quote:
Op donderdag 24 mei 2012 13:56 schreef TheArt het volgende:[..]
Volgens mij zegt hij ook niet dat iedereen clean is, maar wel dat het over het algemeen een pak cleaner is dan vroeger. En daar kan ik hem niet anders dan gelijk in geven. Mensen klagen dan over het gebrek aan spektakel, maar soit. Het zal dan maar zo zijn. Iemand als Hesjedal had 5 jaar terug echt niet bij podium in de Giro kunnen eindigen. Destijds vlogen alle volgestopte Italianen je overal keihard voorbij.
Dat is waar, er staat inderdaad 'zuiverder'.

En dat moet je vooral interpreteren als 'voorzichtiger' en 'slimmer' denk ik ja...

Maar het is goed om te zien dat er inderdaad geen volgepompte EPO-Italiaantjes alle bergen opvliegen!
Alleen denk ik nog steeds dat het bijna onmogelijk is om zonder medische begeleiding die verboden is (dus ook een simpele transfusie of infuus tijdens een voorbereiding) die rondes te rijden en in de top-10 te eindigen.
Maar ik vind het ook wel gek dat alle injecties etc. verboden zijn, sommige vitamine-preparaten of zo zouden het herstel alleen maar gezonder maken voor de atleten.
quote:
Op donderdag 24 mei 2012 13:51 schreef SaintOfKillers het volgende:Was Aicar geen storm in een glas water? Erg duur product, niet zo heel effectief, bestaat eigenlijk al 20 jaar en was volgens sommigen ook al gewoon opspoorbaar.
Onderzoek is het met je oneens! 
Alleen is AICAR nog niet echt commercieel verkrijgbaar, maar het 'activeert' de eiwitten die aangemaakt worden bij duurtraining en het medicijn werkt dus op een moleculair-niveau met lichaamseigen-stoffen die het effect van duurtraining dus 'triggeren'.
AICAR-muizen die
geen training kregen in 3 weken, maar wel AICAR, renden 44% verder dan muizen die ze 3 weken
wel lieten trainen, maar geen AICAR gaven...
Dus het spul werkt als een tierelier. Het zal alleen erg lastig te verkrijgen zijn en nodeloos duur vergeleken met andere methoden om tot hogere prestaties te komen, lekker ouderwets EPO in micro-dosissen gecombineerd met transfusies in je voorbereiding.

Terwijl je variaties in je bloedprofiel op die manier beinvloedt dmv plasma etc.