgende:
Ik zou als ik jou was wat grote steden weglaten, of inkorten. Delhi, Chennai en Bangalore vond ik niet zo veel aan. Die grote steden ben je misschien ook snel zat, te druk en chaotisch. Ik zou dan wat langer in Goa blijven, of wat andere plekken (kleinere steden) aandoen. Wat ik zelf leuk vond was Hampi; erg mooi, indrukwekkende mysterieuze sfeer, en Ooty is een bijzonder bergstadje, waar je tof kan wandelen, lijkt wel Schotland daar. Neem naar Ooty wel een trui mee want het wordt er 's nachts *koud*.

Calcutta vond ik trouwens een erg fijne stad. Goede sfeer, leuk om een paar dagen rond te dwalen.
Ja ik zat zelf ook al te kijken naar de wat kleinere steden, maar dat is natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg :P dank voor de tips 8-)

bestrijk ik nu een beetje heel het land goed? Of mis ik nog heel belangrijke mooie plekken?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_115791699
Ik denk dat je programma vol genoeg zit. Er zijn nog zat plekken die meer dan de moeite waard zijn maar daarvoor is een maand echt te kort.
pi_115793138
Oeh ik ga hier ook meelezen. Ik ben van plan om in november/december 1.5 maand naar Azië te gaan. Het wordt mn eerste keer dus heb nog veel uit te zoeken en te leren:).
pi_115817901
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:22 schreef Mr.West het volgende:
Oeh ik ga hier ook meelezen. Ik ben van plan om in november/december 1.5 maand naar Azië te gaan. Het wordt mn eerste keer dus heb nog veel uit te zoeken en te leren:).
vet ;) Heb je al een bestemming of is dat ook nog een raadsel? :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116550897
Ik denk gewoon Thailand Vietnam en Laos:). Nu te kijken wanneer het beste is om te vliegen ivm met prijzen
  zondag 9 september 2012 @ 11:08:21 #52
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_116557874
Ik wil samen met mn vriend gaan backpacken in Midden en Zuid Amerika. Eerst goed sparen, dus het zijn nog toekomstplannen. Iemand goeie tips? Tot die tijd lurk ik hier gezellig mee O+
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_116652085
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:08 schreef Lov1 het volgende:
Ik wil samen met mn vriend gaan backpacken in Midden en Zuid Amerika. Eerst goed sparen, dus het zijn nog toekomstplannen. Iemand goeie tips? Tot die tijd lurk ik hier gezellig mee O+
Ik zou chili aanraden. Persoonlijk vind ik dat het mooiste land waar ik tot nu toe ben geweest. Je kunt super vet van boven (atacama woestijn, san pedro, zoutvlaktes, vicuna's, lama's, geisers del tatio) helemaal naar beneden gaan. In het midden het je de region metropolitana met hoofdstad santiago en leuke kustplaatsjes. Iets verder naar het zuiden is de regio met pucon/ villarica aan te raden met prachtige groene berg omgeving, vulkanen en thermaal baden. Verder naar het zuiden kom je in de meren regio van frutillar etc. ook erg mooi. Het eiland chiloe is ook erg mooi.

Verder naar het zuiden raak je de echte patagonie in, deze weg heet carretera austral en bestaat uit een gravel weg. Je komt hier ook heel veel fietsers tegen die deze weg helemaal af fietsen en de omgeving is gewoon wonderschoon (omgeving lago general carera etc) en als je dan verder zuiderlijk trekt kom je bij torres del paine wat echt een super super gebied/trektocht moet zijn, deze heb ik helaas zelf nog niet gedaan. Maar deze omgeving leent zich ook prima voor raften, gletsjers klimmen etc. en verder zuiderlijk zit antartica.

Peru vond ik zelf ook erg mooi!

Wél 1 tip: engels is niet zo standaard in zuid-amerika als in europa.. weet niet of je spaans spreekt maar misschien is een cursus spaans een idee. En natuurlijk ook omdat het de mooiste taal in de wereld is hehe :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_116652104
Mensen mensen,

Is 'het begin' ook gelijk 'het eind'?
Verhalen? ideeën? backpackers?

:Y
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_116682865
Oke ik ben nu bezig met het plannen van mijn reis en alles eromheen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Waar en hoe kan het beste beginnen met dingen regelen/plannen?

Het wordt mijn 1e reis dus ik heb nog geen ervaring met alles wat erbij komt kijken:)
pi_116684857
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:43 schreef Mr.West het volgende:
Oke ik ben nu bezig met het plannen van mijn reis en alles eromheen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Waar en hoe kan het beste beginnen met dingen regelen/plannen?

Het wordt mijn 1e reis dus ik heb nog geen ervaring met alles wat erbij komt kijken:)
http://www.reizigerinhetbuitenland.nl/reizen/wereldactiefstart/

Deze site van JOHO is een dikke aanrader. Staat veel info op over alles wat bij reizen komt kijken, van paklijsten tot vaccinaties en verzekeringen. Ze hebben winkels in Den Haag, Leiden, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Groningen. Absoluut de moeite waard om eens te bekijken. Heb er zelf mijn verzekeringen geregeld, info gehaald over vaccinaties en een hoop spullen gekocht zoals een geïmpregneerde klamboe (ben twee maanden in Costa Rica geweest dit jaar). Alle medewerkers hebben reiservaring, dus die kunnen je ook nog goede tips geven.
pi_116691384
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:43 schreef Mr.West het volgende:
Oke ik ben nu bezig met het plannen van mijn reis en alles eromheen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Waar en hoe kan het beste beginnen met dingen regelen/plannen?

Het wordt mijn 1e reis dus ik heb nog geen ervaring met alles wat erbij komt kijken:)
Zoals hierboven kun je naar een winkel, of je doet alles lekker zelf wat waarschijnlijk wel iets goedkoper is.

Eerst moet je natuurlijk wat vertellen!
- waar ga je naar toe
- ga je alleen of samen?
- hoe lang ga je?
- wat wil je sowieso doen/ zien
- heb je al spullen gekocht of helemaal niets
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_116691559
Ik ga maar binnenkort eens mijn visum voor India regelen 8-)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116725246
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:17 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Zoals hierboven kun je naar een winkel, of je doet alles lekker zelf wat waarschijnlijk wel iets goedkoper is.

Eerst moet je natuurlijk wat vertellen!
- waar ga je naar toe
- ga je alleen of samen?
- hoe lang ga je?
- wat wil je sowieso doen/ zien
- heb je al spullen gekocht of helemaal niets
Ik ga alleen op reis en ik wil sowieso naar Thailand toe en met uitstapjes naar Vietnam/Laos en misschien nog andere landen. Ik wil tussen de 2 en 4 maanden weg zijn. Ik heb gister de Lonely Planet binnen gekregen en zit daar nu een beetje doorheen te kijken, maar heb nog niet echt dingen die ik echt moet zien.
pi_116730146
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:37 schreef Boterbartje het volgende:
Mensen mensen,

Is 'het begin' ook gelijk 'het eind'?
Verhalen? ideeën? backpackers?

:Y
Mwoah, het is nog iets meer 3 maanden wachten tot ik eindelijk op pad kan. ;( Daarna komen er vast wel verhalen/ervaringen. :Y
pi_116735160
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:53 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Ik ga alleen op reis en ik wil sowieso naar Thailand toe en met uitstapjes naar Vietnam/Laos en misschien nog andere landen. Ik wil tussen de 2 en 4 maanden weg zijn. Ik heb gister de Lonely Planet binnen gekregen en zit daar nu een beetje doorheen te kijken, maar heb nog niet echt dingen die ik echt moet zien.
2 maanden thailand is wel erg lang :P Maarja als je het inderdaad combineert met Laos en Vietnam heb je wel een mooie trip ja ;)

en als je 4 maanden gaat zou ik Cambodja er ook nog bij pakken ;) ANGKOR WAT _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116738095
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:53 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Ik ga alleen op reis en ik wil sowieso naar Thailand toe en met uitstapjes naar Vietnam/Laos en misschien nog andere landen. Ik wil tussen de 2 en 4 maanden weg zijn. Ik heb gister de Lonely Planet binnen gekregen en zit daar nu een beetje doorheen te kijken, maar heb nog niet echt dingen die ik echt moet zien.
Dat moet je ook niet teveel van te voren bepalen. Kies hoogstens een paar dingen die je wil zien/bezoeken, en de rest laat je lekker afhangen van het moment. Ga vooral niet heel je reis van te voren inplannen, dat is zonde en zinloos. Zeker als je een paar maanden weggaat.
pi_116744678
Ik ben nu aan het wachten op een visum naar India. Dat duurt best nog wel lang (vorige week dinsdag mijn paspoort bij het bureau gebracht). Ze zeiden ook dat het voor een 6 maandenvisum langer gaat duren (dan bij een 3maanden visum) omdat dat bijna nooit aangevraagd word.
Hebben verder mensen nog tips voor India? Ik begin in ieder geval bij Delhi.
Ten noorden van Delhi (het Kasjmir gebied) moet je niet komen hoorde ik. Dat schijnt erg gevaarlijk te zijn. Verder heb ik veel mensen over de Andamanen eilanden gehoord. Weet iemand misschien of dit de moeite is en of dit goed bereikbaar is?
pi_116747802
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:53 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Ik ga alleen op reis en ik wil sowieso naar Thailand toe en met uitstapjes naar Vietnam/Laos en misschien nog andere landen. Ik wil tussen de 2 en 4 maanden weg zijn. Ik heb gister de Lonely Planet binnen gekregen en zit daar nu een beetje doorheen te kijken, maar heb nog niet echt dingen die ik echt moet zien.
Mijn tips zou dit zijn:

Plan niet teveel in van te voren. Regel een ticket retourtje naar 1 land maar een flexibel ticket zodat je nog met de datum kan spelen. Zou zeker ook cambodja aanraden vanwege ankor wat!

Zorg dat je een goede tas hebt, een leuke camera en verder weinig meenemen. Informeer bij de GGD wat voor vaccinaties je nodig hebt (sowieso hepatitis A).

Lees rustig je lonely planet, kijk ook in de Thailand topics.

Zelf vond ik China heel vet, dus mocht je denken nog tijd te hebben voor china.. aanrader!

Lees wat over de treinen (www.seat61.com) heeft goede informatie en het is de meest chille en veilig manier om je te verplaatsen door azie. De nachttrein loopt van bangkok bijvoorbeeld naar het zuiden.. helemaal door maleisie naar singapore. Mocht je lange lappen hebben kun je ook goedkoop vliegen met jetstar en airasia. Ben zelf van Phnom Penh naar Singapore gevlogen, super chill.

Kijk ook even waar je een visum voor nodig hebt. China is sowieso. Thailand denk ik ook omdat je langer dan 30 dagen bent als je vlucht daarop gaat. Cambodja koop je aan de grens en de rest heeft geen visum volgens mij.

En stel veel vragen en vertel leuke dingen! :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_116748898
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:22 schreef arsenalforever het volgende:
Ik ben nu aan het wachten op een visum naar India. Dat duurt best nog wel lang (vorige week dinsdag mijn paspoort bij het bureau gebracht). Ze zeiden ook dat het voor een 6 maandenvisum langer gaat duren (dan bij een 3maanden visum) omdat dat bijna nooit aangevraagd word.
Een 6 maandenvisum wordt volgens mij vaak genoeg aangevraagd maar heel vaak niet gehonoreerd. India wordt steeds strenger wat dat betreft en het is nu al een stuk moeilijker dan een jaar of twee geleden. Toen is het mij nog gelukt maar ik moest wel een "smeekbrief" schrijven met de reden en reisplan.

quote:
Hebben verder mensen nog tips voor India? Ik begin in ieder geval bij Delhi.
Ten noorden van Delhi (het Kasjmir gebied) moet je niet komen hoorde ik. Dat schijnt erg gevaarlijk te zijn. Verder heb ik veel mensen over de Andamanen eilanden gehoord. Weet iemand misschien of dit de moeite is en of dit goed bereikbaar is?
Andaman is prima bereikbaar met het vliegtuig, of als je tijd over hebt met de boot (ruim drie dagen).
Die eilanden zijn vooral erg interessant als je duikt, daarvoor is het echt zeer de moeite waard. Let erop dat je een aparte permit nodig hebt voor de andaman eilanden, dat moet je dus aangeven bij je visumaanvraag... die je dus al hebt gedaan. Misschien dat je achteraf nog de benodigde stempels kan krijgen, dat zou ik niet precies weten.
pi_116751161
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:22 schreef arsenalforever het volgende:
Ik ben nu aan het wachten op een visum naar India. Dat duurt best nog wel lang (vorige week dinsdag mijn paspoort bij het bureau gebracht). Ze zeiden ook dat het voor een 6 maandenvisum langer gaat duren (dan bij een 3maanden visum) omdat dat bijna nooit aangevraagd word.
Hebben verder mensen nog tips voor India? Ik begin in ieder geval bij Delhi.
Ten noorden van Delhi (het Kasjmir gebied) moet je niet komen hoorde ik. Dat schijnt erg gevaarlijk te zijn. Verder heb ik veel mensen over de Andamanen eilanden gehoord. Weet iemand misschien of dit de moeite is en of dit goed bereikbaar is?
jij gaat ook naar india? :o

Ik ook, in december en jij? ;)

Waar en hoe heb jij dat visum aangevraagd?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116754597
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 19:26 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

jij gaat ook naar india? :o

Ik ook, in december en jij? ;)

Waar en hoe heb jij dat visum aangevraagd?
Zeker ga ik naar India:) Ik wil als mijn visum klaar is vertrekken dus ik hoop rond 25 september. Ik heb mijn visum aangevraagd bij het visumbureau in Amsterdam (veemarkt 230). Ik dacht dat ze daar alleen de kosten van het visum rekende (65 euro) maar toen ik daar aankwam bleek dat het dus ook boven de 100 euro uitkomt (door de servicekosten). Je kan het dus net zo goed bij de ANWB halen bv.
Hoe lang ga jij naar India en wat ga je allemaal bezoeken? Ben je al voorbereid op alle soorten oplichterijen die daar voorkomen;)
Deze link zou ik als voorbereiding goed doorlezen (daarin staan allemaal ervaringen van mensen die met oplichterijen te maken heeft gehad en hiermee kan je veel voorkomen): http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=4456
pi_116764971
Oke super bedankt voor de reacties. Ik was sowieso niet van plan om veel te plannen inderdaad, De leukste dingen gebeuren meestal toch spontaan. Oja waar kan ik het beste een goede backpack kopen? Vaccinaties heb ik al, deze zomer in Indonesie geweest:).
pi_116765970
http://www.bever.nl/
Maar koop een backpack niet via internet, ga er langs en probeer ze allemaal uit.
pi_116771891
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:35 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

Zeker ga ik naar India:) Ik wil als mijn visum klaar is vertrekken dus ik hoop rond 25 september. Ik heb mijn visum aangevraagd bij het visumbureau in Amsterdam (veemarkt 230). Ik dacht dat ze daar alleen de kosten van het visum rekende (65 euro) maar toen ik daar aankwam bleek dat het dus ook boven de 100 euro uitkomt (door de servicekosten). Je kan het dus net zo goed bij de ANWB halen bv.
Hoe lang ga jij naar India en wat ga je allemaal bezoeken? Ben je al voorbereid op alle soorten oplichterijen die daar voorkomen;)
Deze link zou ik als voorbereiding goed doorlezen (daarin staan allemaal ervaringen van mensen die met oplichterijen te maken heeft gehad en hiermee kan je veel voorkomen): http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=4456
Hee thanks :D

Ik ga zelf 1 maand, dus dat is opzich wel prima te doen.
Ik heb hier een globaal schemaatje van welke steden ik ga zien:
Delhi, Agra (dagtocht vanaf delhi), Jaipur, Johdpur, Udaipur, Varanasi, Calcutta, Bangalore, Goa, Mumbai

Verder wil ik ook nog 2 dagen naar een nationaal park gaan. Op tijgertocht :P

en jij?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116773299
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:57 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Hee thanks :D

Ik ga zelf 1 maand, dus dat is opzich wel prima te doen.
Ik heb hier een globaal schemaatje van welke steden ik ga zien:
Delhi, Agra (dagtocht vanaf delhi), Jaipur, Johdpur, Udaipur, Varanasi, Calcutta, Bangalore, Goa, Mumbai

Verder wil ik ook nog 2 dagen naar een nationaal park gaan. Op tijgertocht :P

en jij?
Dat zijn mooie plannen! Is een maand niet te kort voor jou plannen? Ik heb gehoord dat het OV niet altijd meewerkt en de afstanden nogal groot zijn. Ik wil rond de 3 maanden gaan. Ik wil vanaf Delhi eerst het westen gaan zien (Rajasthan) en dan door het midden naar Calcutta. Ik denk dat ik vanaf daar het vliegtuig neem naar het zuiden. Via de kust bij Goa wil ik dan weer terug naar Delhi gaan. Een tijgertocht is ook wel vet indd. En heb je al gedacht aan een kamelentocht bij Jaisalmer?
Kan je trouwens niet beter in Agra overnachten dan een dagtocht te gaan doen vanaf Delhi? Ik hoorde dat je bij de Taj Mahal al rond 6 uur sochtends in de rij moet staan voor een kaartje. Dan zou je erg vroeg moeten vertrekken uit Delhi:)
pi_116775370
Vette topic, Ik loop nu een half jaar stage in Berlijn. Maar vanwege de laatstudeerboete denk ik erover na om er volgend jaar een jaartje tussen uit te knijpen en ook zo een life-changing experience mee te maken. Maar hoeveel gaat me dit uiteindelijk kosten? Als ik 3 maanden op reis wil, dan zal ik zeker 3000 euro moeten sparen alleen al buiten het vliegticket om denk ik. Thailand lijkt me heel tof, maar Nieuw-Zeeland ga ik ook niet echt uitsluiten. Ik maak me alleen altijd druk om de overnachtingen. Hoe duur zijn de hostels nou eigenlijk?
Is it worth the aggravation,
to find yourself a job when there's nothing worth working for?
pi_116779616
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:42 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

Dat zijn mooie plannen! Is een maand niet te kort voor jou plannen? Ik heb gehoord dat het OV niet altijd meewerkt en de afstanden nogal groot zijn. Ik wil rond de 3 maanden gaan. Ik wil vanaf Delhi eerst het westen gaan zien (Rajasthan) en dan door het midden naar Calcutta. Ik denk dat ik vanaf daar het vliegtuig neem naar het zuiden. Via de kust bij Goa wil ik dan weer terug naar Delhi gaan. Een tijgertocht is ook wel vet indd. En heb je al gedacht aan een kamelentocht bij Jaisalmer?
Kan je trouwens niet beter in Agra overnachten dan een dagtocht te gaan doen vanaf Delhi? Ik hoorde dat je bij de Taj Mahal al rond 6 uur sochtends in de rij moet staan voor een kaartje. Dan zou je erg vroeg moeten vertrekken uit Delhi:)
Tja, ik heb al een druk schema dus als ik dan ook nog 2 dagen in Agra moet zitten ;) Daarnaast schijnt daar naast de Taj niet veel te zijn. En qua drukte van het schema ik heb zeg maar 3 uitloopdagen en ik pak 2x het vliegtuig (calcutta ==> bangalore en Udaipur ==> Varanasi) En ik als het goed is heb ik mijn afstanden zo gepland dat ik zowel de bus als de trein kan pakken dus eigenlijk moet ik niet echt vertraging oplopen. hoop ik O-)

Jasailmar gaat waarschijnlijk niet lukken, maar dat leek me ook heel vet inderdaad :)

Met wie ga je, of ga je alleen?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116779648
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:44 schreef shitelife het volgende:
Vette topic, Ik loop nu een half jaar stage in Berlijn. Maar vanwege de laatstudeerboete denk ik erover na om er volgend jaar een jaartje tussen uit te knijpen en ook zo een life-changing experience mee te maken. Maar hoeveel gaat me dit uiteindelijk kosten? Als ik 3 maanden op reis wil, dan zal ik zeker 3000 euro moeten sparen alleen al buiten het vliegticket om denk ik. Thailand lijkt me heel tof, maar Nieuw-Zeeland ga ik ook niet echt uitsluiten. Ik maak me alleen altijd druk om de overnachtingen. Hoe duur zijn de hostels nou eigenlijk?
Thailand is heel goedkoop, daar ben je met 3000E 3 maanden lang een vorst :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116780123
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 00:02 schreef Farenji het volgende:
http://www.bever.nl/
Maar koop een backpack niet via internet, ga er langs en probeer ze allemaal uit.

Dit zeker!
Dacht op het zicht een mooie backpack gezien te hebben, maar achteraf (met 15kg+ erin) zat dat ding hopeloos. Was ik blij dat ik daar in de winkel achter kwam.
Heb een stuk of 6 verschillende backpacks geprobeerd voordat ik een echt goede had gevonden die ook nog prima zit als ie helemaal vol zit.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_116780234
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:44 schreef shitelife het volgende:
Vette topic, Ik loop nu een half jaar stage in Berlijn. Maar vanwege de laatstudeerboete denk ik erover na om er volgend jaar een jaartje tussen uit te knijpen en ook zo een life-changing experience mee te maken. Maar hoeveel gaat me dit uiteindelijk kosten? Als ik 3 maanden op reis wil, dan zal ik zeker 3000 euro moeten sparen alleen al buiten het vliegticket om denk ik. Thailand lijkt me heel tof, maar Nieuw-Zeeland ga ik ook niet echt uitsluiten. Ik maak me alleen altijd druk om de overnachtingen. Hoe duur zijn de hostels nou eigenlijk?
Hostels kosten in Azië bijna niks, hoewel het natuurlijk afhankelijk blijft van je wensen. Ga je in een dorm met 11 anderen, of wil je een double room waar je in je eentje gebruik van maakt. Dorms heb je voor een paar euro al te pakken, dat kost echt niks.

De meeste kosten zal je vooral kwijt zijn aan vervoer, dus of je het redt met 3000eu hangt een beetje af van waar je allemaal naartoe gaat.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_116780971
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:34 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Tja, ik heb al een druk schema dus als ik dan ook nog 2 dagen in Agra moet zitten ;) Daarnaast schijnt daar naast de Taj niet veel te zijn. En qua drukte van het schema ik heb zeg maar 3 uitloopdagen en ik pak 2x het vliegtuig (calcutta ==> bangalore en Udaipur ==> Varanasi) En ik als het goed is heb ik mijn afstanden zo gepland dat ik zowel de bus als de trein kan pakken dus eigenlijk moet ik niet echt vertraging oplopen. hoop ik O-)

Jasailmar gaat waarschijnlijk niet lukken, maar dat leek me ook heel vet inderdaad :)

Met wie ga je, of ga je alleen?
Ja daar heb je zeker gelijk in. Agra schijnt ook indd niet zo bijzonder te zijn daarbuiten. Met het vliegen bespaar je ook een hoop tijd en is ook wel wat relaxter denk ik. En in het midden van India is toch weinig te zien op nationale parken na. Ik ga alleen hoewel mij het wel leuk lijkt om daar met iemand verder te reizen. Ik hoorde helaas van iemand dat de backpackers daar minder toegankelijk als oa in Thailand zijn. Er lopen ander soort mensen rond (veel hippies en andere vage types). Maar ik zal wel zien. Ga je al je vliegtickets en treinkaarten al thuis boeken of doe je dat daar? En ga je ook alleen reizen?
pi_116781191
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:10 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

Ja daar heb je zeker gelijk in. Agra schijnt ook indd niet zo bijzonder te zijn daarbuiten. Met het vliegen bespaar je ook een hoop tijd en is ook wel wat relaxter denk ik. En in het midden van India is toch weinig te zien op nationale parken na. Ik ga alleen hoewel mij het wel leuk lijkt om daar met iemand verder te reizen. Ik hoorde helaas van iemand dat de backpackers daar minder toegankelijk als oa in Thailand zijn. Er lopen ander soort mensen rond (veel hippies en andere vage types). Maar ik zal wel zien. Ga je al je vliegtickets en treinkaarten al thuis boeken of doe je dat daar? En ga je ook alleen reizen?
Jup ik reis ook alleen, dus misschien kom ik je nog wel tegen haha :P Ja qua backpackers daar heb ik ook nog niet heel veel over gehoord moet ik zeggen. Maarja ZoA is toch wel qua backpackers veel populairder dan India. Maarja ...

Vliegtickets ga ik wel al boeken, treinkaarten nog niet. Die boek ik daar wel ;)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116782578
Ik ga dit wel even volgen, al is het alleen maar omdat ik jaloers ben dat jullie zo lang achter elkaar op reis kunnen :P en omdat ik volgend jaar naar Thailand ga en de rugzak tips misschien toch in overweging ga nemen (al zie ik het niet gebeuren dat ik uit een rugzak leef, haha)
pi_116784392
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:16 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Jup ik reis ook alleen, dus misschien kom ik je nog wel tegen haha :P Ja qua backpackers daar heb ik ook nog niet heel veel over gehoord moet ik zeggen. Maarja ZoA is toch wel qua backpackers veel populairder dan India. Maarja ...

Vliegtickets ga ik wel al boeken, treinkaarten nog niet. Die boek ik daar wel ;)
Als je ook in september was gegaan hadden we nog een stukje samen kunnen optrekken maar denk dat ik het tegen december wel gezien heb daar:) Ik dacht dat India ook wel populair was bij backpackers maar dat valt wel mee dus.
pi_116784616
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:32 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

Als je ook in september was gegaan hadden we nog een stukje samen kunnen optrekken maar denk dat ik het tegen december wel gezien heb daar:) Ik dacht dat India ook wel populair was bij backpackers maar dat valt wel mee dus.
Kun jij mij helpen voor die visumaanvraag, want ik kom er zelf niet uit :@

Bij de ANWB moet je ook een verklaring van je school oid hebben volgens mij. Echt heel bizar :')

Hoe deed je dat bij die ambassade, want dat is misschien makkelijker?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116785738
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:37 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Kun jij mij helpen voor die visumaanvraag, want ik kom er zelf niet uit :@

Bij de ANWB moet je ook een verklaring van je school oid hebben volgens mij. Echt heel bizar :')

Hoe deed je dat bij die ambassade, want dat is misschien makkelijker?
Ik heb momenteel geen werk dus ik moest mijn bankafschrift laten zien. Als je nog op school zit moet je indd een verklaring van je school vragen. Bij de ambassade moet je ook al je documenten zelf regelen maar daar gaven ze wel uitleg wat ze nodig hadden (bij de anwb zal dat ook wel zo zijn?). Je moet er ook aan denken dat je voor India een speciaal formaat pasfoto nodig hebt (5 bij 5 cm). Deze kon ik gelukkig bij de ambassade laten maken. Als je verdere hulp nodig hebt zeg je het maar:)
pi_116789910
Heerlijk zeg die voorpret
pi_116794841
Zitten hier ook mensen die weleens een jaar weg zijn geweest. Ik ben daar op het moment voor aan het sparen. Ben benieuwd wat voor budget hier mensen voor reserveren. Om de kosten wat te drukken wil ik australie niet te lang bezoeken.

Zit te denken aan een wereldticket te denken Amsterdam - Delhi - Bangkok - Sydney - Amsterdam of Amsterdam -Delhi - Bangkok - Sydney - Land in zuid-amerika- Amsterdam. Heb nog geen prijsopgaaf gevraagd bij organisaties.. misschien iemand hier die zo'n soort ticket heeft geboekt?

Zowiseso wil ik het erg graag of mn studieschuld afbetalen.. maar denk toch dat het op reis gaan wordt. ;)
pi_116795028
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:14 schreef Bombshell het volgende:
Zitten hier ook mensen die weleens een jaar weg zijn geweest. Ik ben daar op het moment voor aan het sparen. Ben benieuwd wat voor budget hier mensen voor reserveren. Om de kosten wat te drukken wil ik australie niet te lang bezoeken.

Zit te denken aan een wereldticket te denken Amsterdam - Delhi - Bangkok - Sydney - Amsterdam of Amsterdam -Delhi - Bangkok - Sydney - Land in zuid-amerika- Amsterdam. Heb nog geen prijsopgaaf gevraagd bij organisaties.. misschien iemand hier die zo'n soort ticket heeft geboekt?

Zowiseso wil ik het erg graag of mn studieschuld afbetalen.. maar denk toch dat het op reis gaan wordt. ;)
volgens mij kon je zo'n ticket kopen bij kilroy, 11 tickets voor 1000 euro volgens mij
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116808140
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:14 schreef Bombshell het volgende:
Zitten hier ook mensen die weleens een jaar weg zijn geweest. Ik ben daar op het moment voor aan het sparen. Ben benieuwd wat voor budget hier mensen voor reserveren. Om de kosten wat te drukken wil ik australie niet te lang bezoeken.

Zit te denken aan een wereldticket te denken Amsterdam - Delhi - Bangkok - Sydney - Amsterdam of Amsterdam -Delhi - Bangkok - Sydney - Land in zuid-amerika- Amsterdam. Heb nog geen prijsopgaaf gevraagd bij organisaties.. misschien iemand hier die zo'n soort ticket heeft geboekt?

Zowiseso wil ik het erg graag of mn studieschuld afbetalen.. maar denk toch dat het op reis gaan wordt. ;)
Ik ga in januari voor 12-15 maanden naar Z-O Azië / Australië en mogelijk een paar weken NZ.

Zuid-Amerika is afgevallen voor mij vanwege de ticketprijzen vanuit Australië, je kan zo minimaal 1500 euro optellen bij de ticketprijs die je normaal zou betalen t/m Australië. Mijn totale budget ligt rond de 20-22k ex. vliegtickets.

Mocht je twijfelen over een lange reis of studieschuld afbetalen; ga die reis doen. Studieschuld afbetalen kan altijd nog, langere tijd op reis wordt steeds moeilijker als je ouder wordt.

[ Bericht 6% gewijzigd door ElDinosaur op 15-09-2012 09:24:44 ]
pi_116837384
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:14 schreef Bombshell het volgende:
Zitten hier ook mensen die weleens een jaar weg zijn geweest. Ik ben daar op het moment voor aan het sparen. Ben benieuwd wat voor budget hier mensen voor reserveren. Om de kosten wat te drukken wil ik australie niet te lang bezoeken.

Zit te denken aan een wereldticket te denken Amsterdam - Delhi - Bangkok - Sydney - Amsterdam of Amsterdam -Delhi - Bangkok - Sydney - Land in zuid-amerika- Amsterdam. Heb nog geen prijsopgaaf gevraagd bij organisaties.. misschien iemand hier die zo'n soort ticket heeft geboekt?

Zowiseso wil ik het erg graag of mn studieschuld afbetalen.. maar denk toch dat het op reis gaan wordt. ;)
Kijk voor een wereldticket eens bij oneworld.com en dan rtw ticket of worldexplorer of hoe dat ook heet. Oneworld heeft goede dekking over de wereld en kosten worden gerekend aan de hand van aantal legs of aantal continenten dacht ik ;)
[
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 08:31 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ik ga in januari voor 12-15 maanden naar Z-O Azië / Australië en mogelijk een paar weken NZ.

Zuid-Amerika is afgevallen voor mij vanwege de ticketprijzen vanuit Australië, je kan zo minimaal 1500 euro optellen bij de ticketprijs die je normaal zou betalen t/m Australië. Mijn totale budget ligt rond de 20-22k ex. vliegtickets.

Mocht je twijfelen over een lange reis of studieschuld afbetalen; ga die reis doen. Studieschuld afbetalen kan altijd nog, langere tijd op reis wordt steeds moeilijker als je ouder wordt.
Heroverweeg zuid-amerika ipv australie. Australie is zo mainstream geworden, het is overal echt toeristisch. Wil je echt mooie landen zien? Ga naar bijvoorbeeld chili en trek die van boven helemaal naar beneden, zo divers!!

22k is heel erg ruim maar ligt eraan hoelang je australie zou willen doen. In zuid-oost azie ben je met 800 euro per maand een vorst met eigen kamers etc. Maar ligt er ook aan hoeveel je gaat reizen. In thailand is dat niet echt duur (25 euro van bangkok naar het zuiden ofzoiets) maar china is bijvoorbeeld wél wat duurder qua vervoer, maar zeker een aanrader. China is gewoonweg prachtig.
Singapore is bijvoorbeeld erg duur voor ZOazie begrippen en zelfs duur vergeleken met Nederland. Desalniettemin een prachtig land!

quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:34 schreef Mr.West het volgende:
Oke super bedankt voor de reacties. Ik was sowieso niet van plan om veel te plannen inderdaad, De leukste dingen gebeuren meestal toch spontaan. Oja waar kan ik het beste een goede backpack kopen? Vaccinaties heb ik al, deze zomer in Indonesie geweest:).
Goede backpack kun je beste testen bij bever. Pas ze even mét bepakking. Koop ook een goede kwaliteitstas zoals northface, osprey, nomad etc. Zo'n tas gaat je wel 20 jaar mee als je een goede koopt en hem goed behandeld. Een travelpack (backpack + daypack) kan ook erg handig zijn!! Tevens kun je ook even kijken naar TSA sloten mocht je over VS vliegen en regenhoes voor je tas.

Vaccinaties kun je wel hebben gehad voor indonesie, maar ZO azie is niet alleen indonesie. Vraag even bij je GGD. Voor cambodja wordt bijvoorbeeld aangeraden om malariapillen te slikken en voor bepaalde landen heb je nog andere vaccinaties nodig.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_116839514
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2012 01:57 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Kijk voor een wereldticket eens bij oneworld.com en dan rtw ticket of worldexplorer of hoe dat ook heet. Oneworld heeft goede dekking over de wereld en kosten worden gerekend aan de hand van aantal legs of aantal continenten dacht ik ;)
[

[..]

Heroverweeg zuid-amerika ipv australie. Australie is zo mainstream geworden, het is overal echt toeristisch. Wil je echt mooie landen zien? Ga naar bijvoorbeeld chili en trek die van boven helemaal naar beneden, zo divers!!

22k is heel erg ruim maar ligt eraan hoelang je australie zou willen doen. In zuid-oost azie ben je met 800 euro per maand een vorst met eigen kamers etc. Maar ligt er ook aan hoeveel je gaat reizen. In thailand is dat niet echt duur (25 euro van bangkok naar het zuiden ofzoiets) maar china is bijvoorbeeld wél wat duurder qua vervoer, maar zeker een aanrader. China is gewoonweg prachtig.
Singapore is bijvoorbeeld erg duur voor ZOazie begrippen en zelfs duur vergeleken met Nederland. Desalniettemin een prachtig land!
Zuid Amerika staat ook echt nog wel op de lijst om te doen. Maar dit zou de laatste kans zijn dat ik met een working holiday visum in Australië terecht kan. Lastige keuzes dus. :P

Over de prijzen in zo-Azie had ik inderdaad al gehoord dat ik daar heel ruim zit qua budget. Geeft in ieder geval ruimte om wat extra leuke dingen te doen. Daarnaast moet er in Bali nog een surfboard aangeschaft worden aangezien ik niet 3-4 maanden landlocked ga rondreizen met m'n board vanuit Nederland.
pi_116845124
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:54 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Mijn tips zou dit zijn:

Plan niet teveel in van te voren. Regel een ticket retourtje naar 1 land maar een flexibel ticket zodat je nog met de datum kan spelen. Zou zeker ook cambodja aanraden vanwege ankor wat!

Zorg dat je een goede tas hebt, een leuke camera en verder weinig meenemen. Informeer bij de GGD wat voor vaccinaties je nodig hebt (sowieso hepatitis A).

Lees rustig je lonely planet, kijk ook in de Thailand topics.

Zelf vond ik China heel vet, dus mocht je denken nog tijd te hebben voor china.. aanrader!

Lees wat over de treinen (www.seat61.com) heeft goede informatie en het is de meest chille en veilig manier om je te verplaatsen door azie. De nachttrein loopt van bangkok bijvoorbeeld naar het zuiden.. helemaal door maleisie naar singapore. Mocht je lange lappen hebben kun je ook goedkoop vliegen met jetstar en airasia. Ben zelf van Phnom Penh naar Singapore gevlogen, super chill.

Kijk ook even waar je een visum voor nodig hebt. China is sowieso. Thailand denk ik ook omdat je langer dan 30 dagen bent als je vlucht daarop gaat. Cambodja koop je aan de grens en de rest heeft geen visum volgens mij.

En stel veel vragen en vertel leuke dingen! :D
Bedankt voor je antwoord:). Ik heb ook naar China zitten kijken en dat ziet er ook wel erg leuk uit moet ik zeggen.

Waar kan ik het beste een flexibel ticket boeken?

Ik heb ook zitten kijken voor tickets van en naar China, en is het misschien voor mij qua prijs goedkoper om eerst naar Peking te vliegen en van daaruit mijn reis door Zuid-oost Azie te gaan maken?

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld naar Bangkok te vliegen en weer vanuit Peking terug naar huis te vliegen, of wordt dat te prijzig?
pi_116845884
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 13:25 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord:). Ik heb ook naar China zitten kijken en dat ziet er ook wel erg leuk uit moet ik zeggen.

Waar kan ik het beste een flexibel ticket boeken?

Ik heb ook zitten kijken voor tickets van en naar China, en is het misschien voor mij qua prijs goedkoper om eerst naar Peking te vliegen en van daaruit mijn reis door Zuid-oost Azie te gaan maken?

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld naar Bangkok te vliegen en weer vanuit Peking terug naar huis te vliegen, of wordt dat te prijzig?
Meerdere vluchten in een is een RTW ticket.. maar je kunt ook gewoon een flexibel ticket bij KLM of elke andere maatschappij kopen. Ga dan niet voor de goedkoopste economy tickets, maar de duurdere tickets waar je tijden/data flexibel mag veranderen.

naar BKK en dan van PEK terug gaat prijzig worden omdat het dan 2 enkeltjes worden. Wat je wel kunt doen is kijken op www.oneworld.com en dan bij citytrips ticket, die kunnen wel over 3 steden verspreid worden dacht ik
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 16 september 2012 @ 21:08:42 #91
374186 Okian
Ajax Amsterdam <3
pi_116866240
Is er hier ook nog iemand met ervaringen in Polen/Oekraïne/Rusland?
pi_116906040
http://www.aroundtheglobe(...)en-azie-si17697.html

Heb ook in sommige plaatsen overnacht. Vind het wel aannemelijk klinken dat het iest met pesticide kan zijn.
pi_116911652
quote:
5s.gif Op zondag 16 september 2012 21:08 schreef Okian het volgende:
Is er hier ook nog iemand met ervaringen in Polen/Oekraïne/Rusland?
ik ben alleen in Moskou geweest, dus een heel klein beetje :P

hotel in moskou: Petrovka Loft _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 17 september 2012 @ 23:07:47 #94
374186 Okian
Ajax Amsterdam <3
pi_116916131
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:53 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

ik ben alleen in Moskou geweest, dus een heel klein beetje :P

hotel in moskou: Petrovka Loft _O_
Nice! Is het aan te raden om daar heen te gaan?
pi_116916688
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 23:07 schreef Okian het volgende:

[..]

Nice! Is het aan te raden om daar heen te gaan?
Moskou is heel erg vet! En dat hotel was zeer prima en in hartje centrum _O_ Tegen een heel schappelijk tarief voor moskou :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 17 september 2012 @ 23:19:59 #96
374186 Okian
Ajax Amsterdam <3
pi_116916791
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 23:17 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Moskou is heel erg vet! En dat hotel was zeer prima en in hartje centrum _O_ Tegen een heel schappelijk tarief voor moskou :P
Klinkt goed, ben zelf een tour door de door mij eerder genoemde landen aan het plannen. Weet alleen nog niet hoe en wat :')
pi_116955473
Als ik een vlucht wil boeken bij skyscanner, dan kun je bij het betalen ook ervoor kiezen om een reisverzekering erbij te pakken. Is het niet veel goedkoper om een reisverzekering ergens anders te regelen of gaat dit ergens anders over?
pi_116978790
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:06 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

Ik heb momenteel geen werk dus ik moest mijn bankafschrift laten zien. Als je nog op school zit moet je indd een verklaring van je school vragen. Bij de ambassade moet je ook al je documenten zelf regelen maar daar gaven ze wel uitleg wat ze nodig hadden (bij de anwb zal dat ook wel zo zijn?). Je moet er ook aan denken dat je voor India een speciaal formaat pasfoto nodig hebt (5 bij 5 cm). Deze kon ik gelukkig bij de ambassade laten maken. Als je verdere hulp nodig hebt zeg je het maar:)
Zou mijn bewijs van inschrijving voldoende zijn voor een visum, of moet ik een speciale aanvraag hebben denk je?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116982433
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:01 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Zou mijn bewijs van inschrijving voldoende zijn voor een visum, of moet ik een speciale aanvraag hebben denk je?
Ik denk dat je een speciale aanvraag moet hebben met een handtekening van iemand van school. Ik werd gister trouwens gebeld door de Indiase ambassade en ik had vandaag een interview daar. Dat schijnt de laatste tijd wel vaker te moeten (hou daar dus rekening mee). Ik heb nu een 3 maandenvisum gekregen in plaats van de 6maanden die ik wou. Ik moest namelijkeen retourticket aan kunnen tonen wat ik niet had (ik boek een enkeltje). Ze doen daar echt moeilijk en ik had gehoord dat als je boos gaat doen daar (of aan de telefoon als je op interview moet komen), dat je je visum kan vergeten. Ook moet je de tijd hebben want tussen 11 en 12 zouden de interviews plaatsvinden en die kerel begon pas met de eerste persoon (mij) om half 1.
pi_116982493
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:24 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

Ik denk dat je een speciale aanvraag moet hebben met een handtekening van iemand van school. Ik werd gister trouwens gebeld door de Indiase ambassade en ik had vandaag een interview daar. Dat schijnt de laatste tijd wel vaker te moeten (hou daar dus rekening mee). Ik heb nu een 3 maandenvisum gekregen in plaats van de 6maanden die ik wou. Ik moest namelijkeen retourticket aan kunnen tonen wat ik niet had (ik boek een enkeltje). Ze doen daar echt moeilijk en ik had gehoord dat als je boos gaat doen daar (of aan de telefoon als je op interview moet komen), dat je je visum kan vergeten. Ook moet je de tijd hebben want tussen 11 en 12 zouden de interviews plaatsvinden en die kerel begon pas met de eerste persoon (mij) om half 1.
jezus wat doen ze moeilijk -O-

Logisch dat er dan minder backpackers zijn met al die rompslomp :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116982858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:25 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

jezus wat doen ze moeilijk -O-

Logisch dat er dan minder backpackers zijn met al die rompslomp :')
Ja ik zal niet zo snel nog een keer naar India gaan (vanwege dit al). Al die mensen klaagden in de wachtkamer dat ze dit nog nooit meegemaakt hadden. Ik denk dat ik nu wel naar Nepal ga (dat visum kan gewoon ter plekke op de luchthaven geregeld worden).
pi_116983110
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:33 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

Ja ik zal niet zo snel nog een keer naar India gaan (vanwege dit al). Al die mensen klaagden in de wachtkamer dat ze dit nog nooit meegemaakt hadden. Ik denk dat ik nu wel naar Nepal ga (dat visum kan gewoon ter plekke op de luchthaven geregeld worden).
Ja, snap ik. Dit is inderdaad een enorm gedoe :P Voor Vietnam was het gewoon even een half uur bij de ambassade wachten terwijl zij het in orde maakten, 1 formulier paspoort en klaar :)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116992314
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:33 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

Ja ik zal niet zo snel nog een keer naar India gaan (vanwege dit al).
Als je dit al teveel gedoe vindt dan moet je je inderdaad af gaan vragen of je wel naar India wil. Het aanvragen van een visum in Nederland is een peuleschil vergeleken met het kopen van een buskaartje in Delhi. ;)
pi_116993963
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:54 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je dit al teveel gedoe vindt dan moet je je inderdaad af gaan vragen of je wel naar India wil. Het aanvragen van een visum in Nederland is een peuleschil vergeleken met het kopen van een buskaartje in Delhi. ;)
ow -O-

Ik ben zoooo benieuwd hoe het daar is he :D Kan niet wachten :D

heb ik trouwens nog inentingen nodig? Ik heb Hep A, B, en buiktyfus. Is dat voldoende?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116998039
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:54 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je dit al teveel gedoe vindt dan moet je je inderdaad af gaan vragen of je wel naar India wil. Het aanvragen van een visum in Nederland is een peuleschil vergeleken met het kopen van een buskaartje in Delhi. ;)
In India ben ik er op voorbereid want heb alle verhalen wel gelezen:) Dit is dan wel een goed voorproefje indd.
pi_116998215
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:26 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

ow -O-

Ik ben zoooo benieuwd hoe het daar is he :D Kan niet wachten :D

heb ik trouwens nog inentingen nodig? Ik heb Hep A, B, en buiktyfus. Is dat voldoende?
Je hebt een vaccinatie tegen hondsdolheid nog nodig en misschien malariatabletten (die heb je nodig voor het midden van India)
pi_116999302
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:43 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

Je hebt een vaccinatie tegen hondsdolheid nog nodig en misschien malariatabletten (die heb je nodig voor het midden van India)
hmm hondsdolheid is altijd optioneel volgens mij :@ Heb die voor thailand en vietnam ook nooit genomen. Malariatabletten kunnen wel handig zijn inderdaad :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117004878
Ik zou duizend keer liever malaria krijgen dan hondsdolheid.
pi_117005903
quote:
4s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:27 schreef Farenji het volgende:
Ik zou duizend keer liever malaria krijgen dan hondsdolheid.
logisch, maar mijn verzekering dekt niet alle kosten, en als arme student moet je dan toch maar kijken wat handig is :') En daarnaast is de kans dat je door een dier wordt gebeten heel erg klein. En volgens de GGD was het niet echt nodig :@ En als je een beetje oplet en honden enzo vermijdt moet er niets aan de hand zijn :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117008044
Klopt, inenting tegen hondsdolheid wordt alleen aangeraden als je er langer blijft en/of je veel met dieren in aanraking komt. Toen ik naar Madagascar ging een tijd terug heb ik me wel laten inenten want de voornaamste trekpleister daar is primair regenwoud vol met rondspringende halfaapjes die best wat onder de leden kunnen hebben. Voordat ik richting india vertrok, werd me een herhalingsprik aangeraden die ik wel heb gehaald, onder het mom van: zonde om te laten verlopen.
pi_117019855
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:45 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

logisch, maar mijn verzekering dekt niet alle kosten, en als arme student moet je dan toch maar kijken wat handig is :') En daarnaast is de kans dat je door een dier wordt gebeten heel erg klein. En volgens de GGD was het niet echt nodig :@ En als je een beetje oplet en honden enzo vermijdt moet er niets aan de hand zijn :@
Eens, maar als je gebeten wordt moet je wel binnen 24 uur prikjes hebben he!
Ik weet niet precies wanneer je gaat, maar de verzekering dekt meestal tussen de 150 en 200 euro aan prikken PER JAAR. Dus als je de ene helft in december neemt en de andere helft in januari maakt het nog niets uit en is alles gedekt ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117058540
Weet iemand misschien wat voor soort stopcontact ze in India hebben? Is het hetzelfde als hier of moet ik een wereldstekker meenemen? Verder is mijn ticket geboekt voor deze zondag dus heb er al zin in:)
pi_117060427
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:53 schreef arsenalforever het volgende:
Weet iemand misschien wat voor soort stopcontact ze in India hebben? Is het hetzelfde als hier of moet ik een wereldstekker meenemen? Verder is mijn ticket geboekt voor deze zondag dus heb er al zin in:)
Zelfde als hier, geen wereldstekker nodig.
pi_117062657
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:50 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zelfde als hier, geen wereldstekker nodig.
Ok mooi bedankt!
pi_117108832
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:50 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zelfde als hier, geen wereldstekker nodig.
Had jij voor je eerste nacht ook een hotel geboekt? Ik heb er namelijk een geboekt maar ik krijg geen bevestiging ervan. Ik heb ook al diverse emails gestuurd waar ik geen reactie op krijg. Is dit normaal voor een hotel in India of kan ik beter een ander hotel boeken? Ik hoef toch niks vooraf te betalen maar het is lullig als er meerder mensen op de luchthaven staan met mijn naam erop:)
pi_117117291
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 11:24 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

Had jij voor je eerste nacht ook een hotel geboekt? Ik heb er namelijk een geboekt maar ik krijg geen bevestiging ervan. Ik heb ook al diverse emails gestuurd waar ik geen reactie op krijg. Is dit normaal voor een hotel in India of kan ik beter een ander hotel boeken? Ik hoef toch niks vooraf te betalen maar het is lullig als er meerder mensen op de luchthaven staan met mijn naam erop:)
Als ik jou was zou ik dan toch ook een ander hotel regelen :@

Wanneer ga je? :) Ben benieuwd naar je verhalen!
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117118906
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:00 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik dan toch ook een ander hotel regelen :@

Wanneer ga je? :) Ben benieuwd naar je verhalen!
Ik heb inmiddels al reacties gehad van 3 hotels. Ben nu dus ff aan het vergelijken op tripadvisor want de mensen ervan vinden. Ik denk dat ik hotel Rak international neem omdat deze ook vlakbij het treinstation is en het er op de site wel schoon uitziet:) Zal laten weten aan je of deze bevalt! Ik vlieg morgen om 12:35 en kom aan om 4:35 snachts. Ik zal hier wel laten weten hoe het mij vergaat :)
pi_117118928
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:46 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels al reacties gehad van 3 hotels. Ben nu dus ff aan het vergelijken op tripadvisor want de mensen ervan vinden. Ik denk dat ik hotel Rak international neem omdat deze ook vlakbij het treinstation is en het er op de site wel schoon uitziet:) Zal laten weten aan je of deze bevalt! Ik vlieg morgen om 12:35 en kom aan om 4:35 snachts. Ik zal hier wel laten weten hoe het mij vergaat :)
ah mooi :) Veel plezier man ^O^

-edit- Ik zie het al New Delhi, daar begint ook mijn reis :D Wel een mooi en goedkoop hotel zo te zien :) Hoeveel betaal je voor 1 nacht?

[ Bericht 5% gewijzigd door AldoTheApache op 22-09-2012 16:53:48 ]
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117123328
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:47 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

ah mooi :) Veel plezier man ^O^

-edit- Ik zie het al New Delhi, daar begint ook mijn reis :D Wel een mooi en goedkoop hotel zo te zien :) Hoeveel betaal je voor 1 nacht?
Ik betaal 10 euro voor een luxe kamer met airco oa. De goedkopere is rond de 7 euro. En ze komen mij afhalen van het vliegveld voor rond de 9 euro. Voor India is het misschien duur maar de eerste dagen moeten goed geregeld zijn :)
pi_117124892
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:00 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

Ik betaal 10 euro voor een luxe kamer met airco oa. De goedkopere is rond de 7 euro. En ze komen mij afhalen van het vliegveld voor rond de 9 euro. Voor India is het misschien duur maar de eerste dagen moeten goed geregeld zijn :)
Oh dat is inderdaad niet duur :o Voor Vietnam betaalde je zo'n 15E voor zo'n kamer. Ben benieuwd hoe het je bevalt, en of de rest even goedkoop al dan niet goedkoper is :P En inderdaad moeten de 1e dagen goed geregeld zijn, deed ik ook bij Vietnam, maar dat werd een nachtmerrie :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117170335
Backpacktopic, cool _O_

1 februari ga ik een half jaar stage lopen in Melbourne en ik kwam erachter dat het voor de prijs van het vliegticket niks scheelt of ik eerst naar Indonesië ga, daar vier weken verblijf en dan door vlieg. Aangezien ik januari toch vrij ben ga ik daar dus vier weken backpacken.

Heb redelijk veel gebackpacked in Europa, toen altijd met vrienden en ga nu alleen. Ben benieuwd, denk dat je inderdaad heel erg snel veel contacten maakt. :)

Zit alleen nog even te twijfelen wat ik met mijn laptop doe, heb hem sowieso nodig in Australië maar het is een 17-inch dus niet helemaal optimaal met backpacken. Misschien hem voor vier weken stallen in een kluisje op het vliegveld in Indonesië
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_117179980
Nu is er geen weg meer terug. Ik vlieg 11/11 naar Bangkok om 2/3 maanden te gaan backpacken! Spannend!
pi_117185645
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:25 schreef MaxC het volgende:
Backpacktopic, cool _O_

1 februari ga ik een half jaar stage lopen in Melbourne en ik kwam erachter dat het voor de prijs van het vliegticket niks scheelt of ik eerst naar Indonesië ga, daar vier weken verblijf en dan door vlieg. Aangezien ik januari toch vrij ben ga ik daar dus vier weken backpacken.

Heb redelijk veel gebackpacked in Europa, toen altijd met vrienden en ga nu alleen. Ben benieuwd, denk dat je inderdaad heel erg snel veel contacten maakt. :)

Zit alleen nog even te twijfelen wat ik met mijn laptop doe, heb hem sowieso nodig in Australië maar het is een 17-inch dus niet helemaal optimaal met backpacken. Misschien hem voor vier weken stallen in een kluisje op het vliegveld in Indonesië
Dat is denk ik de beste optie ;) Ik zit zelf te kijken met mijn e-reader :') Is toch wel lekker om veel te kunnen lezen ,maar ben bang dat er iets mee gebeurd :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117186073
Ik heb een e-reader meegenomen tijdens mijn reis van 5 maanden, en behalve dat de "next page" knop helemaal is afgesleten (vele duizenden pagina's gelezen) en het hoesje bruin is geworden door alle stof en zand, is ie helemaal goed teruggekomen. :)
Ik was heel erg blij dat ik hem had want je hebt onderweg best wat tijd die gedood moet worden. Het is ook een leuke conversation starter, iedereen onderweg was er helemaal van onder de indruk. :D
pi_117186114
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:29 schreef Farenji het volgende:
Ik heb een e-reader meegenomen tijdens mijn reis van 5 maanden, en behalve dat de "next page" knop helemaal is afgesleten (vele duizenden pagina's gelezen) en het hoesje bruin is geworden door alle stof en zand, is ie helemaal goed teruggekomen. :)
Ik was heel erg blij dat ik hem had want je hebt onderweg best wat tijd die gedood moet worden. Het is ook een leuke conversation starter, iedereen onderweg was er helemaal van onder de indruk. :D
Ik denk dat ik hem mee ga nemen :)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117191441
Iemand trouwens ervaring met couchsurfing?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117250095
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:16 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Dat is denk ik de beste optie ;) Ik zit zelf te kijken met mijn e-reader :') Is toch wel lekker om veel te kunnen lezen ,maar ben bang dat er iets mee gebeurd :')
gast zo'n ding kost geen drol, neem lekker mee en geniet ervan. Is die kapot, dan lekker op je reisverzekering verhalen.. heb je daar ook nog wat aan.

Leven is te kort om bang te zijn
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117496532
Binnenlandse vlucht geboekt bij IndiGo :s)

ben benieuwd :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:15:08 #129
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117496587
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:12 schreef AldoTheApache het volgende:
Binnenlandse vlucht geboekt bij IndiGo :s)

ben benieuwd :P
Is dat niet wat dan? :P

Lijkt me juist chill om met de trein te gaan daaro
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117496600
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:15 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Is dat niet wat dan? :P

Lijkt me juist chill om met de trein te gaan daaro
Klopt, maar het stuk wat ik wil doen is een treinreis van 25 uur, dat is wat teveel van het goede voor mij ;)

ik vind een nachttrein prima, maar een nacht/dag trein. Dan heb je een hele dag verneukt :X :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:17:12 #131
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117496631
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:15 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Klopt, maar het stuk wat ik wil doen is een treinreis van 25 uur, dat is wat teveel van het goede voor mij ;)

ik vind een nachttrein prima, maar een nacht/dag trein. Dan heb je een hele dag verneukt :X :P
Eens :P

Zal wel beetje air asia achtig zijn.. maar vliegtuigen zijn vliegtuigen, ze moeten allemaal aan dezelfde regels voldoen
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117496653
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:17 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Eens :P

Zal wel beetje air asia achtig zijn.. maar vliegtuigen zijn vliegtuigen, ze moeten allemaal aan dezelfde regels voldoen
Ja klopt, zal wel gaaf zijn als het een propeller toestel is :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:25:10 #133
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117496824
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:17 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ja klopt, zal wel gaaf zijn als het een propeller toestel is :@
haha
nog nooit gevlogen in prop? :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117496876
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:25 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

haha
nog nooit gevlogen in prop? :D
Nee volgens mij niet :@

Misschien ooit een Fokker 50 volgens mij, maar toen was ik wel een heel stuk jonger en herinner ik het me niet meer :P

Ben nu aan het kijken naar een 2e binnenlandse vlucht, van Udaipur naar Bangalore, maar die is een heel stuk duurder :(
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:51:37 #135
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117502731
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:26 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Nee volgens mij niet :@

Misschien ooit een Fokker 50 volgens mij, maar toen was ik wel een heel stuk jonger en herinner ik het me niet meer :P

Ben nu aan het kijken naar een 2e binnenlandse vlucht, van Udaipur naar Bangalore, maar die is een heel stuk duurder :(
Trein pakken, lekker scenery kijken uit het raampje.. genieten!

Props zijn wel leuk inderdaad, je vliegt ook gelijk stuk lager :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117502883
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:51 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Trein pakken, lekker scenery kijken uit het raampje.. genieten!

Props zijn wel leuk inderdaad, je vliegt ook gelijk stuk lager :)
die trein duurt ook 25 uur |:(
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:18:52 #137
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117503744
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:55 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

die trein duurt ook 25 uur |:(
oei

GODVER IK HEB ZO'N ZIN OM TE GAAN REIZEN VOOR EEN JAAR HE

kutstudie :(
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117503792
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:18 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

oei

GODVER IK HEB ZO'N ZIN OM TE GAAN REIZEN VOOR EEN JAAR HE

kutstudie :(
gewoon een maand met kerst pakken ;)

Ik ben deze kerst een maand weg, misschien van de zomer weer *O*
anders volgende kerst :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:25:15 #139
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117503943
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:20 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

gewoon een maand met kerst pakken ;)

Ik ben deze kerst een maand weg, misschien van de zomer weer *O*
anders volgende kerst :P
$$$$$$

en ik heb in december/januari paar tentamens
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117504368
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:25 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

$$$$$$

en ik heb in december/januari paar tentamens
Ik heb 7 december mijn laatste examen, en ik vlieg die 8e al s'ochtends met een brakke kop weg :@ :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:41:26 #141
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117504596
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:36 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik heb 7 december mijn laatste examen, en ik vlieg die 8e al s'ochtends met een brakke kop weg :@ :P
Held :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117504639
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:15 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Klopt, maar het stuk wat ik wil doen is een treinreis van 25 uur, dat is wat teveel van het goede voor mij ;)

ik vind een nachttrein prima, maar een nacht/dag trein. Dan heb je een hele dag verneukt :X :P
Nou, de keren dat ik een nachttrein heb genomen was de dag erna ook best verneukt. Zo goed slaap je niet in zo'n trein, tenminste ik niet. De hele tijd lawaaierige Indiers, koude tocht, chai wallahs...
pi_117504700
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

Nou, de keren dat ik een nachttrein heb genomen was de dag erna ook best verneukt. Zo goed slaap je niet in zo'n trein, tenminste ik niet. De hele tijd lawaaierige Indiers, koude tocht, chai wallahs...
maar ik ben dan liever waar ik wil zijn dan dat ik nog in de trein zit :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:17:52 #144
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117505995
www.newlifetravel.tv

Blog van een amerikaanse vriend van mij die ik heb leren kennen in Bangkok afgelopen jaar, inspirerend blog over z'n fietstocht vanaf Berlijn naar Mumbai, staat ook veel filmpjes op, is echt leuk!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117507285
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:17 schreef Boterbartje het volgende:
www.newlifetravel.tv

Blog van een amerikaanse vriend van mij die ik heb leren kennen in Bangkok afgelopen jaar, inspirerend blog over z'n fietstocht vanaf Berlijn naar Mumbai, staat ook veel filmpjes op, is echt leuk!
Zo, met de fiets naar India, wat een held! _O_
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:01:13 #146
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117524851
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:49 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zo, met de fiets naar India, wat een held! _O_
Held he? Hij is echt een chiller, hij kwam ongeveer tegelijk met mij in Bangkok en had daar werk gevonden dus bleef hij daar maar een jaar wonen, nu heeft hij een eigen bedrijf opgezet _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117539224
Universiteit heeft die brief voor de Indiase ambassade geschreven _O_

Nu nog pasfoto's van 5x5 :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117541131
Backpacktopic! :o ^O^

Ik werk en ben dus redelijk gebonden aan vakantiedagen, dus ik kan maximaal een maand weg in de zomervakantie, maar dat pak ik dan ook wel aan. :7 Afgelopen zomer naar Maleisië geweest, jaar daarvoor Vietnam en in 2008 naar Thailand. Andere jaren rondgereisd in Europa met de auto (maar dan wel steeds naar andere plekjes/landen geweest).

Mijn vriend en ik zitten wel te kijken of we volgend jaar misschien een maand of drie naar Australië en/of Nieuw-Zeeland kunnen. Hebben we onze studies afgerond en kunnen we evt. wisselen van baan en in de tussentijd dus 3 maanden weg. Maar dan moet het qua tijd wel net zo uitkomen voor ons allebei.. It's worth a try!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117541198
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:04 schreef Goodbye het volgende:
Backpacktopic! :o ^O^

Ik werk en ben dus redelijk gebonden aan vakantiedagen, dus ik kan maximaal een maand weg in de zomervakantie, maar dat pak ik dan ook wel aan. :7 Afgelopen zomer naar Maleisië geweest, jaar daarvoor Vietnam en in 2008 naar Thailand. Andere jaren rondgereisd in Europa met de auto (maar dan wel steeds naar andere plekjes/landen geweest).

Mijn vriend en ik zitten wel te kijken of we volgend jaar misschien een maand of drie naar Australië en/of Nieuw-Zeeland kunnen. Hebben we onze studies afgerond en kunnen we evt. wisselen van baan en in de tussentijd dus 3 maanden weg. Maar dan moet het qua tijd wel net zo uitkomen voor ons allebei.. It's worth a try!
mooi he ;)

Ik wil ook nog een keer naar Nieuw-Zeeland, misschien volgend jaar :@ IS wel meteen een stuk duurder dan Azië toch?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117541289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:06 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

mooi he ;)

Ik wil ook nog een keer naar Nieuw-Zeeland, misschien volgend jaar :@ IS wel meteen een stuk duurder dan Azië toch?
Ja, ben bang van wel, dat zal wel sparen worden. Is ook de reden dat we afgelopen keren naar Azië zijn geweest. Het is zo lekker goedkoop om te leven daar. O+ Maar ik moet en zal nog een keer naar Australië, lekker rondtoeren.

Voor de aankomende zomer, mits de kosten het toelaten, zitten we te kijken naar het Westen van Canada/USA (bijv. vliegen op Vancouver). Maar dat zijn allemaal nog losse plannen.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:52:55 #151
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117542671
Vet! Aussie/ NZ en VS/Canada + Europa zijn wel echt de dure landen. Europa kan nog wel een keer omdat het dichtbij is, maar de rest is zo duur he! (singapore trouwens ook haha)

Ik wil zo graag een keer maandje of 2 naar NZ en paar maandjes naar Aussie!! over 5 jaar waarschijnlijk. Maar ik wil ook naar Afrika.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:53:25 #152
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117542690
Maar misschien ga ik m'n 2e master ook wel in Japan of VS doen _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117543146
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:52 schreef Boterbartje het volgende:
Vet! Aussie/ NZ en VS/Canada + Europa zijn wel echt de dure landen. Europa kan nog wel een keer omdat het dichtbij is, maar de rest is zo duur he! (singapore trouwens ook haha)

Ik wil zo graag een keer maandje of 2 naar NZ en paar maandjes naar Aussie!! over 5 jaar waarschijnlijk. Maar ik wil ook naar Afrika.
Zijn ook de duurdere landen, maar ik wil er toch wel erg graag heen. Scheelt in mijn situatie natuurlijk wel dat zowel mijn vriend als ik naast onze studie al werken (vaste baan, ongeveer fulltime) waardoor we er ook wel iets makkelijker voor kunnen sparen.

Kenia ben ik ook geweest, trouwens, maar dat was niet echt backpacken. We hadden gewoon een hotel geboekt in Mombasa waar we twee weken zaten en zijn tussendoor nog 2 keer op safari geweest. Echt een aanrader! O+

quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:53 schreef Boterbartje het volgende:
Maar misschien ga ik m'n 2e master ook wel in Japan of VS doen _O_
Japan lijkt me ook zo mooi! O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:15:16 #154
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117543458
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:05 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Zijn ook de duurdere landen, maar ik wil er toch wel erg graag heen. Scheelt in mijn situatie natuurlijk wel dat zowel mijn vriend als ik naast onze studie al werken (vaste baan, ongeveer fulltime) waardoor we er ook wel iets makkelijker voor kunnen sparen.

Kenia ben ik ook geweest, trouwens, maar dat was niet echt backpacken. We hadden gewoon een hotel geboekt in Mombasa waar we twee weken zaten en zijn tussendoor nog 2 keer op safari geweest. Echt een aanrader! O+

[..]

Japan lijkt me ook zo mooi! O+
Oja, dat lijkt me ook super chill! Ik hoop ook na m'n studie een jaar goed veel te kunnen werken zodat ik op reis kan daarna voor 1 a 2 jaar. Maar nu werk ik alsnog wel flink aantal uren naast m'n studie, en ik spaar alles wat ik over heb dus :)

Japan is ook heel mooi! Ik ben alleen in Tokyo geweest maar dat vond ik al vet, maar daarbuiten moet het nog veel mooier zijn. Al is Japan wel echt kapot duur
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117568160
Hoe en waar is de beste manier om een visum te regelen voor Thailand/Vietnam?
pi_117568632
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:19 schreef Mr.West het volgende:
Hoe en waar is de beste manier om een visum te regelen voor Thailand/Vietnam?
Thailand heb je volgens mij geen visum voor nodig (ik niet in 2008 met een reisduur van vier weken). Vietnam heb ik online geregeld, ging heel makkelijk.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:04:32 #157
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117571082
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:19 schreef Mr.West het volgende:
Hoe en waar is de beste manier om een visum te regelen voor Thailand/Vietnam?
Thailand is 30 dagen visum als je land met je vliegtuig.
Heb je geen retourvlucht dan heb je probs, regel dan even voor 30 euro eentje bij consulaat in amsterdam als je bijvoorbeeld het land via land gaat verlaten.

Wil je langer blijven dan 30 dagen, dan weet ik het niet. Wellicht iets van visa run doen of wie weet kun je wel voor langer krijgen bij consulaat ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 05:01:08 #158
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_117616552
quote:
5s.gif Op zondag 16 september 2012 21:08 schreef Okian het volgende:
Is er hier ook nog iemand met ervaringen in Polen/Oekraïne/Rusland?
Kiev ben ik geweest, beetje ervaring. Maar is me zo goed bevallen dat ik komende februari weer terug ga.. :D
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:57:30 #159
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117622157
Ik wil naar moskou en dan transiberie express
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:35:54 #160
374186 Okian
Ajax Amsterdam <3
pi_117655576
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 05:01 schreef theKiD het volgende:

[..]

Kiev ben ik geweest, beetje ervaring. Maar is me zo goed bevallen dat ik komende februari weer terug ga.. :D
Nice, met het vliegtuig? Zoals het er nu uitziet ga ik in het voorjaar ook naar Kiev/Donetsk :)
pi_117660291
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Thailand is 30 dagen visum als je land met je vliegtuig.
Heb je geen retourvlucht dan heb je probs, regel dan even voor 30 euro eentje bij consulaat in amsterdam als je bijvoorbeeld het land via land gaat verlaten.

Wil je langer blijven dan 30 dagen, dan weet ik het niet. Wellicht iets van visa run doen of wie weet kun je wel voor langer krijgen bij consulaat ;)
Dus als je bijvoorbeeld 28 dagen in Thailand bent, en erna een tijdje naar Cambodja/Vietnam gaat dan heb je erna gewoon weer een 30 dagen visum?
pi_117663853
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:35 schreef Okian het volgende:

[..]

Nice, met het vliegtuig? Zoals het er nu uitziet ga ik in het voorjaar ook naar Kiev/Donetsk :)
Vliegen vanaf Dusseldorf. :)
Hoe lang ga je? In Kiev heb ik het beste hostel gevonden iig! >:)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:08:04 #163
374186 Okian
Ajax Amsterdam <3
pi_117666387
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:29 schreef theKiD het volgende:

[..]

Vliegen vanaf Dusseldorf. :)
Hoe lang ga je? In Kiev heb ik het beste hostel gevonden iig! >:)
Haha, welk hostel bedoel je? :P Het plan is om 4 dagen te gaan, van donderdag tot maandag zoiets.
pi_117666757
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:08 schreef Okian het volgende:

[..]

Haha, welk hostel bedoel je? :P Het plan is om 4 dagen te gaan, van donderdag tot maandag zoiets.
vet :D 3 nachten stappen dus?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117666909
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:08 schreef Okian het volgende:

[..]

Haha, welk hostel bedoel je? :P Het plan is om 4 dagen te gaan, van donderdag tot maandag zoiets.
Wij ook 4 dagen, met de carnaval hier.. vrijdag-dinsdag
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_117667697
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:20 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Dus als je bijvoorbeeld 28 dagen in Thailand bent, en erna een tijdje naar Cambodja/Vietnam gaat dan heb je erna gewoon weer een 30 dagen visum?
Volgens mij wel, je ziet ook dat veel mensen even tijdelijk de grens over gaan zodat ze weer een nieuw visum krijgen. Dus ik denk dat dat geen probleem is!

Deze site had ik trouwens gebruikt voor het visum voor Vietnam.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:00:22 #167
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117667952
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:20 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Dus als je bijvoorbeeld 28 dagen in Thailand bent, en erna een tijdje naar Cambodja/Vietnam gaat dan heb je erna gewoon weer een 30 dagen visum?
Ja en nee.
Als je via land binnen krijgt, krijg je 15 dagen, vlieg je binnen.. dan heb je 30. Maar het is wel zo dat je moet aantonen dat je binnen die 30 dagen thailand verlaat met een vertrekkende vlucht om een visa on arival voor 30 dagen te krijgen. Daarom denk ik dat je beter voor 30 euro een 30dagen visum bij consulaat aan kunt vragen, dan hoef je namelijk geen retourvlucht te hebben ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:29:51 #168
374186 Okian
Ajax Amsterdam <3
pi_117669018
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:25 schreef theKiD het volgende:

[..]

Wij ook 4 dagen, met de carnaval hier.. vrijdag-dinsdag
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:20 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

vet :D 3 nachten stappen dus?
Nee het idee van mijn Oekraïne trip is om een meisje te ontmoeten dat ik al geruime tijd spreek via skype etc. Misschien word het wel 3 nachten stappen, ik ken het nachtleven niet daar :P Maar jullie gaan dus ongeveer dezelfde tijd als ik het goed begrijp?
pi_117669630
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:29 schreef Okian het volgende:

[..]

[..]

Nee het idee van mijn Oekraïne trip is om een meisje te ontmoeten dat ik al geruime tijd spreek via skype etc. Misschien word het wel 3 nachten stappen, ik ken het nachtleven niet daar :P Maar jullie gaan dus ongeveer dezelfde tijd als ik het goed begrijp?
Het nachtleven doordeweeks in Kiev is GENIAAL!! Echt waar!
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:46:30 #170
374186 Okian
Ajax Amsterdam <3
pi_117669700
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:44 schreef theKiD het volgende:

[..]

Het nachtleven doordeweeks in Kiev is GENIAAL!! Echt waar!
Alright, bedankt voor de tip :D
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:07:58 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_117768716
Blik meldt zich! 7 jaar backpack-ervaring in voornamelijk Azie, maar ook Latijns-Amerika :)
pi_117769537
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:07 schreef Blik het volgende:
Blik meldt zich! 7 jaar backpack-ervaring in voornamelijk Azie, maar ook Latijns-Amerika :)
India ook geweest toevallig? :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:34:36 #173
62913 Blik
The one and Only!
pi_117769605
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:32 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

India ook geweest toevallig? :D
nee, helaas :)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:36:23 #174
62913 Blik
The one and Only!
pi_117769655
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:57 schreef Boterbartje het volgende:
Ik wil naar moskou en dan transiberie express
http://www.seat61.com/

Staat een boel info op
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:10:14 #175
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117773036
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:36 schreef Blik het volgende:

[..]

http://www.seat61.com/

Staat een boel info op
Ja ik ken die website, veel gebruikt.. maar helaas ligt het meer aan niet kunnen: studie geld werk etc.. komt nog ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117784751
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Thailand is 30 dagen visum als je land met je vliegtuig.
Heb je geen retourvlucht dan heb je probs, regel dan even voor 30 euro eentje bij consulaat in amsterdam als je bijvoorbeeld het land via land gaat verlaten.

Wil je langer blijven dan 30 dagen, dan weet ik het niet. Wellicht iets van visa run doen of wie weet kun je wel voor langer krijgen bij consulaat ;)
Even aan aanvulling: Ik heb laatst contact gehad met het Thaise consulaat hierover. Zij geven aan dat als je via land Thailand verlaat en later weer terugkomt een standaard 30 dagen visum krijgt bij aankomst via vliegtuig en later in bv. Laos gewoon een 60 dagen visum kunt aanvragen. \

Daarnaast kan je voor 30 euro een 60 dagen visum aanvragen bij het consulaat. Of voor 60 euro een 2x60 dagen visum.
pi_117809699
eigenlijk moeten we ook een paklijst hier posten
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117810302
quote:
3s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:22 schreef AldoTheApache het volgende:
eigenlijk moeten we ook een paklijst hier posten
De stelregel voor backpacken is: pak het minimale dat je denkt nodig te hebben, en flikker dan de helft eruit. :P
  woensdag 10 oktober 2012 @ 14:55:17 #179
62913 Blik
The one and Only!
pi_117814512
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:44 schreef Farenji het volgende:

[..]

De stelregel voor backpacken is: pak het minimale dat je denkt nodig te hebben, en flikker dan de helft eruit. :P
Correct :D

Ik zeg ieder jaar weer dat ik volgend jaar minder mee moet nemen :P
pi_117814679
Ik heb als vrouw zijnde maar een backpack van rond de tien kilo :7 . Voordeel is dat je in Azië je kleding natuurlijk hartstikke goedkoop kan laten wassen. Als ik daar zou wonen zou ik zelf geen wasmachine kopen _O- .
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117851228
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 14:59 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb als vrouw zijnde maar een backpack van rond de tien kilo :7 . Voordeel is dat je in Azië je kleding natuurlijk hartstikke goedkoop kan laten wassen. Als ik daar zou wonen zou ik zelf geen wasmachine kopen _O- .
doe je goed ^O^

ik had er 1 van 16 kilo de vorige keer :') was wel mijn 1e keer maargoed. Dat kreng was veel te zwaar om mee te lopen :')

Nog 1,5 maand en dan ga ik weer *O* en dan nu wel met een normale tas :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117852171
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:32 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

doe je goed ^O^

ik had er 1 van 16 kilo de vorige keer :') was wel mijn 1e keer maargoed. Dat kreng was veel te zwaar om mee te lopen :')

Nog 1,5 maand en dan ga ik weer *O* en dan nu wel met een normale tas :P
Ik ging weg met 12 en kwam terug met 17 :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:19:49 #183
62913 Blik
The one and Only!
pi_117853002
Wat vaakst het zwaar is met het inpakken zijn juist de dingen waar je niet tot nauwelijks gebruik van maakt. Denk aan bijvoorbeeld een spijkerbroek, die dikke jas omdat je een berg gaat beklimmen, al die opladers van camera/telefoons, etc.
pi_117853119
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:19 schreef Blik het volgende:
Wat vaakst het zwaar is met het inpakken zijn juist de dingen waar je niet tot nauwelijks gebruik van maakt. Denk aan bijvoorbeeld een spijkerbroek, die dikke jas omdat je een berg gaat beklimmen, al die opladers van camera/telefoons, etc.
Opladers gebruik ik juist wel! :P
Zwaarste was voor mij mijn laptop maar die heb ik dan ook dagelijks gebruikt. Daarna wellicht mijn camera maar idem.

Verder: 2 spijkerbroeken, 2 korte broeken, 3 tshirts, 1 lange mouwen shirts en 2 trui + 1 jas. Toilet spullen, slippers en 1 paar wandelschoenen die ik meestal aanhad. In china veelvuldig gebruik gemaakt van lange broek en trui, maar eenmaal in thailand dat gelijk naar huis gepost!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:30:40 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_117853435
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:23 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Opladers gebruik ik juist wel! :P
Zwaarste was voor mij mijn laptop maar die heb ik dan ook dagelijks gebruikt. Daarna wellicht mijn camera maar idem.

Verder: 2 spijkerbroeken, 2 korte broeken, 3 tshirts, 1 lange mouwen shirts en 2 trui + 1 jas. Toilet spullen, slippers en 1 paar wandelschoenen die ik meestal aanhad. In china veelvuldig gebruik gemaakt van lange broek en trui, maar eenmaal in thailand dat gelijk naar huis gepost!
Maar hoe vaak gebruik je nou een oplader van je camera, misschien 1 keer per week? Verder is het natuurlijk compleet afhankelijk van je bestemming, maar mijn ervaring is dat als je naar een tropische bestemming gaat zoals ZO-Azië je vaak geen lange kleding nodig hebt, alleen als je een keer een berg/vulkaan gaat beklimmen. Hetzelfde geldt overigens voor bergschoenen, die trek ik alleen aan als ik ga klimmen, voor de rest loop ik altijd op slippers op vakantie. Uiteindelijk loop je best wel wat kilo's mee te zeulen, die je vanwege een bepaalde activiteit meeneemt.

Voor 90% van de activiteiten in een land als Thailand zijn een paar korte broeken, t-shirts, zwembroek en slippers voldoende.
pi_117853604
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Maar hoe vaak gebruik je nou een oplader van je camera, misschien 1 keer per week? Verder is het natuurlijk compleet afhankelijk van je bestemming, maar mijn ervaring is dat als je naar een tropische bestemming gaat zoals ZO-Azië je vaak geen lange kleding nodig hebt, alleen als je een keer een berg/vulkaan gaat beklimmen. Hetzelfde geldt overigens voor bergschoenen, die trek ik alleen aan als ik ga klimmen, voor de rest loop ik altijd op slippers op vakantie. Uiteindelijk loop je best wel wat kilo's mee te zeulen, die je vanwege een bepaalde activiteit meeneemt.

Voor 90% van de activiteiten in een land als Thailand zijn een paar korte broeken, t-shirts, zwembroek en slippers voldoende.
Eens, maar goed.. ging dan ook naar meerdere landen enz.
Camera oplader gebruikte ik trouwens vrijwel dagelijk/ om de 2 dagen ;)

Je kunt veel minder meenemen, dat klopt.. maar ook afhankelijk van je bestemming en vooral of je niet meerdere bestemmingen hebt !
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:36:48 #187
62913 Blik
The one and Only!
pi_117853714
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:34 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Eens, maar goed.. ging dan ook naar meerdere landen enz.
Camera oplader gebruikte ik trouwens vrijwel dagelijk/ om de 2 dagen ;)

Je kunt veel minder meenemen, dat klopt.. maar ook afhankelijk van je bestemming en vooral of je niet meerdere bestemmingen hebt !
Klopt helemaal.

ik merkte overigens ook dat van de kleding die ik meenam zoals t-shirts en korte broeken ik meestal ook maar de helft echt intensief gebruikte. De rest had ik ook eigenlijk niet mee hoeven nemen
pi_117853814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Klopt helemaal.

ik merkte overigens ook dat van de kleding die ik meenam zoals t-shirts en korte broeken ik meestal ook maar de helft echt intensief gebruikte. De rest had ik ook eigenlijk niet mee hoeven nemen
Ik had maar 3 t-shirts dus ik droeg ze echt om en om en dan de ander ondertussen wassen :P
Uiteindelijk had ik op het laatst 7 t-shirts door cadeautjes en grappige shirts en toen merkte ik dat ook :Y
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117857184
Maar je gebruikt je backpack nauwelijks toch? Je sleurt hem mee naar je volgende bestemming, maar eenmaal daar aangekomen zoek je een hostel en gooi je hem in de hoek. Vervolgens gebruik ik alleen m'n dagrugzak. Dus ik heb niet echt de ambitie om de volgende keer minder mee te nemen.
pi_117857251
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:01 schreef riX- het volgende:
Maar je gebruikt je backpack nauwelijks toch? Je sleurt hem mee naar je volgende bestemming, maar eenmaal daar aangekomen zoek je een hostel en gooi je hem in de hoek. Vervolgens gebruik ik alleen m'n dagrugzak. Dus ik heb niet echt de ambitie om de volgende keer minder mee te nemen.
Hmm, toch sleep je hem constant mee. Tenminste ik ging steeds van plek naar plek naar plek ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:11:12 #191
62913 Blik
The one and Only!
pi_117857544
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:01 schreef riX- het volgende:
Maar je gebruikt je backpack nauwelijks toch? Je sleurt hem mee naar je volgende bestemming, maar eenmaal daar aangekomen zoek je een hostel en gooi je hem in de hoek. Vervolgens gebruik ik alleen m'n dagrugzak. Dus ik heb niet echt de ambitie om de volgende keer minder mee te nemen.
daar heb je gelijk in natuurlijk, maar alle ruimte die je over houdt kun je weer volproppen met souvenirs :)
pi_117858990
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:01 schreef riX- het volgende:
Maar je gebruikt je backpack nauwelijks toch? Je sleurt hem mee naar je volgende bestemming, maar eenmaal daar aangekomen zoek je een hostel en gooi je hem in de hoek. Vervolgens gebruik ik alleen m'n dagrugzak. Dus ik heb niet echt de ambitie om de volgende keer minder mee te nemen.
klopt, maar als je met de bus in the middle of nowhere wordt afgezet en je nog ongeveer een uur moet lopen op zoek naar een hotel is t wel lekker om niet je rug te horen kraken :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:59:21 #193
62913 Blik
The one and Only!
pi_117859599
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:45 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

klopt, maar als je met de bus in the middle of nowhere wordt afgezet en je nog ongeveer een uur moet lopen op zoek naar een hotel is t wel lekker om niet je rug te horen kraken :P
In een land als Thailand maakt het wat minder uit, de bussen zetten je ongeveer voor het ho(s)tel af. En veel zul je idd niet rondlopen met je backpack. Maar ga je naar een land als Nepal, dan ben je wel blij met een goed ingepakte lichte backpack. Daar ben je namelijk wat meer aan het sjouwen
pi_117860805
Ik heb in Beijing ook een tyfus eind gelopen, wel een paar uur. Kwam op het vliegveld aan, trein gepakt, metro en toen zoeken. Nou.. dat bleek nog wel lastig te zijn :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117862285
Je kan natuurlijk ook een rolkoffer gebruiken ipv een backpack. Of word je dan ge-excommuniceerd uit de backpackers-community? ;)
pi_117862707
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:23 schreef Farenji het volgende:
Je kan natuurlijk ook een rolkoffer gebruiken ipv een backpack. Of word je dan ge-excommuniceerd uit de backpackers-community? ;)
Backpack is wel praktischer hoor.. ga met je rolkoffer maar eens over zandpaden, junglepaden en het strand? :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117862783
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:23 schreef Farenji het volgende:
Je kan natuurlijk ook een rolkoffer gebruiken ipv een backpack. Of word je dan ge-excommuniceerd uit de backpackers-community? ;)
zou vaak nog best kunnen gok ik :P maar dan ben je in no-time beroofd als je dan door zo'n mega stad op zoek gaat naar een hotel :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117862962
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:34 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Backpack is wel praktischer hoor.. ga met je rolkoffer maar eens over zandpaden, junglepaden en het strand? :P
^^

En of er nou veel meer in een koffer past dan in een backpack?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117863045
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:41 schreef Goodbye het volgende:

[..]

^^

En of er nou veel meer in een koffer past dan in een backpack?
zo'n mega rolkoffer wel :+

waar ben jij allemaal geweest als ik vragen mag? :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117863067
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:41 schreef Goodbye het volgende:

[..]

^^

En of er nou veel meer in een koffer past dan in een backpack?
+ koffer is statisch, alles gaat rammelen als er te weinig in zit en je kunt niets aan de buitenkant hangen

Backpack kan allemaal vakken hebben, ik heb zelf een afritsbare daypack erop en je kunt er allemaal dingen aanknopen, zoals wandelschoenen indien een warm land waar ik op m'n slippertjes loop etc. ik wil bij m'n volgende reis ook een tentje en slaapzak mee en dan ook kamperen etc.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117863093
ipv slipper gebruik ik altijd birckenstocks :') niet heel mooi, maar je kunt er gemakkelijk hele dagen mee lopen :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117863153
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:44 schreef AldoTheApache het volgende:
ipv slipper gebruik ik altijd birckenstocks :') niet heel mooi, maar je kunt er gemakkelijk hele dagen mee lopen :D
Het kan fijn lopen en alles maar ik vind het zo gay he :P
Slippers zijn mooi goedkoop en dat is handig omdat ze bij mij elke keer worden gestolen *O* en als goed persoon koop ik ook nog steeds weer nieuwe.. en meestal rubber, dus mogen nat worden en dat is makkelijk met duiken etc wat ik ook wel graag doe. Of slapen op het strand. Of gewoon slapen in het algemeen

:P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117863171
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:45 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Het kan fijn lopen en alles maar ik vind het zo gay he :P
Slippers zijn mooi goedkoop en dat is handig omdat ze bij mij elke keer worden gestolen *O* en als goed persoon koop ik ook nog steeds weer nieuwe.. en meestal rubber, dus mogen nat worden en dat is makkelijk met duiken etc wat ik ook wel graag doe. Of slapen op het strand. Of gewoon slapen in het algemeen

:P
slaap jij op het strand? :o Als ik alleen ga backpacken durf ik dat niet vrees ik :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117863214
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:46 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

slaap jij op het strand? :o Als ik alleen ga backpacken durf ik dat niet vrees ik :')
Gewoon met andere mensen naar het strand gaan, die letten dan wel op mij en m'n spullen :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117863253
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:47 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gewoon met andere mensen naar het strand gaan, die letten dan wel op mij en m'n spullen :P
:P Ik weet niet of ik wel normale mensen ga treffen in het hippie goa :@ of er zijn alleen maar dikke engelsen en russen :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117863280
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:43 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

zo'n mega rolkoffer wel :+

waar ben jij allemaal geweest als ik vragen mag? :P
Buiten Europa in Thailand, Vietnam en Maleisië (en Hong Kong).

En mijn nummer één wens is om binnen 5 jaar nog te doen is Nepal O+ . Maar dat is tot nu toe werk-technisch lastig te plannen (periodes dat vriend&ik weg kunnen/mogen).
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117863292
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:48 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

:P Ik weet niet of ik wel normale mensen ga treffen in het hippie goa :@ of er zijn alleen maar dikke engelsen en russen :')
Engelsen zijn altijd mooi :P
Canadezen heb je ook overal, super volk wel
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117863299
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:49 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Buiten Europa in Thailand, Vietnam en Maleisië (en Hong Kong).

En mijn nummer één wens is om binnen 5 jaar nog te doen is Nepal O+ . Maar dat is tot nu toe werk-technisch lastig te plannen (periodes dat vriend&ik weg kunnen/mogen).
Vietnam O+

ik ga in december naar India, maar helaas niet naar Nepal -O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117863312
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:49 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Buiten Europa in Thailand, Vietnam en Maleisië (en Hong Kong).

En mijn nummer één wens is om binnen 5 jaar nog te doen is Nepal O+ . Maar dat is tot nu toe werk-technisch lastig te plannen (periodes dat vriend&ik weg kunnen/mogen).
Gewoon ontslag nemen, fuck the system!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117863313
Ik vind Australiërs echt top! ^O^
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117863326
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:49 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Engelsen zijn altijd mooi :P
Canadezen heb je ook overal, super volk wel
Zou wel gaaf zijn ja Canadezen :s)

maarja ik ga dus binnekort voor de 1e x alleen dus weet niet hoe dat gaat :@ Vind het stiekum best eng :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117863360
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:49 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Vietnam O+

ik ga in december naar India, maar helaas niet naar Nepal -O-
India trekt mij (op het Noorden na) dan weer iets minder. Geen idee waarom, misschien om de verhalen/foto's e.d. van vrienden die er geweest zijn.

Ben dus benieuwd hoe jij het gaat hebben, misschien verandert mijn mening wel! :7
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117863365
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:50 schreef Goodbye het volgende:
Ik vind Australiërs echt top! ^O^
Sommige wel, sommige niet.. de chickies meestal wel :P Nieuw zeelanders daarentegen _O_
Maar volgens mij blijven alle bekrompen duitsers ook in europa, daar buiten alleen maar chillers! En sommige Amerikanen en chilenen, chilenen zijn echt vet tof!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117863369
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gewoon ontslag nemen, fuck the system!
Je wilt niet weten hoe vaak dat door mijn hoofd speelt O-) . Maar geld is ook wel handig.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117863400
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:51 schreef Goodbye het volgende:

[..]

India trekt mij (op het Noorden na) dan weer iets minder. Geen idee waarom, misschien om de verhalen/foto's e.d. van vrienden die er geweest zijn.

Ben dus benieuwd hoe jij het gaat hebben, misschien verandert mijn mening wel! :7
Ik denk dat het zwaar vet gaat worden :D

quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:51 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Sommige wel, sommige niet.. de chickies meestal wel :P Nieuw zeelanders daarentegen _O_
Maar volgens mij blijven alle bekrompen duitsers ook in europa, daar buiten alleen maar chillers! En sommige Amerikanen en chilenen, chilenen zijn echt vet tof!
Nieuw Zeelanders _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117863413
Ik zit nu aan de studie vast helaas maar ik spaar elke maand 50 (vraag me af hoe ik dat kan als student :') maar het lukt) en dan vakantiegeld, alles in een potje en dan na 5 jaar nog een jaar werken denk ik.. en dan WEG en (tenminste voor lange tijd) NIET TERUG

kan er nu al naar uitkijken :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117863426
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:51 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoe vaak dat door mijn hoofd speelt O-) . Maar geld is ook wel handig.
Geld maakt niet gelukkig ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117863445
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:52 schreef Boterbartje het volgende:
Ik zit nu aan de studie vast helaas maar ik spaar elke maand 50 (vraag me af hoe ik dat kan als student :') maar het lukt) en dan vakantiegeld, alles in een potje en dan na 5 jaar nog een jaar werken denk ik.. en dan WEG en (tenminste voor lange tijd) NIET TERUG

kan er nu al naar uitkijken :D
Ik spaar elke maand 100/150E :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117863478
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:53 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik spaar elke maand 100/150E :@
Als student? :P Gast!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117863489
Ik deed een keer een dagtripje (naar Ninh Binh) in Vietnam waarbij ook een stel uit N-Z mee was (40+). My god, wat waren die irritant. Hele tijd een chagrijnige kop en ze zaten het Engels van de gids af te fikken, terwijl hij echt enorm zijn best deed. En ze vonden het raar dat ze moesten betalen voor hun wijntje en biertje tijdens de lunch, want 'drinks were included'. Water, ja. :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117863490
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:54 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Als student? :P Gast!
als student ja :@ maar ik werk wel daarnaast he :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117863536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:54 schreef Goodbye het volgende:
Ik deed een keer een dagtripje (naar Ninh Binh) in Vietnam waarbij ook een stel uit N-Z mee was (40+). My god, wat waren die irritant. Hele tijd een chagrijnige kop en ze zaten het Engels van de gids af te fikken, terwijl hij echt enorm zijn best deed. En ze vonden het raar dat ze moesten betalen voor hun wijntje en biertje tijdens de lunch, want 'drinks were included'. Water, ja. :+
Ninh Binh ben ik niet geweest :@ Was dat wat? :P

wij kwamen destijds een te chille nieuw zeelander tegen :s) Gaf zo'n 10 boeken aan ons :P Die had hij al uitgelezen en had hij niet weggegooid omdat hij er nog dacht iemand een plezier mee te kunnen doen _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117863547
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:52 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Geld maakt niet gelukkig ;)
Maakt het wel makkelijk om veel en ver te reizen. ;)

Maar sowieso zijn we beiden wel van plan binnen een paar jaar ontslag te nemen en dan wat langer weg te gaan. Of onbetaald verlof ofzo, mocht ik verder heel erg op mijn plek zitten. Er zijn werkgevers die daar voor een maand of zes wel in mee willen gaan.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117863591
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ninh Binh ben ik niet geweest :@ Was dat wat? :P

wij kwamen destijds een te chille nieuw zeelander tegen :s) Gaf zo'n 10 boeken aan ons :P Die had hij al uitgelezen en had hij niet weggegooid omdat hij er nog dacht iemand een plezier mee te kunnen doen _O_
Was wel tof om te zien, wel heel erg heet. :') _O-
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117863599
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:54 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

als student ja :@ maar ik werk wel daarnaast he :P
Ja vet goed man! Ik werk daarnaast ook wel (al heb ik dan nu afgelopen 1,5 maand niet gedaan maar ik heb wel een buffer).

- kamer = 420 euro
- voer = 100 i/d maand
- bier en extra dingen etc = 50
- kleding en electronica etc

En dan betaald pa gelukkig m'n abo van m'n tel, maar ben al lang blij met 50 euro sparen :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117863640
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ninh Binh ben ik niet geweest :@ Was dat wat? :P

wij kwamen destijds een te chille nieuw zeelander tegen :s) Gaf zo'n 10 boeken aan ons :P Die had hij al uitgelezen en had hij niet weggegooid omdat hij er nog dacht iemand een plezier mee te kunnen doen _O_
Doe ik ook hoor :) Als ik in de bus ofzo ergens mensen Nederlands probeer te praten geef ik ze m'n boeken weg als ze dat willen :Y

In cambodja een keer zo'n lekker wijf een boek gegeven, kusjes gekregen alles :@
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117863669
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:58 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Doe ik ook hoor :) Als ik in de bus ofzo ergens mensen Nederlands probeer te praten geef ik ze m'n boeken weg als ze dat willen :Y

In cambodja een keer zo'n lekker wijf een boek gegeven, kusjes gekregen alles :@
~O>

ik lees strict engelse boeken trouwens :P maarja deze keer neem ik mijn e-reader mee dus kan dat niet :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117863752
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:59 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

~O>

ik lees strict engelse boeken trouwens :P maarja deze keer neem ik mijn e-reader mee dus kan dat niet :P
Ja ik lees ook veel in het engels hoor, maar ik was toevallig een winkeltje vol Nederlandse boeken tegen gekomen.. even paar romans mee genomen en uitgelezen in de trein. Is best leuk lezen.. alleen nu is het allemaal saaie stof voor de studie :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117863855
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:01 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja ik lees ook veel in het engels hoor, maar ik was toevallig een winkeltje vol Nederlandse boeken tegen gekomen.. even paar romans mee genomen en uitgelezen in de trein. Is best leuk lezen.. alleen nu is het allemaal saaie stof voor de studie :P
:) Hoe bepalen jullie trouwens je route?

doe je van tevoren even de steden aanstippen of kijk je het daar wel?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117863905
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gewoon ontslag nemen, fuck the system!
Dat heb ik al twee keer gedaan. 8-)
Een keer toen het bedrijf waar ik werkte overgenomen werd door een grote concurrent, en ik van een mooie ontslagregeling gebruik kon maken. Niet lang getwijfeld, ik was de eerste die weg was. Van dat geld heb ik twee maanden door Madagascar gereisd en daarna op mijn gemak een andere baan gezocht.

En twee jaar geleden heb ik ontslag genomen, gewoon omdat ik het wel gezien had bij mijn baan. Een half jaar rondgereisd, en toen ik weer terug kwam werd ik na een tijdje gebeld door mjin oude werkgever, of ik *asjeblieft* weer terug wilde komen. Dat heb ik gedaan, ook al had ik toen alweer een andere baan, maar die was kut. Qua salaris ben ik er nog flink op vooruitgegaan ook. :D

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het niet de laatste keer was dat ik een baan opzeg om te gaan reizen. Drie keer is scheepsrecht tenslottte.
pi_117863910
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:03 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

:) Hoe bepalen jullie trouwens je route?

doe je van tevoren even de steden aanstippen of kijk je het daar wel?
Ik heb een lonelyplanet mee, kijk daar in wat echt interessant is en verder vraag ik gewoon rond aan mede reizigers of aan lokale mensen, werkt meestal beste ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117863961
quote:
6s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat heb ik al twee keer gedaan. 8-)
Een keer toen het bedrijf waar ik werkte overgenomen werd door een grote concurrent, en ik van een mooie ontslagregeling gebruik kon maken. Niet lang getwijfeld, ik was de eerste die weg was. Van dat geld heb ik twee maanden door Madagascar gereisd en daarna op mijn gemak een andere baan gezocht.

En twee jaar geleden heb ik ontslag genomen, gewoon omdat ik het wel gezien had bij mijn baan. Een half jaar rondgereisd, en toen ik weer terug kwam werd ik na een tijdje gebeld door mjin oude werkgever, of ik *asjeblieft* weer terug wilde komen. Dat heb ik gedaan, ook al had ik toen alweer een andere baan, maar die was kut. Qua salaris ben ik er nog flink op vooruitgegaan ook. :D

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het niet de laatste keer was dat ik een baan opzeg om te gaan reizen. Drie keer is scheepsrecht tenslottte.
Held!

Denk dat ik het ook ga doen, maar na mijn studie wil ik sowieso een jaar of langer weg :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117864013
quote:
6s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat heb ik al twee keer gedaan. 8-)
Een keer toen het bedrijf waar ik werkte overgenomen werd door een grote concurrent, en ik van een mooie ontslagregeling gebruik kon maken. Niet lang getwijfeld, ik was de eerste die weg was. Van dat geld heb ik twee maanden door Madagascar gereisd en daarna op mijn gemak een andere baan gezocht.

En twee jaar geleden heb ik ontslag genomen, gewoon omdat ik het wel gezien had bij mijn baan. Een half jaar rondgereisd, en toen ik weer terug kwam werd ik na een tijdje gebeld door mjin oude werkgever, of ik *asjeblieft* weer terug wilde komen. Dat heb ik gedaan, ook al had ik toen alweer een andere baan, maar die was kut. Qua salaris ben ik er nog flink op vooruitgegaan ook. :D

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het niet de laatste keer was dat ik een baan opzeg om te gaan reizen. Drie keer is scheepsrecht tenslottte.
jij bent mijn grote voorbeeld _O_

:P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117864043
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:59 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

~O>

ik lees strict engelse boeken trouwens :P maarja deze keer neem ik mijn e-reader mee dus kan dat niet :P
Voordat ik een ereader had nam ik meestal 1 of hoogstens 2 engelse boeken mee, en als ik die uit had wisselde ik die om voor een nieuw boek. In backpackerplekken heb je vaak boekenwinkels waar je gewoon kan ruilen; heb al heel wat foute thrillers gelezen op die manier. :D
pi_117864106
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:07 schreef Farenji het volgende:

[..]

Voordat ik een ereader had nam ik meestal 1 of hoogstens 2 engelse boeken mee, en als ik die uit had wisselde ik die om voor een nieuw boek. In backpackerplekken heb je vaak boekenwinkels waar je gewoon kan ruilen; heb al heel wat foute thrillers gelezen op die manier. :D
Thailand is meer gevalletje van half geld terug als je hem inlevert en zo'n boek kost al goed 2/3 euro :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117864441
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:05 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Held!

Denk dat ik het ook ga doen, maar na mijn studie wil ik sowieso een jaar of langer weg :)
Ja, doen!
Mensen maken zichzelf vaak wijs dat zoiets niet meer kan na een bepaalde leeftijd. "Na mijn pensioen ga ik reizen" zeggen ze dan en dan vergeten ze dat ze tegen die tijd misschien helemaal geen puf meer hebben. Je leeft nu, geniet er ook nu van.

Of ik hoorde ook vaak: "Ik wou dat ik die kans kreeg!". Terwijl je zelf die kansen moet en kan creeeren. Als je gaat zitten wachten gebeurt er ook weinig. Het is een kwestie van keuzes maken.

Nou moet ik wel zeggen dat ik in een makkelijke positie zit wat dat betreft; ik kan heel makkelijk een andere baan vinden en heb verder geen verplichtingen of verantwoordelijkheden - geen relatie, gezin of kinderen, geen koophuis, niet zo veel dure spullen, dus de stap is wel wat sneller gezet. Ieder nadeel heb z'n voordeel, zeg maar. :P
pi_117864661
Overigens, een heel grote (zo niet de grootste) inspiratiebron voor mijn laatste reis was dit boek: "Vagabonding" van Rolf Potts

Absolute aanrader!! Verplichte kost voor iedereen die hier post!
pi_117865053
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:21 schreef Farenji het volgende:
Overigens, een heel grote (zo niet de grootste) inspiratiebron voor mijn laatste reis was dit boek: "Vagabonding" van Rolf Potts

Absolute aanrader!! Verplichte kost voor iedereen die hier post!
ik ben hem nu aan het downloaden :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117865373
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:17 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, doen!
Mensen maken zichzelf vaak wijs dat zoiets niet meer kan na een bepaalde leeftijd. "Na mijn pensioen ga ik reizen" zeggen ze dan en dan vergeten ze dat ze tegen die tijd misschien helemaal geen puf meer hebben. Je leeft nu, geniet er ook nu van.

Of ik hoorde ook vaak: "Ik wou dat ik die kans kreeg!". Terwijl je zelf die kansen moet en kan creeeren. Als je gaat zitten wachten gebeurt er ook weinig. Het is een kwestie van keuzes maken.

Nou moet ik wel zeggen dat ik in een makkelijke positie zit wat dat betreft; ik kan heel makkelijk een andere baan vinden en heb verder geen verplichtingen of verantwoordelijkheden - geen relatie, gezin of kinderen, geen koophuis, niet zo veel dure spullen, dus de stap is wel wat sneller gezet. Ieder nadeel heb z'n voordeel, zeg maar. :P
Eensch, als je het gevoel hebt dat je voor langere tijd op reis zou willen moet je het echt doen. Anders blijf je waarschijnlijk altijd met dat gevoel zitten en zeg je, net als al die mensen die nu tegen je zeggen, later; "Ja achteraf gezien had ik ook nog zo graag willen doen".

Ik heb nu het geluk dat ik betaald/onbetaald verlof kan krijgen bij m'n werkgever, maar anders had ik hier ontslag voor genomen. Er is altijd wel weer een baan te vinden als je terug komt.
pi_117865519
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:29 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

ik ben hem nu aan het downloaden :P
Gast, dat boek kost 10 dollar, dat zijn twee of drie biertjes, koop het gewoon...
Die vent financiert er zijn reizen mee. Dat is hem wel gegund toch.
(nee, ik heb geen aandelen, het is ook geen referral link)
pi_117867003


of gewoon naar NY gaan :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117921680
Ik ben nog een beetje aan het sleutelen geweest aan het eerste deel van m'n reisschema:

2 weken noord Thailand - 12 januari - 24 januari (Hoogseizoen)
3 weken Cambodja - 25 januari - 14 februari (Einde hoogseizoen)
4 weken Vietnam - 15 februari - 15 maart (Buiten moesson seizoen)
3 weken Laos - 16 maart - 6 april - (Heetste seizoen)
2 weken zuid Thailand - 7 april - 20 april - (Heetste seizoen)

Iemand nog tips wat ik kan wisselen qua volgorde? Volgens mij is dit wel een beetje het beste wat mogelijk is qua seizoenen. Laos in het hete seizoen is wat minder, maar dan zit ik wel in Cambodja in het betere seizoen.. De datums zijn ook een richtlijn, er zitten nog wel wat dagen slack in aan het einde (waarschijnlijk wordt het 30 april als einddatum in zuid Thailand ivm fullmoon party die op 25 april is).
pi_117922319
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:31 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik ben nog een beetje aan het sleutelen geweest aan het eerste deel van m'n reisschema:

2 weken noord Thailand - 12 januari - 24 januari (Hoogseizoen)
3 weken Cambodja - 25 januari - 14 februari (Einde hoogseizoen)
4 weken Vietnam - 15 februari - 15 maart (Buiten moesson seizoen)
3 weken Laos - 16 maart - 6 april - (Heetste seizoen)
2 weken zuid Thailand - 7 april - 20 april - (Heetste seizoen)

Iemand nog tips wat ik kan wisselen qua volgorde? Volgens mij is dit wel een beetje het beste wat mogelijk is qua seizoenen. Laos in het hete seizoen is wat minder, maar dan zit ik wel in Cambodja in het betere seizoen.. De datums zijn ook een richtlijn, er zitten nog wel wat dagen slack in aan het einde (waarschijnlijk wordt het 30 april als einddatum in zuid Thailand ivm fullmoon party die op 25 april is).
Vet _O_ Alleen 3 weken Laos lijkt mij een beetje te lang :@ Daar is niet zo heel veel schijnt :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117923929
15 november vlieg ik naar Dubai, daar verblijf ik 3 dagen en dan vlieg ik door naar Australië met een working holiday visum

Hoewel ik mijn bagage zal meenemen in een backpack, durf ik het niet echt backpacken te noemen. Eenmaal in Perth aangekomen is het de bedoeling om een busje/camper te kopen en dat om te toveren in ons rijdende huis. Ik ga samen met een vriend die kant op.

Voor mij is het de eerste keer echt lang reizen. Afgelopen zomer ben ik wel al 3 maanden in Frankrijk geweest, maar daar heb ik toen gewoon gewerkt op één locatie.

Best spannend allemaal nu het echt gaat gebeuren. Maar mijn ontslag met goede regeling is vermoedelijk het beste wat me ooit had kunnen overkomen. Maandag mijn huur opzeggen, in komende weken mijn huis leeghalen, auto en brommer in stalling zetten en schorsen en verder alles lekker achter me laten.

Wat zal het raar zijn om na lange tijd weer terug te komen in Nederland terwijl, zonder dat ik hier werk of eigen onderdak heb.
pi_117924020
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:09 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Vet _O_ Alleen 3 weken Laos lijkt mij een beetje te lang :@ Daar is niet zo heel veel schijnt :P
De één zegt inderdaad dat 3 weken lang is, maar daar staan ook weer anderen tegenover die zeggen dat het zelfs nog wat kort is om het land goed te zien.. Ik zie het tegen die tijd wel, mocht het te lang zijn kan ik altijd eerder naar de volgende bestemming. :)
pi_117924064
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:24 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

De één zegt inderdaad dat 3 weken lang is, maar daar staan ook weer anderen tegenover die zeggen dat het zelfs nog wat kort is om het land goed te zien.. Ik zie het tegen die tijd wel, mocht het te lang zijn kan ik altijd eerder naar de volgende bestemming. :)
Laos kun je in 1 week zien heb ik van verschillende mensen gehoord, maar ach :P Je kunt inderdaad eerder weg :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117924322
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:26 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Laos kun je in 1 week zien heb ik van verschillende mensen gehoord, maar ach :P Je kunt inderdaad eerder weg :D
Ergens een weekje relaxen zonder specifiek doel kan ook wel eens lekker zijn. :Y

Was het maar zover, wachten zuigt. :')
pi_117924352
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:35 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ergens een weekje relaxen zonder specifiek doel kan ook wel eens lekker zijn. :Y

Was het maar zover, wachten zuigt. :')
Ken het gevoel, ik moet nog wachten tot december :') Maar als ik erover nadenk krijg ik wel gezonde zenuwen :@ Denk dat dat de week van tevoren nog erger is :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 15 oktober 2012 @ 09:54:01 #249
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_117988213
Ik ga in ieder geval zaterdag iets minder dan 7 weken backpacken in Z-O Azië.

Ik zou ook wel een jaar willen reizen. Hoeveel geld heb je nou eigenlijk nodig voor een jaar reizen? 10k? 20k? Maar eens flink gaan sparen komende jaren. En met mijn aankomende reis kom ik er ook wel achter wat het nou kost zo'n maand.
pi_117988258
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:54 schreef Illiberal het volgende:
Ik ga in ieder geval zaterdag iets minder dan 7 weken backpacken in Z-O Azië.

Ik zou ook wel een jaar willen reizen. Hoeveel geld heb je nou eigenlijk nodig voor een jaar reizen? 10k? 20k? Maar eens flink gaan sparen komende jaren. En met mijn aankomende reis kom ik er ook wel achter wat het nou kost zo'n maand.
1k per maand en je leeft als een vorst in ZO-azie ;)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 15 oktober 2012 @ 09:57:29 #251
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_117988285
12k dus :)
pi_117988305
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:57 schreef Illiberal het volgende:
12k dus :)
10k lijkt mij voldoende :@ :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 15 oktober 2012 @ 10:00:18 #253
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_117988355
Haha, oke, moet maar eens gaan kijken. Volgend jaar ga ik wel een nieuwe woning in, dus dat is dan even lastig. Maar verder geen kinderen/relatie of andere verplichtingen. Een jaartje backpacken moet er wel inzitten.
pi_118162839
Inentingen (booster buiktyfus / Rabies) / malariapillen zijn ook weer geregeld. Het is maar goed dat ik nog een aanvullende verzekering heb.. 150 dagen aan Malarone is prijzig. :X
pi_118567108
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:44 schreef ElDinosaur het volgende:
Inentingen (booster buiktyfus / Rabies) / malariapillen zijn ook weer geregeld. Het is maar goed dat ik nog een aanvullende verzekering heb.. 150 dagen aan Malarone is prijzig. :X
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd in jouw geval, maar in de meeste Aziatische landen kan je malariatabletten gewoon bij de apotheek kopen. Dit is geloof ik dan wel doxycycline ipv malarone. Scheelt een hoop geld.
pi_118567311
Weet iemand of je voor India ook malariaspul nodig hebt? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_118569727
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118570185
quote:
12s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:57 schreef Goodbye het volgende:
[ afbeelding ]
ok :) dus ik heb alleen paludrine nodig :D Gewoon apotheek neem ik aan?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_118570313
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:14 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

ok :) dus ik heb alleen paludrine nodig :D Gewoon apotheek neem ik aan?
Ik dénk het wel, ja! :Y
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118586396
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:22 schreef TinyTuna het volgende:

[..]

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd in jouw geval, maar in de meeste Aziatische landen kan je malariatabletten gewoon bij de apotheek kopen. Dit is geloof ik dan wel doxycycline ipv malarone. Scheelt een hoop geld.
Nog geen mosterd na de maaltijd, maar vanwege de aanvullende verzekering wordt nog 100% uitbetaald. Ik neem het voor de zekerheid dus gewoon mee. ;) Bedankt voor de tip!
pi_118775589
Over 8 dagen zit in het vliegtuig richting Bangkok voor 3 maanden. Begin het toch wel spannend te vinden nu:)
pi_118781791
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 15:42 schreef Mr.West het volgende:
Over 8 dagen zit in het vliegtuig richting Bangkok voor 3 maanden. Begin het toch wel spannend te vinden nu:)
Lekker hoor, ik ben jaloers! *O*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118827602
Begin weer echt zin te krijgen in het reizen.. is alweer bijna twee jaar geleden dat ik op pad ging. Zit alleen met mn baan die zal ik op moeten zeggen. Met de huidige economie blijft dat een risico maar goed dat heb ik er wel voor over.
  woensdag 7 november 2012 @ 14:28:03 #264
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_118935723
Hallo hallo,

Heeft er iemand ervaring met wildkamperen in Europa en de regelgeving omtrent dit?
Ik weet dat je in scandinavie/schotland mag wildkamperen maar hoe zit dat met bijvoorbeeld oekraine of andere oostblok landen?

Ik zit er aan te denken om met een tent en slaapzak te backpacken de volgende keer ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_118946737
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:28 schreef Boterbartje het volgende:
Hallo hallo,

Heeft er iemand ervaring met wildkamperen in Europa en de regelgeving omtrent dit?
Ik weet dat je in scandinavie/schotland mag wildkamperen maar hoe zit dat met bijvoorbeeld oekraine of andere oostblok landen?

Ik zit er aan te denken om met een tent en slaapzak te backpacken de volgende keer ;)
Mijn algemene advies voor wildkamperen in Europa: Het kán altijd, zelfs als je in een dichtbevolkter gebied zit is er altijd wel een goed beschut plekje te vinden. Naar wat ik weet mag het idd buiten Scandinavie etc. officiëel bijna nergens, maar zeker in Oost-Europa zal je weinig problemen krijgen. Men is daar sowieso wat losser met de regels (het boeit niemand dat jij jouw tentje daar neerzet), en het is veel dunbevolkter waardoor de kans om gezien te worden veel kleiner is.

Pas wel op met vuur maken (liever niet), en laat je plekje natuurlijk schoner achter dan je 'm gevonden hebt :)
pi_119048165
Heeft er iemand hier ervaring met reisverzekeringen icm een reis van langer dan een jaar?

Er is nogal wat tegenstrijdige informatie te vinden op de interwebs. De één geeft aan dat het in principe geen probleem is om op een standaard reisverzekering langere tijd weg te blijven, de ander raadt weer specifieke verzekeringen aan (die natuurlijk een stuk duurder zijn).

Ik ben van plan om wel m'n zorgverzekering aan te houden en daar bovenop dus een 'aanvullende' reisverzekering om de buitenlanddekking te krijgen die ik wil. Zorgverzekering opzeggen / uitschrijven als inwonende schijnt nogal een drama te zijn qua administratieve rompslomp bij VVZ en gemeentes.
pi_119048303
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:38 schreef ElDinosaur het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met reisverzekeringen icm een reis van langer dan een jaar?

Er is nogal wat tegenstrijdige informatie te vinden op de interwebs. De één geeft aan dat het in principe geen probleem is om op een standaard reisverzekering langere tijd weg te blijven, de ander raadt weer specifieke verzekeringen aan (die natuurlijk een stuk duurder zijn).

Ik ben van plan om wel m'n zorgverzekering aan te houden en daar bovenop dus een 'aanvullende' reisverzekering om de buitenlanddekking te krijgen die ik wil. Zorgverzekering opzeggen / uitschrijven als inwonende schijnt nogal een drama te zijn qua administratieve rompslomp bij VVZ en gemeentes.
Ik neem aan dat het geen probleem is, anders misschien even je verzekeraar bellen?

Mijn trip komt ook echt dichtbij nu :D nog maar 1 maandje :D *O*
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119054308
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:38 schreef ElDinosaur het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met reisverzekeringen icm een reis van langer dan een jaar?

Er is nogal wat tegenstrijdige informatie te vinden op de interwebs. De één geeft aan dat het in principe geen probleem is om op een standaard reisverzekering langere tijd weg te blijven, de ander raadt weer specifieke verzekeringen aan (die natuurlijk een stuk duurder zijn).

Ik ben van plan om wel m'n zorgverzekering aan te houden en daar bovenop dus een 'aanvullende' reisverzekering om de buitenlanddekking te krijgen die ik wil. Zorgverzekering opzeggen / uitschrijven als inwonende schijnt nogal een drama te zijn qua administratieve rompslomp bij VVZ en gemeentes.
Je moet goed de kleine lettertjes lezen. Sommige verzekeringen hebben inderdaad een maximale duur; dit geldt sowieso voor veel doorlopende reisverzekeringen. Toen ik zelf lang weg ging heb ik de JOHO Special Isis genomen, daarmee kun je max vier jaar onafgebroken verzekerd zijn, en je kan kiezen of je ook volledige medische dekking wil (als je je zorgverzekering opzegt) of alleen uitgebreide dekking, waar de spoedeisende / basale hulp dus voor rekening van de zorgverzekeraar is.

Ik zou zelf zeker niet aanraden om je zorgverzekering op te zeggen. Want als je dat doet dan moet je je inderdaad uitschrijven, ben je officieel geen Nederlandse ingezetene meer, heb je geen recht op medische hulp in NL meer; dit kan heel naar uitpakken als je echt ziek wordt en terug naar NL moet want reisverzekeringen bieden meestal geen dekking in NL (de spcial isis overigens wel, maar erg beperkt). Het kan ook allerlei andere gevolgen hebben (mogelijke naheffingen van belastingen bijv). Gewoon je woonadres veranderen naar dat van je ouders ofzo. Dus geen "postadres" (daar zitten ook haken en ogen aan) maar een gewone verhuizing.
pi_119067917
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Je moet goed de kleine lettertjes lezen. Sommige verzekeringen hebben inderdaad een maximale duur; dit geldt sowieso voor veel doorlopende reisverzekeringen. Toen ik zelf lang weg ging heb ik de JOHO Special Isis genomen, daarmee kun je max vier jaar onafgebroken verzekerd zijn, en je kan kiezen of je ook volledige medische dekking wil (als je je zorgverzekering opzegt) of alleen uitgebreide dekking, waar de spoedeisende / basale hulp dus voor rekening van de zorgverzekeraar is.

Ik zou zelf zeker niet aanraden om je zorgverzekering op te zeggen. Want als je dat doet dan moet je je inderdaad uitschrijven, ben je officieel geen Nederlandse ingezetene meer, heb je geen recht op medische hulp in NL meer; dit kan heel naar uitpakken als je echt ziek wordt en terug naar NL moet want reisverzekeringen bieden meestal geen dekking in NL (de spcial isis overigens wel, maar erg beperkt). Het kan ook allerlei andere gevolgen hebben (mogelijke naheffingen van belastingen bijv). Gewoon je woonadres veranderen naar dat van je ouders ofzo. Dus geen "postadres" (daar zitten ook haken en ogen aan) maar een gewone verhuizing.
Goede tips! Ik zat inderdaad aan iets van JoHo te denken.. Het is wel wat duurder maar dan ben je er tenminste zeker van dat je geen gezeur krijgt mocht er iets gebeuren.

@Aldo: Dat schiet al op! Alle voorbereidingen klaar?
pi_119077573
WorldNomads is ook een goede verzekering, die ook dekking geeft in je thuisland en je voor een langere tijd (> jaar) kan hebben.
pi_119162216
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 21:57 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Goede tips! Ik zat inderdaad aan iets van JoHo te denken.. Het is wel wat duurder maar dan ben je er tenminste zeker van dat je geen gezeur krijgt mocht er iets gebeuren.

@Aldo: Dat schiet al op! Alle voorbereidingen klaar?
Schiet al zeker op :7

Ik heb vandaag mijn visum binnen gekregen, en voor de rest denk ik dat ik nog wel alles heb :P En ik heb voor de 1e 10 dagen mijn route een beetje uitgestippeld, maar de andere 20 zie ik daar wel 8-)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119197083
Binnenkort ga ik een semester studeren in Singapore. Aangezien je vanuit Singapore makkelijk in Maleisie of Indonesie kan komen, speel ik met het idee om daarna nog een paar weken te gaan backpacken. Nou is mijn probleem dat ik dus dik 4 maanden ergens ga wonen/studeren en waarschijnlijk meer meeneem dan voor een reis van een maand strikt noodzakelijk is.

Heeft een van jullie ervaring met backpacken na een exchange tijd? Namen jullie slechts een backpack mee, of sloegen jullie tijdelijk wat spullen ergens op om deze op de terugreis weer op te halen? Ik ben met name nogal huiverig om dingen zoals mijn laptop en ipad de hele tijd in hostels te moeten laten.
pi_119197908
Meeste hostels hebben wel kluisjes en shit. 't ligt er ook een beetje aan met wie je in de kamer zit, of je ze snel vertrouwt ja of nee, etc. Ik heb zelf 4 maanden in hostels in zuid oost Azie gezeten en als er geen kluisje voorhanden is (amper gebeurd overigens) stopte ik 'm onder mijn kussen. Ik redeneerde van nja als ze 't willen jatten gaat dat kluisje ze ook niet tegenhouden. Nu zit ik voor langere tijd in een Australisch hostel en zijn er even geen kluisjes, ik ken iedereen op deze dormkamer dus laat 'm gewoon op mijn bed liggen.

Wat wil je trouwens meenemen wat je denkt dat meer dan strikt noodzakelijk is? Kleren voor 2 weken lijkt me genoeg, daarna was je het hele zooitje en begin je weer overnieuw. Ik zal zo gauw niet bedenken wat je nog mee zal moeten nemen, je senseo?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_119198445
Jaarvoorraad kaas, drop, jwz. Wellicht zal t allemaal wel meevallen. Tis nog behoorlijk nieuw voor me. Ik zat nog in mn achterhoofd met allemaal studiegerelateerde meuk maar na t doorlezen van dit topic merkte ik dat ik idd gewoon een doos met spullen via luchtpost naar mijn ouders kan sturen en er dan vanaf ben.
pi_119199884
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:36 schreef kaaspeer het volgende:
Binnenkort ga ik een semester studeren in Singapore. Aangezien je vanuit Singapore makkelijk in Maleisie of Indonesie kan komen, speel ik met het idee om daarna nog een paar weken te gaan backpacken. Nou is mijn probleem dat ik dus dik 4 maanden ergens ga wonen/studeren en waarschijnlijk meer meeneem dan voor een reis van een maand strikt noodzakelijk is.

Heeft een van jullie ervaring met backpacken na een exchange tijd? Namen jullie slechts een backpack mee, of sloegen jullie tijdelijk wat spullen ergens op om deze op de terugreis weer op te halen? Ik ben met name nogal huiverig om dingen zoals mijn laptop en ipad de hele tijd in hostels te moeten laten.
Alleen iPad meenemen, de rest met de post terug sturen. Kost wat maar dan kun je ook lekker backpacken.

En als je iPad gestolen wordt.. Apple producten zijn toch kut :P Kun je gelijk fatsoenlijk tablet kopen haha.

Singapore is trouwens wel erg duur, houdt daar rekening mee! Je schrikt je de ballen uit de broek. En je mag geen kauwgom. Maar wel super mooie stad, zeker wel. Erg schoon en europees/amerikaans door elkaar.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119200209
Levensondhoud in Singapore is naar mijn weten vergelijkbaar met Nederland. In verhouding tot de rest van de wereld achterlijk duur, maar te overzien. Als ik eenmaal klaar ben met studeren kan t feest beginnen. Met de trein naar maleisie of boot naar indonesie.
pi_119201255
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:19 schreef kaaspeer het volgende:
Levensondhoud in Singapore is naar mijn weten vergelijkbaar met Nederland. In verhouding tot de rest van de wereld achterlijk duur, maar te overzien. Als ik eenmaal klaar ben met studeren kan t feest beginnen. Met de trein naar maleisie of boot naar indonesie.
Nouja.. je kunt natuurlijk wel goedkoop eten en alles maar ik vond het wel een bijzonder prijzig land voor sommige dingen. Flesje coca-cola in de supermarkt was naar mijn weten gewoon sowieso 1 euro duurder. Maar je zal het wel beter weten dan ;)

Trein naar maleisie is trouwens wel erg chill. Hij is alleen vanuit singapore veel duurder dan vanuit maleisie. Maar vergeleken met de NS valt het natuurlijk in het niets.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119257819
Cool Topic! over precies 3 weken begin ik mijn backpackreis en ben ik net aangekomen in dubai! daar een nachtje overnachten en dan door naar bangkok waar ik 2 maanden heb om via noord thailand naar laos, vietnam en cambodja te gaan. Dan vlieg ik door naar australie voor 1 maand(heb daar al 3 maand gewoond en veel gezien dus korte trip) dan door naar een maand nieuw zeeland met de stray bus om daarna 2 weken in fiji een tour te doen en weer door te vliegen naar singapore waar ik er weer 2 maanden over ga doen om via borneo, maleisie etc naar bangkok te reizen en dan weer thuis te eindigen. Heb 2,5 weken geleden mijn (tevreden) baan opgezegd en ga nu in mijn eentje backpacken omdat ik dit voor mijn gevoel MOET doen! zijn er mensen met nog tips voor mijn reis?
pi_119257905
Wauw, wat ontzettend gaaf pindapeller! O+ Sowieso Borneo niet overslaan als je gebrek hebt aan tijd, die jungle was echt prachtig! O+

En verder neem ik aan dat je zelf al een beetje hebt gekeken naar wat je wilt doen/zien?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_119258068
Goodbye! ja hier heb ik wel grotendeels over nagedacht. Australie oude bekenden opzoeken en Brisbane, darwin, Sydney en melbourne bezoeken, de eerste 2 maanden zijn ook duidelijk en in NZE een bustour over beide eilanden geregeld al. Op fiji heb ik de volgende tour geboekt: http://www.awesomefiji.com/package-fiji-fling.aspx en voor de laatste 2 maanden ben ik nog een beetje zoekende! borneo staat zeker op de lijst maar het definitieve schema daar is nog niet bekend voor mij. Daarnaast ga ik natuurlijk alleen reizen en zie wel wat ik onderweg tegenkom dus het kan altijd nog veranderd worden! :)
pi_119265157
Mooie plannen, pindapeller! Het gevoel van het 'moeten' doen van jezelf komt bekend voor. :)

Een maand voor beide eilanden in NZ is naar mijn mening wel een beetje kort, maar dan heb je nog een reden om een keer terug te gaan.
pi_119266956
Ik ben vandaag exact 6 maanden onderweg nu. Begonnen in Thailand, vanaf door naar Vietnam (op de motor gedaan), Hongkong, Thailand, Maleisie, Bali, Cambodja, Thailand, Laos, Thailand en Australie nu. Zit nu in Sydney tot oud en nieuw
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 16 november 2012 @ 09:52:31 #283
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119267323
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:39 schreef kalinhos het volgende:
Ik ben vandaag exact 6 maanden onderweg nu. Begonnen in Thailand, vanaf door naar Vietnam (op de motor gedaan), Hongkong, Thailand, Maleisie, Bali, Cambodja, Thailand, Laos, Thailand en Australie nu. Zit nu in Sydney tot oud en nieuw
_O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:37:12 #284
132766 pindapeller
niks nuttigs:)
pi_119270165
Gaaf Kalinhos! als je in een hostel ofzo verblijft in sydney zorg er dan nu wel alvast voor dat je kamer voor O&N hebt! dit is normaal gesproken compleet uitverkocht via internet..!
en Eldinosaur, inderdaad is 1 maand vrij kort.. het zijn alleen wel hele dure landen en ik ben niet echt van plan om te gaan werken onderweg, vandaar de korte tijdsduur. Ik heb hiervoor wel de STRAY buspas geboekt om zoveel mogelijk te kunnen zien in korte tijd zie hier.
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:47:04 #285
62913 Blik
The one and Only!
pi_119270545
@pindapeller: 2 maanden is wel erg kort voor Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. Wellicht moet je overwegen om daar iets van te skippen. Verder een erg gave reis die je gepland hebt!

Als je nog tips wilt over Borneo moet je je even melden in het Maleisië-topic. Ik ben zelf op Borneo geweest en ook nog wel wat andere users. Veel nuttige tips kun je daar krijgen
pi_119273208
Pfoe mooie verhalen hier:). Ben nu zelf bijna een weekje onderweg en kijk meer en meer mijn ogen uit. Al moet ik zeggen dat ik Khao San Road een drama vond. Kun je beter een weekje naar Salou etc gaan...
pi_119275674
Ik hoorde dat de treinen van Delhi naar Varanasi heel vaak vol zitten en je die ver van tevoren moet boeken. Heb nu toch maar een binnenlands vluchtje hiervoor geboekt, omdat ik maar 1 maand heb en geen zin heb om op dag 3 al te stranden :')

was maar 60E, dus dat valt reuze mee :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119275893
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:28 schreef AldoTheApache het volgende:
Ik hoorde dat de treinen van Delhi naar Varanasi heel vaak vol zitten en je die ver van tevoren moet boeken. Heb nu toch maar een binnenlands vluchtje hiervoor geboekt, omdat ik maar 1 maand heb en geen zin heb om op dag 3 al te stranden :')

was maar 60E, dus dat valt reuze mee :D
Goede zet!
http://www.nu.nl/binnenla(...)ooid-en-beroofd.html ;)
pi_119275914
quote:
holy fuck :o

hahaha blij dat ik mijn binnelandse vlucht heb geboekt _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119302411
Ja oud en nieuw heb ik voor Sydney al geregeld, al is het wel takkeduur. $550 voor 10 nachten (vanaf 22/12 tot 1/1) in een dormkamer 8)7
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_119305083
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:16 schreef kalinhos het volgende:
Ja oud en nieuw heb ik voor Sydney al geregeld, al is het wel takkeduur. $550 voor 10 nachten (vanaf 22/12 tot 1/1) in een dormkamer 8)7
holy fuck :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119305089
Ik ga trouwens binnekort nog wat spullen halen voor in de backpack. Wat is handig?

een poncho, muggenolie etc? Vul me even aan aub :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119305883
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 09:00 schreef AldoTheApache het volgende:
Ik ga trouwens binnekort nog wat spullen halen voor in de backpack. Wat is handig?

een poncho, muggenolie etc? Vul me even aan aub :@
Hoofd/zaklamp
Eerste hulp pakketje
ORS / Diakuur
Lakenzak / kussensloop

Ipv een poncho kan je ook ter plekke een paraplu kopen..
pi_119305897
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:14 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Hoofd/zaklamp
Eerste hulp pakketje
ORS / Diakuur
Lakenzak / kussensloop

Ipv een poncho kan je ook ter plekke een paraplu kopen..
zaklamp heb ik
ehbo pakketje? je bedoelt gewoon wat pleisters?
ORS heb ik, Paludrine heb ik, zo'n dun slaapzakje heb ik ook (heeft zo'n flap voor het hoofd)

euhm nog iets? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119305948
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:15 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

zaklamp heb ik
ehbo pakketje? je bedoelt gewoon wat pleisters?
ORS heb ik, Paludrine heb ik, zo'n dun slaapzakje heb ik ook (heeft zo'n flap voor het hoofd)

euhm nog iets? :@
Wat desinfecterend spul bij je pleisters is ook wel handig in India. :P
pi_119305963
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:18 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Wat desinfecterend spul bij je pleisters is ook wel handig in India. :P
muggenolie :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119306022
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:19 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

muggenolie :P
Die link snap ik niet echt. :') Zorg dat je in het geval van wondjes er zorgvuldig mee omgaat, desinfecteren en bedekken. Voor je het weet heb je een (flinke) ontsteking te pakken in dat soort landen.
pi_119306034
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:23 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Die link snap ik niet echt. :') Zorg dat je in het geval van wondjes er zorgvuldig mee omgaat, desinfecteren en bedekken. Voor je het weet heb je een (flinke) ontsteking te pakken in dat soort landen.
Ik hoorde ooit dat muggenspray ook desinfecteert :') Maarja, je hebt wel gelijk hoor :)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119317302
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:15 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

zaklamp heb ik
ehbo pakketje? je bedoelt gewoon wat pleisters?
ORS heb ik, Paludrine heb ik, zo'n dun slaapzakje heb ik ook (heeft zo'n flap voor het hoofd)

euhm nog iets? :@
Pleister, rennie, ibuprofen, diarree remmers, wat ontsmet spul, klein schaartje en rolletje verband
dat heb ik altijd mee.

regenhoes voor je tas?

padlocks
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119317313
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:19 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

muggenolie :P
Dat is niet desinfecterend, alcohol of jodium bedoelen we


quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:24 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik hoorde ooit dat muggenspray ook desinfecteert :') Maarja, je hebt wel gelijk hoor :)
Muggenolie zit als werkzame stof geen alcohol ofzoiets in maar DEET en deet ontsmet niet ;) Zal denk ik alleen maar gaan prikken in wondjes en het kan er alleen maar slechter op worden.

In dat soort landen wondjes inderdaad eerst goed uitspoelen met schoon water en dan goed ontsmetten met alcohol, jodium, betadine, bialcohol of andere zooi die wel ontsmet en dan afdekken met gaasje/pleisters/verbandje.

Ga wel voor goede muggenolie trouwens ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119317592
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:46 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Pleister, rennie, ibuprofen, diarree remmers, wat ontsmet spul, klein schaartje en rolletje verband
dat heb ik altijd mee.

regenhoes voor je tas?

padlocks
goed ehbo ding wel :D

Ik heb wel een regenhoes voor mijn tas, maar twijfel of ik die mee zal nemen :@ het is immers geen regenseizoen en voor die ene keer :@

padlocks?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')