abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 juli 2012 @ 12:53:35 #251
230788 n8n
Pragmatisch
pi_114678081
Gebruik het ook alleen voor de pagina-header, de content section en input elementen voor de labels. Soms 1 op de body voor extra functionaliteit.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_114724777
Kan ik met html geld van elkaar aftrekken?

In mijn voorbeeld zou dat {{ product.price }} - 30¤ moeten zijn. Google me gek, maar kan niks vinden.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 16:49:21 #253
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_114725162
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:41 schreef Snoepje5 het volgende:
Kan ik met html geld van elkaar aftrekken?

In mijn voorbeeld zou dat {{ product.price }} - 30¤ moeten zijn. Google me gek, maar kan niks vinden.
Nee, dat kan niet met HTML.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_114725308
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:49 schreef donroyco het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet met HTML.
K*t, waarmee dan wel, javascript oid?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 16:53:17 #255
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_114725356
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

K*t, waarmee dan wel, javascript oid?
Ja: http://www.scriptingmaste(...)rming-basic-math.asp
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_114725468
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

K*t, waarmee dan wel, javascript oid?
PHP is het makkelijkste :)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$input 
"80";
$value $input 30;
$output$value." euro";
echo 
$output;
//Output:  50 euro 
?>
Dit werkt alleen op een Server dus op een online webadress of op een lokale XAMPP server.
Mits je dit zomaar opent zonder server Dus test.php opent met firefox zal je alle php code zien.
Redacted
pi_114727341
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:41 schreef Snoepje5 het volgende:
Kan ik met html geld van elkaar aftrekken?

In mijn voorbeeld zou dat {{ product.price }} - 30¤ moeten zijn. Google me gek, maar kan niks vinden.
watvoor template engine is dat? Als het smarty is kan het wel ongeveer zo
pi_114730804
Dat is toch logica die je in je back-end wilt hebben, en niet in je opmaak lijkt me.
Bleuh.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 19:55:20 #259
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_114731769
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

K*t, waarmee dan wel, javascript oid?
Daar heb je je backend voor.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 20:06:27 #260
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_114732172
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:47 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

watvoor template engine is dat? Als het smarty is kan het wel ongeveer zo
Twig, kan het ook mee :Y.
phluphy for president!
pi_114734682
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 19:31 schreef PimD het volgende:
Dat is toch logica die je in je back-end wilt hebben, en niet in je opmaak lijkt me.
In principe wel natuurlijk, maar vaak is het een functie uit een CMS of module die je liever niet wilt hacken, terwijl templates er juist zijn om te customizen.
pi_114799399
Zitten hier ook Nodejs gebruikers?
  zondag 29 juli 2012 @ 13:27:22 #263
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_114799684
Aber naturlich.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 29 juli 2012 @ 13:28:39 #264
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_114799733
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 21:09 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

In principe wel natuurlijk, maar vaak is het een functie uit een CMS of module die je liever niet wilt hacken, terwijl templates er juist zijn om te customizen.
Je bedoelt zoals bij een checkout de prijs omzetten in een andere currency via javascript, om vervolgens die waarde weer door te geven aan een betaalmodule, waardoor je als je een beetje Javascript en Firebug gebruikt je pizza`s voor 0.01 cent kan kopen? Klinkt als een goede technische implementatie.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_115017656
Ik ben benieuwd naar jullie mening over een klein (theoretisch) dingetje. Ik heb een klein site-opzetje gebouwd, waar het vooral draait om de opmaak (of eigenlijk nog niet eens de opmaak, maar meer de opzet van de opmaak, dus vooral positionering en functionaliteit van het drop down menu).

Nou werkt het op zich prima in de laatste versies van firefox, opera, chrome, safari, IE, alleen als ik de laatste in quirks mode open (via de developer tools) werkt het drop down menu niet (voor de rest is de opmaak in oudere IE versies ook vrij lelijk, maar de functionaliteit is er).

Is dit erg? Voor deze site op zich maakt het me eigenlijk niet zoveel uit, het is een site voor een dispuut van een studentenvereniging die volgens mij niet erg veel gebruikt gaat worden, maar ik vroeg me gewoon af hoe belangrijk het is voor een site om ook te werken in bijvoorbeeld quirks mode (voor wat serieuzere sites, bijvoorbeeld overheidssites).
pi_115017849
quote:
6s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals bij een checkout de prijs omzetten in een andere currency via javascript, om vervolgens die waarde weer door te geven aan een betaalmodule, waardoor je als je een beetje Javascript en Firebug gebruikt je pizza`s voor 0.01 cent kan kopen? Klinkt als een goede technische implementatie.
Mijn studievereniging had op een dergelijke manier (denk ik, ik weet niet precies hoe die site in elkaar zat, daarna hebben ze hem veranderd) een keer een hele shitload aan pizza's binnengehaald :')
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:26:16 #267
50298 QM84
Het Orakel
pi_115042147
quote:
2s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:22 schreef kutkloon7 het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie mening over een klein (theoretisch) dingetje. Ik heb een klein site-opzetje gebouwd, waar het vooral draait om de opmaak (of eigenlijk nog niet eens de opmaak, maar meer de opzet van de opmaak, dus vooral positionering en functionaliteit van het drop down menu).

Nou werkt het op zich prima in de laatste versies van firefox, opera, chrome, safari, IE, alleen als ik de laatste in quirks mode open (via de developer tools) werkt het drop down menu niet (voor de rest is de opmaak in oudere IE versies ook vrij lelijk, maar de functionaliteit is er).

Is dit erg? Voor deze site op zich maakt het me eigenlijk niet zoveel uit, het is een site voor een dispuut van een studentenvereniging die volgens mij niet erg veel gebruikt gaat worden, maar ik vroeg me gewoon af hoe belangrijk het is voor een site om ook te werken in bijvoorbeeld quirks mode (voor wat serieuzere sites, bijvoorbeeld overheidssites).
Quirks modus wordt alleen gerenderd als je geen geldig doctype hebt, of als je dat als gebruiker specifiek aangeeft dat je dat wilt.

Aangezien jij, ga ik even vanuit, netjes een doctype gebruikt, wordt de site alleen in quirksmode gerenderd als de gebruiker daar expliciet voor kiest. Dan verdient deze ook niet anders dan een niet-werkende site voorgeschoteld te krijgen.

De Quirksmode in de inspector is toegevoegd, om te kijken hoe oude sites (die standaard in die modus gerenderd worden) zouden renderen als het wel volgens de standaarden zou gaan.
dat dus.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:30:49 #268
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_115047606
quote:
6s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals bij een checkout de prijs omzetten in een andere currency via javascript, om vervolgens die waarde weer door te geven aan een betaalmodule, waardoor je als je een beetje Javascript en Firebug gebruikt je pizza`s voor 0.01 cent kan kopen? Klinkt als een goede technische implementatie.
je moet het inderdaad alleen gebruiken voor berekeningen e.d, niet om op te slaan ,dat moet je echt aan de achterkant berekenen

quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:26 schreef QM84 het volgende:

[..]

Quirks modus wordt alleen gerenderd als je geen geldig doctype hebt, of als je dat als gebruiker specifiek aangeeft dat je dat wilt.

Aangezien jij, ga ik even vanuit, netjes een doctype gebruikt, wordt de site alleen in quirksmode gerenderd als de gebruiker daar expliciet voor kiest. Dan verdient deze ook niet anders dan een niet-werkende site voorgeschoteld te krijgen.

De Quirksmode in de inspector is toegevoegd, om te kijken hoe oude sites (die standaard in die modus gerenderd worden) zouden renderen als het wel volgens de standaarden zou gaan.
dit dus.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_115062887
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:26 schreef QM84 het volgende:

[..]

Quirks modus wordt alleen gerenderd als je geen geldig doctype hebt, of als je dat als gebruiker specifiek aangeeft dat je dat wilt.

Aangezien jij, ga ik even vanuit, netjes een doctype gebruikt, wordt de site alleen in quirksmode gerenderd als de gebruiker daar expliciet voor kiest. Dan verdient deze ook niet anders dan een niet-werkende site voorgeschoteld te krijgen.

De Quirksmode in de inspector is toegevoegd, om te kijken hoe oude sites (die standaard in die modus gerenderd worden) zouden renderen als het wel volgens de standaarden zou gaan.
Mooi, dit was me niet even helemaal duidelijk, ik dacht dat oudere browsers het ook zo renderden.
pi_115178009
Ik heb een probleem met CSS, mede omdat ik te weinig kennis er van heb.

Ik heb het logo in het menu geplaatst door dat bij de eigenschappen van het menu-item in Joomla in te vullen. Zoals jullie zit het logo echter niet mooi. Ik zou het graag in het midden van die grijze balk willen hebben, zodat het logo een stukje boven de grijze balk en een stukje onder de grijze balk uitsteekt.
Bij de eigenschappen in Joomla kan ik geen uitlijning van het plaatje aangeven.

Ik heb hierover veel gegoogled (op termen als image in menu align e.d.) maar ik zoek blijkbaar verkeerd.
Heeft een van jullie een tip hoe ik de CSS-file die hieronder staat kan aanpassen om dit te bereiken?

CSS-file
Website

Mijn dank is groot voor het meedenken!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_115197878
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:33 schreef -J-D- het volgende:
Ik heb een probleem met CSS, mede omdat ik te weinig kennis er van heb.
[ afbeelding ]
Ik heb het logo in het menu geplaatst door dat bij de eigenschappen van het menu-item in Joomla in te vullen. Zoals jullie zit het logo echter niet mooi. Ik zou het graag in het midden van die grijze balk willen hebben, zodat het logo een stukje boven de grijze balk en een stukje onder de grijze balk uitsteekt.
Bij de eigenschappen in Joomla kan ik geen uitlijning van het plaatje aangeven.

Ik heb hierover veel gegoogled (op termen als image in menu align e.d.) maar ik zoek blijkbaar verkeerd.
Heeft een van jullie een tip hoe ik de CSS-file die hieronder staat kan aanpassen om dit te bereiken?

CSS-file
Website

Mijn dank is groot voor het meedenken!
Misschien even de header.php (neem aan dat die zo heet) en dan nét voor de benaming van die toolbar een <br> plakken?

En anders een margin(-top)?
pi_115198071
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:33 schreef -J-D- het volgende:
Ik heb een probleem met CSS, mede omdat ik te weinig kennis er van heb.
[ afbeelding ]
Ik heb het logo in het menu geplaatst door dat bij de eigenschappen van het menu-item in Joomla in te vullen. Zoals jullie zit het logo echter niet mooi. Ik zou het graag in het midden van die grijze balk willen hebben, zodat het logo een stukje boven de grijze balk en een stukje onder de grijze balk uitsteekt.
Bij de eigenschappen in Joomla kan ik geen uitlijning van het plaatje aangeven.

Ik heb hierover veel gegoogled (op termen als image in menu align e.d.) maar ik zoek blijkbaar verkeerd.
Heeft een van jullie een tip hoe ik de CSS-file die hieronder staat kan aanpassen om dit te bereiken?

CSS-file
Website

Mijn dank is groot voor het meedenken!
1
2
3
.menu img {
margin-top:-30px;
}

?
pi_115199344
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:41 schreef lkb9000 het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

?
Ik heb dat geprobeerd bij .topmenu aangezien ik geen .menu zag. Helaas werkte dat niet.
Had ik het op een andere plaats in de CSS-bestand moeten plaatsen?

Een <br> werkte helaas ook niet.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_115203554
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:09 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Ik heb dat geprobeerd bij .topmenu aangezien ik geen .menu zag. Helaas werkte dat niet.
Had ik het op een andere plaats in de CSS-bestand moeten plaatsen?

Een <br> werkte helaas ook niet.
Je kan die er gewoon ergens bij plaatsen in de css, .menu bestaat wel degelijk volgens mn chrome dev tools. En het moet sowieso op zichzelf staan aangezien het .menu img is ipv alleen .menu :)

En het werkt als ik het toevoeg via Chrome ;)
pi_115206432
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:28 schreef lkb9000 het volgende:

[..]

Je kan die er gewoon ergens bij plaatsen in de css, .menu bestaat wel degelijk volgens mn chrome dev tools. En het moet sowieso op zichzelf staan aangezien het .menu img is ipv alleen .menu :)

En het werkt als ik het toevoeg via Chrome ;)
Je hebt helemaal gelijk!
Mijn dank is groot!

Ik heb nog een ander CSS-probleem op die site, maar daar ga ik eerst nog zelf mee puzzelen. Maakt het wel zo leuk :)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')