abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 mei 2012 @ 17:45:42 #1
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_112024743
Dit topic is voor emigranten die naar Duitsland gegaan zijn of mensen die dat van plan zijn.

Voor meer info over emigratie naar Duitsland is www.verhuis.de sowieso een aanrader.

Wat algemene gegevens (met dank aan Wikipedia):

Officiële landstaal: Duits (Hoogduits)
Hoofdstad: Berlijn
Regeringsvorm: Federale republiek
Oppervlakte: 357.022 km² (2,3% water)
Inwoners: 82.491.000 (2004),
82.400.996 (2007) (230,8 / km² (2007))

De Duitse vlag:



Het wapen van Duitsland:



De kaart van Duitsland:



De voorgaande topics

Vaste deelnemers aan deze topicreeks en hun woonplaats:

aegir_de_viking woont in Kranenburg
annie.m woont in Goch Hassum.
c3k woont in Aachen-Brand
Cupcake. woont in Berlijn.
Dennis-1977Woont in Emmerich
dutchman79 woont in Aachen
El_Matador woont in Aachen
FB14 woont in München
Felagund woont in Bonn
Gateway woont in Bocholt
Linda2205 woont in Berlijn Schöneweide
OMGitsNoelle woont in Herzogenrath-Kohlscheid
opinionr woont in Bocholt
Pietverdriet woont vlakbij Anholt
PureEvil woont in Weeze
qltel woont in Goch-Pfalzdorf
Rewimo woont in Goch-Pfalzdorf
Siemi Woont in Kleve-Rindern
ueberduitser Woont in Ringe
Waldheini woont in Aachen
Wonderer woont in Frankfurt
Z80 woont in Kleve

De OP van deze topicreeks staat hier.
Opgeven als vaste deelnemer kan via PM
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 25 mei 2012 @ 17:46:29 #2
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_112024763
En nee, mijn telraam is niet stuk, maar blijkbaar was er al eens een deel 30 geweest.
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 mei 2012 @ 18:16:23 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112025634
Hier geen overlast maar wij wonen dan ook op de Gocher Berg 8-)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 25 mei 2012 @ 20:41:24 #4
63722 z80
I fink you freaky
pi_112031530
de enige "schade"die ik heb is een stuk regenpijp die ik had laten plaatsen om het water van de dakkapel langs een raam te laten lopen, nu beneden op de grond ligt.
met het plaatsen is deze blijkbaar niet vast gezet, enkel over de oude pijp heen geschoven.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 28 mei 2012 @ 11:28:10 #5
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_112118735
wij betalen voor een Touran 308 euro per jaar aan wegenbelasting (diesel)

Overlast van het water hebben wij hier niet gehad, waren wel hagelstenen inderdaad en de straat stond ook wel ff blank
pi_112233514
Ik ben niet heel erg bekent met duitse websites, kent iemand de duitse variant van tweakers en dan voornamelijk de pricewatch?

Kelkoo e.d. werkt niet echt ideaal hiervoor.

Bedankt.
pi_112234463
Ik ben benieuwd hoeveel wij straks voor onze 8 jaar oude 307 moeten betalen. En of hij überhaupt door de keuring komt als we hem gaan invoeren. Diesel, en niet al te jofel meer. Geld voor een andere is er even niet, eerst een tweede autootje erbij kopen zodat ik niet met de fiets naar school hoef.
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:46:21 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_112234522
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:34 schreef Hiya het volgende:
Ik ben niet heel erg bekent met duitse websites, kent iemand de duitse variant van tweakers en dan voornamelijk de pricewatch?

Kelkoo e.d. werkt niet echt ideaal hiervoor.

Bedankt.
billiger.de gebruik ik vaak :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:30:43 #9
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_112237584
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:45 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel wij straks voor onze 8 jaar oude 307 moeten betalen. En of hij überhaupt door de keuring komt als we hem gaan invoeren. Diesel, en niet al te jofel meer. Geld voor een andere is er even niet, eerst een tweede autootje erbij kopen zodat ik niet met de fiets naar school hoef.
ze zeggen altijd dat de TUV "grundlicher"is dan de APK hier.... mjah, hoorde van de garage hie rin dld dat die en auto APK klaar gemaakt hadden, en die in NL de apk niet haalde?
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:50:56 #10
63722 z80
I fink you freaky
pi_112238764
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:45 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel wij straks voor onze 8 jaar oude 307 moeten betalen. En of hij überhaupt door de keuring komt als we hem gaan invoeren. Diesel, en niet al te jofel meer. Geld voor een andere is er even niet, eerst een tweede autootje erbij kopen zodat ik niet met de fiets naar school hoef.
zie de link die ik in het vorige deel geplaats heb.
even je auto uit het lijstje selecteren en je ziet meteen wat je per jaar aan belasting kwijd bent.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:10:03 #11
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112240265
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:50 schreef z80 het volgende:

[..]

zie de link die ik in het vorige deel geplaats heb.
even je auto uit het lijstje selecteren en je ziet meteen wat je per jaar aan belasting kwijd bent.
Ik zal daar wel wat fout gedaan hebben want er kwam geen bedrag in beeld.
Mijn auto stond er overigens ook niet tussen. :?
pi_112273783
Ik overweeg als einzelgänger in Duitsland te gaan wonen.

Mijn vader nooit gekend, toen ik nog bij mijn ma thuis woonde, als we samen de straat met de auto al uitreden hadden we bij wijzen van spreken al dikke ruzie....

Ook dat contact is volledig verwaterd.
Voor de rest ga ik met geen een familielid om, omdat ze allemaal best wel een problematiek hebben.

Ik heb geen vrienden door mijn PDD Nos, (autisme), ook heb ik geen vriendin.
En ik ga dus met niemand om, buiten mijn werk dan..

Ik heb 1 vriend, en die woont in Pijnacker, helemaal, die zie ik zo een keer in het half jaar.

Ik zal er dus niet slechter van worden om net over de grens te gaan wonen aangezien ik toch niet veel te verliezen heb.
het probleem is, dat Fred werkt voor zijn vaste lasten. Fred werkt als schoonmaker in de ochtend/

En ik houd niks over voor leuke dingen, ik werk, ga naar huis, werk ga naar huis.. En in het weekend doe ik vaak niks.
In Twist nabij Klazinaveen etc heb je veel goedkopere huurhuizen.

Het enigste wat mij tegenhoud om in Meppel te blijven is toch mijn werk....
Dat is echt het enigste, wat mij tegenhoud.

Groetjes Fred
  donderdag 31 mei 2012 @ 19:07:14 #13
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_112275738
Dat is een moeilijk dilemma, Fred.

Ik kan me voorstellen dat je graag in Duitsland wil wonen, omdat je daar zo veel leuker en mooier kunt wonen voor minder geld (dan in NL). Maar je hebt dan wel een inkomen nodig.

Krijg je, naast je inkomen uit je part-time werk, nog een (wah jong) uitkering of iets dergelijks?
Dan raak je die misschien kwijt als je naar het buitenland verhuist. Dan zou je helemaal afhankelijk zijn van je inkomen uit werk, als dat al haalbaar is gezien de afstand van Meppel naar Twist.

Een andere mogelijkheid is dat je een baan zoekt in Twist of omgeving, of in Lingen misschien, dan is een wat grotere plaats in de buurt.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 31 mei 2012 @ 20:41:43 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_112280705
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:10 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik zal daar wel wat fout gedaan hebben want er kwam geen bedrag in beeld.
Mijn auto stond er overigens ook niet tussen. :?
net even gekeken blijkt inderdaat dat de oude modellen er niet in staan.
vervolgens google even gevraagd.
http://www.focus.de/auto/(...)07-sw_aid_60902.html
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_112281333
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:07 schreef phluphy het volgende:
Dat is een moeilijk dilemma, Fred.

Ik kan me voorstellen dat je graag in Duitsland wil wonen, omdat je daar zo veel leuker en mooier kunt wonen voor minder geld (dan in NL). Maar je hebt dan wel een inkomen nodig.

Krijg je, naast je inkomen uit je part-time werk, nog een (wah jong) uitkering of iets dergelijks?
Dan raak je die misschien kwijt als je naar het buitenland verhuist. Dan zou je helemaal afhankelijk zijn van je inkomen uit werk, als dat al haalbaar is gezien de afstand van Meppel naar Twist.

Een andere mogelijkheid is dat je een baan zoekt in Twist of omgeving, of in Lingen misschien, dan is een wat grotere plaats in de buurt.
Ontzettend bedankt voor je reactie!
Ik werk inderdaad partime, en mijn loon word voor 60 procent aangevuld door inderdaad een wajong uitkering.

Ik zou het niet alleen uit financieel vlak doen, Ik vind Duitsland ook een heel prettig land, oudjes die gezellig met elkaar in de bakker zitten te kletsen, de normen en waarde die er hoger liggen, en het landschap spreekt mij erg aan.

Maar dan houd het inderdaad voor nu op, misschien over een aantal jaar overwegen, als ik een anderen baan in die omgeving zonder Wajong kan vinden! :)

Fijne avond, groetjes Fred,
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:52:59 #16
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_112284856
Heb je een mentor, of begeleider, die misschien wat praktische zaken voor je kan uitzoeken, op het gebied van regelgeving m.b.t. de wajong uitkering en wat er wel/niet mee mag? Of die mee kan denken over een andere oplossing? Wie weet zijn er nog mogelijkheden.

En je beweegredenen begrijp ik wel. De sfeer in Duitsland vind ik prettiger dan in Nederland, daar vind ik de maatschappij verhard. Maar dat kan ook komen omdat ik in een dorp woon, het is hier best wel 'kneuterig'. In de grote stad is het misschien wel heel anders, alhoewel ik wel het idee heb dat de beleefdheid (höflichkeit) in het algemeen wel van een tandje hoger is dan in NL.
... ♥ ik mis je ♥
pi_112285997
Ik heb een jobcoach die een keer in de drie weken langskomt, ik ga het eens met hem bespreken, goed idee trouwens, bedankt! :)

De mentaliteit hier in Meppel is iniedergeval wel al een heel stuk beter als in de Randstad waar ik opgegroeid ben.

Toen ik in Gouda woonde zijn meerdere malen onze ruiten ingeslagen van ons huis, we woonde in een hoekwoning, en aan de zijkant van het huis stonden ze altijd te hangen, en ze gebruikte de zijkant van ons huis als ''doel'' om tegen aan te voetballen.

Toen ik er is wat tegen zei, moest ik mijn ''bek'' houden, en kreeg ik allemaal ziektes naar mijn hoofd gesmeten,
Later is ook de auto van mijn moeder bekrast, en zijn de ruiten meerdere malen ingegooid, en hebben we het op een gegeven moment maar opgegeven, en hadden we een plank hout voor het raam getimmerd.

De druppel was dat ik zwaar mishandeld ben, ik ben uit het niks door een groep helaas marokkaanse jongens.. (Ik heb trouwens niks tegen Marokkaanse mensen) in de straat mishandeld.

Ik kreeg zo'n harde klap dat ik op de grond viel, en ze hebben meerdere malen op mij getrapt, en ondertussen roepte een jongen ''sterf''.

Het ambulance personeel was zo geschokt, dat hun toen aangifte voor mij hadden gedaan, wat ze normaliter nooit doen.
Later is een hoofdagent langs mijn adres gekomen, om mijn aangifte compleet te maken, en heb ik slachtoffer hulp aangeboden gekregen, waar ik niet op ben ingegaan.
Ik heb gelukkig alleen zwaar gekneuste ribben opgelopen, alleen het kon natuurlijk vele malen erger..

De politie zei dat ze verder niet veel aan deze jongens konden doen, en ik zelfs beter niet meer de politie kon bellen, voor bv. overlast of bedreigingen, omdat ze ons dan nog erger zouden pakken....

Echt de omgekeerde wereld. Die jongens hadden bewijzen van spreken vrij spel..

Toen we de Randstad zo zat waren, en we hadden al een stacaravan in Ommen, dus we wisten wat voor leuke omgeving deze regio is, zijn we hier naartoe verhuist.

Geen enkele seconde spijt van gehad, dus de mentaliteit in Overijssel en Drenthe is al veel beter als in Zuid Holland.

Sorry ik moest dit even kwijt.

Groetjes Fred.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:29:28 #18
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112312073
wat een kut ziekenhuis is goch :r
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 juni 2012 @ 16:36:06 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112312364
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:29 schreef PureEvil het volgende:
wat een kut ziekenhuis is goch :r
Wat is er aan de hand?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:54:00 #20
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112313058
Pffff. Jordy was gevallen op de kiga, wondje op zn gezicht. Dat moet geplakt worden of er moet zo'n hechtstrip op. Ik zit daar 2 (!!!!) uur te wachten. Met ook nog een baby die honger heeft..
Zijn we eindelijk aan de beurt, willen ze plakken. Begint jordy te huilen...Dus wat zeggen ze dan..ja sorry, dan doen we er maar gewoon een pleister op :( Dus ik heb gewoon gvd 2 uur in het zh gezeten voor een pleister ! Dat had ik net zo goed thuis kunnen doen :(

Dus we maken zometeen ff een ritje naar het ZH in Boxmeer.
pi_112313182
Beste mensen ,

Bestaat er zoiets als een stappenplan voor emigratie?
Woon momenteel aan de Duitse grens maar ik ben van plan om een kilometer verderop te gaan wonen (zie topic 'Conflict met huurbaas').

Hoe ik mijzelf moet inschrijven , dat weet ik al maar de rest..

Kort mijn situatie:
Ik werk in NL , volg daar ook een studie en hier ontvang ik stufi voor. Ik heb een kindje en ontvang kinderbijslag.
Mijn NL zorgverzekering blijf ik aanhouden omdat een Duitse erg duur schijnt te zijn (?)

Wat moet ik allemaal regelen zodra ik een huis gevonden heb?
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 juni 2012 @ 17:18:14 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112314020
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:54 schreef PureEvil het volgende:
Pffff. Jordy was gevallen op de kiga, wondje op zn gezicht. Dat moet geplakt worden of er moet zo'n hechtstrip op. Ik zit daar 2 (!!!!) uur te wachten. Met ook nog een baby die honger heeft..
Zijn we eindelijk aan de beurt, willen ze plakken. Begint jordy te huilen...Dus wat zeggen ze dan..ja sorry, dan doen we er maar gewoon een pleister op :( Dus ik heb gewoon gvd 2 uur in het zh gezeten voor een pleister ! Dat had ik net zo goed thuis kunnen doen :(

Dus we maken zometeen ff een ritje naar het ZH in Boxmeer.
Oja, je moet altijd hopeloos lang wachten daar -O- Maar dat ze dan niet even plakken snap ik niet. Natuurlijk huilt een kind, maar plakken is echt zo gebeurd. Raar hoor.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 juni 2012 @ 17:19:09 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112314061
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:57 schreef TripleS het volgende:
Beste mensen ,

Bestaat er zoiets als een stappenplan voor emigratie?
Woon momenteel aan de Duitse grens maar ik ben van plan om een kilometer verderop te gaan wonen (zie topic 'Conflict met huurbaas').

Hoe ik mijzelf moet inschrijven , dat weet ik al maar de rest..

Kort mijn situatie:
Ik werk in NL , volg daar ook een studie en hier ontvang ik stufi voor. Ik heb een kindje en ontvang kinderbijslag.
Mijn NL zorgverzekering blijf ik aanhouden omdat een Duitse erg duur schijnt te zijn (?)

Wat moet ik allemaal regelen zodra ik een huis gevonden heb?
Kijk eens op www.verhuis.de, ik denk dat je daarmee al een eind komt. En verder: hier vragen wat je precies wilt weten :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:35:35 #24
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112318993
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:41 schreef z80 het volgende:

[..]

net even gekeken blijkt inderdaat dat de oude modellen er niet in staan.
vervolgens google even gevraagd.
http://www.focus.de/auto/(...)07-sw_aid_60902.html
Bedankt voor 't opzoeken!

Kfz steuer is dus wegenbelasting?
Wat is precies het verschil tussen alt en neu? Heeft dat met leeftijd van de auto te maken of met oude en nieuwe regels?
Ik kan bijna niet geloven dat ik dan 135 euro per jaar zou moeten gaan betalen namelijk ;)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:04:59 #25
63722 z80
I fink you freaky
pi_112320296
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:35 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Bedankt voor 't opzoeken!

Kfz steuer is dus wegenbelasting?
Wat is precies het verschil tussen alt en neu? Heeft dat met leeftijd van de auto te maken of met oude en nieuwe regels?
Ik kan bijna niet geloven dat ik dan 135 euro per jaar zou moeten gaan betalen namelijk ;)
geen idee wat het verschil is. ik weet wel de de 'wegen'belasting hier op uitstoot en cilinder inhoud gaat. bij een verzekering kijken ze dan weer meer naar het vermogen.
voor mijn volvo v50 1.6D betaal ik 152 Euro per jaar aan belasting. (een 2.0 benzine kost ook 152 E per jaar).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:02:21 #26
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112323096
Het zal wel kloppen hoor, maar dat is bijna wat ik nu per maand betaal, dus het klonk bijna te mooi om waar te zijn.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 22:14:14 #27
63722 z80
I fink you freaky
pi_112326441
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:02 schreef Gwywen het volgende:
Het zal wel kloppen hoor, maar dat is bijna wat ik nu per maand betaal, dus het klonk bijna te mooi om waar te zijn.

als je de auto mee de grens over wil nemen zorg dan dat je een verklaring van schade vrije jaren mee krijgt in het duits. anders moet je dit zelf nog laten vertalen voor een paar tientjes.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Milf vrijdag 1 juni 2012 @ 23:17:30 #28
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112329557
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:57 schreef TripleS het volgende:
Beste mensen ,

Bestaat er zoiets als een stappenplan voor emigratie?
Woon momenteel aan de Duitse grens maar ik ben van plan om een kilometer verderop te gaan wonen (zie topic 'Conflict met huurbaas').

Hoe ik mijzelf moet inschrijven , dat weet ik al maar de rest..

Kort mijn situatie:
Ik werk in NL , volg daar ook een studie en hier ontvang ik stufi voor. Ik heb een kindje en ontvang kinderbijslag.
Mijn NL zorgverzekering blijf ik aanhouden omdat een Duitse erg duur schijnt te zijn (?)

Wat moet ik allemaal regelen zodra ik een huis gevonden heb?
Als je in NL blijft werken, ben je verplicht verzekerd via de zorgverzekeringswet. Dus ook al zou je willen overstappen naar DE, dan is dit niet mogelijk. Je kunt je alleen voor de basis verzekeren. Wanneer je een aanvullende verzekering wilt, dan moet je je aanmelden bij de Krankenkasse.
Ik betaalde in NL voor een aanvullende verzekering 47.50, in DE betaal ik wel 15 euro ;).

Ben je alleen of heb je een partner? Kinderbijslag ontvang je vanuit NL omdat je daar werkt. Ik weet niet hoe het normaal wordt doorgegeven, maar ik heb een brief verstuurd met een adres wijziging en aangegeven dat ik in NL blijf werken en dus nog steeds verwachtte dat zij de kinderbijslag uitbetalen. Wanneer je naar het buitenland verhuist, kom je bij een ander kantoor van de SVB. Utrecht meende ik. Houd de nieuwste betaling dan even in de gaten. Dat wil nog wel eens mis gaan. Dit is bij mij ook gebeurd, maar 1 telefoontje en binnen een week was het geregeld. Niets dan lof voor hun werkwijze.
Wanneer er een partner aanwezig is die in DE werkt, dan ontvang je extra. Hierbij kan ik je niet helpen omdat ik geen partner heb.

Geef bij de gemeente waarin je nu woont, je adres door in DE. Hierdoor ontvangt de Belastingdienst automatisch je gegevens. Wanneer je nu recht hebt op KGB en zorgtoeslag (eventueel ook kinderopvangtoeslag wanneer NL oppas) behoudt je dit recht. Hiervoor hoef je niets te doen. Ik heb voor de zekerheid wel een bericht gestuurd. Leer mij de Belastingdienst kennen 8-).

Zorg dat je een postadres hebt in NL. Niet alle NL bedrijven kunnen/willen post naar het buitenland sturen. Ik heb bijvoorbeeld het adres van mijn ouders dat ik kan gebruiken.

En wat Rewimo zegt. www.verhuis.de
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 00:19:23 #29
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_112332536
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:04 schreef z80 het volgende:

[..]

geen idee wat het verschil is. ik weet wel de de 'wegen'belasting hier op uitstoot en cilinder inhoud gaat. bij een verzekering kijken ze dan weer meer naar het vermogen.
voor mijn volvo v50 1.6D betaal ik 152 Euro per jaar aan belasting. (een 2.0 benzine kost ook 152 E per jaar).
Jeetje. Ik had destijds een Astra uit 2002 ingevoerd en moest iets van 80 euro per jaar betalen. Toen heb ik n nieuwe Astra gekocht en nu betaal ik nog maar 48 euro per jaar :D
Voor zover ik weet kijken ze idd naar het vermogen vd auto, maar ook of ie zuinig is, goed voor t milieu en zo.
pi_112333344
Motorinhoud en uitstoot CO2 per kilometer, bij oudere auto's tenminste.
pi_112336938
Waarschijnlijk ga ik m'n contract hier laten verlengen, dus dan ga ik "definitief" weg uit Nederland (m'n huis daar zit nu nog in de onderhuur bijv). Is het wel handig om ingeschreven te blijven op een adres in Nederland, of juist niet? Ivm pensioen/ belasting.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 08:23:54 #32
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_112336961
i
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 08:17 schreef LoggedIn het volgende:
Waarschijnlijk ga ik m'n contract hier laten verlengen, dus dan ga ik "definitief" weg uit Nederland (m'n huis daar zit nu nog in de onderhuur bijv). Is het wel handig om ingeschreven te blijven op een adres in Nederland, of juist niet? Ivm pensioen/ belasting.
in elk geval post :) Zie wat nikky erover zegt
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:37:53 #33
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:40:08 #34
63722 z80
I fink you freaky
pi_112357599
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 00:41 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Motorinhoud en uitstoot CO2 per kilometer, bij oudere auto's tenminste.
bij alle motor voertuigen. jong/oud nieuwe of gebruikt. altijd de zelfde voorwaarden.
slechts 1 uitzondering hierop, voor oldtimers geld dit niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_112373106
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Kijk eens op www.verhuis.de, ik denk dat je daarmee al een eind komt. En verder: hier vragen wat je precies wilt weten :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:17 schreef nikky het volgende:

[..]

Als je in NL blijft werken, ben je verplicht verzekerd via de zorgverzekeringswet. Dus ook al zou je willen overstappen naar DE, dan is dit niet mogelijk. Je kunt je alleen voor de basis verzekeren. Wanneer je een aanvullende verzekering wilt, dan moet je je aanmelden bij de Krankenkasse.
Ik betaalde in NL voor een aanvullende verzekering 47.50, in DE betaal ik wel 15 euro ;).

Ben je alleen of heb je een partner? Kinderbijslag ontvang je vanuit NL omdat je daar werkt. Ik weet niet hoe het normaal wordt doorgegeven, maar ik heb een brief verstuurd met een adres wijziging en aangegeven dat ik in NL blijf werken en dus nog steeds verwachtte dat zij de kinderbijslag uitbetalen. Wanneer je naar het buitenland verhuist, kom je bij een ander kantoor van de SVB. Utrecht meende ik. Houd de nieuwste betaling dan even in de gaten. Dat wil nog wel eens mis gaan. Dit is bij mij ook gebeurd, maar 1 telefoontje en binnen een week was het geregeld. Niets dan lof voor hun werkwijze.
Wanneer er een partner aanwezig is die in DE werkt, dan ontvang je extra. Hierbij kan ik je niet helpen omdat ik geen partner heb.

Geef bij de gemeente waarin je nu woont, je adres door in DE. Hierdoor ontvangt de Belastingdienst automatisch je gegevens. Wanneer je nu recht hebt op KGB en zorgtoeslag (eventueel ook kinderopvangtoeslag wanneer NL oppas) behoudt je dit recht. Hiervoor hoef je niets te doen. Ik heb voor de zekerheid wel een bericht gestuurd. Leer mij de Belastingdienst kennen 8-).

Zorg dat je een postadres hebt in NL. Niet alle NL bedrijven kunnen/willen post naar het buitenland sturen. Ik heb bijvoorbeeld het adres van mijn ouders dat ik kan gebruiken.

En wat Rewimo zegt. www.verhuis.de
Bedankt! Het lijkt me niet zo'n rompslomp als dat ik eerder dacht.
Ik ben alleen , hoopte eigenlijk dat ik aanspraak kon maken op de Duitse kinderbijslag :@
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  zondag 3 juni 2012 @ 15:34:53 #36
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112384044
Kindergeld heb je toch wel recht op als de een in NL werkt en de ander niet werkt? (Aanvulling althans, op de kinderbijslag). Zo heb ik het altijd begrepen tenminste.
  zondag 3 juni 2012 @ 15:36:37 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112384096
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 09:08 schreef TripleS het volgende:

[..]

[..]

Bedankt! Het lijkt me niet zo'n rompslomp als dat ik eerder dacht.
Ik ben alleen , hoopte eigenlijk dat ik aanspraak kon maken op de Duitse kinderbijslag :@
Als de meestverdiendende partner in Duitsland werkt kan dat volgens mij ook.

Wij hebben er overigens voor gekozen om gewoon alles in Duitsland te doen. Je gaat neit voor niets emigreren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 juni 2012 @ 20:09:27 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112395045
In welke NL gemeenten kun je een paspoort/ID-kaart aanvragen als je in DLD woont? Heeft iemand daar een overzichtje van?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf zondag 3 juni 2012 @ 20:14:59 #39
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112395380
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:09 schreef Rewimo het volgende:
In welke NL gemeenten kun je een paspoort/ID-kaart aanvragen als je in DLD woont? Heeft iemand daar een overzichtje van?
Jupz

Inwoners grensstreken België en Duitsland

Woont u in de Belgische of Duitse grensstreek, dan hoeft u niet naar het consulaat of de gemeente Den Haag. U kunt uw reisdocument ook bij de gemeente Enschede, Maastricht, Echt-Susteren of Oldambt aanvragen.

Even bellen voor een afspraak.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf zondag 3 juni 2012 @ 20:17:28 #40
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112395526
Ik heb net een nieuwe mogen ontvangen.

Je moet een afspraak maken omdat ze je in NL moeten natrekken. (Of je geen openstaande schulden hebt uitstaan bij een overheidsinstelling ;) )
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 juni 2012 @ 20:57:56 #41
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112397948
Tnx Nikky ^O^ We wonen hier nu 5 jaar en hebben dus een nieuwe nodig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf zondag 3 juni 2012 @ 21:10:14 #42
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112398663
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:57 schreef Rewimo het volgende:
Tnx Nikky ^O^ We wonen hier nu 5 jaar en hebben dus een nieuwe nodig.
Ik heb twee maanden met een verlopen paspoort rondgelopen. Nu had ik wel een rijbewijs, maar toch ;)
Hebben jullie ook apart papieren bij jullie paspoorten van de Duitse zijde? Weet even niet meer hoe ze heten, maar is voor vrij verkeer binnen de EU e.d..
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 3 juni 2012 @ 21:33:32 #43
63722 z80
I fink you freaky
pi_112400057
ik heb een uitdraai van de gemeente Kleve in de auto liggen.
dit omdat ik als Nederlander volgens de Nederlandse belastingdienst niet in een auto met Duits kenteken mag rijden als ik niet in Duitsland woon.
verder heb ik geen extra papieren bij me.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Milf zondag 3 juni 2012 @ 21:48:31 #44
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112401036
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:33 schreef z80 het volgende:
ik heb een uitdraai van de gemeente Kleve in de auto liggen.
dit omdat ik als Nederlander volgens de Nederlandse belastingdienst niet in een auto met Duits kenteken mag rijden als ik niet in Duitsland woon.
verder heb ik geen extra papieren bij me.
Mijn vraag is voor de mensen die er wonen en hun NL behouden. Sorry voor de verwarring.

Het gaat om: Bescheinigung gemass (dan een teken dat ik niet kan vinden op mijn toestenbord :D ) 5 Freizugigkeitsgesetz / EU

Die inhaberin dieser Bescheinigung ist Staatsangehorige eines Mitgliedsstaates der Europaischen Union und nach Massgabe etc etc etc...
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_112403008
Hallo iedereen,

Ik had even een vraagje, kan iemand mij vertellen of de sigaretten duurder zijn dan dan in Nederland of juist goedkoper? en hoeveel dat dan ongeveer verschild qua prijs.
Alvast bedankt.
  zondag 3 juni 2012 @ 22:21:50 #46
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_112403134
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:48 schreef nikky het volgende:

[..]

Mijn vraag is voor de mensen die er wonen en hun NL behouden. Sorry voor de verwarring.

Het gaat om: Bescheinigung gemass (dan een teken dat ik niet kan vinden op mijn toestenbord :D ) 5 Freizugigkeitsgesetz / EU

Die inhaberin dieser Bescheinigung ist Staatsangehorige eines Mitgliedsstaates der Europaischen Union und nach Massgabe etc etc etc...
Nope. Ik heb alleen een NL paspoort en dat was het. Verder heb ik ook een kopie van de Meldebestätigung bij me, want die heb je soms nodig als je bv een abo aan een balie wilt afsluiten of als de politie je aanhoudt (zowel in DE als in het buitenland).
  Milf zondag 3 juni 2012 @ 22:31:47 #47
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112403773
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:21 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Nope. Ik heb alleen een NL paspoort en dat was het. Verder heb ik ook een kopie van de Meldebestätigung bij me, want die heb je soms nodig als je bv een abo aan een balie wilt afsluiten of als de politie je aanhoudt (zowel in DE als in het buitenland).
Is dat het inschrijfbewijs van de gemeente?

Met mijn formulier kan je trouwens hetzelfde. Ik hoefde hem niet te hebben trouwens, maar zorgde voor wat meer gemak bij het kopen en op kenteken zetten van een auto ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_112404119
Ik heb ook alleen een Nederlands paspoort, ik was verbaasd hoe makkelijk het ging om mij hier in Duitsland in te schrijven. Ik weet niet eens meer of ze wel hebben gevraagd of ik hier een baan heb.

@Nikky: ja, die heb ik tenminste hier ook gekregen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Milf zondag 3 juni 2012 @ 22:45:18 #49
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112404576
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:37 schreef Felagund het volgende:
Ik heb ook alleen een Nederlands paspoort, ik was verbaasd hoe makkelijk het ging om mij hier in Duitsland in te schrijven. Ik weet niet eens meer of ze wel hebben gevraagd of ik hier een baan heb.

@Nikky: ja, die heb ik tenminste hier ook gekregen.
Ik heb wel een vragenlijst moeten invullen.
Wat mijn reden tot verhuizing was geloof ik.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_112404789
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:45 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik heb wel een vragenlijst moeten invullen.
Wat mijn reden tot verhuizing was geloof ik.
Bij mij ging het nog sneller dan bij de inschrijving in Nijmegen. :')
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 3 juni 2012 @ 22:54:31 #51
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112405121
Nog even over paspoorten, ik heb net een nieuwe ID kaart, omdat dat goedkoper was dan een paspoort. Naderhand kreeg ik het ineens heel warm omdat ik helemaal niet had geïnformeerd of een ID wel voldoende is als je naar Dld. gaat emigreren. Weten jullie dat?
  Milf zondag 3 juni 2012 @ 22:55:45 #52
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112405187
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:54 schreef Gwywen het volgende:
Nog even over paspoorten, ik heb net een nieuwe ID kaart, omdat dat goedkoper was dan een paspoort. Naderhand kreeg ik het ineens heel warm omdat ik helemaal niet had geïnformeerd of een ID wel voldoende is als je naar Dld. gaat emigreren. Weten jullie dat?
Is voldoende hoor :)

Niet dat ik een bron heb oid. Maar toch ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_112405315
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:54 schreef Gwywen het volgende:
Nog even over paspoorten, ik heb net een nieuwe ID kaart, omdat dat goedkoper was dan een paspoort. Naderhand kreeg ik het ineens heel warm omdat ik helemaal niet had geïnformeerd of een ID wel voldoende is als je naar Dld. gaat emigreren. Weten jullie dat?
De identiteitskaart is in de volgende Europese landen geldig:

Andorra,
België,
Bulgarije
Cyprus,
Denemarken,
Duitsland,
Estland,
Finland,
Frankrijk,
Griekenland,
Groot-Brittannië en Noord-Ierland (inclusief de Kanaaleilanden),
Hongarije,
Ierland,
Italië,
Letland,
Liechtenstein,
Litouwen,
Luxemburg,
Malta,
Monaco,
Noorwegen,
Oostenrijk,
Polen,
Portugal (inclusief Madeira en de Azoren),
Roemenië
San Marino,
Slovenië,
Slowakije,
Spanje (inclusief de Canarische eilanden),
Turkije,
Tsjechië,
IJsland,
Zweden,
Zwitserland.

Bron: http://www.paspoortinform(...)dse_identiteitskaart
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Milf zondag 3 juni 2012 @ 22:58:46 #54
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112405348
http://www.verhuis.de/start/emigratie.html

quote:
Eerst moet u zich in Nederland bij uw oude gemeente afmelden. Hierbij moet u zich legitimeren en moet u ook pas/identiteitskaart van uw partner/kinderen meenemen. Als u dit niet vanzelf krijgt, vraag dan om een bewijs van uitschrijving.
Zou dit het zijn?

Edit: wat Felagund zegt :Y
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 3 juni 2012 @ 23:33:05 #55
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_112407240
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:45 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik heb wel een vragenlijst moeten invullen.
Wat mijn reden tot verhuizing was geloof ik.
Ha! Ik weet nog dat ik daar aan de balie stond. Ze vroegen waar ik vandaan kwam en toen ik zei "NL" zeiden ze meteen "ooooooh, ok!" en hoefde ik alleen maar aan te tonen waar ik woonde in DE en dat was het. De inschrijving was compleet :) Zolang je vanuit de EU komt, zou het allemaal erg makkelijk moeten gaan.

Totdusver heb ik eigenlijk nergens problemen gehad. Alleen 1x toen ik een mobiele telefoon wilde kopen en n abo wilde afsluiten. Toen moest ik dus die Meldebestätiging voorleggen en die lag thuis. Die moest ik dus eerst ff ophalen voordat alles geregeld kon worden.

En deze of volgende week ga ik hopelijk een hypotheek voor n huisje afsluiten. Ik ben benieuwd of dat nog problemen gaat opleveren, maar volgens de Finanzberater zou dat geen probleem moeten zijn aangezien ik hier nu 3 jaar woon.
  zondag 3 juni 2012 @ 23:38:47 #56
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112407574
ID mag dus. Pfff, ben ik even opgelucht. :)

Ik zou niet eens weten wat ik moest antwoorden als ze mij vroegen wat de reden is om naar Dld. te verhuizen. Terug naar de Heimat misschien?
Ik kan toch moeilijk gaan zeggen dat de huizenprijzen de doorslag gaven. 8)7
  Milf zondag 3 juni 2012 @ 23:46:48 #57
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112408075
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 23:33 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Ha! Ik weet nog dat ik daar aan de balie stond. Ze vroegen waar ik vandaan kwam en toen ik zei "NL" zeiden ze meteen "ooooooh, ok!" en hoefde ik alleen maar aan te tonen waar ik woonde in DE en dat was het. De inschrijving was compleet :) Zolang je vanuit de EU komt, zou het allemaal erg makkelijk moeten gaan.

Totdusver heb ik eigenlijk nergens problemen gehad. Alleen 1x toen ik een mobiele telefoon wilde kopen en n abo wilde afsluiten. Toen moest ik dus die Meldebestätiging voorleggen en die lag thuis. Die moest ik dus eerst ff ophalen voordat alles geregeld kon worden.

En deze of volgende week ga ik hopelijk een hypotheek voor n huisje afsluiten. Ik ben benieuwd of dat nog problemen gaat opleveren, maar volgens de Finanzberater zou dat geen probleem moeten zijn aangezien ik hier nu 3 jaar woon.
Bij de gemeente heeft men niets gevraagd. Ik heb een formulier gekregen waarop ik wat gegevens moest invullen. Hierop stond de vraag wat de reden van verhuizing was. :)

Ik heb nog nergens dat vodje (want meer is het niet ;) ) hoeven laten zien. Paspoort is tot zover altijd voldoende geweest.

quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 23:38 schreef Gwywen het volgende:
ID mag dus. Pfff, ben ik even opgelucht. :)

Ik zou niet eens weten wat ik moest antwoorden als ze mij vroegen wat de reden is om naar Dld. te verhuizen. Terug naar de Heimat misschien?
Ik kan toch moeilijk gaan zeggen dat de huizenprijzen de doorslag gaven. 8)7
Reden: Huis gekocht.

Simpel ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 juni 2012 @ 07:03:13 #58
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112412833
Wij hebben voor alle zekerheid allebei een kopie van onze Bescheinigung bij ons (plus kopie van die van het kind). Maar ik heb hem nog nooit hoeven laten zien. Ik rij veel in NL omdat ik daar werk, en als je daar aangehouden wordt kan het zijn dat ze ernaar vragen, omdat je met Duits kenteken rijdt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 4 juni 2012 @ 10:48:38 #59
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_112415750
Vreemd. Ik heb hem 1x in NL moeten laten zien omdat ik bij de grensovergang van NL->DE werd aangehouden door de Duitse politie.
En daarnaast heb ik hem zeker 6x moeten laten zien tijdens het afsluiten van abo's, voor PostIdent of voor een nieuwe verzekering. Zelfs m'n vriendin moet dat ding nog laten zien alhoewel ze al 23 jaar in DE woont (en uit Polen komt).
Dan hebben jullie zeker geluk gehad :D
  Milf maandag 4 juni 2012 @ 12:32:17 #60
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112419820
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 10:48 schreef RonB79 het volgende:
Vreemd. Ik heb hem 1x in NL moeten laten zien omdat ik bij de grensovergang van NL->DE werd aangehouden door de Duitse politie.
En daarnaast heb ik hem zeker 6x moeten laten zien tijdens het afsluiten van abo's, voor PostIdent of voor een nieuwe verzekering. Zelfs m'n vriendin moet dat ding nog laten zien alhoewel ze al 23 jaar in DE woont (en uit Polen komt).
Dan hebben jullie zeker geluk gehad :D
Of je ziet er onbetrouwbaar uit :D _O-
Grapje ;)

Ik ben tot nu toe éénmaal aangehouden bij de grens. En ik rij er op vrijdagen wel 6 keer overheen _O-. Die aanhouding was om een uurtje of 22.00. Ze vroegen waar ik vandaan kwam en waar ik woonde. Hebben even met het zaklampje in de auto geschenen van buitenaf . Ik had gewerkt en mijn vouwfietsje lag achterin, maar het dek van de laadruimte zat erover. Ze hoefde het niet te zien.

Ik heb mijn rijbewijs, kentekenpapieren, paspoort en die bescheinigung niet hoeven laten zien.

Ik denk dat ik betrouwbaar overkom. O+
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 4 juni 2012 @ 18:36:12 #61
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_112434932
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:48 schreef nikky het volgende:

[..]

Mijn vraag is voor de mensen die er wonen en hun NL behouden. Sorry voor de verwarring.

Het gaat om: Bescheinigung gemass (dan een teken dat ik niet kan vinden op mijn toestenbord :D ) 5 Freizugigkeitsgesetz / EU

Die inhaberin dieser Bescheinigung ist Staatsangehorige eines Mitgliedsstaates der Europaischen Union und nach Massgabe etc etc etc...
heb ik niet, heb alleen een NL ID kaart (in dusseldorf aangevraagd)

Die kopie van mijn inschrijving in Bocholt heb ik wel ergens, je weet maar nooit
  maandag 4 juni 2012 @ 20:06:31 #62
63722 z80
I fink you freaky
pi_112439596
wat moet ik voorstellen bij een Meldebestätiging?
is dat het a4 blaadje dat je krijgt van de gemeente bij inschrijving?
iets anders heb ik nooit gehad. en het op naam zetten van de auto ging zonder problemen en in 1 keer goed.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 4 juni 2012 @ 20:21:04 #63
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_112440539
Rewimo, waarom wil je in NL je paspoort verlengen? Het kan ook in Düsseldorf, kun je het lekker combineren met een leuk dagje/weekend uit. En Düsseldorf is niet verder weg dan bijv. Enschede.
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 4 juni 2012 @ 20:22:32 #64
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_112440625
En waar is Piet? Op vakantie?
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 4 juni 2012 @ 20:26:37 #65
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_112440875
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:06 schreef z80 het volgende:
wat moet ik voorstellen bij een Meldebestätiging?
is dat het a4 blaadje dat je krijgt van de gemeente bij inschrijving?
iets anders heb ik nooit gehad. en het op naam zetten van de auto ging zonder problemen en in 1 keer goed.
vriendin heeft zelfs de auto op mijn naam gezet zonder dat ik al ingeschreven was :P (heb ik pas de dag erna gedaan)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:10:57 #66
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_112501119
Al 6 jaar dagelijks over de grens heen en weer gegaan, nog nooit aangehouden *O*
pi_112509602
Ik heb een vraag jullie. Ik wil voor iemand iets kopen (snoep) maar dat blijkt al een tijdje niet meer verkocht te worden in Nederland. Het gaat om Campino Joghurt bonbons van Storck.
Misschien kan iemand voor mij in de supermarkt kijken of het daar bij Rewe/Edeka of een andere grotere supermarkt nog verkocht wordt. Vond wel een webshop maar die levert niet naar Nederland. Ik kom wel af en toe in Duitsland maar als het daar wel verkocht wordt dan zou ik misschien iets eerder een reis naartoe maken.
  woensdag 6 juni 2012 @ 09:47:24 #68
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112509807
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 09:37 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik heb een vraag jullie. Ik wil voor iemand iets kopen (snoep) maar dat blijkt al een tijdje niet meer verkocht te worden in Nederland. Het gaat om Campino Joghurt bonbons van Storck.
Misschien kan iemand voor mij in de supermarkt kijken of het daar bij Rewe/Edeka of een andere grotere supermarkt nog verkocht wordt. Vond wel een webshop maar die levert niet naar Nederland. Ik kom wel af en toe in Duitsland maar als het daar wel verkocht wordt dan zou ik misschien iets eerder een reis naartoe maken.
Die vraag hebben we eerder gehad...
pi_112509874
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 09:47 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Die vraag hebben we eerder gehad...
Weet je nog het antwoord? Ik ben vorig weekend ook in Keulen geweest maar bij de kleine Rewe daar hadden zijn het niet en verder was er alleen een aldi in de buurt.
  woensdag 6 juni 2012 @ 09:54:53 #70
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112509981
Nee, zat al topics te zoeken, maar we hebben het er hier niet specifiek over gehad zag ik...
Ik moet vandaag/morgen nog wel even naar de Rewe, dus wil wel even voor je kijken.
  woensdag 6 juni 2012 @ 10:37:48 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112511274
Mijn tweede Zwillingen 5 ster friodur mes binnen van de REWE zegeltjes.
:)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_112512762
Kom nooit bij Rewe maar wil wel een paar van die mooie messen hebben binnenkort.
Ik heb al Solinger zöpke :P.
ijs_beer fan!
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:36:05 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112513314
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:22 schreef NanKing het volgende:
Kom nooit bij Rewe maar wil wel een paar van die mooie messen hebben binnenkort.
Ik heb al Solinger zöpke :P.
Actie is geloof ik volgende week voor het laatst bij REWE
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_112513499
Mjah hoeveel boodschappen moet je doen voordat je zo'n hip mes krijgt :o.
Ik ga altijd naar netto/kaufpark/lidl.

Ik woon in dé zwillingstad en op jaarlijkse marktjes zijn ze nét iets goedkoper.
ijs_beer fan!
  woensdag 6 juni 2012 @ 12:53:57 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112516174
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:40 schreef NanKing het volgende:
Mjah hoeveel boodschappen moet je doen voordat je zo'n hip mes krijgt :o.
Ik ga altijd naar netto/kaufpark/lidl.

Ik woon in dé zwillingstad en op jaarlijkse marktjes zijn ze nét iets goedkoper.
Ik niet veel, officieel krijg je er eentje per X bedrag, maar ik flirt altijd met de mensen achter de kassa, en er is schijnbaar niemand die ze wil hebben, want ik krijg er veeeeeel meer dan ik eigenlijk zou moeten krijgen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 juni 2012 @ 14:22:23 #76
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112519959
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:21 schreef phluphy het volgende:
Rewimo, waarom wil je in NL je paspoort verlengen? Het kan ook in Düsseldorf, kun je het lekker combineren met een leuk dagje/weekend uit. En Düsseldorf is niet verder weg dan bijv. Enschede.
Dagje Düsseldorf zit er nog niet in, ik mag nog steeds niet lopen. Ach en we moeten er toch voor rijden ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 6 juni 2012 @ 19:59:39 #77
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112535089
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
ik flirt altijd met de mensen achter de kassa
Goh, dat zou je hier bij de K&K eens moeten proberen, stelletje chagrijnen dat daar doorgaans zit.
(Of doen ze alleen zo tegen mij omdat ik Hollander ben? :P )
pi_112535502
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik niet veel, officieel krijg je er eentje per X bedrag, maar ik flirt altijd met de mensen achter de kassa, en er is schijnbaar niemand die ze wil hebben, want ik krijg er veeeeeel meer dan ik eigenlijk zou moeten krijgen
Bij Kaisers is een (soort)gelijke actie met pannen , daar liggen ook altijd zegeltjes bij de kassa.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_112535916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:07 schreef Felagund het volgende:

[..]

Bij Kaisers is een (soort)gelijke actie met pannen , daar liggen ook altijd zegeltjes bij de kassa.
Bij Familia ook.
Heb het idee dat het aantal zegeltjes de cassiere's daar niet echt boeit.. We hebben al 4 boekjes vol, in 3 bezoeken.. Als ze b.v. 20 zegels moeten geven, geven ze 50 ofzo..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:37:08 #80
63722 z80
I fink you freaky
pi_112537199
Duitsers kennen de spaar acties ook niet zo goed.
Nederlanders weten niet beter of je krijgt ergens punten/zegels bij.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_112537297
Bij onze K+K krijg je altijd een product erbij als je een krat bier of cola koopt. Een (goede) ovenpizza, een pak WC rollen, een pak snoepjes, noem maar wat.
  woensdag 6 juni 2012 @ 22:39:30 #82
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_112545245
Oh man.. grote FAIL vandaag... ik ben bezig een hypotheek aan te vragen en nu kreeg ik vanavond een email van de Finanzberater of ik even een Aufenthaltserlaubnis / Aufenthaltsgenehmigung en Arbeitserlaubnis kon opsturen. Ik had hier nog nooit van gehoord en ben eens gaan Googlen. Het blijkt dat EU-bewoners sinds 1 mei 2004 dit niet meer hoeven te verstrekken, dus ik vraag me nu af wat voor een bank die man aan mij probeert te koppelen, aangezien de bank deze documenten wilde hebben :D
Heb hem maar vriendelijk enkele links doorgestuurd...
pi_112545789
Gaan we hier nog voetbal kijken volgende week? Waarschijnlijk ga ik het met mijn Duitse medestudenten kijken, ik weet niet of dat wat wordt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_112559507
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:46 schreef Felagund het volgende:
Gaan we hier nog voetbal kijken volgende week? Waarschijnlijk ga ik het met mijn Duitse medestudenten kijken, ik weet niet of dat wat wordt.
Morgenavond met Duitse vrienden in de stad kijken, maar de wedstrijden van NL kijk ik met mn Nederlandse vrienden in NL.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:39 schreef RonB79 het volgende:
Oh man.. grote FAIL vandaag... ik ben bezig een hypotheek aan te vragen en nu kreeg ik vanavond een email van de Finanzberater of ik even een Aufenthaltserlaubnis / Aufenthaltsgenehmigung en Arbeitserlaubnis kon opsturen. Ik had hier nog nooit van gehoord en ben eens gaan Googlen. Het blijkt dat EU-bewoners sinds 1 mei 2004 dit niet meer hoeven te verstrekken, dus ik vraag me nu af wat voor een bank die man aan mij probeert te koppelen, aangezien de bank deze documenten wilde hebben :D
Heb hem maar vriendelijk enkele links doorgestuurd...
Hier is al het nodige over geschreven, dus als je het topic eens doorneemt kom je alle info tegen.
Ze bedoelen in ieder geval een 'Aufenthaltsbescheinigung', welke voor een paar euro af te halen is bij de gemeente.
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:08:41 #85
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_112559968
Ja die Aufenthaltsbescheinigung heb ik hem ook al doorgestuurd. Die had ik al in februari moeten ophalen ivm het aanvragen van een nieuw paspoort.
Maar.. 'paar euro'..? Ik vind 10 euro toch best veel voor een printje ;)
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:22:50 #86
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112560543
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:46 schreef Felagund het volgende:
Gaan we hier nog voetbal kijken volgende week? Waarschijnlijk ga ik het met mijn Duitse medestudenten kijken, ik weet niet of dat wat wordt.
Jazeker, al ben ik totaal niet geïnteresseerd in voetbal, ik ga zeker kijken met de nachbarschaft. Hier in de plaatselijke voetbalkantine gaan de NL-ers en DE-ers gezamelijk de wedstrijden die NL en DE moeten spelen kijken. Alleen volgende week zaterdag volgens mij als NL en DE gelijktijdig moeten spelen hebben ze ervoor gekozen om de wedstrijd van DE te kijken.
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:40:26 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112561284
Ik kijk geen voetbal
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf donderdag 7 juni 2012 @ 11:43:08 #88
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112561400
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:08 schreef RonB79 het volgende:
Ja die Aufenthaltsbescheinigung heb ik hem ook al doorgestuurd. Die had ik al in februari moeten ophalen ivm het aanvragen van een nieuw paspoort.
Maar.. 'paar euro'..? Ik vind 10 euro toch best veel voor een printje ;)
"Hier" was hij zes euro :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 7 juni 2012 @ 11:43:25 #89
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112561412
Hey Piet!

Leuk dat je er weer bent. We misten je al.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_112561916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:46 schreef Felagund het volgende:
Gaan we hier nog voetbal kijken volgende week? Waarschijnlijk ga ik het met mijn Duitse medestudenten kijken, ik weet niet of dat wat wordt.
Zaterdageen klein feestje hier terwijl we eerst Nederland kijken en en dan Duitsland.
De rest van de wedstrijden van Duitsland kijk ik in t theater met vriendinlief, de wedstrijden van Nederland kijken we samen.
Mocht Nederland in de finale komen dan denk ik er wel aan om het samen met mijn vader te kijken in Nederland.
ijs_beer fan!
pi_112563391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:57 schreef Waldheini het volgende:

Hier is al het nodige over geschreven, dus als je het topic eens doorneemt kom je alle info tegen.
Ze bedoelen in ieder geval een 'Aufenthaltsbescheinigung', welke voor een paar euro af te halen is bij de gemeente.
Hier heb ik nog nooit van gehoord en er is bij ons ook nooit naar gevraagd, is dat alleen als je in Dld. werkt misschien?
  donderdag 7 juni 2012 @ 12:53:55 #92
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112563817
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:40 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Hier heb ik nog nooit van gehoord en er is bij ons ook nooit naar gevraagd, is dat alleen als je in Dld. werkt misschien?
Dan heb je een aardig stuk gemist hier. Het is gewoon niets anders dan een uittreksel van het bevolkingsregister, niets meer en niets minder.
Dus geen "verblijfsvergunning"...
En als je als NL-er ooit voor het eerst een auto in DE op je naam hebt moeten zetten, had je deze Aufenthaltsbescheinigung of Meldebescheinigung echt wel nodig.
pi_112564479
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:53 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dan heb je een aardig stuk gemist hier. Het is gewoon niets anders dan een uittreksel van het bevolkingsregister, niets meer en niets minder.
Dus geen "verblijfsvergunning"...
En als je als NL-er ooit voor het eerst een auto in DE op je naam hebt moeten zetten, had je deze Aufenthaltsbescheinigung of Meldebescheinigung echt wel nodig.
Auto moet nog, vandaar mss dat ik er niet van wist.
Voor de hypotheek en zo is er nooit naar gevraagd.
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:58:11 #94
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112566105
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:46 schreef Felagund het volgende:
Gaan we hier nog voetbal kijken volgende week? Waarschijnlijk ga ik het met mijn Duitse medestudenten kijken, ik weet niet of dat wat wordt.
Ja, met mijn Nederlandse en Duitse collega's. Kan leuk worden ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 7 juni 2012 @ 14:02:41 #95
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112566262
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:58 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, met mijn Nederlandse en Duitse collega's. Kan leuk worden ;)
Uiteraard wordt het leuk, er is toch niks leuker dan met Duitsers naar NL-DE te kijken.
Men vraagt mij wel eens voor wie ik nu ben, voor NL of DE. Ik zeg dan dat het me niet uit maakt welke van beide wint, voor mij is het altijd een win-win situatie
  donderdag 7 juni 2012 @ 14:05:35 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112566382
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:43 schreef nikky het volgende:
Hey Piet!

Leuk dat je er weer bent. We misten je al.
Bin Umgezogen, OP kann Angepasst werden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 juni 2012 @ 15:27:20 #97
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112569436
Wij (d.w.z. Christan en ik - qltel geeft niks om voetbal) gaan zaterdag met een stel FOK!kers op stap om te eindigen bij een bbq met voetbalwedstrijd. Met Nikky, die ook niks om voetbal geeft :D

Voor de rest wordt het gewoon thuis kijken omdat ik nog steeds niet mobiel ben. Anders had ik wel naar NL-DLD in het stadspark in Goch willen gaan, waar ze alle wedstrijden op groot scherm vertonen w/
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:17:13 #98
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_112581636
Herzlichen Glückwunsch, Herr Piet!

Wij hebben zaterdag een feest bij de buurman, hij wordt 50. Op de uitnodiging staat: ab 11.00 uhr. :o
Goeie genade, dan val ik al om 15.00 uur om. :o
Er is een tent (met houten vloer, tafels, stoelen, steh-tische), een band, toiletwagens, een mega-"Grill", een grote bar, etc. etc.
En er hangen Duitse en Nederlandse vlaggetjes in de tuin. O+
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:18:51 #99
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_112581743
Ik snap iets niet.
Op de radio hoorde ik over een file bij de grensovergang tussen Venlo en Duitsland. Oorzaak: vrachtwagens die Duitsland niet in mogen, want vandaag is een feestdag.
Op de terugweg naar huis even opgelet: bij Raststätte Elten en de douane etc stonden inderdaad mega-veel vrachtwagens geparkeerd.

Maar, ik zag er ook een paar gewoon doorrijden. Hoe zit dat dan? Hoe controleert men dat?
Geldt het ook voor de snelwegen?
... ♥ ik mis je ♥
  Milf donderdag 7 juni 2012 @ 20:21:04 #100
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112581852
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:27 schreef Rewimo het volgende:
Wij (d.w.z. Christan en ik - qltel geeft niks om voetbal) gaan zaterdag met een stel FOK!kers op stap om te eindigen bij een bbq met voetbalwedstrijd. Met Nikky, die ook niks weinig om voetbal geeft :D

Voor de rest wordt het gewoon thuis kijken omdat ik nog steeds niet mobiel ben. Anders had ik wel naar NL-DLD in het stadspark in Goch willen gaan, waar ze alle wedstrijden op groot scherm vertonen w/
;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 7 juni 2012 @ 20:21:57 #101
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112581891
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bin Umgezogen, OP kann Angepasst werden
Kaniknie ;)

Helemaal gesetteld?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 7 juni 2012 @ 20:23:07 #102
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112581944
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:17 schreef phluphy het volgende:
Herzlichen Glückwunsch, Herr Piet!

Wij hebben zaterdag een feest bij de buurman, hij wordt 50. Op de uitnodiging staat: ab 11.00 uhr. :o
Goeie genade, dan val ik al om 15.00 uur om. :o
Er is een tent (met houten vloer, tafels, stoelen, steh-tische), een band, toiletwagens, een mega-"Grill", een grote bar, etc. etc.
En er hangen Duitse en Nederlandse vlaggetjes in de tuin. O+
Fantastisch! Die Duutsers weten wel hoe ze een feestje moeten bouwen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 juni 2012 @ 21:01:45 #103
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112583877
quote:
5s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:18 schreef phluphy het volgende:
Ik snap iets niet.
Op de radio hoorde ik over een file bij de grensovergang tussen Venlo en Duitsland. Oorzaak: vrachtwagens die Duitsland niet in mogen, want vandaag is een feestdag.
Op de terugweg naar huis even opgelet: bij Raststätte Elten en de douane etc stonden inderdaad mega-veel vrachtwagens geparkeerd.

Maar, ik zag er ook een paar gewoon doorrijden. Hoe zit dat dan? Hoe controleert men dat?
Geldt het ook voor de snelwegen?
Sommige vrachtwagen (bijv. koeltransporten, bederfelijke waren) mogen wèl rijden. Maar daar moeten ze dus een vergunning voor hebben. Geldt ook voor de snelwegen ja. En op zondag. Wij rijden bij voorkeur op zondag als we op vakantie gaan of zo, lekker rustig, bijna zonder vrachtverkeer :)

Het is overigens Frohnleichnam (Sacramentsdag), de scholen waren ook vrij.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:09:02 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112584271
Happy Corps noemden wij het op kantoor altijd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:39:09 #105
63722 z80
I fink you freaky
pi_112585699
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:17 schreef phluphy het volgende:
Herzlichen Glückwunsch, Herr Piet!

Wij hebben zaterdag een feest bij de buurman, hij wordt 50. Op de uitnodiging staat: ab 11.00 uhr. :o
Goeie genade, dan val ik al om 15.00 uur om. :o
Er is een tent (met houten vloer, tafels, stoelen, steh-tische), een band, toiletwagens, een mega-"Grill", een grote bar, etc. etc.
En er hangen Duitse en Nederlandse vlaggetjes in de tuin. O+
dat wordt dus een Duits feestje.
beginnen met snaps of bier en eindigen met gebak (minimaal 2 stukken) en koffie.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:41:32 #106
63722 z80
I fink you freaky
pi_112585856
quote:
5s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:18 schreef phluphy het volgende:
Ik snap iets niet.
Op de radio hoorde ik over een file bij de grensovergang tussen Venlo en Duitsland. Oorzaak: vrachtwagens die Duitsland niet in mogen, want vandaag is een feestdag.
Op de terugweg naar huis even opgelet: bij Raststätte Elten en de douane etc stonden inderdaad mega-veel vrachtwagens geparkeerd.

Maar, ik zag er ook een paar gewoon doorrijden. Hoe zit dat dan? Hoe controleert men dat?
Geldt het ook voor de snelwegen?
vracht verkeer mag op zon en feestdagen alleen rijden met ontheffing.
je moet alleen bij de aanvraag wel kunnen aantonen dat het rijden op die dag noodzaak is.
wat je lading dan is maakt niet uit.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:03:09 #107
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_112587114
Ach so! Bedankt voor de uitleg allemaal. Het was me eerlijk gezegd eerder nog nooit opgevallen (op zondagen bijv). 8)7

En over dat feestje bij de buren: er wordt natuurlijk ook gevoetbald die dag. Eerst Nederland, later Duitsland. Dus óf de buurman hangt een scherm op, óf zijn feestje is vanaf 21.00 uur afgelopen.
Mij maakt het geen bal uit. Ik hoef het niet te zien, geen van de wedstrijden.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:56:53 #108
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_112600806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Happy Corps noemden wij het op kantoor altijd.
vriendin noemde het "Happy Kadaver"
pi_112635021
Ik noemde het helaas gewoon een werkdag en we zaten af te geven op onze Beierse vrienden en zuidelijke deelstaten.
pi_112652736
Een vraagje voor de landgenoten die in Duitsland wonen en daar Oranje aanmoedigen.

Hoe is de gemiddelde Duitser als jij als nederlander daar luid lallend in je Oranje shirt
op straat loopt of in de auto rijdt? Kijkt men je aan van " ach...kaaskop,laat maar "
of wordt je gelijk zoals in Nederland als je als je in Rotterdam in een Ajax shirt gaat
rondlopen door omstanders onheus bejegend?

Btw..leeft de confrontatie komende woensdag daar erg in de media? (even los van BILD)
pi_112675521
Deze week gingen ze op de Kindergarten de klas versieren.
De juf vraagt aan mijn zoontje (6): wil je ook iets van het nederlandse team ophangen?
Waarop mijn zoon verontwaardigd antwoorde: ik ben toch geen hollander!
Na drie en half jaar in Duitsland voelt hij zich blijkbaar enorm thuis hier, maar heb toch maar even uitgelegd dat er echt nog steeds NL in zn paspoort staat.
  zondag 10 juni 2012 @ 08:41:24 #112
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112684819
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 12:12 schreef Iwanius het volgende:
Een vraagje voor de landgenoten die in Duitsland wonen en daar Oranje aanmoedigen.

Hoe is de gemiddelde Duitser als jij als nederlander daar luid lallend in je Oranje shirt
op straat loopt of in de auto rijdt? Kijkt men je aan van " ach...kaaskop,laat maar "
of wordt je gelijk zoals in Nederland als je als je in Rotterdam in een Ajax shirt gaat
rondlopen door omstanders onheus bejegend?

Btw..leeft de confrontatie komende woensdag daar erg in de media? (even los van BILD)
gisteren toevallig zo'n situatie gehad. ik met m'n oranje shirt en mega oranje pruik op naar Emlichheim patatjes halen. in de auto keken sommigen me al raar aan, maar toen ik over straat liep kreeg ik toch wel een paar 'boze' blikken richting me geworpen. maar toen ik een paar keer Deutschland, Deutschland riep, begonnen ze hartelijk te lachen...

Het is volgens mij maar net hoe je er zelf mee om gaat.
  Milf zondag 10 juni 2012 @ 11:31:24 #113
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112687314
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 21:52 schreef annie.m het volgende:
Deze week gingen ze op de Kindergarten de klas versieren.
De juf vraagt aan mijn zoontje (6): wil je ook iets van het nederlandse team ophangen?
Waarop mijn zoon verontwaardigd antwoorde: ik ben toch geen hollander!
Na drie en half jaar in Duitsland voelt hij zich blijkbaar enorm thuis hier, maar heb toch maar even uitgelegd dat er echt nog steeds NL in zn paspoort staat.
:D _O-
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf zondag 10 juni 2012 @ 11:33:27 #114
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112687350
Ik heb alleen een oranje leeuw en een Duitse vlag op mijn auto. Dat vind ik wel genoeg :P.
Kom ook auto's tegen waarvan je amper de kleur kunt zien. Zo oranje. Het is dat er witte platen opzitten, anders zou je denken dat ze aus Holland komen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 10 juni 2012 @ 19:21:30 #115
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_112703837
Je ziet ook best vaak kentekenplaten als BOR-NL-123. Beetje jammer vind ik dat.
  zondag 10 juni 2012 @ 19:26:06 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112704090
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 19:21 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Je ziet ook best vaak kentekenplaten als BOR-NL-123. Beetje jammer vind ik dat.
Gebrek aan integratie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 10 juni 2012 @ 19:44:35 #117
63722 z80
I fink you freaky
pi_112705053
gezien de rijstijl hoeft de nl niet op de plaat te staan om ze er uit te halen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 10 juni 2012 @ 19:54:16 #118
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112705612
Dat was het eerste wat wij tegen elkaar zeiden: geen NL in het kenteken :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf zondag 10 juni 2012 @ 20:39:26 #119
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112708155
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 19:44 schreef z80 het volgende:
gezien de rijstijl hoeft de nl niet op de plaat te staan om ze er uit te halen.
Inderdaad Haha :D
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 10 juni 2012 @ 21:26:39 #120
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_112711209
JJ JJ en WZ ;).
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 juni 2012 @ 19:09:40 #121
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_112749868
Nuttige link voor wie wil stemmen: http://www.verkiezingen2012.nl/registreren
  maandag 11 juni 2012 @ 20:38:56 #122
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112755541
is het bij jullie met Sperrmüll ook zo druk met polen en hollandse sjakies? De polen hebben hier gewoon een kampement opgezet bij de sporthal....
  maandag 11 juni 2012 @ 20:57:07 #123
63722 z80
I fink you freaky
pi_112756865
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:38 schreef ueberduitser het volgende:
is het bij jullie met Sperrmüll ook zo druk met polen en hollandse sjakies? De polen hebben hier gewoon een kampement opgezet bij de sporthal....
we moeten hier zelf de zooi wegbrengen. maar voorheen reden de lompenboeren de avond van tevoren inderdaad door het dorp en de stad.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 11 juni 2012 @ 21:03:10 #124
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_112757326
Dit topic gaat bij verlies van Oranje preventief op slot. :Y)

Ik heb trouwens ook een NL sticker op m'n auto en m'n kentekenplaat is mijn geboorteplaats. Dat heeft toch niets te maken met integratie?

[ Bericht 69% gewijzigd door popolon op 11-06-2012 21:14:24 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_112758238
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:09 schreef qltel het volgende:
Nuttige link voor wie wil stemmen: http://www.verkiezingen2012.nl/registreren
Wauw, je kan het zelfs mailen :P

quote:
12s.gif Op maandag 11 juni 2012 21:03 schreef popolon het volgende:
Dit topic gaat bij verlies van Oranje preventief op slot. :Y)
heh? :')

Ik rij nog met Nederlandse platen, hoop dat dat goed gaat woensdagavond :{
  maandag 11 juni 2012 @ 21:20:41 #126
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112758580
quote:
12s.gif Op maandag 11 juni 2012 21:03 schreef popolon het volgende:
Dit topic gaat bij verlies van Oranje preventief op slot. :Y)

Ik heb trouwens ook een NL sticker op m'n auto en m'n kentekenplaat is mijn geboorteplaats. Dat heeft toch niets te maken met integratie?
ach, ik heb ook jaren met NOH-NL 388 rondgereden. rij nu wat anoniemer rond, met de voorletters van mij en moeders.
pi_112758830
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 21:20 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

ach, ik heb ook jaren met NOH-NL 388 rondgereden. rij nu wat anoniemer rond, met de voorletters van mij en moeders.
Hoe werkt dat dan? Moet ik straks ook met nl erop gaan rijden? :{ Liever gewoon een echt Duits kenteken :P
  maandag 11 juni 2012 @ 21:39:39 #128
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_112759916
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 21:20 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

ach, ik heb ook jaren met NOH-NL 388 rondgereden. rij nu wat anoniemer rond, met de voorletters van mij en moeders.
Is dat de Duitse manier? In ieder geval kun je iets zelf kiezen (als je zou willen)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 11 juni 2012 @ 21:39:44 #129
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_112759923
Ik ken twee NL nummerborden in mijn kenteken-kreis... Beide 100% Duits en die kunnen ook niet rijden!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 11 juni 2012 @ 21:42:49 #130
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112760148
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 21:24 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan? Moet ik straks ook met nl erop gaan rijden? :{ Liever gewoon een echt Duits kenteken :P
je moet niks, Google maar eens op wunschkenzeichen.
  Milf maandag 11 juni 2012 @ 21:47:32 #131
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112760472
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:38 schreef ueberduitser het volgende:
is het bij jullie met Sperrmüll ook zo druk met polen en hollandse sjakies? De polen hebben hier gewoon een kampement opgezet bij de sporthal....
Ja, heel druk. Ik zie de hele avond al van die aftandse oude rammelbakken langsrijden. Ik heb ook wat buiten staan namelijk. Maar mijn zooi is ook echt zooi ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf maandag 11 juni 2012 @ 21:48:23 #132
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112760523
quote:
12s.gif Op maandag 11 juni 2012 21:03 schreef popolon het volgende:
Dit topic gaat bij verlies van Oranje preventief op slot. :Y)

Ik heb trouwens ook een NL sticker op m'n auto en m'n kentekenplaat is mijn geboorteplaats. Dat heeft toch niets te maken met integratie?
Mijn letters zijn mijn initialen en de cijfers is mijn geboorte maand-jaar :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 11 juni 2012 @ 22:34:00 #133
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112764319
Mag je altijd je eigen cijfers/letters kiezen dan? Ik hoorde dat dat niet overal zo is.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 juni 2012 @ 22:39:32 #134
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_112764779
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:34 schreef Gwywen het volgende:
Mag je altijd je eigen cijfers/letters kiezen dan? Ik hoorde dat dat niet overal zo is.
Voor zover ik weet kan dat overal, op de eerste letters (die van het kreis) na dan..

Ik heb ze bij mijn auto overigens niet gekozen. Bij mijn aanhanger wel, omdat ik toen wist dat dat goedkoper was dan niet kiezen. Die heeft de initialen en het aantal boeken van de serie waardoor Rewimo en ik elkaar ontmoet hebben.. (het is wellicht enigszins cryptisch... :) )
  Milf maandag 11 juni 2012 @ 22:40:28 #135
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112764874
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:34 schreef Gwywen het volgende:
Mag je altijd je eigen cijfers/letters kiezen dan? Ik hoorde dat dat niet overal zo is.
Ik kon dat wel. Met uitzondering van de eerste dan :+

Niet alles kan trouwens. Hier is het bijvoorbeeld LER XX 111. Maar met een 0 zoals: LER XX 020 kon niet. De 0 was voor de overheid oid.

020 Amsterdam :@
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 juni 2012 @ 22:45:54 #136
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_112765371
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:40 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik kon dat wel. Met uitzondering van de eerste dan :+

Niet alles kan trouwens. Hier is het bijvoorbeeld LER XX 111. Maar met een 0 zoals: LER XX 020 kon niet. De 0 was voor de overheid oid.
De overheid hier heeft KLE zonder verdere letters. KLE - 1234 enzo dus.

Ik heb wel eens gezocht op een kenteken met 0'en erin en die kon ik kiezen. Ik kan me niet herinneren dat ik ze vaak rond zie rijden.
  Milf maandag 11 juni 2012 @ 22:48:12 #137
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112765555
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:45 schreef qltel het volgende:

[..]

De overheid hier heeft KLE zonder verdere letters. KLE - 1234 enzo dus.

Ik heb wel eens gezocht op een kenteken met 0'en erin en die kon ik kiezen. Ik kan me niet herinneren dat ik ze vaak rond zie rijden.
Erin was geen probleem, het mocht alleen niet de eerste zijn :P.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 juni 2012 @ 08:36:48 #138
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112775270
Nee, dan moet je een O nemen, dan lijkt het een 0 ;)

Dus KLE-O20. Maar ja, waarom zou je met 020 willen rondrijden :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf dinsdag 12 juni 2012 @ 08:48:44 #139
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112775506
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 08:36 schreef Rewimo het volgende:
Nee, dan moet je een O nemen, dan lijkt het een 0 ;)

Dus KLE-O20. Maar ja, waarom zou je met 020 willen rondrijden :P
Tja O-)

Ben er geboren :P
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 juni 2012 @ 08:58:02 #140
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112775665
Maar dan nog :P

Ik heb mijn voorletter en geboortedatum op mijn kenteken. Lekker makkelijk, kan ik allebei niet vergeten O-)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf dinsdag 12 juni 2012 @ 09:00:08 #141
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112775703
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 08:58 schreef Rewimo het volgende:
Maar dan nog :P

Ik heb mijn voorletter en geboortedatum op mijn kenteken. Lekker makkelijk, kan ik allebei niet vergeten O-)
:D Ik ook _O-
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 10:40:37 #142
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112778348
Wat leuk, dan ga ik ook letters verzinnen die ik op mijn kenteken wil. :)

Hoe moet ik dat eigenlijk doen straks met een auto, je kunt pas een auto kopen/op naam zetten als je een Aufenthaltbescheinigung hebt, toch?
Maar wanneer vraag je die aan? Als je uitgeschreven bent in NL of kan dat al eerder?
Wij zitten sowieso een beetje te dubben wanneer we ons moeten uitschrijven uit NL. Het moet max. 5 dagen van te voren, maar we hebben een maand overlap met de huizen. Dus wanneer doe je dat dan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 juni 2012 @ 10:49:39 #143
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112778694
Als je je uitschrijft in NL krijg je een papier mee waarmee je je in DLD weer in kunt schrijven. Soms moet je daar 5 dagen op wachten maar soms krijg je hem zo mee. Informeer even bij je gemeente. In DLD krijg je na je inschrijving je Aufenthaltsbescheinigung toegestuurd. Met je inschrijvingspapier van de gemeente kun je je kenteken aanvragen.

Een kenteken reserveren kun je wel vast doen ;) Je reservering blijft een maand geldig, dus bijtijds weer opnieuw reserveren. Je krijgt een pincode (goed bewaren dus/printje maken) waarmee ze bij het Strassenverkehrsamt je kenteken tevoorschijn toveren :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Rewimo op 12-06-2012 10:57:20 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 juni 2012 @ 10:57:23 #144
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_112778987
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:49 schreef Rewimo het volgende:
Een kenteken reserveren kun je wel vast doen ;) Je reservering blijft een maand geldig, dus bijtijds weer opnieuw reserveren. Je krijgt een pincode (goed bewaren dus/printje maken) waarmee ze bij het Strassenverkehrsamt je kenteken tevoorschijn toveren :)
en als je dan na je reservering je kentekenplaten bestelt op ebay of via http://www.kennzeichen24.de dan betaal je daar veel minder voor als in de buurt van het strassenverkehrsamt. (dat scheelt meestal een paar tientjes)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:03:05 #145
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112779206
Geweldig, dit soort dingen vertellen ze je nooit hè, dat moet je echt via via horen.
Ik denk dat ik iets met de initialen van man en kind ga doen of zo.

Kan ik nog wel in NL wonen als ik me heb uitgeschreven? Of kan ik me pas op het allerlaatst uitschrijven?
Ik neem aan dat ik niet de enige ben met een maand overlap.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:11:38 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112779520
Inschrijven, darn, dat moet ik ook nog doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:14:39 #147
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112779626
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Inschrijven, darn, dat moet ik ook nog doen
Ik begrijp hieruit dat dat dus ook nog kan ná de verhuizing? ;)
pi_112779653
Je hebt dan nog 5 dagen de tijd volgens mij.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:18:40 #149
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112779757
Maar zonder inschrijving kan je de auto niet op naam zetten toch?
Even uitvinden hoe ik dat dan moet gaan doen, of ik moet geluk hebben dat ik precies in die vijf dagen een autootje vind dat bij me past.
Zijn er nog meer zoekwegen dan alleen Autoscout24?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:23:35 #150
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_112779924
Hmm ik heb nooit een Aufenthaltsbescheinigung gebruikt in DE totdat ik mn NL paspoort opnieuw moest aanvragen in Berlijn. En dat was dan bij de NLse ambassade.

Voor alle andere zaken heb ik altijd de Meldebestätigung kunnen gebruiken, ook voor het aanmelden van mn NL auto in DE.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 juni 2012 @ 11:50:52 #151
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112780768
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:18 schreef Gwywen het volgende:
Maar zonder inschrijving kan je de auto niet op naam zetten toch?
Even uitvinden hoe ik dat dan moet gaan doen, of ik moet geluk hebben dat ik precies in die vijf dagen een autootje vind dat bij me past.
Zijn er nog meer zoekwegen dan alleen Autoscout24?
Dat klopt. Je mag een auto alleen op naam zetten als je ook in DLD woont.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:54:28 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112780912
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:14 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik begrijp hieruit dat dat dus ook nog kan ná de verhuizing? ;)
Geen idee,
Fysiek verhuizen is wat anders dan wettelijk verhuizen. Ik heb het huis al maanden geleden gekocht. Mijn spullen iedere dag peu a peu er heen gebracht (iedere keer de auto gewoon volladen) dus wanneer ben ik nu verhuisd?
Ga me van de week maar even uitschrijven en dan daarna inschrijven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 20:51:55 #153
63722 z80
I fink you freaky
pi_112805799
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:18 schreef Gwywen het volgende:
Maar zonder inschrijving kan je de auto niet op naam zetten toch?
Even uitvinden hoe ik dat dan moet gaan doen, of ik moet geluk hebben dat ik precies in die vijf dagen een autootje vind dat bij me past.
Zijn er nog meer zoekwegen dan alleen Autoscout24?
je bepaald zelf wanneer je waar gaat wonen. als je meet in de nieuwe woning bent of dat het handiger is met het aanvragen van bepaalde dingen dan schrijf je je in NL uit en ge je naar de nieuwe gemeente om je in te schijven.

http://gebrauchtwagen.autobild.de
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 20:55:51 #154
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_112806011
Ich liebe Deutschland. O+ En dan met name hun efficiency.

We zitten midden in een verbouwing, maar kunnen moeilijk dingen vooraf plannen omdat we heel veel onverwachte dingen tegenkomen (zoals je mag verwachten bij een huis uit 1750).
Hebben we opeens "toch al" die container nodig: even bellen, ochtend erna om 9.00 uur staat ie er.
Ging hij sneller vol dan verwacht: even bellen, morgenochtend halen we'm op.

*schrik* loodgieter nodig. :o Even bellen, hij komt er meteen aan. Of liever wat later als ons dat beter uitkomt.

Zijn dit nou toevalstreffers? Of zijn dit soort dingen in Duitsland altijd soepeler te regelen dan in NL?
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 12 juni 2012 @ 20:56:58 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112806080
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:55 schreef phluphy het volgende:
Ich liebe Deutschland. O+ En dan met name hun efficiency.

We zitten midden in een verbouwing, maar kunnen moeilijk dingen vooraf plannen omdat we heel veel onverwachte dingen tegenkomen (zoals je mag verwachten bij een huis uit 1750).
Hebben we opeens "toch al" die container nodig: even bellen, ochtend erna om 9.00 uur staat ie er.
Ging hij sneller vol dan verwacht: even bellen, morgenochtend halen we'm op.

*schrik* loodgieter nodig. :o Even bellen, hij komt er meteen aan. Of liever wat later als ons dat beter uitkomt.

Zijn dit nou toevalstreffers? Of zijn dit soort dingen in Duitsland altijd soepeler te regelen dan in NL?
Probeer eens een Elektriker te krijgen voor morgen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 20:59:20 #156
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_112806257
Het lijkt er niet op dat we die nodig gaan hebben. Maar mocht dit wijzigen dan laat ik je zeker even weten hoe het afgelopen is.

Overigens hebben we met hoveniers / grondverzetters in het verleden ook wel wat minder goede ervaringen gehad.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:01:50 #157
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_112806405
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:18 schreef Gwywen het volgende:
Maar zonder inschrijving kan je de auto niet op naam zetten toch?
Even uitvinden hoe ik dat dan moet gaan doen, of ik moet geluk hebben dat ik precies in die vijf dagen een autootje vind dat bij me past.
Zijn er nog meer zoekwegen dan alleen Autoscout24?
www.Mobile.de O+
www.Ebay.de O+

Ook met autokeuze oppassen, meer mensen in D rijden diesel en gas dan in NL voor mijn gevoel. Als ik binnenkort een autotje ga kopen, dan wordt het een goedkoop barrel op gas.

Waar ga je wonen dan?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:33:52 #158
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_112812742
http://the-dutchmann.de

Sodeju... die gaan binnenkort door mij rijk worden denk ik :D
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:44:11 #159
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_112813597
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:33 schreef RonB79 het volgende:
http://the-dutchmann.de

Sodeju... die gaan binnenkort door mij rijk worden denk ik :D
Mijn god! Wat een taalfouten in NL en DE
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf woensdag 13 juni 2012 @ 08:34:07 #160
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112823619
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:44 schreef XL het volgende:

[..]

Mijn god! Wat een taalfouten in NL en DE
Tenenkrommend zelfs. -O-
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 13 juni 2012 @ 09:09:25 #161
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112824142
Ik heb een brief van de GEZ voor "Rundfunk" gedoe. Ik heb geen TV (maar wel van plan) of Radio... wat moet ik nou? :'( Ik heb wel moderne dingen als een router. Technisch gezien zal ik wel TV kunnen kijken, maar... ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 13 juni 2012 @ 09:19:01 #162
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112824310
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Probeer eens een Elektriker te krijgen voor morgen.
Lukt dat niet dan?

Hier nog niemand nodig gehad, (behalve voor mn wasmaschine, die man kwam de dag nadat ik gebeld had ;) tnx UD. )

Mn verwarming doet het niet meer. kwam ik gisteren achter. We hebben vloerverwarming, ik draai ze gewoon open bij het 'kastje' in het bijhok (waar al die waterleidingen zitten van de verwarming) En dan zou je moeten kunnen zien dat ze 'aangaan', maar dat gebeurt dus niet..

Dit zou ooit nog geregeld worden door de man die ons huis heeft gebouwd en aan ons verkocht. ... Geloof niet dat dat ooit nog gaat gebeuren


Nou ja zeg....Net deden ze t wel. Nu nog een halve dag wachten tot het warm is hier :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:33 schreef RonB79 het volgende:
http://the-dutchmann.de

Sodeju... die gaan binnenkort door mij rijk worden denk ik :D
:o Da's erg....
Heb je toevallig behoefte aan NL boodschappen, dat je met deze link komt ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door PureEvil op 13-06-2012 09:27:27 ]
  woensdag 13 juni 2012 @ 09:28:52 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112824509
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:09 schreef wonderer het volgende:
Ik heb een brief van de GEZ voor "Rundfunk" gedoe. Ik heb geen TV (maar wel van plan) of Radio... wat moet ik nou? :'( Ik heb wel moderne dingen als een router. Technisch gezien zal ik wel TV kunnen kijken, maar... ja.
Het doet er tegenwoordig niet meer toe, je betaald per huishouden. Het is een smerige maffia, zelfs voor een multimedia PC moet je betalen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf woensdag 13 juni 2012 @ 09:29:51 #164
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112824527
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het doet er tegenwoordig niet meer toe, je betaald per huishouden. Het is een smerige maffia, zelfs voor een multimedia PC moet je betalen
Ik heb ze gelukkig nog niet gehad :P
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_112824618
GEZ, daar moet ik misschien ook eens achteraan. Volgens collega´s hier moet je aangeven dat je een computer met internetaansluiting hebt, ook als je een tv hebt, dan betaal je alleen het basisbedrag. Dus hier zijn ze ook geen fan van.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 13 juni 2012 @ 09:37:10 #166
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112824708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:33 schreef Felagund het volgende:
GEZ, daar moet ik misschien ook eens achteraan. Volgens collega´s hier moet je aangeven dat je een computer met internetaansluiting hebt, ook als je een tv hebt, dan betaal je alleen het basisbedrag. Dus hier zijn ze ook geen fan van.
Zolang je geen brief krijgt...niet betalen. En als ze aan je deur staan en vragen hoe lang je dat ding al hebt, zeg je dat je vorige week je computer pas hebt gekocht.

Ik krijg oook elke keer een rekening van ze. belachelijk gedoe.
  Milf woensdag 13 juni 2012 @ 09:37:22 #167
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112824714
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:33 schreef Felagund het volgende:
GEZ, daar moet ik misschien ook eens achteraan. Volgens collega´s hier moet je aangeven dat je een computer met internetaansluiting hebt, ook als je een tv hebt, dan betaal je alleen het basisbedrag. Dus hier zijn ze ook geen fan van.
Wat is het basisbedrag eigenlijk?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_112824839
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:37 schreef nikky het volgende:

[..]

Wat is het basisbedrag eigenlijk?
Iets van 6 euro per maand. Als je een tv hebt moet je 3 keer zoveel betalen.

Ik lees nu op wikipedia dat de kosten van de organisatie 160 miljoen euro zijn per jaar, terwijl ze maar 8 miljoen per jaar ophalen. :')
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 13 juni 2012 @ 09:45:39 #169
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112824923
Ik vind het stom. Ik kijk niet eens tv, ook niet via mijn pc :'(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 13 juni 2012 @ 09:47:04 #170
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112824960
mijn rekening; rundfunkgebuhren fur 02.2012 -04.2012 53,94 Vraag me af of dat wel klopt...

Ah, gevonden;
Die monatliche Gebührenhöhe
Die monatliche Rundfunkgebühr beträgt seit Januar 2009 für ein

Radio
Neuartiges Rundfunkgerät
Radio und neuartiges Rundfunkgerät
(Grundgebühr) 5,76 EUR
für 3 Monate 17,28 EUR

Fernsehgerät
Fernsehgerät und Radio
Fernsehgerät und neuartiges Rundfunkgerät
Fernsehgerät, Radio und neuartiges Rundfunkgerät 17,98 EUR
für 3 Monate 53,94 EUR
  woensdag 13 juni 2012 @ 10:16:56 #171
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112825756
Die GEZ zijn echt boeven, ik betaal ook iets van 54 euro per 3 maanden.

Hier zijn de meningen over de GEZ verdeeld, de een betaald netjes en de ander weigert ze binnen te laten en betaald gewoon niet. Ik heb destijds, ontwetend, de man binnen gelaten en een fikse naheffing gehad voor een paar jaar niet betalen. Achteraf had ik ze niet binnen moeten laten en gewoon niet betalen, ik betaal het al het e.e.a. vie de NL belasting toch?
  woensdag 13 juni 2012 @ 10:18:39 #172
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112825814
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:33 schreef Felagund het volgende:
GEZ, daar moet ik misschien ook eens achteraan. Volgens collega´s hier moet je aangeven dat je een computer met internetaansluiting hebt, ook als je een tv hebt, dan betaal je alleen het basisbedrag. Dus hier zijn ze ook geen fan van.
Dus zowiezo niet achteraan gaan en als ze langskomen niet binnen laten is mijn advies.
Geen formulieren invullen, terugsturen of wat dan ook.
  Milf woensdag 13 juni 2012 @ 10:28:10 #173
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112826112
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Iets van 6 euro per maand. Als je een tv hebt moet je 3 keer zoveel betalen.

Ik lees nu op wikipedia dat de kosten van de organisatie 160 miljoen euro zijn per jaar, terwijl ze maar 8 miljoen per jaar ophalen. :')
Zo, dat is ook geen klein bedrag zeg. Samen met schotel wordt dit bijna veertig euro per maand :o

Ik hoor van mijn buren dat je vooral je koest moet houden. Mochten ze wel aan de deur komen, dan ben je niet verplicht ze binnen te laten om te controleren wat je aan apparatuur hebt staan.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 13 juni 2012 @ 10:29:56 #174
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112826174
Achterhaald systeem ook eigenlijk... Ik kan die brief dus gewoon negeren? Ik heb niet echt zin in een enorme naheffing of wat dan ook...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 juni 2012 @ 10:44:04 #175
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_112826691
Wij kregen de brief ook pas na ruim een jaar. Hebben geen naheffing gekregen, er is ook niemand aan de deur geweest.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 13 juni 2012 @ 10:44:55 #176
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_112826726
Een brief heb ik nooit van ze gekregen. Er stond er wel een keer een aan de deur, maar toen kon ik plotseling geen Duits meer, daarop probeerde hij zeer gebrekkig Engels... maar dat kon ik ook niet en toen ging hij weer weg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf woensdag 13 juni 2012 @ 10:51:00 #177
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112826949
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:16 schreef ueberduitser het volgende:
Die GEZ zijn echt boeven, ik betaal ook iets van 54 euro per 3 maanden.

Hier zijn de meningen over de GEZ verdeeld, de een betaald netjes en de ander weigert ze binnen te laten en betaald gewoon niet. Ik heb destijds, ontwetend, de man binnen gelaten en een fikse naheffing gehad voor een paar jaar niet betalen. Achteraf had ik ze niet binnen moeten laten en gewoon niet betalen, ik betaal het al het e.e.a. vie de NL belasting toch?
Het kijk en luistergeld (NL) wordt tegenwoordig niet meer via de belastingen betaald, maar via je abonnement bij de kabelmaatschappij.

Daarnaast, ik betaal toch geld voor mijn internetabonnement? Waar 80% (bij wijze van) bij Youtube wordt geblokkeerd.

Ik hoorde van de buurman dat je ook je mp3-speler, je smartphone en dergelijke moet opgeven. Oh en je autoradio... dat laatste geloof ik eerlijk gezegd niet zo :D :@
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:26:20 #178
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112828295
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:51 schreef nikky het volgende:

[..]

Het kijk en luistergeld (NL) wordt tegenwoordig niet meer via de belastingen betaald, maar via je abonnement bij de kabelmaatschappij.
Aha, dat was mij even ontgaan.
quote:
Daarnaast, ik betaal toch geld voor mijn internetabonnement? Waar 80% (bij wijze van) bij Youtube wordt geblokkeerd.

Ik hoorde van de buurman dat je ook je mp3-speler, je smartphone en dergelijke moet opgeven. Oh en je autoradio... dat laatste geloof ik eerlijk gezegd niet zo :D :@
Je autoradio klopt, dat was altijd al zo.
De smartphone en mp3 speler zullen er zeker bijgekomen zijn.
  woensdag 13 juni 2012 @ 13:14:41 #179
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_112832792
Bij ons stond een akelig mannetje voor de deur, geheel in stijl voor zijn beroep: een lange, zwarte, gestapo-achtige jas. :{
... ♥ ik mis je ♥
pi_112834279
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:26 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Aha, dat was mij even ontgaan.

[..]

Je autoradio klopt, dat was altijd al zo.
De smartphone en mp3 speler zullen er zeker bijgekomen zijn.
Ik heb me echt verbaast toen ik de aanslag kreeg, zelfs navigatie in je auto valt eronder.
  woensdag 13 juni 2012 @ 13:56:02 #181
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112834618
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:48 schreef annie.m het volgende:

[..]

Ik heb me echt verbaast toen ik de aanslag kreeg, zelfs navigatie in je auto valt eronder.
Je moet het allemaal niet zo letterlijk nemen, als je alles op zou tellen zou je toch een klein vermogen per maand moeten betalen of niet?
  woensdag 13 juni 2012 @ 14:12:54 #182
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112835443
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:14 schreef phluphy het volgende:
Bij ons stond een akelig mannetje voor de deur, geheel in stijl voor zijn beroep: een lange, zwarte, gestapo-achtige jas. :{
Weet je zeker dat het de schoorsteenveger niet was? Die zijn bijna nog gehater dan de GEZ mensen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_112835730
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het de schoorsteenveger niet was? Die zijn bijna nog gehater dan de GEZ mensen
En dat is omdat?
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:56 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Je moet het allemaal niet zo letterlijk nemen, als je alles op zou tellen zou je toch een klein vermogen per maand moeten betalen of niet?
Als je bijvoorbeeld twee radios hebt betaal je toch maar een keer het bedrag toch?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 13 juni 2012 @ 14:40:42 #184
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_112836568
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:19 schreef PureEvil het volgende:
:o Da's erg....
Heb je toevallig behoefte aan NL boodschappen, dat je met deze link komt ;)
Niet echt, maar wel de lekkere snacks voor bij de frieten :D Als ik in NL kom, dan ga ik normaal eerst langs de friture. De rest kan dan wachten :D
  woensdag 13 juni 2012 @ 14:43:33 #185
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_112836697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het de schoorsteenveger niet was? Die zijn bijna nog gehater dan de GEZ mensen
Ik weet het zeker, want die ken ik inmiddels. Die komt namelijk 3 keer per jaar. :X
Haten doe ik 'm niet, ik ga er maar van uit dat het voor mijn eigen bestwil (veiligheid) is.
Daarbij heeft hij ons best gematst, de brandvrije ruimte rondom onze houtkachel is eigenlijk te klein, maar hij heeft toch akkoord gegeven wat betreft de verzekering.
... ♥ ik mis je ♥
  Milf woensdag 13 juni 2012 @ 15:55:42 #186
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112840635
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:21 schreef Felagund het volgende:

[..]

En dat is omdat?

[..]

Als je bijvoorbeeld twee radios hebt betaal je toch maar een keer het bedrag toch?
Nee, twee keer.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:07:34 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112841298
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:21 schreef Felagund het volgende:

[..]

En dat is omdat?

Net zo een Maffia als de GEZ
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:10:18 #188
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112841470
Ik ga me denk eens proberen af te melden bij de GEZ, ik ben benieuwd of dat gaat lukken.
pi_112841521
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:10 schreef ueberduitser het volgende:
Ik ga me denk eens proberen af te melden bij de GEZ, ik ben benieuwd of dat gaat lukken.
Je kan zeggen dat je de TV uit het raam hebt gegooid na Nederland-Denemarken. ;)
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:19:39 #190
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112842029
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:11 schreef Felagund het volgende:

[..]

Je kan zeggen dat je de TV uit het raam hebt gegooid na Nederland-DenemarkenDuitsland. ;)
Onder het mom van: "Ich habe sorgfältig(auss'm Venster gekippt) das Empfanggerät entsorgt und damit ist das Empfanggerät unmittelbar nicht mehr empfangbereit.

Maar schrijf ik dat dan als NL-er of DE-er??? :9
  woensdag 13 juni 2012 @ 20:32:41 #191
63722 z80
I fink you freaky
pi_112854963
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:55 schreef nikky het volgende:

[..]

Nee, twee keer.
nee je betaald per huishouden slechts 1 keer voor het duurste pakket.
dus als je alleen radio ontvangers hebt betaal je het goedkope tarief.
heb je een apparaat dat mogelijkerwijs bewegende beelden kan laten zien hang je aan het dure tarief vast.
dus als een controleur voor de deur staat en je heb een smartfoon aan je broek hangen zit je meteen aan het dure tarief vast.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 13 juni 2012 @ 20:35:27 #192
63722 z80
I fink you freaky
pi_112855124
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net zo een Maffia als de GEZ
deze "maffia" is vanaf volgend jaar meer afhankelijk van de huis bezitters.
dan is het niet langer de schoorsteen veger die verantwoordelijk is dat de schoorsteen geveegd wordt en de uitstoot van de ketel gemeten wordt maar de huiseigenaar.
je mag dan zelf kiezen wie bij je langs komt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 13 juni 2012 @ 22:20:55 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112863106
Atze Schroeder: "Holland ist wie Linda de Mol - früher war 's schöner"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 13 juni 2012 @ 22:56:46 #194
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_112865924
Het is klaxon testen hier hoor.... In een grote optocht door de dorpskern.... Als Turkije mee had gedaan was dit alleen in andere poules gebeurd.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:53:49 #195
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_112921766
Ik heb na 2,5 jaar nog (gelukkig) niets van de GEZ gehoord. Wel eens een apart mannetje op de stoep zien staan met een check list.
Naar mijn weten heeft die instantie ook geen enkele mogelijkheid om je te verplichten om te betalen.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:00:11 #196
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_112962523
en het geld van de GEZ wordt alleen voor ARD, ZDF en Das Erste ofzo gebruikt, niet voor de commercieelen.... Ik kijk die 3 zenders nooit!

wij betalen ook niet, af en toe een keer een aanmaning, van een 500 euro voor 2,5 jaar ofzo :P goedkoper dan elke maand betalen.....

Maar het is zo'n irritant gedoe, elke keer weer die brieven van deurwaarders.... Misschien toch maar eens betalen, of stemmen op een partij die het af wil schaffen (zijn die er?)

als ik hier lees dat ze elk jaar 8 miljoen te kort komen.... Slechte bedrijfsvoering! afschaffen! :P
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:25:14 #197
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_112963092
Ik betaal het gewoon. Tis 50 euro per drie maanden, daar ga ik niet dood van. Het zou leuk zijn als het gratis is, maar dat is het helaas niet.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:21:31 #198
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113112016
Wat ik dus wel als een nadeel ervaar, zoals laatst op dat feestje: als je wat wil drinken is het óf bier, óf sekt, óf zoete wijn, óf iets-anders-met-bubbels, of likeur.
Wil je een droge wijn, moeten er echt kelders binnenstebuiten gekeerd worden.
Is-ie gevonden en staat-ie er opeens, dan zijn er opeens veel meer (Duitse) liefhebbers.

Conclusie: er zijn best veel Duitsers die een goede, droge (witte/rode/rose) wijn waarderen, er zelfs de voorkeur aan geven, maar niemand heeft het in huis.

Hoe zou dat komen? Waarom in Frankrijk, Italië, Spanje zelfs, wel, maar in Duitsland niet?
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:01:02 #199
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113113944
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:21 schreef phluphy het volgende:
Wat ik dus wel als een nadeel ervaar, zoals laatst op dat feestje: als je wat wil drinken is het óf bier, óf sekt, óf zoete wijn, óf iets-anders-met-bubbels, of likeur.
Wil je een droge wijn, moeten er echt kelders binnenstebuiten gekeerd worden.
Is-ie gevonden en staat-ie er opeens, dan zijn er opeens veel meer (Duitse) liefhebbers.

Conclusie: er zijn best veel Duitsers die een goede, droge (witte/rode/rose) wijn waarderen, er zelfs de voorkeur aan geven, maar niemand heeft het in huis.

Hoe zou dat komen? Waarom in Frankrijk, Italië, Spanje zelfs, wel, maar in Duitsland niet?
Hoe dat komt? Je kunt toch gewoon bier en schnapps drinken, witte wijn is toch nergens voor nodig???
Nee gekheid, wij hadden dat ook. Oplossing: paar keer zelf lekkere witte wijn meenemen en de boodschap komt wel over. Hier wordt er inmiddels al rekening mee gehouden.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:05:29 #200
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113114166
Die oplossing hadden wij ook al bedacht, ja. :P

Maar ik vraag me af hoe het ontstaan is. In veel omringende landen van Duitsland wordt er wel -bij voorkeur- droge wijn gedronken. Waarom in DL dan niet?
... ♥ ik mis je ♥
pi_113114238
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:25 schreef RonB79 het volgende:
Ik betaal het gewoon. Tis 50 euro per drie maanden, daar ga ik niet dood van. Het zou leuk zijn als het gratis is, maar dat is het helaas niet.
Ik heb gehoord dat 't volgend jaar ofzo afgeschaft wordt maar ik weet niet meer waar :o.

Wij betalen het ook elke 3 maanden.
ijs_beer fan!
pi_113126214
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:05 schreef phluphy het volgende:
Die oplossing hadden wij ook al bedacht, ja. :P

Maar ik vraag me af hoe het ontstaan is. In veel omringende landen van Duitsland wordt er wel -bij voorkeur- droge wijn gedronken. Waarom in DL dan niet?
Waarom wordt er in Nederland geen Sekt of Schnapps gedronken? Volgens mij zit er niet echt een diepliggende gedachte achter.
  woensdag 20 juni 2012 @ 07:04:04 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113129563
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:20 schreef Hiya het volgende:

[..]

Waarom wordt er in Nederland geen Sekt of Schnapps gedronken? Volgens mij zit er niet echt een diepliggende gedachte achter.
Schnaps wordt wel gedronken, als jenever, maar niet zoveel meer. Waarom er weinig schuimwijn wordt gedronken snap ik ook niet, waarschijnlijk omdat er vooral bocht verkocht wordt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 20 juni 2012 @ 15:40:02 #204
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113145820
Iemand met bekend met Einschulung? En wat er in hemelsnaam allemaal in die Schultüte hoort?
Moeders heeft vorige week een Schultüte op de Kiga gebastelt en die moet natuurlijk gevuld worden.
Als dat allemaal snoep moet zijn gaat er eerst een prop papier in, want in die Tüte past Thijs' hele jaarvoorraad snoep.

Wat die duitsers trouwens hebben met choco en bonbons is niet normaal. Ik kan met Thijs geen winkel inlopen en bij de kassa staan zonder dat ze Thijs vragen of hij een Bonbon of Lutscher wil.
Bij de Jumbo in NL vragen ze of hij een appel wil. Die insteek vindt ik wat beter, daar wordt ik vrolijk van.
Wat bracht me tot dit? Thijs heeft een geweldig goed gebit, in tegenstelling tot mijn "rampgebied", maar in zijn klas op de Kiga heeft bijna elk kind al wel gaatjes gehad en moeten vullen. Dat is toch erg?
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:12:35 #205
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113147457
Ik heb ook een schooltute geknutseld. Wat is jullie 'thema'? Hier voetbal. Met een duitse vlag. En een nederlandse :P

Ik had ook gevraagd wat er allemaal in zo'n tute moest, en ze zei, iets van schoolspulletjes, dingen die ze toch zowiezo nodig hebben, gummetjes, stiften,verfdoos oid. En klein beetje snoep.

(Dat snoep had ik me de 1e keer ook op verkeken :X )

En wat je zegt UD, ik vind het niet normaal dat ze zoveel snoep krijgen hier. Met Halloween, met Sint Maarten, met kerst, met sinterklaas,met pasen....En dan is het op de basisschool ook nog eens bij bijna elke verjaardag dat ze een zakje met snoep krijgen. Ik vind het belachelijk :')
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:23:55 #206
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113148000
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:12 schreef PureEvil het volgende:
Ik heb ook een schooltute geknutseld. Wat is jullie 'thema'? Hier voetbal. Met een duitse vlag. En een nederlandse :P

Ik had ook gevraagd wat er allemaal in zo'n tute moest, en ze zei, iets van schoolspulletjes, dingen die ze toch zowiezo nodig hebben, gummetjes, stiften,verfdoos oid. En klein beetje snoep.

(Dat snoep had ik me de 1e keer ook op verkeken :X )

En wat je zegt UD, ik vind het niet normaal dat ze zoveel snoep krijgen hier. Met Halloween, met Sint Maarten, met kerst, met sinterklaas,met pasen....En dan is het op de basisschool ook nog eens bij bijna elke verjaardag dat ze een zakje met snoep krijgen. Ik vind het belachelijk :')
Thema hier is Piraat/Voetballer of Prinses/Fee.
Thijs heeft dus een piratentüte, al vond moeders de Prinzessentüte mooier. Jammer dat moeders er nooit eentje voor ons meisje gaat/moet maken, helaas maar het is niet anders.

We zullen eens kijken wat we voor hem kunnen vinden.

En ja, dat snoepen is echt te erg vind ik zelf.
En dan hebben ze een Tiger-rennen project op de Kiga, waarbij de kinderen gestimuleerd worden water te drinken en fruit te eten op school. Ook moet er dan van huis uit "gezond" op brood meegegeven worden. Goed, wij deden dat eigenlijk al dus voor Thijs geen probleem.
Echter hoeft dat alleen op vrijdag, want dan komt de Tiger langs om de Brotdosen te inspecteren. Gezond eten mee=punten. En wat gebeurt er dan op die andere 6 dagen in de week? Ja hoor, Nutella op brood bij de meesten...
Leuk zo'n project, maar voer het dan goed door!

Vanmiddag z'n Schulranzen maar eens besteld, kolere wat een geld voor een rugzak... :(
Zit hier zo'n Laden die speelgoed en weet ik wat verkoopt, heeft een speciale dag ingelast voor de kinderen waarop ze dan hun Ranzen uit kunnen zoeken. Alleen die dag krijg je 15% korting. Ja, als je al gemiddeld zo'n 25% boven de gemiddelde prijs zit, kun je die korting ook rustig geven.
Ik moest maar opschieten zei de buurvrouw, want ze zijn zo op!!! Stel je niet aan, op i-net zijn er nog honderdduizenden te vinden... :P
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:38:18 #207
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113148676
Oh ja ....de rugzak...moet ik ook nog kopen :X Jordy had er 1 gezien van de leeuwenkoning...prijzen varieren van 60 tot 80 euro geloof ik. (via ebay)
Maarja...ze moeten er zowiezo 4 jaar mee doen, dus als je het dan zo bekijkt valt het wel weer mee...En ze zijn nou niet bepaald zuinig op spullen, gelukkig zijn die dingen stevig :+

Hmz, apart van de Kiga....Als ze op school eten 's ochtends dan staat er daar altijd kaas/worst, maar geen zoetigheid. Nou eet hij zowiezo 's ochtends gewoon thuis, maar volgens mij eet ie op school ook nog een broodje...
En voor 's middags neemt ie dan brood mee van thuis, met idd chocopasta oid...eigenlijk erg..Maarja, als ze maar eten.

Oh en als er een Action bij je in de buurt zit....Ik heb gisteren hoop spul gehaald daar. En een agenda, die hebben ze eigenlijk niet nodig, maar ik vind dat 'huiswerkschrift' dus waardeloos. Wesley schrijft alles door elkaar, en ik snap er dan niks van :')
En als de juf commentaar heeft, dan heeft ze mooi pech.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 juni 2012 @ 17:07:49 #208
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113149964
Huiswerkschrift, dat is echt een waardeloos systeem ja. Maar hoe ze met een schoolagenda om moeten gaan leren ze niet, want dat kennen ze hier niet. Christan heeft nu een gewoon schrift waarin hij zijn huiswerk schrijft. Dat werkt beter voor hem.

Einschulung hebben we hier gemist want Christan kwam in de tweede klas ;) Ik begrijp inderdaad dat je er vooral schoolspulletjes in doet tegenwoordig. En als Thijs niet veel snoept zou ik dat lekker zo laten en dat er niet of nauwelijks in doen. Dan liever iets wat hij erg leuk vindt als extraatje.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_113164980
Mijn dochter heeft wel een Hausaufgabenheft, maar dan wel 1 die er inderdaad uitziet als een agenda en gewoon dagen en datums aangeeft.

Ik kon maandag niet naar de Schültüte-bastelabend,dus ik krijg de spullen morgen mee om thuis te knutselen. Bij mijn dochter heb ik hem gevuld met dingen die ze voor school nodig had, gummetjes, potloden, liniaal, klein cadeautje dat meteen de grote ruimte wat opvulde en een beetje snoep.
De idioot dure rugzak heb ik al gekocht, net als bij mn dochter een overjarig model dat afgeprijst was, 140 euro schijnt een hele normale prijs voor zo n ding te zijn en dat ga ik er echt niet voor betalen. Mijn dochter heeft hem nu 3 jaar en ik moet zeggen dat het wel een degelijk ding is, volgend schooljaar kan hij nog prima mee en wat ik wel belangrijk vind is dat er een goede steun op de rug zit.Het gewicht dat die smurfjes elke dag mee moeten dragen is namelijk echt abnormaal.

En de duitse snoepgewoontes.....tsja, het verklaart in elk geval het grote overgewicht bij kinderen (en hun ouders). Mijn dochter rijdt paard op een manege waar vooral oude paarden gebruikt worden.
Het uur voor haar rijdt er ook een heel dik meisje. Bij de eerste les werd het de pony gepakt waar elk kind zn eerste lessen op krijgt. Kind wordt op paard geholpen en pony zakt bijna door zn benen. Snel ander paard geregelt en het meisje kreeg haar eerste les.Na de les wordt ze van het paard geholpen en staat moeders al klaar met een grote reep chocolade. Dan vraag ik me toch echt af waar het verstand van de ouders zit.
  Milf woensdag 20 juni 2012 @ 22:45:36 #210
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_113165849
Ja dat snoepen... ongelooflijk.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 21 juni 2012 @ 10:12:05 #211
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_113178724
Heeft iemand een idee wat 'structuurverf' op z'n Duits is? :')
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:02:48 #212
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113180326
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:12 schreef RonB79 het volgende:
Heeft iemand een idee wat 'structuurverf' op z'n Duits is? :')
Echt heel dom, maar misschien gewoon Strukturfarbe?
En anders is het Flüssigraufaser of Flüssige Raufaser.
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:25:28 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113183359
Strukturfarbe of Putzeffektfarbe
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:58:21 #214
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_113210497
Ja dat dacht ik ook al maar mn vriendin had geen idee waar ik het over had :D

Dan houd ik het maar op Strukturfarbe ^O^
  vrijdag 22 juni 2012 @ 11:11:12 #215
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113227250
Wij kregen gisteren iets in de bus over Grundbuchsache, is dat je bijschrijving in het kadaster oid?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 juni 2012 @ 11:14:33 #216
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113227406
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:11 schreef Gwywen het volgende:
Wij kregen gisteren iets in de bus over Grundbuchsache, is dat je bijschrijving in het kadaster oid?
Ja klopt :) Daarin staat dat jij eigenaar bent, is een belangrijk document dus goed bewaren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 11:27:25 #217
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113228016
Ik woon er nog niet eens, snel die mensen eens uit mijn huis jagen dan :D
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:45:14 #218
63722 z80
I fink you freaky
pi_113247934
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:11 schreef Gwywen het volgende:
Wij kregen gisteren iets in de bus over Grundbuchsache, is dat je bijschrijving in het kadaster oid?
waarschijnlijk heb je de bevestiging gekregen dat je bezig bent met de aankoop.
hierdoor is het voor andere partijen niet meer mogelijk ook aanspraak te maken op het grondstuk.
nadat je bij de notaris bent geweest gaat er een melding naar het Grundbuch met de melding dat de koop rond is. en na een aantal maanden krijg je bericht dat de gegevens definitie gewijzigd zijn.
puur papier werk dus.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:47:25 #219
63722 z80
I fink you freaky
pi_113248019
kom ik net thuis ligt er een papiertje in de bus dat ze de watermeter komen vervangen.
voor mijn gevoel zat dat ding er pas een paar jaar en na controle blijkt de meter eind 2006 geijkt te zijn.
om de 5 jaar een nieuwe watermeter? zijn die dingen hier in Duitsland dan zo slecht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 20:12:43 #220
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113249081
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:47 schreef z80 het volgende:
kom ik net thuis ligt er een papiertje in de bus dat ze de watermeter komen vervangen.
voor mijn gevoel zat dat ding er pas een paar jaar en na controle blijkt de meter eind 2006 geijkt te zijn.
om de 5 jaar een nieuwe watermeter? zijn die dingen hier in Duitsland dan zo slecht.
doen ze met de gasmeter volgens mij ook
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:15:48 #221
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:16:51 #222
63722 z80
I fink you freaky
pi_113252173
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:12 schreef gateway het volgende:

[..]

doen ze met de gasmeter volgens mij ook
die is hier een paar jaar terug ook vervangen. zou me dus niets verbazen als deze volgendjaar weer moet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:22:16 #223
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113252440
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:45 schreef z80 het volgende:

[..]

waarschijnlijk heb je de bevestiging gekregen dat je bezig bent met de aankoop.
hierdoor is het voor andere partijen niet meer mogelijk ook aanspraak te maken op het grondstuk.
nadat je bij de notaris bent geweest gaat er een melding naar het Grundbuch met de melding dat de koop rond is. en na een aantal maanden krijg je bericht dat de gegevens definitie gewijzigd zijn.
puur papier werk dus.
We zijn al 2 x bij de notaris geweest dus dit zal inderdaad de wijziging in het Grundbuch zijn.
Hadden ze wel eens van te voren mogen vertellen dat dat zo duur was. Maar dit is éénmalig begrijp ik dus.
Wel raar dat je dat krijgt terwijl de sleuteloverdracht nog moet plaatsvinden.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:28:50 #224
63722 z80
I fink you freaky
pi_113252881
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:22 schreef Gwywen het volgende:

[..]

We zijn al 2 x bij de notaris geweest dus dit zal inderdaad de wijziging in het Grundbuch zijn.
Hadden ze wel eens van te voren mogen vertellen dat dat zo duur was. Maar dit is éénmalig begrijp ik dus.
Wel raar dat je dat krijgt terwijl de sleuteloverdracht nog moet plaatsvinden.
valt wel mee, zo raar is dit niet. dit is om te voorkomen dat iemand het grondstuk 2x verkoopt.
in NL is dit ook het geval alleen zie je dit niet.
en de kosten hiervoor heb ik niet gezien. ik had mijn notaris een machtiging gegeven om dit allemaal voor mij te regel/betalen en dan op het einde 1 afrekening met de specificaties wat betaald is. dus meer de NL stijl.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:40:43 #225
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113253510
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:15 schreef gateway het volgende:
is het bij jullie ook zo lekker rustig buiten??
jup, net een rondje door de buurt gedaan, niets of niemand tegen gekomen....
pi_113253985
Inmiddels lopen mijn werkzaamheden in het noorden van Duitsland ten einde, en ik denk eraan richting de Nederlandse grens te gaan. Wonen hier veel mensen die in de grensstreek wonen en bijvoorbeeld in Nederland werken? Waar wonen en werken jullie? Hoe gaat dat? En dan voornamelijk de reis daarnaartoe, de hele papierhandel is niet zo lastig.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:53:41 #227
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113254147
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:50 schreef Hiya het volgende:
Inmiddels lopen mijn werkzaamheden in het noorden van Duitsland ten einde, en ik denk eraan richting de Nederlandse grens te gaan. Wonen hier veel mensen die in de grensstreek wonen en bijvoorbeeld in Nederland werken? Waar wonen en werken jullie? Hoe gaat dat? En dan voornamelijk de reis daarnaartoe, de hele papierhandel is niet zo lastig.
ik woon in Bocholt en werk in Lichtenvoorde. is zo'n 20 kilometer. Gaat prima, ben met 15 a 20 minuten bij de zaak :)
  Milf vrijdag 22 juni 2012 @ 21:55:18 #228
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_113254214
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:50 schreef Hiya het volgende:
Inmiddels lopen mijn werkzaamheden in het noorden van Duitsland ten einde, en ik denk eraan richting de Nederlandse grens te gaan. Wonen hier veel mensen die in de grensstreek wonen en bijvoorbeeld in Nederland werken? Waar wonen en werken jullie? Hoe gaat dat? En dan voornamelijk de reis daarnaartoe, de hele papierhandel is niet zo lastig.
Ik woon net over de Grens bij Bunde/Weener. Ik werk in Groningen. Ik ga met de trein naar het werk. Met vijf min ben ik op het station en de trein doet er 45 min over voor we in het centrum van Groningen zijn.
Met de auto naar Groningen is het een half uurtje, maar dat wordt waardeloos vergoed door de werkgever. Dus slaap ik wat bij in de trein ;).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_113254409
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:53 schreef gateway het volgende:

[..]

ik woon in Bocholt en werk in Lichtenvoorde. is zo'n 20 kilometer. Gaat prima, ben met 15 a 20 minuten bij de zaak :)
In die hoek rond Bocholt Kleve e.d. willen wij eventueel ook naar verhuizen. Wij wonen nu in Hamburg maar de afstand tot de familie is wel erg groot, de huurprijzen zijn hier hoog en het kost gewoon veel moeite om wat leuks te krijgen. Wel echt een toffe stad, maar voor minder dan 1100 euro per maand vind je geen leuke woning.

Even bekijken hoe we dat gaan regelen want we moeten er een baan en een woning vinden.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 22:10:12 #230
63722 z80
I fink you freaky
pi_113255185
ik woon tegen Kleve aan. een ritje naar Nijmegen centrum is met de auto 30 minuten.
Kleve Duiven is ook 30 Minuten. Arnhem is buiten de spits 15 minuten verder.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 22:31:55 #231
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_113256424
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:50 schreef Hiya het volgende:
Inmiddels lopen mijn werkzaamheden in het noorden van Duitsland ten einde, en ik denk eraan richting de Nederlandse grens te gaan. Wonen hier veel mensen die in de grensstreek wonen en bijvoorbeeld in Nederland werken? Waar wonen en werken jullie? Hoe gaat dat? En dan voornamelijk de reis daarnaartoe, de hele papierhandel is niet zo lastig.
Ik woon in Aachen, werk in Hoensbroek (Heerlen). De reistijd is gemiddeld zo''n 18 minuten met de auto. Met het OV duurt het incl overstappen zo'n 1,5 uur enkele reis.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 22:39:51 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113256925
Ik werk voor een Nederlands bedrijf door heel Europa, soms ook azie, woon in de buurt van Anholt. Reistijd ligt aan waar ik ingezet ben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 08:24:31 #233
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113266900
Ik woon in Elten (gem Emmerich) en werk in Arnhem. Afstand woon-werk is 24 km. Reistijd 20 tot 30 minuten afhankelijk van de drukte.

En verder: wanneer gaat die TT eindelijk eens kloppen? }:|
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 23 juni 2012 @ 08:42:21 #234
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113267035
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 08:24 schreef phluphy het volgende:
Ik woon in Elten (gem Emmerich) en werk in Arnhem. Afstand woon-werk is 24 km. Reistijd 20 tot 30 minuten afhankelijk van de drukte.

En verder: wanneer gaat die TT eindelijk eens kloppen? }:|
In Hoggelten of Nederelten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 08:45:38 #235
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113267066
Hogg? :P

Naast de kerk in "Neder".
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 23 juni 2012 @ 08:47:04 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113267077
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 08:45 schreef phluphy het volgende:
Hogg? :P

Naast de kerk in "Neder".
Hoch Elten, Hochelten, spreek uit, hoggel-ten
Veel last van die kauwtjes?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 08:48:13 #237
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113267087
Ik begreep je wel, kon me al niet voorstellen dat je niet wist hoe het gespeld wordt. ;)
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 23 juni 2012 @ 08:50:08 #238
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113267108
De kauwtjes, tja, die zijn er dit jaar ineens weer in grote getalen.
Vorig jaar was de populatie ernstig verkleind.

's Avonds rond een uur of 7 beginnen ze echt herrie te schoppen, als ze een slaapplaats gaan zoeken. We hebben het afgelopen week gefilmd. Dan is er vast materiaal voorhanden als er ooit een "Birds 2" gemaakt gaat worden.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 23 juni 2012 @ 09:04:42 #239
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113267247
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 08:50 schreef phluphy het volgende:
De kauwtjes, tja, die zijn er dit jaar ineens weer in grote getalen.
Vorig jaar was de populatie ernstig verkleind.

's Avonds rond een uur of 7 beginnen ze echt herrie te schoppen, als ze een slaapplaats gaan zoeken. We hebben het afgelopen week gefilmd. Dan is er vast materiaal voorhanden als er ooit een "Birds 2" gemaakt gaat worden.
Tja, en daar krijg je dan nog een derde spoor bij, en iedere 4 a 5 minuten een goederentrein. Fucking Bahn doet niets aan Lärmschutz.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 10:03:06 #240
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113267874
Ik heb begrepen dat er dan wel een scherm komt. Maar alle plannen schijnen zo vaak te veranderen dat eigenlijk niemand meer weet wat er gaat gebeuren en wanneer.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 23 juni 2012 @ 11:30:02 #241
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_113269509
Ik woon in HH en werk gewoon vanuit thuis :D Heel af en toe moet ik naar NL of de UK reizen maar dat is de laatste maanden wat minder geworden.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:09:31 #242
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113403440
Hmz, ik vraag me toch af sinds wanneer ons grondstuk een parkeerplaats is geworden voor andermans auto's... }:| Vanavond maar ff palen zetten. Klooio's
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:16:26 #243
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113406118
Zou dat indruk maken denk je?
Wij willen het stuk ernaast er ook bij hebben, maar dat is momenteel ook nog in gebruik als braakliggend veldje cq. reserveparkeerplaats.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:33:32 #244
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113406897
Mijn man had via mobile.de een motor te koop staan. Gisteren belde plots een gegadigde die 'm meteen wilde komen halen. Koper woont in München, wij in gemeente Emmerich.

De koper bleek geen tijd te hebben en stuurde zijn vader op pad. Die vervolgens vanochtend om 05.30 uur !!!!!!!! aanbelde om de motor op te halen. De arme man had onderweg een paar uurtjes geslapen maar verder de hele nacht doorgereden. :o

Ik vind dat toch enigszins ehh vreemd.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:34:31 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113406941
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:33 schreef phluphy het volgende:
Mijn man had via mobile.de een motor te koop staan. Gisteren belde plots een gegadigde die 'm meteen wilde komen halen. Koper woont in München, wij in gemeente Emmerich.

De koper bleek geen tijd te hebben en stuurde zijn vader op pad. Die vervolgens vanochtend om 05.30 uur !!!!!!!! aanbelde om de motor op te halen. De arme man had onderweg een paar uurtjes geslapen maar verder de hele nacht doorgereden. :o

Ik vind dat toch enigszins ehh vreemd.
Duitsers staan nu eenmaal wat vroeger op
LOL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:35:40 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113407000
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:16 schreef Gwywen het volgende:
Zou dat indruk maken denk je?
Wij willen het stuk ernaast er ook bij hebben, maar dat is momenteel ook nog in gebruik als braakliggend veldje cq. reserveparkeerplaats.
Wel als je dat doet als er autos staan
Gelukkig is er parkeerplek genoeg bij ons in de straat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:41:45 #247
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113407250
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:16 schreef Gwywen het volgende:
Zou dat indruk maken denk je?
Het is ONS grondstuk. We hebben de tuin nog niet aangelegd, dus alles is nog open. Hier achter zijn ze een huis aan het bouwen, dus soms zetten ze dan een auto hier neer. Wat dus niet de bedoeling is...
En daarbij komt nog dat ONS huis ook nog niet eens klaar is (Dingen die niet goed zijn gemaakt, of kapot, ofzo...wat hun moeten doen ), ondanks ontelbare beloftes. Dus....
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:51:01 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113407678
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:41 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Het is ONS grondstuk. We hebben de tuin nog niet aangelegd, dus alles is nog open. Hier achter zijn ze een huis aan het bouwen, dus soms zetten ze dan een auto hier neer. Wat dus niet de bedoeling is...
Heb je dat al eens tegen de parkeerders verteld?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:02:28 #249
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113408201
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je dat al eens tegen de parkeerders verteld?
En jij denkt dat dat helpt? We zetten er wel een paar palen in. Kunnen ze er zowiezo niet meer op, en hoef ik me niet meer te ergeren.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:05:15 #250
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113408340
Ik vroeg het eigenlijk eerder om te peilen hoe men in Duitsland reageert op paaltjes ;)
In NL rijden ze je paaltjes gewoon omver en parkeren ze er toch.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:07:48 #251
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113408474
En 't leuke van duitsland is dan weer dat je voor ongeveer elke scheet de politie kan bellen :P Dus als er paaltjes staan is het duidelijk dat het grondstuk van ons is, als ze dan wat omver rijden...
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:50:49 #252
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113412740
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:02 schreef PureEvil het volgende:

[..]

En jij denkt dat dat helpt? We zetten er wel een paar palen in. Kunnen ze er zowiezo niet meer op, en hoef ik me niet meer te ergeren.
Je hebt het dus nog niet gevraagd? Als je direct paaltjes gaat slaan is de toon gezet... :{
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:36:56 #253
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113414685
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:02 schreef PureEvil het volgende:

[..]

En jij denkt dat dat helpt? .
Maar heb je het nou gevraagd, of niet?
Misschien heeft men echt geen idee dat ze op een privé-stuk staan.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:55:32 #254
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113415502
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:36 schreef phluphy het volgende:

[..]

Maar heb je het nou gevraagd, of niet?
Misschien heeft men echt geen idee dat ze op een privé-stuk staan.
nee ik heb t niet gevraagd, maar die persoon is hier al vaker geweest, en weet dus dondersgoed dat het mijn grondstuk is.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:01:10 #255
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113415719
Hoe kan hij dat nou weten als je het 'm nooit verteld hebt? Dat hij er "al zo vaak" geweest is wil toch niets zeggen"?
... ♥ ik mis je ♥
pi_113470956
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:55 schreef PureEvil het volgende:

[..]

nee ik heb t niet gevraagd, maar die persoon is hier al vaker geweest, en weet dus dondersgoed dat het mijn grondstuk is.
leg gewoon een vriendelijk briefje met uitleg onder de ruit. Dan kom je ook niet direct over als "die nederlandse heks", of wat dan ook. Houd je die mensen te vriend en hoef je geen paaltjes te slaan. Win-win.
  woensdag 27 juni 2012 @ 20:40:34 #257
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113478555
Ik neem aan dat de verkoper van het grondstuk wel weet dat het van ons is ;) (En achter ons wordt een huis gebouwd, dus dan is ook gelijk duidelijk wel stuk van ons is en welk van de achterburen ;) )

Anyway...Er staan een paar palen. En draad ertussen. En voorlopig vind ik het prima...
En zowiezo...Ik heb gisteravond toevallig besloten om dat te doen, wie doet er wat tegen? :P
Geimproviseerde schutting
pi_113485074
Los het Duits op.
Haal n krat bier in huis, nodig ze uit en leg uit dat je andere plannen hebt met dat lappie grond.
Beter n goede buur dan n slechte buur.

Nu je "macht" als eigenaar (mis-)bruiken, kan je later zuur opbreken als jij of je kind iets doen wat net ff te ver over de grens gaat.... wie goed doet, goed ontmoet
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:41:32 #259
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113487064
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:16 schreef pieter.m het volgende:
Los het Duits op.
Haal n krat bier in huis, nodig ze uit en leg uit dat je andere plannen hebt met dat lappie grond.
Beter n goede buur dan n slechte buur.

Nu je "macht" als eigenaar (mis-)bruiken, kan je later zuur opbreken als jij of je kind iets doen wat net ff te ver over de grens gaat.... wie goed doet, goed ontmoet
dat zou ook mijn aanpak zijn.
wat als morgenvroeg er eentje zo met z'n bulli een paaltje omver rijdt en bijvoorbeeld zijn bumper aan gort rijdt? Wie zet er dan ook ineens paaltjes neer..
  woensdag 27 juni 2012 @ 23:03:58 #260
63722 z80
I fink you freaky
pi_113488768
als ik hier in het dorp op die manier omga met mijn buren kan ik op zoek naar andere woonruimte.
het is hier leven en laten leven. als er iets is dat niet goed valt praat je er over en voor zover ik tot nu toe heb mee gemaakt zowel hier als bij mijn ouders kom je er zonder problemen uit zonder dat er iemand boos wordt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_113493739
Je kan het ook op zijn hamburgs oplossen: "verpiss dich schweinehund" in zijn auto krassen :P
  Milf donderdag 28 juni 2012 @ 00:19:30 #262
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_113494388
Ik zou het persoonlijk ook anders oplossen.

Ik vind de mentaliteit van de duitsers beter hier. Ik ga dus niet op z'n nederlands dingen oplossen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 28 juni 2012 @ 06:43:46 #263
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113497202
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:05 schreef Hiya het volgende:
Je kan het ook op zijn hamburgs oplossen: "verpiss dich schweinehund" in zijn auto krassen :P
:D
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 28 juni 2012 @ 08:26:27 #264
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113497809
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:19 schreef nikky het volgende:
Ik zou het persoonlijk ook anders oplossen.

Ik vind de mentaliteit van de duitsers beter hier. Ik ga dus niet op z'n nederlands dingen oplossen.
Hmz, zou de verkoper van ons huis dan toevallig ook een nederlander zijn.....
Oh nee, toch niet :')

Mn nieuwe achterbuurman zet zn auto trouwens niet bij mij op het grondstuk. ;)
  donderdag 28 juni 2012 @ 08:29:53 #265
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113497842
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:26 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Hmz, zou de verkoper van ons huis dan toevallig ook een nederlander zijn.....
Oh nee, toch niet :')

Mn nieuwe achterbuurman zet zn auto trouwens niet bij mij op het grondstuk. ;)
Ik snap even niet wat die verkoper er mee te maken heeft, of ben ik nou blondt?
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:00:15 #266
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:13:46 #267
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113529467
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:00 schreef gateway het volgende:
allemaal vol zenuwen aan het kijken?
Zoonlief is Italie aan het aanmoedigen :7
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:46:32 #268
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_113532006
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:00 schreef gateway het volgende:
allemaal vol zenuwen aan het kijken?
Speelt NL weer mee dan? :)
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:54:22 #269
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_113532606
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:46 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Speelt NL weer mee dan? :)
De vorige wedstrijd betrapte ik me er op dat ik na het eerste doelpunt riep : jaaaaaah TORRRR". Dus ja, ik leef toch wel mee. Zeker omdat het hier in de stad echt zwaar high life is na elke wedstrijd.
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:56:01 #270
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113532737
quote:
6s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:13 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Zoonlief is Italie aan het aanmoedigen :7
heeft wel geholpen :P
pi_113533102
Ik heb 2-1 voorspeld voor Italië op mijn werk. O-)
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 28 juni 2012 @ 22:02:48 #272
63722 z80
I fink you freaky
pi_113533172
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:01 schreef Felagund het volgende:
Ik heb 2-1 voorspeld voor Italië op mijn werk. O-)
aan het gekreun en gejammer van de Duitsers kun je wel eens gelijk krijgen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 28 juni 2012 @ 22:02:58 #273
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_113533188
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:54 schreef Waldheini het volgende:

[..]

De vorige wedstrijd betrapte ik me er op dat ik na het eerste doelpunt riep : jaaaaaah TORRRR". Dus ja, ik leef toch wel mee. Zeker omdat het hier in de stad echt zwaar high life is na elke wedstrijd.
Meh ik ben er totaal niet mee bezig. Vind het wel lekker rustig zo zonder al dat knallen van vuurwerk na ieder doelpunt :)
  donderdag 28 juni 2012 @ 22:10:33 #274
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113533627
ik 2-1 voor DLD..... sta laatste in de poule met 90 punten, de een na laatste 155 punten.... za; wel laatste blijven, en dus een HAAN winnen....... WTF moet ik ermee! mjah we zullen zien.....
  Milf donderdag 28 juni 2012 @ 23:45:06 #275
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_113539228
En de vlaggen kunnen weer van de auto's af!

Men versiert het huis niet in DE, maar die auto's :X
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_113540940
Dat doen ze in Nederland toch ook :?

Rijdt er toevallig nog iemand met een leeg busje vanuit NL naar Berlijn de komende weken? :')
  Milf vrijdag 29 juni 2012 @ 00:26:54 #277
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_113540985
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:25 schreef LoggedIn het volgende:
Dat doen ze in Nederland toch ook :?

Rijdt er toevallig nog iemand met een leeg busje vanuit NL naar Berlijn de komende weken? :')
Ook dat vind ik verschrikkelijk :X

Vier vlaggen, speigelhoesjes, plakplaatjes, oranje wieldoppen.

|:(
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_113546460
Lekker rustig op kantoor *)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:34:34 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113546515
Vrijdags werk ik vanuit huis, heerlijk relaxed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113589627
Duitsers weten wel hoe je een feestje moet bouwen zeg. Vorige week uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje. Om 9 uur 's ochtends werd ik wakker op de bank van de harde muziek die nog aan stond. Niet zo vreemd dat ze de volgende dag een Abmahnung ontvingen van de verhuurder. ;)
  zondag 1 juli 2012 @ 20:53:53 #281
63722 z80
I fink you freaky
pi_113643624
voor wie dinsdag in de omgeving Kleve rond rijd. voetje van het gas.
er wordt een Blitz Marathon gehouden waarbij er gecontroleerd gaat worden op plaatsen waar de inwoners gevraagd hebben te gaan staan.
ik ben eigenlijk wel benieuwd of er na afloop een lijstje komt met waar ze gestaan hebben.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 1 juli 2012 @ 20:57:23 #282
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113643793
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:53 schreef z80 het volgende:
voor wie dinsdag in de omgeving Kleve rond rijd. voetje van het gas.
er wordt een Blitz Marathon gehouden waarbij er gecontroleerd gaat worden op plaatsen waar de inwoners gevraagd hebben te gaan staan.
ik ben eigenlijk wel benieuwd of er na afloop een lijstje komt met waar ze gestaan hebben.
Doen ze in heel NRW, kwam laatst een lijst tegen met alle plekken, op de site van politie volgens mij
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 1 juli 2012 @ 21:04:40 #283
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113644185
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_113645529
quote:
Die lijst is handig! Even kijken waar ze in de omgeving van Viersen gaan staan.
  zondag 1 juli 2012 @ 22:11:53 #285
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113648327
ze staan nergens waar ik kom, dat scheelt :) En aangezien ze daarmee druk zijn, is de kans dat ze ergens anders staan ook klein :P
  zondag 1 juli 2012 @ 23:59:57 #286
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113655312
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:11 schreef gateway het volgende:
ze staan nergens waar ik kom, dat scheelt :) En aangezien ze daarmee druk zijn, is de kans dat ze ergens anders staan ook klein :P
hmmmm, wij moeten dinsdag met meisje naar Bochum en ze staan dus wel op de Klinikstrasse. Goed om te weten, maar op 'vreemd' terrein rij ik sowieso niet te hard.
  maandag 2 juli 2012 @ 00:26:27 #287
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113656715
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 23:59 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

hmmmm, wij moeten dinsdag met meisje naar Bochum en ze staan dus wel op de Klinikstrasse. Goed om te weten, maar op 'vreemd' terrein rij ik sowieso niet te hard.
met kinderen aan boord ik ook niet (kan ook komen omdat ik zelf nog geen kinderen heb en met dingen van anderen altijd al voorzichtiger ben)
  maandag 2 juli 2012 @ 06:44:38 #288
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113661476
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 00:26 schreef gateway het volgende:

[..]

met kinderen aan boord ik ook niet (kan ook komen omdat ik zelf nog geen kinderen heb en met dingen van anderen altijd al voorzichtiger ben)
zit natuurlijk wel een groot verschil tussen een beetje doorrijden en hard rijden. Op de autobahn rij ik wel door, ook met kids. Hard rijden doe ik inderdaad ook maar als ik alleen in de auto zit.
pi_113661540
Ik heb gelukkig nooit kinderen in de auto, dus het is elke keer weer genieten op de autobahn :Y)
  maandag 2 juli 2012 @ 10:34:20 #290
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113663910
Ook in andere topics te lezen, huisje kopen? Ons droomhuis in Duitsland, van begin tot nu
pi_113672124
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 10:34 schreef ueberduitser het volgende:
Ook in andere topics te lezen, huisje kopen? Ons droomhuis in Duitsland, van begin tot nu
:o ga je t verkopen? Ik had dat topic (voor het gedeelte van het huis, niet de verdere problemen) juist als voorbeeld aan veel mensen laten lezen van "over een aantal jaar wil ik dat ook doen 8) ". Wat zonde dat je moet opgeven!
  maandag 2 juli 2012 @ 15:16:59 #292
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113673648
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:42 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

:o ga je t verkopen? Ik had dat topic (voor het gedeelte van het huis, niet de verdere problemen) juist als voorbeeld aan veel mensen laten lezen van "over een aantal jaar wil ik dat ook doen 8) ". Wat zonde dat je moet opgeven!
We willen het verkopen, of we het gaan verkopen is natuurlijk de vraag.

Maaruh, grijp je kans en je hoeft geen aantal jaar meer te wachten. :P

En ja, het is echt zonde dat we dit op gaan geven. Zoals ik al zei was tot tot voor ruim 3 jaar terug ons droomhuis, maar na de geboorte van ons meisje is echt alles anders geworden.
Nu heeft Petra er eind vorig jaar zelf MS bij gekregen nadat ze 2 weken daarvoor haar baan had opgezegd (om voor meisje te gaan zorgen) en haar vader heeft nu longkanker in het laatste stadium.

Petra is nu nog "gezond" en voor haar en ons meisje zouden we ons huis drastisch moeten gaan verbouwen. We nemen dus de gok, verkopen ons huis en proberen versneld onze dromen te realiseren.
  maandag 2 juli 2012 @ 16:38:26 #293
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113677174
Sterkte ermee, überduitser
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 juli 2012 @ 18:02:27 #294
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113680671
Ach ueberduitser, wat vind ik dat sneu voor jullie.
De stap is begrijpelijk, en ongetwijfeld de juiste keuze, maar je had het liever anders gezien natuurlijk.

Mocht de verkoop doorgaan, dan wens ik jullie een hele fijne, mooie, leuke nieuwe plek toe. :*
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 juli 2012 @ 18:04:11 #295
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113680744
Ueberduitser, wat zonde dat jullie daar niet kunnen blijven wonen. Ik hoop dat jullie een ander, geschikter en nóg fijner huis kunnen vinden. Sterkte! :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 juli 2012 @ 18:30:26 #296
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113681642
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 21:29 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Die lijst is handig! Even kijken waar ze in de omgeving van Viersen gaan staan.
Hee, daar kwam ik doorheen met de trein vandaag :)

quote:
15s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:02 schreef phluphy het volgende:
Ach ueberduitser, wat vind ik dat sneu voor jullie.
De stap is begrijpelijk, en ongetwijfeld de juiste keuze, maar je had het liever anders gezien natuurlijk.

Mocht de verkoop doorgaan, dan wens ik jullie een hele fijne, mooie, leuke nieuwe plek toe. :*
En verder ben ik het hier wel mee eens. Rot voor je, en ik hoop dat je er al met al goed uitkomt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 juli 2012 @ 18:49:41 #297
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113682423
Ueberduitser, wat verschrikkelijk vervelend zeg! Van het ene in het andere vallen...... Ik hoop dat jullie snel je huis kunnen verkopen en iets geschikters weer vinden!
  maandag 2 juli 2012 @ 20:12:20 #298
63722 z80
I fink you freaky
pi_113686332
dat is wel een hele rij minder prettige dingen achter elkaar Ueberduitser.
als je het huis hebt verkocht blijf je dan in Duitsland wonen of ga je weer naar Nederland?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_113686594
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:16 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

We willen het verkopen, of we het gaan verkopen is natuurlijk de vraag.

Maaruh, grijp je kans en je hoeft geen aantal jaar meer te wachten. :P
whehe, 'k zou wel willen, maar elke dag heen en weer naar Berlijn is niet te doen :P en ik heb het geld nog niet ;)
  maandag 2 juli 2012 @ 20:24:59 #300
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113686888
dank mensen!

De woning gaat eerst in de stille verkoop en dan zien we wel. ondertussen gaan we op zoek naar een leuk ander plekje. Wel in Duitsland, maar we willen het iets dichter bij mijn werk gaan zoeken, zodat ik op de fiets naar het werk kan.

Zogezegd spelen we al veel langer met de gedachte en we denken dat onze woning wel goed in de smaak zal vallen.

Het is een moeilijke beslissing en ik hoop dat we er goed aan doen. Hier ongelukkig blijven wonen is sowieso fout...

Zo de spullen voor morgen verzamelen en op tijd naar bed, ik ben moe. Ik ben kapot zelfs...
  maandag 2 juli 2012 @ 21:11:21 #301
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113689613
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 21:29 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Die lijst is handig! Even kijken waar ze in de omgeving van Viersen gaan staan.
Woon jij daar?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')