abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_111796146
Hallo,

Momenteel heb ik een vloerbedekking op de trap. Deze wil ik er uit hebben en dan wil ik de trap gaan schilderen.

Hoe krijg ik de vloerbedekking het beste los?
En hoe krijg ik de lijm het makkelijkste verwijderd?
Iemand verder nog tips?
  zondag 20 mei 2012 @ 19:47:02 #2
244933 trovey
Nachtoele
pi_111796235
Even meelezen want hier is de vloerbedekking er net af :P maar de lijm niet. }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111796333
ik ben bijna op het punt om bij een maat ook de vloerbedeking te verwijderen van de trap.
Ik had zitten denken aan een verfföhn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 20 mei 2012 @ 19:50:00 #4
374247 Cigarette
Smoking Hot
pi_111796373
Eraf schuren?
  Moderator zondag 20 mei 2012 @ 19:50:46 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_111796417
Er is chemische troep op de markt wat tapijtlijmverwijderaar heet ;) verkrijgbaar in de bouwmarkt

En verder moet je met behulp van een verfkrabber (zo'n driehoekje) en schuurpapier een heel eind kunnen komen.
Eventueel kun je het eens proberen met alleen een verfbrander en een krabber maar dat stinkt zo gigantisch !
pi_111796530
Snuiven.
  zondag 20 mei 2012 @ 19:54:54 #7
244933 trovey
Nachtoele
pi_111796644
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:50 schreef Vonkenboer het volgende:
Er is chemische troep op de markt wat tapijtlijmverwijderaar heet ;) verkrijgbaar in de bouwmarkt

En verder moet je met behulp van een verfkrabber (zo'n driehoekje) en schuurpapier een heel eind kunnen komen.
Eventueel kun je het eens proberen met alleen een verfbrander en een krabber maar dat stinkt zo gigantisch !
Dat wilde ik nou net niet gebruiken,....smerige stinkzooi en ik heb huisdieren dus geen goed idee. :X Ik ben nu met een krabber bezig maar op de stootborden werkt dat niet. }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 20 mei 2012 @ 19:54:58 #8
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111796650
Fles cola pakken, over de trap heen gooien, 10 min (of minder) wachten en je krabt het meeste er zo af met een verfkrabber.
Het pikt naderhand een beetje maar niks wat een sopje niet kan verhelpen.
Geen chemische troep nodig (en goedkoop per liter) :D!

Laatst bij een verbouwing van een vriend nog gebruikt en het werkte perfect :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 20 mei 2012 @ 19:57:20 #9
244933 trovey
Nachtoele
pi_111796795
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:54 schreef RobertNL het volgende:
Fles cola pakken, over de trap heen gooien, 10 min (of minder) wachten en je krabt het meeste er zo af met een verfkrabber.
Het pikt naderhand een beetje maar niks wat een sopje niet kan verhelpen.
Geen chemische troep nodig (en goedkoop per liter) :D!

Laatst bij een verbouwing van een vriend nog gebruikt en het werkte perfect :)
Gewone cola neem ik aan? :P Moet ik wel voorzichtig zijn met dat gieten want anders zit mijn trapkast onder de cola. :') Lap doordrenkt met cola ook goed?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 20 mei 2012 @ 19:58:54 #10
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111796892
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:57 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewone cola neem ik aan? :P Moet ik wel voorzichtig zijn met dat gieten want anders zit mijn trapkast onder de cola. :') Lap doordrenkt met cola ook goed?
Heb het toen met goedkope cola gedaan, maar denk dat elke cola wel werkt :P?

Gewoon met een doordrenkt doekje even een trede goed nat maken en even wachten (todat het er in trekt).

quote:
Beste tapijtverwijderaars,

Voor het verlijmen van tapijt op trappen, kan er gebruik gemaakt zijn van 3 zaken:
1. Lijm op waterbasis. Deze lijmsoort wordt echter pas echt gebruikt sinds een jaar of 5. Deze lijmsoorten laten zich, in de regel, "eenvoudig" verwijderen d.m.v warm water.
2. Lijm op oplosmiddelbasis. Deze lijmsoorten zijn niet gevoelig voor water, dus ook niet te verwijderen met water. Hiervoor is een sterk middel nodig zoals bijvoorbeeld vloerlijmverwijderaar van Alabastine. Dek de aangebrachte lijmverwijderaar eventueel af met een stuc plastic. De werkzame stof zal minder snel verdampen en effectiever werken. Werk overigens niet bij een extreem hoge temperatuur.
3. Kitten. Deze zijn in het verleden veel gebruikt, juist speciaal voor het verlijmen van tapijt op trappen. Ze zijn herkenbaar door de kleur (grijs of donkerbruin) en het feit, dat ze keihard zijn. De meeste van deze kitten zijn niet gevoelig voor water of een vloerlijmverwijderaar. Vreemd genoeg (hoewel), zijn deze kitten veelal wel gevoelig voor Coca Cola ( de echte en niet de light uitvoering)!!!! Test beide op een klein stukje.
Op moment dat men twijfel heeft, wat voor "lijmsoort" er gebruikt is, begin dan met warm water. Werkt dat niet, schakel dan over op Coca Cola. Voor beide producten geldt: baat het niet, dan schaad het niet. Werken beide producten niet, dan is er nog de mogelijkheid te grijpen naar vloerlijmverwijderaar.
bron: http://fffriends.nl/viewtopic.php?f=22&t=3322
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_111797182
Sow die cola werkt dus echt? Ik had het ook bij oma's weetjes site gelezen maar kon me moeilijk voorstellen dat het dan zo gemakkelijk is om lijm te laten oplossen. Zou wel ideaal zijn als het echt zo werkt
  zondag 20 mei 2012 @ 20:05:15 #12
244933 trovey
Nachtoele
pi_111797324
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:58 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Heb het toen met goedkope cola gedaan, maar denk dat elke cola wel werkt :P?

Gewoon met een doordrenkt doekje even een trede goed nat maken en even wachten (todat het er in trekt).

[..]

bron: http://fffriends.nl/viewtopic.php?f=22&t=3322
Mooi, ik heb die rottige bruine kit erop zitten :P ...Cola, here I come. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 20 mei 2012 @ 20:06:56 #13
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111797412
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Mooi, ik heb die rottige bruine kit erop zitten :P ...Cola, here I come. *O*
We horen wel of het werkte :D!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 20 mei 2012 @ 20:08:31 #14
244933 trovey
Nachtoele
pi_111797505
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:06 schreef RobertNL het volgende:

[..]

We horen wel of het werkte :D!
Ik zal verslag doen :P , bij geen werkzaamheid zuip ik het oplosmiddel zelf op. :9
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111797509
Kan je nagaan wat voor rotzooi Cola eigenlijk is.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_111797681
Ja inderdaad haha.

Maar wat doet die cola dan precies?
  zondag 20 mei 2012 @ 20:12:55 #17
244933 trovey
Nachtoele
pi_111797809
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:11 schreef Koerenga het volgende:
Ja inderdaad haha.

Maar wat doet die cola dan precies?
Zal wel bepaalde stoffen in de kit verweken....dat lijkt me althans het meest logische :P ....de zuurgraad van cola wellicht, het is tenslotte qua zuurgraad zuurder dan citroen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 20 mei 2012 @ 21:00:09 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111801465
Ik heb dat pas geleden ook moeten doen. Bereid je voor op een rotklus.

Die tapijtlijmverwijderaar werkt voor geen meter als die lijm er al lang op zit. Is duur, ongezond, stinkt enorm en het werkt dus gewoon niet. Het wordt een plakkerige bende. Niet effectief.

Toen heb ik het geprobeerd met een electrische schuurmachine. Speciaal ervoor aangeschaft. Werkt ook niet. Die lijm gaat in het schuurpapier zitten en dan schuurt het niet meer.

Uiteindelijk had ik hiermee het meeste en snelste resultaat:

Is wel zweten hoor! Maar gaat toch wel redelijk snel. Vergeet niet hem ieder uur even te slijpen met een wetsteen. Dat scheelt al behoorlijk.

Als de grote massa van de trap gekrabt is, even naschuren met heel grof schuurpapier. Ook met de hand, dat gaat het snelste.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_111802280
Koop een multitool hier heb je opzet stukjes bij waaronder een lijmkrabber.

Bij conrad is er al 1 van het merk skil te koop voor nog geen 50 euro, opzetstukje van 10 euro en klaar.

Apparaat is zeer handig in gebruik, heb hem zelf met meerdere opzet stukjes.(van bosch passen erop)
pi_111820624
Bij mij werkte de tapijtlijmverwijderaar niet, dat was alleen opgedroogd en wou er ook niet meer vanaf.

Uiteindelijk de rest met een krabber gedaan, en mijn vader heeft ook met een boor met staalborstel wat afgekrabt (minder vermoeiend dan de krabber, maar makkelijker om het hout te beschadigen).

De Cola tip kende ik toen helaas niet, ben benieuwd naar het resultaat.
Klussen deel 1 en 2
  maandag 21 mei 2012 @ 10:10:26 #21
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_111821197
gister nog gedaan met lijnresten verwijderaar, eerst de tape (zat er bij ons op, dubbelzijdig tape) eraf steken en de lijmresten insmeren met lijmresten verwijderaar (wegwerpkwast pakken)...kwartier laten zitten en afsteken met een plamuurmes
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_111826752
Als ik dat zo lees moet het een klusje zijn die binnen een uurtje of acht gedaan is.
Als je de juiste spullen hebt uiteraard, en geluk dat het lijm er goed vanaf gaat :)
pi_111826881
bij mijn broer laatst:
- tapijtlijmverwijderaar hielp geen zak
- verfkrabber met verfbrander did the trick! ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 21 mei 2012 @ 13:03:36 #24
244933 trovey
Nachtoele
pi_111826922
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:58 schreef Koerenga het volgende:
Als ik dat zo lees moet het een klusje zijn die binnen een uurtje of acht gedaan is.
Als je de juiste spullen hebt uiteraard, en geluk dat het lijm er goed vanaf gaat :)
Ik weet niet hoeveel kracht jij in de handen/armen hebt maar het is zwaar werken hoor. Ik hou het niet lang vol maar ja, ik moet dan ook twee trappen doen. :r
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111827869
Als je die tapijtlijmverwijderaar hebt wordt je volgens mij na 20 minuten daar ook een beetje high van, dus 8 uur achter elkaar zo ik niet aanraden :P
Klussen deel 1 en 2
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')