pi_111786350
registreer om deze reclame te verbergen
ik heb een vraagje,

als je naar de huisarts gaat en je verteld je probleem en krijgt hier pilletjes voor. voor die pillen moet je betalen, en dit wordt (grotendeels?) gedaan door de verzekering.

nu wil ik niet dat mijn ouders erachter komen als ik naar de huisarts ga en pillen voorgeschreven krijg. is er een speciaal beleid hiervoor? dat mijn ouders niet aan het einde van het jaar op de verzekeringspapieren zien dat ik naar de huisarts ben geweest en een recept heb gekregen.

mijn tweede vraag is of een huisarts ritalin tegenwoordig nog voor mag schrijven?
aangezien ik ook het tegenovergestelde ergens heb gelezen, dit artikel kwam alleen uit 2008.

alvast bedankt
pi_111786482
Je wilt dus lekker goedkoop drugs scoren zonder dat je ouders erachter komen.
Op zondag 16 december 2012 23:38 schreef GGMM het volgende:
Joden lopen altijd weg.
pi_111786542
quote:
14s.gif Op zondag 20 mei 2012 16:28 schreef Caland het volgende:
Je wilt dus lekker goedkoop drugs scoren zonder dat je ouders erachter komen.
Lekker kansloos weer :')
Op woensdag 13 juni 2012 00:02 schreef Biogarde het volgende:
Ik kocht laatst een strijkplank voor m'n meisje. Ik zeg hier, net je borstkas HAHAHAHA HOER! :D
  zondag 20 mei 2012 @ 16:31:28 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_111786618
Vraag het je huisarts? Je kan altijd contant betalen bij de apotheek, maar om het in te dienen bij de verzekering ontkom je niet aan papierwerk.
pi_111786707
Maargoed, om nog een beetje een antwoord te geven. Voor ritalin heb je wel een verklaring van een psycholoog nodig dat je ADHD oid hebt voordat je dokter daar pillen voor uitschrijft.
Op zondag 16 december 2012 23:38 schreef GGMM het volgende:
Joden lopen altijd weg.
  zondag 20 mei 2012 @ 16:34:54 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111786793
Je hebt zelf de diagnose al gesteld en weet wat voor medicijn je nodig hebt? Wow _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_111786919
Alleen artsen met een specifieke deskundigheid op het gebied van ontwikkelingsstoornissen mogen Ritalin voorschrijven, de meeste huisartsen zijn dat niet. Je bezoek aan een tweedelijns behandelaar (psycholoog, psychiater) als de kosten voor de Ritalin gaan van je eigen risico af, en daarom zullen de verzekeringsnemers daar een overzicht van ontvangen. Daar staat geen diagnose op, maar soms wel de naam van het medicijn.

Wat is het probleem met gewoon je ouders informeren?

[ Bericht 9% gewijzigd door dotKoen op 20-05-2012 16:46:31 ]
pi_111787090
ik kwam een vriend van mij tegen die huisarts is, daar had ik een lang gesprek mee en die vertelde me dat het kan zijn dat ik add heb. ja dit is wel een makkelijke uitspraak, maar ik begon me hier wel in te verdiepen. aangezien ik nu alleen naar mijn eigen huisarts kan, wilde ik deze info even duidelijk hebben. ik heb het mijn ouders al eens voorgelegd, maar die zijn heel erg tegen dit soort ''zielig doenerij'' en vinden het niet nodig dat ik hier psychisch op getest wordt.
pi_111787142
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 16:41 schreef lotteberg het volgende:
ik kwam een vriend van mij tegen die huisarts is, daar had ik een lang gesprek mee en die vertelde me dat het kan zijn dat ik add heb. ja dit is wel een makkelijke uitspraak, maar ik begon me hier wel in te verdiepen. aangezien ik nu alleen naar mijn eigen huisarts kan, wilde ik deze info even duidelijk hebben. ik heb het mijn ouders al eens voorgelegd, maar die zijn heel erg tegen dit soort ''zielig doenerij'' en vinden het niet nodig dat ik hier psychisch op getest wordt.
Je ouders hoeven geen toestemming voor behandeling te geven als je 16 jaar of ouder bent.
  zondag 20 mei 2012 @ 16:44:20 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111787202
Overigens moet je nog eens heel goed nadenken of je dat traject wel inwilt, zeker als je omgeving (ouders, school enz.) nooit zorgen over een eventueel ADD bij je hebben geuit.

Mocht de diagnose gesteld worden dan kan dat nog heel lang gevolgen hebben, ook als jij er tegen die tijd wel redelijk mee om kunt gaan, een hypotheekaanvraag kan bijvoorbeeld afgewezen worden op je medische geschiedenis als de diagnose ADD daar bijzit.

Al even afgezien van het feit dat Ritalin bijhoorlijke rotzooi is, die je echt niet in je lijf wilt hebben als het niet heel hard nodig is, en als je ouders het niet mogen weten dan lijkt de noodzaak me redelijk discutabel, daarbij ben je nog heel erg jong als je ouders inzage hebben in jouw verzekeringsvergoedingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_111787277
Precies, alleen als je in de problemen komt in je dagelijks functioneren is diagnostiek nodig.
pi_111789800
mocht ik ritalin nodig hebben, zal ik het zeker vertellen aan mijn ouders, maar het gaat erom dat ze niet willen dat ik laat onderzoeken of ik add heb:)

maar bedankt voor je antwoord! klopt helemaal wat je zegt, zeker met de gevolgen voor later.
pi_111792562
Als je ritalin nodig zou hebben kun je dit toch gewoon vertellen tegen je ouders ? Of willen we goedkoop drugje scoren TS ? ;)
pi_111796976
vervanging voor ritalin heb ik al gevonden, lekker legaal en goedkoop! maar mijn eerste vraag is nog niet helemaal beantwoord..
pi_111810926
Whut.
Maar waarom mogen je ouders het niet weten.
Ik snap het even niet.
Twiddel
  maandag 21 mei 2012 @ 07:50:00 #16
375542 Fokky2012
Je weet zelf!
pi_111818972
En anders heb je toch maar even een dagje ruzie met je ouders?.. Die doen vanzelf wel weer normaal.. Btw niet te veel googelen en al die shit.
  maandag 21 mei 2012 @ 07:54:11 #17
60237 -Trinity-
PewDiePie <3
pi_111819013
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:59 schreef lotteberg het volgende:
vervanging voor ritalin heb ik al gevonden, lekker legaal en goedkoop! maar mijn eerste vraag is nog niet helemaal beantwoord..
Wiet?

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')