quote:
Tja, vind ik ook. Maar als ze me laten kiezen tussen 15k die ik niet hoef te betalen of 500 euro die ik wel zelf moet betalen dan ben ik toch wel een naaier helaas.
Dit was overigens wel 6 jaar terug (Tergooi ziekenhuis in Hilversum). Drie weken terug moest ik een stuk glas uit mijn voet laten snijden en dat was voor 10 minuten ook 4 ruggen. Mijn huisarts zei dat hij het zelf wel wilde doen maar dat dat tegenwoordig niet meer mag als er gehecht moet worden (maw: hij is wel bevoegd, maar krijgt het niet meer vergoed). De chirurgen (twee, 1 echte, 1 in opleiding die het snijwerk deed en een assistente) gaven zelf nog aan dat ze eigenlijk ook vonden dat de huisarts het best kon en dat ze het belachelijk vonden.
De 'chirurg' is niet meer een persoon in dienst bij het ziekenhuis, maar ook een maatschap.
17 jaar terug heeft mijn huisarts een wond in mijn hand zelf nog gehecht (wond tot op het bot, 8 hechtingen intern en 6 extern).
Het is wel een leermoment om te weten te komen waarom de zorg zo duur wordt en het eigen risico jaar op jaar omhoog moet.
[ Bericht 1% gewijzigd door raphidae op 22-05-2012 23:45:55 ]
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] |
http://ra.phid.ae/