quote:
Op dinsdag 22 mei 2012 13:41 schreef Viking84 het volgende:[..]
Oh wow!
Naja, volgende week een paar minuutjes erbij dan. Went het wel als ik daarnaast op gewone schoenen blijf lopen of moeten mijn kuiten zich dan opnieuw aanpassen?
Volgens mij zou 't moeten wennen, want dat doe je tenslotte als je langzaam overstapt, dan loop je ook nog deels op schoenen. Heb nooit gelezen dat je de totale tijd tot zo'n beetje moet terugbrengen. Maar de meeste artikelen en forum posts die ik gelezen heb waren er wel op gericht om 'echt' over te stappen, ik begrijp dat jij nog minstens tot de halve ook langere stukken op gewone schoenen wilt blijven lopen? Daar heb ik me nooit zo over ingelezen, je zou die vraag eens op zo'n echte barefoot-running site kunnen stellen, bijvoorbeeld op de mailing list van The Running Barefoot waar ik naar link, of Google verder naar barefoot runners. Zoals ik zei, ik liep zelf zelfs vroeger bij gym blootsvoets, maar de meeste nu-barefoot runners hebben wel degelijk een tijdlang met schoenen gelopen. Als je er tegen kan dat je waarschijnlijk ook een paar zeer felle anti-schoen reacties krijgt (er zitten sommige echte anti-schoen mensen tussen!), is de kans groot dat je ook wel een paar reply's krijgt van mensen die 't ook een tijdje allebei gedaan hebben (edit: of nog allebei doen, hoewel er daar volgens mij ook weinig over gepost wordt vanwege die fanatieke anti-schoen luitjes

)