pi_112057057
registreer om deze reclame te verbergen
Hey ,

Ik heb laatst een boek bij de bibliotheek geleent en ik wilde hem even met jullie delen.

boek info:

Als het negatieve je pad kruist. Wat dan?

Auteurs:

William Gijsen, Joke Dewael, Harry van Erum

Materiaalsoort:

Boek

PIM:

Geestelijk leven
(Spiritisme)

Onderwerp:

Spiritisme

Taal:

Nederlands

Uitgever:

Eeserveen : Akasha

Jaar:

cop. 2011

Samenvatting:

Gechannelde informatie over hoe om te gaan met negatieve entiteiten en hoe men zich daartegen kan beschermen.

Dit boek gaat vooral over Reïncarnatie , en wat er in de geesten wereld allemaal gebeurd
Over je eigen persoonlijke code en goede en slechte indentiteiten.
Hoe je er mee om moet gaan en wat het doel van het leven is.

De uitgevers hebben het op een manier uitgebracht dat ze vragen aan een persoon stellen.
Volgens de schrijvers vragen ze de vragen aan een persoon uit het hiernamaals die al in de hogere sferen zit.

Verder leggen ze in het boek ook uit hoe er gedacht word in het hier namaals over donors en abortus en meer van dit soort zaken.
en ook of je beter begraven of gecremeerd kan worden.

Ik heb het boek zelf gelezen en ik had het binnen 2 uur uit het is echt een boek dat je wilt doorlezen en het maakt je wel aan het denken.

Ik heb het opgezocht en hij is onderandere te koop bij bol.com

ik heb hier nog een kleine uitleg over het boek via bol.com:
Beschrijving

Alleen ware kennis over de geesteswereld en tot wat ze in staat is, kan ervoor zorgen dat we door positieve krachten worden beschermd en dat het negatieve ons niet schaadt. Contacten met de positieve geesteswereld geven vaak wonderbaarlijke ervaringen. Maar ook uitingen van de negatieve geesteswereld, zoals klopgeesten, voodoo, bezetenheid en vervloekingen, komen voor. Meester Anthon, die de auteurs al vaak heeft geinspireerd voor hun boeken, wil met dit boek de lezer aanzetten ook oog te hebben voor uitingen van de negatieve geesteswereld en geeft aan hoe zich hiertegen te beschermen.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan!

Ciaao.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 18:41:14 #2
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_112057412
Zeer slecht geschreven en in het verkeerde subforum. :r
pi_112057556
Leuk dat je het wilt delen! Wat vind je zelf van het boek?
Behalve dat je zei dat je het binnen 2 uur uit had, zeg je er niet veel over nl.
pi_112057670
- edit: Onz is een deurtje verder.-

[ Bericht 56% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 26-05-2012 18:58:09 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_112057885
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 18:49 schreef Metalfrost het volgende:

- edit: Onz is een deurtje verder.-
Verdikkeme ik zat t met plezier te lezen :) .. is ie opeens weg ..
pi_112057905
Weet je wel HOE LANG IK OVER DIE TEKST GEDAAN HEB
pi_112057916
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 18:58 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Verdikkeme ik zat t met plezier te lezen :) .. is ie opeens weg ..
He, das nou jammer!
Ik zal het voor je samenvatten: ik vind het onzin en doe wat aannames over hoe slecht de inhoud van het boek zal zijn.
pi_112058071
Sorry maar ik ben pas nieuw en dit is mijn eerste onderwerp dus ALS ik het perongeluk verkeerd heb geplaatst .. sorry

Ik vond het boek zelf erg goed en zoals ik al zei het maakt je aan het denken over bepaalde dingen over het hiernamaals.
Daarom wilde ik hem ook met jullie delen.

Maar zoals ik hier al zie word dat niet gerespecteerd.
pi_112058212
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:06 schreef mandyyara19 het volgende:
Sorry maar ik ben pas nieuw en dit is mijn eerste onderwerp dus ALS ik het perongeluk verkeerd heb geplaatst .. sorry

Ik vond het boek zelf erg goed en zoals ik al zei het maakt je aan het denken over bepaalde dingen over het hiernamaals.
Daarom wilde ik hem ook met jullie delen.

Maar zoals ik hier al zie word dat niet gerespecteerd.
Er wordt inderdaad wat flauw gedaan .Ik zou trouwens niet weten waarom het verkeerd geplaatst zou zijn.

Het enige wat ik erop kan aanmerken is dat je je mening over het boek niet erg uitgebreid weergeeft. En tja, zoveel details over het boek waren eigenlijk niet nodig geweest.

Nou ja, het in het centrale boekentopic gekund, maar dat is verder geen drama.
pi_112058295
Ok ja ik dacht mischien als ik het wat uitgebreid neerzet dat kunnen de lezers zelf goed beslissen of het voor hun de moeite waard is om het boek eventueel te lenen.
want hij is in de winkel nog best wel prijzig kwam ik achter.
pi_112058321
Ik ga geen excuses maken voor een niet-onweerlegbaar argument dat de veelgeprezen Hemel en plek der verdoemenis ofwel de Hel bestaat, waar er een poortbewaker beslist aan de hand van je zegen en zonden waar je heen moet.

Verder, teveel alinea's. Meer compacter topic en een heldere inleiding, kern en slot zou het aanlokkelijker maken om er serieus in te posten.
pi_112058375
Ok ik zal hier volgende keer aan denken , bedankt metalfrost.
pi_112058454
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:15 schreef Metalfrost het volgende:
Ik ga geen excuses maken voor een niet-onweerlegbaar argument dat de veelgeprezen Hemel en plek der verdoemenis ofwel de Hel bestaat, waar er een poortbewaker beslist aan de hand van je zegen en zonden waar je heen moet.

Verder, teveel alinea's. Meer compacter topic en een heldere inleiding, kern en slot zou het aanlokkelijker maken om er serieus in te posten.
Als je het onzin vindt, post dan niet.
Verder: anderen de schuld geven van je eigen gedrag is niet aan de orde.

De OP had inderdaad beter gekund, en ja, het kan flauwiteiten uitlokken, in zoverre kan ik met je meegaan.

Zullen we ontopic verder gaan?
pi_112058734
Ik zelf geloof in Reïncarnatie , Als je er niet in geloof denk ik ook niet dat het zin heeft om dit boek te lezen. Meester Anthon is volgens de auters een man die ze hebben doorgekregen met glaasje draaien en daarmee dus contact hebben.. Ik moet toegeven dat ik hier wel een klein beetje me twijfels heb gehad of het echt waar is ofniet ( of het mogelijk is laten we het zo zeggen )
Maar toch is het een mooi boek en zeker de moeite waard als je meer wilt weten over Reïncarnatie en dingen zoals bezetenheid.

En omdat mijn inleiding dus niet goed was mag je over het boek ook gewoon nu nog vragen stellen ik zal ze zo goed mogelijk beantwoorden als het sirieuze vragen zijn.
pi_112058857
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:30 schreef mandyyara19 het volgende:
Ik zelf geloof in Reïncarnatie , Als je er niet in geloof denk ik ook niet dat het zin heeft om dit boek te lezen. Meester Anthon is volgens de auters een man die ze hebben doorgekregen met glaasje draaien en daarmee dus contact hebben.. Ik moet toegeven dat ik hier wel een klein beetje me twijfels heb gehad of het echt waar is ofniet ( of het mogelijk is laten we het zo zeggen )
Maar toch is het een mooi boek en zeker de moeite waard als je meer wilt weten over Reïncarnatie en dingen zoals bezetenheid.

En omdat mijn inleiding dus niet goed was mag je over het boek ook gewoon nu nog vragen stellen ik zal ze zo goed mogelijk beantwoorden als het sirieuze vragen zijn.
Ik geloof ook in reïncarnatie maar niet op die manier. Meer zoiets van dat als we doodgaan, we in de hemel in een soort sorteercentrum komen en weer teruggestraald worden in een nieuw lichaam. Dat baby's huilen wanneer ze geboren worden, niet alleen vanwege dat er verse lucht door de longen wordt gepompt, maar ook doordat ze moeten huilen omdat ze daarvoor, in een ander lichaam, dood zijn gegaan, zo snel dat het gaat.

geen getroll, dit is een serieuze reactie
pi_112058885
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:30 schreef mandyyara19 het volgende:

Ik twijfel heel erg.. Wat doet je geloven dat reïncarnatie waar is?
pi_112059029
Metalfrost , idd daar heb je gelijk in over dat ' sorteercentrum ' daar geloof ik ook in . In het boek beschrijven ze hierover over bepaalde sferen waar je in komt en elke keer na een Reïncarnatie leer je dingen waardoor je in een hogere sfeer terecht kan komen.
In het boek stond dat we gemiddeld meer dan 1300 keer Reïncarneert worden. ( het getal was wel meer als 1300 1300zoveel maar ik weet dit niet meer precies )
Geloof jij dat dit kan?

Of dat met baby's waar is heb ik eerlijk gezegt nooit over na gedacht wel een leuke maakt me even aan het denken! Dit zou best wel kunnen maar ik kan me even niet zo snel bedenken wat er in het boek stond over hoe snel het gaat
pi_112059204
Enneacanthus_Obesus , waarom ik erin geloof dat is ook een goede vraag haha ik ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.

Sinds kleins af aan heb ik bepaalde dromen gehad die ik bijna elke nacht kreeg later zijn deze zelf weggegaan.
Toen ben ik eigelijk boeken gaan lezen over het christendom en heb ik me daar een klein beetje in verdiept maar dat was het eigelijk voor mij net niet. Ik geloof dat er een god is maar niet op die manier zoals hun hem voorstellen.
Toen kwam ik op allerlei docu's over Reïncarnatie en toen begon ik mij daar een beetje in te verdiepen en ik raakte hiernaar steeds meer toegetrokken en er bleken veel meer mensen te zijn die in een vorm van dromen hun vorige leven herkende.
Toen heb ik veel boeken gelezen erover en veel met me nicht besproken over dit soort dingen ( mijn nicht houd ook van dingen uitzoeken en over dingen nadenken )
Ja en zodoende begon ik er te geloven.

Maar er zijn tuurlijk geen bewijzen dat het daadwerkelijk bestaat..
en of dat er ooit gaat komen?
pi_112059227
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:38 schreef mandyyara19 het volgende:
Metalfrost , idd daar heb je gelijk in over dat ' sorteercentrum ' daar geloof ik ook in . In het boek beschrijven ze hierover over bepaalde sferen waar je in komt en elke keer na een Reïncarnatie leer je dingen waardoor je in een hogere sfeer terecht kan komen.
In het boek stond dat we gemiddeld meer dan 1300 keer Reïncarneert worden. ( het getal was wel meer als 1300 1300zoveel maar ik weet dit niet meer precies )
Geloof jij dat dit kan?

Of dat met baby's waar is heb ik eerlijk gezegt nooit over na gedacht wel een leuke maakt me even aan het denken! Dit zou best wel kunnen maar ik kan me even niet zo snel bedenken wat er in het boek stond over hoe snel het gaat
Geen idee of het kan, het geheugen wordt m.i. elke keer gereset als we teruggestraald worden. Aangezien de leeftijd die de mens behaalt wanneer hij of zij dood gaat, gemiddeld niet hoger ligt dan 75 jaar, klopt die 1300 keer tot nu toe wel. De mens in zijn huidige vorm bestaat nog maar 1 miljoen jaar, en vroeger waren er dat niet zoveel als dat er nu zijn.
pi_112059490
In het boek stond een stukje over dat ieder mens een eigen code heeft waarin je kan terug vinden waarom je weer ben Reïncarneert. Bvb dat je bent terug gekomen om te werken aan je gierigheid of leren liefhebben of houden van.

Ergens denk ik wel dat we op aarde een bepaald doel hebben die we moeten behalen.
Maar wat als je bvb je eigen code niet weet dan kan je er dus ook niks mee doen en dan word je dus vaker Reïncarneert zou ik dan denken.

en volgens het boek heeft iedereen een gids die je helpt met je doel te bereiken.
Je gids komt altijd uit een hogere sfeer van het hiernamaals.

er zijn 7 sferen en als je in sfeer 7 beland dan Reïncarneer je niet meer want dan heb je alle levensdoelen al bereikt en kan je dus gids worden van zielen in een lagere sfeer.
pi_112060676
moeten jullie deze site eens bekijken ; http://www.evp-experiments.nl/pages/diverse_sferen.htm

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')