pi_112025004
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo,

Sinds kort zit ik een beetje te kijken of ik misschien weer op een sport wil gaan.
Allereerst om weer mensen te ontmoeten en ook om weer lekker bezig te zijn.
Maar het probleem is dat ik nu 25 ben, en het toch wel een beetje laat is om nog te gaan beginnen met een sport.

Binnenkort ga ik wel beginnen met fitness, maar daar kom je eigenlijk puur voor jezelf. Mij lijkt het toch wel leuk om echt een teamsport te gaan doen.

Voetballen vind ik al niks dus dat valt af. :)

Wat voor sport doen jullie?
En is het raar om nog als 25 jarige te beginnen met een sport?
Wat doen de jongens (omdat ik ook een jongen ben) hier voor sport?

Alvast bedankt voor jullie reacties. ^O^ ^O^
pi_112025241
Ok ik ben geen jongen :')
Maar ik ben op mijn 25e begonnen met volleybal (dat heb ik wel gedaan van mijn 9e tot mijn 14e dus ik kon er al wat van :P)
En een ander meisje in mijn team is ook gewoon begonnen terwijl ze geen ervaring had op haar 23e. Ze heeft wel het eerste jaar alleen meegetraind en het 2e jaar voornamelijk op de bank :P
pi_112025264
Er is niks raars aan trouwens vind ik :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 18:04:19 #4
322611 Dieter_Dengler
Duits-Oostenrijkse Amerikaan
pi_112025297
Waarom zou dat niet kunnen? Als je een sport kiest waar je werkelijk niets vanaf weet, kan het wel moeilijk aanpassen zijn. Maar verder lijkt het me geen probleem.
Ik heb weleens bij een volleybalwedstrijd staan te kijken. Daar speelden dames die allemaal al tien jaar of langer aan volleybal deden tegen elkaar. Echt iedereen met een houten poot en een kunstarm had het niveau kunnen bijbenen, nieuwelingen dus ook ;).
"A champion is someone who gets up when he can't"
pi_112025306
25 jaar is ECHT te oud............. echt veel te oud. Zou het niet doen als ik jou was.
pi_112025329
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:04 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Waarom zou dat niet kunnen? Als je een sport kiest waar je werkelijk niets vanaf weet, kan het wel moeilijk aanpassen zijn. Maar verder lijkt het me geen probleem.
Ik heb weleens bij een volleybalwedstrijd staan te kijken. Daar speelden dames die allemaal al tien jaar of langer aan volleybal deden tegen elkaar. Echt iedereen met een houten poot en een kunstarm had het niveau kunnen bijbenen, nieuwelingen dus ook ;).
:')
  vrijdag 25 mei 2012 @ 18:08:11 #7
322611 Dieter_Dengler
Duits-Oostenrijkse Amerikaan
pi_112025396
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:05 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

:')
Waarom :') ?
Dit is een serieuze reactie. Ik neem aan dat TS zich vooral zorgen maakt om het niveau. Ik wil alleen aangeven dat hij daar niet bang voor hoeft te zijn, omdat er in elke sport vele niveaus zijn.
"A champion is someone who gets up when he can't"
  vrijdag 25 mei 2012 @ 18:09:55 #8
203089 Scuidward
Am I original?
pi_112025441
Volleybal was ook het eerste wat in mij op kwam.
Fit - Duurt Te Lang
En we stappen pas uit de tijdmasjein, als de pure joints bij de Appie Heyn zijn.
Het GROTE onderschriftentopic.
pi_112025805
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:08 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Waarom :') ?
Dit is een serieuze reactie. Ik neem aan dat TS zich vooral zorgen maakt om het niveau. Ik wil alleen aangeven dat hij daar niet bang voor hoeft te zijn, omdat er in elke sport vele niveaus zijn.
Ok dan :P dat is waar, maar volleybal is niet de makkelijkste sport maar wel de leukste O-)
Maar je kan bijvoorbeeld ook meespelen met de recreanten, die spelen meer voor de lol. Hoewel enig niveau vaak wel gewenst is :)
pi_112026206
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:02 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ok ik ben geen jongen :')
Maar ik ben op mijn 25e begonnen met volleybal (dat heb ik wel gedaan van mijn 9e tot mijn 14e dus ik kon er al wat van :P)
En een ander meisje in mijn team is ook gewoon begonnen terwijl ze geen ervaring had op haar 23e. Ze heeft wel het eerste jaar alleen meegetraind en het 2e jaar voornamelijk op de bank :P
Volleybal kijk wel leuk zijn ja. Had dat vroeger vaak op school gedaan, maar ja was er nooit echt goed in omdat ik nooit goed in de groep lag. ;(
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:09 schreef Scuidward het volgende:
Volleybal was ook het eerste wat in mij op kwam.
Misschien eens wat info zoeken in mijn omgeving.

Het is wel moeilijk want heb nooit echt gesport. Heb vroeger weleens op judo gezeten, en weleens voor de grap met korfbal mee gedaan. Maar dat vond ik echt geen reet aan. :')

Tennis of roeien lijkt me ook wel op zich leuk. :Y
pi_112026380
Tennis lijkt me ook leuk ja, en badminton misschien? :D
  vrijdag 25 mei 2012 @ 18:40:21 #12
203089 Scuidward
Am I original?
pi_112026536
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:35 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Tennis lijkt me ook leuk ja, en badminton misschien? :D
Zelf 9 jaar badminton gespeeld. Meestal trainden er op een avond net zoveel mensen mee als dat er banen gereserveerd waren voor de 'amateurs'. Weet niet of een club snel een plek heeft voor oudere mensen als het gaat om het geven van trainingen. Lijkt me in een volleybalwereld wat sneller gaan omdat je uiteraard een vast team hebt die je ongetwijfeld tips zal geven.
Fit - Duurt Te Lang
En we stappen pas uit de tijdmasjein, als de pure joints bij de Appie Heyn zijn.
Het GROTE onderschriftentopic.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 18:44:49 #13
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_112026681
Korfbal is ook geen sport in de breedste zin van het woord.
WOS'ser for life.
pi_112026845
Zijn er ook mensen die aan roeien doen?

Dat lijkt mij eigenlijk wel echt leuk om te doen. Volgens mij ook echt supergoed je conditie.
pi_112053676
Niemand?
pi_112055506
Pak gewoon een sport die je leuk vindt, ga naar een vereniging en vraag of je een keer mee mag doen. Volleybal, roeien, handbal, tennis, voetbal, waterpolo, basketbal, korfbal of voor mijn part onderwaterhockey, elke vereniging heeft een wel recreantenteam of zelfs meerdere. Ga erheen, doe een keer mee en kijk of het wat is. :)
pi_112166427
Het is idd het beste om gewoon een mee te trainen, en dan te kijken of ik het ook echt leuk vind. :Y

Dat is dus ook wat ik ga doen. Want heb nu een mailtje terug gehad van een volleybalvereniging, en die man zei ook van dat ik gewoon even mee kan trainen.
Eerst wordt je dan wel in het recreantenteam geplaatst om te kijken of je het echt leuk vind. En vanuit daar kan ik wellicht mee doen aan competities als ik dat zou willen.

Maar eerst even kijken of ik het echt leuk vind. Want nu denk ik nog dat het meer voor meisjes is, maar ik moet het gewoon zelf even meemaken.

Wie weet vind ik het ineens wel echt leuk. :)

Maarja ik doe het in eerste instantie om weer lekker bezig te zijn en weer mensen te leren kennen.
Ben namelijk de laatste jaren door privé omstandigheden een huismus geworden, en ondernam eigenlijk niks meer.
Ik wil gewoon weer zoals jaren geleden weer gaan sporten en echt weer in een team horen. En natuurlijk wellicht nieuwe vrienden maken. :@

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')