Hallo fokmensen,
Wegens geplande aanschaf van een nieuwere 5-deurs golf doe ik mijn huidige 3-deurs golf weg.
Ik heb de auto in bezit sinds april 2008.
Ik heb het altijd een erg prettige auto gevonden, ondanks dat hij misschien niet meer de mooiste van de klas is. Hij doet wat hij moet doen, en dat is lekker en betrouwbaar rijden.
De 1.6 motor staat bekend als een hele soepele motor, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het daar 100% mee eens ben. De motor loopt inderdaad erg soepel, start elke keer zonder problemen en kan nog makkelijk 2 ton erbij hebben. Misschien nog wel 3 ton ook.
Misschien dat ik daarom ook wel enigszins verlatingsangst heb
Onlangs vervangen:-Electrische ontsteking
-startmotor
Kenmerken:Volkswagen Golf MK3 1.6 GL 55KW(3-deurs)
Bouwjaar: 1995
Vermogen: 55 kw / 75 pk
Cilinderinhoud: 1598 cm³
Gewicht: 979 kg
Verbruik: gemiddeld 1 op 14
KM-stand: 240.000
APK tot 15-11-2012 (laatste grote beurt gehad bij vorige APK)
Hieronder een lijstje met de negatieve punten. Dit is wel zo prettig om op voorhand te weten:
-Er zit een deuk onder de passagiersdeur (zie foto). Dit is slechts een cosmetische beschadiging. De deur gaat nog gewoon open, en ook de stevigheid van de auto heeft er niet onder te lijden. De oorzaak van deze deur is een "onzichtbaar veiligheidsheuveltje", dus geen aanrijding o.i.d.
-Er zit ook een deuk bij de linker koplamp (zie foto). Deze is redelijk onopvallend (behalve op deze foto dan haha), maar eventueel makkelijk uit te deuken.
-de bestuurdersstoel is aan de linkerkant een beetje uitgehold (zie foto), al merk je daar niks van als je er in zit.
-De auto vertoond een typisch golf-mankementje en dat is dat de motor een ratelend geluid maakt wanneer er achteruit word gereden. Ik ben hiervoor naar de garage gegaan en daar is mij verteld dat dit weinig kwaad kan en dat golfjes hier nog heel oud mee kunnen worden.
Er zou pas sprake zijn van een probleem wanneer er in de vooruit-versnellingen een geluid hoorbaar zou zijn, maar dit is niet het geval.
-De onderlip die nu onder de voorbumper zit is kapot. Maar...ik heb een gloednieuwe liggen die je er gratis bij krijgt

Zelf heb ik geen idee hoe dit te monteren, ik liet altijd alles doen door de garage onder mij. En omdat de kans op beschadiging groter is tijdens het rijden dan in een doos, besloot ik hem er los bij te leveren ipv er alvast op te zetten.
-De centrale deurvergrendeling werkt niet meer.
-Er zit hier en daar wat roest.
De richtprijs is
600 euro.
Dit lijkt mij een zeer schappelijke prijs voor een auto die cosmetisch beter kan, maar motorisch absoluut nog in perfecte staat is.
De foto's (op aanvraag in hoge resolutie):

(deuk bij koplamp)

(deur onder passagiersdeur)

(interieur)

(kapotte stoel)