Hallo. Ik ben Hermijn en ik huur een kamer bij een man op een grote boerderij. Hij heeft daar een groot huis op gebouwd en deze verhuurd hij al zo'n 8 jaar aan studenten.
Zojuist kreeg ik van mijn huisbaas te horen dat hij een "vervelende mededeling" had. Hij vertelde dat er al een tijdje problemen zijn met de gemeente, en dat er gister weer een rechtspraak (of zoiets dergelijks) was en dat we er per 1 juli 2012 allemaal uitmoeten.
Nu heb ik een huurcontract tot november. Ze kunnen me toch niet zomaar verplichten om "even" binnen een maand nieuwe woonruimte te zoeken, ik dacht dat het recht van huurders hier in Nederland zo hoog stond?
Ook vertelde m'n huisbaas dat als we er per 1 juli 2012 niet uitzijn, dat die een dwangsom van ¤50.000 kon krijgen. Wat die ook vertelde is dat ze weer in hoger beroep gaan, maar dat we er maar op moesten rekenen dat we eruit zouden moeten gaan (wat meneer natuurlijk ook erg vervelend vind, want wij zijn een grote bron van inkomsten).
Wat moet ik in vredesnaam doen? Héél snel een nieuwe kamer zoeken of onder een brug slapen? Wat zijn mijn rechten?
Alvast bedankt!