pi_112006907
registreer om deze reclame te verbergen
Gaat in dit geval over de Samsung Argentina.

Vorige week oid is dit manchet stuk gegaan waardoor onze wasmachine nu water lekt, naar de micro elektro geweest, deze gaf mij 2 opties, of een nieuw manchet bestellen voor 30 euro en deze er zelf in zetten, of een monteur sturen a 200 euro.
Gekozen voor het eerste met de gedachte dat we dit zelf wel even konden. Niet dus.
Het lijkt zelfs al onmogelijk om het deurtje te demonteren van het frontpaneel. Iemand een tip, of ervaring?

Ik heb ook het idee alsof de manchet vast 'gebrand' zit aan de metalen delen van m'n wasmachine, of is dit onmogelijk?
I won't cross these streets until you hold my hand.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:08:46 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_112007090
Van de machine zelf of van de manchet?

Edit; zo ver kwam ik dus ook al, heb google al afgespeurd maar kom niks concreets tegen voor het model Argentina.

photo.jpg

photo1.jpg

[ Bericht 51% gewijzigd door Carmy op 25-05-2012 09:20:59 ]
pi_112007630
achterop de wasmachine heb je vaak zijn grijze sticker. Hier staat vaak een type nummer op en een PNC code. Op basis van deze omschrijving kun je dan een maintenance manual zoeken op internet.

Probeer het hier eens bij "probleem oplossen"
http://www.samsung.com/nl/support/model/WF8704BSH/XEN
Supra Groningam Nihil
Mijn tienduizendste post
Mijn vijftienduizendste post
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
pi_112010289
De manchet zit meestal elastisch over randjes geklemd en wordt daar op zijn plaats gehouden door klembanden om de buitenkant van de manchet. Die klembanden hebben een veer, of kunnen losser gemaakt worden met een stelschroef (zoals het klembandje rond een tuinslang)

Even denken: hoe ging dat ook al weer?

De voorste klemband (aan het frontpaneel) kun je waarschijnlijk van buitenaf losmaken. De achterste (aan de trommel) kun je misschien bereiken door vervolgens de manchet naar binnen te frommelen (kun je in ieder geval met de oude uitproberen), via het deurgat. Ik heb het ook wel eens van bovenaf kunnen doen.

Maar misschien moet je voor de achterste band inderdaad het frontpaneel verwijderen. De schroeven daarvan vond ik mijn wasmachines in de plint, achter het zeepbakje (!), onder het afdekblad etc. Was altijd weer behoorlijk zoeken.
Meestal moet je het slot (schroefjes in het frontpaneel?) of de bedrading ervan en het lintje dat naar de noodontgrendeling loopt loshalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door novel op 25-05-2012 11:39:04 ]
pi_112024656
meestal kun je ook het bovenblad er vrij simpel afhalen, aan de achterkant zitten vaak een paar schroefjes en als je die los hebt kan je het blad voorzichtig naar achteren schuiven, en uit de bevestiging "klikken" dan heb je wat beter zicht of de achterkant van de deur
  vrijdag 25 mei 2012 @ 22:28:00 #7
63722 z80
und jetzt kommen de kamele
pi_112035871
en waarom denk je dat een monteur 200Euro kost als het in een paar minuten kan.
maar ik heb google even aangeslingerd voor je. hier kun je vinden hoe het manchet te vervangen:
http://www.fixya.com/supp(...)or_diaphragm_samsung
Statistieken zijn als bikinis:
ze tonen het voornaamste,maar bedekken het essentiele
Ich hab gerade Zeit – wo gibt’s nichts zu tun?
pi_112300853
Ik ben een klein beetje verder gekomen, de eerste ring met veer is inmiddels van de manchet af, nu krijg ik alleen niet de achterste los waardoor de manchet compleet uit de wasmachine zou moeten komen.

Er zit wel iets van een schroef aan de achterkant, maar ik zou daar op geen enkele mogelijkheid bij kunnen.. toch nog maar een beetje verder zoeken :P

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')