abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_5228265
Ik vroeg me net wat af...
bestaan er nog meer denemarken 'fans' zoals ik?

Ik hoor iedereen altijd maar praten over spanje, frankrijk, italie enz..

pi_5228277
ben er wel een keer geweest maar het is niet echt een van mijn favoriete landen, ik heb het meer op Oostblok-landen
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_5228282
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 12:56 schreef freaky-me het volgende:
Ik vroeg me net wat af...
bestaan er nog meer denemarken 'fans' zoals ik?

Ik hoor iedereen altijd maar praten over spanje, frankrijk, italie enz..


*meldt*
pi_5228293
Ik ben er zelf nooit geweest maar ik ken eik alleen maar Denemarken-haters. Ik sprak laats nog met iemand die vond dat er in Drente nog meer gebeurde dan in Denemarken, dat zegt natuurlijk nog al wat. Maar wat vind je zo leuk aan Denemarken?
Aldus.
pi_5228295
Leuk land vreemde (lees stugge en koppige) mensen.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_5228297
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_5228384
Ik ben er 6 jaar jaar geleden op oefening geweest van defensie, was wel mooi land, maar bier is duur

auto´s zijn er btw wel goedkoper als hier.

ff souvenier meenemen vanuit denemarken.

BMW Z3

of een audi tt

un Schizofreen is nooit alleen!!!!! Wie un kuil graaft voor un ander zal daar wel een goede reden voor hebben!!! Wie de schoen niet past, moet maar een ander kopen!!! een gegeve paard niet in zijn mond kijke, hij kan immers bijten!!!!
pi_5228424
idd een duur land, een vriend kwam in maart uit Denemarken hierheen en die vind het hier al vet goedkoop dus kan je nagaan

en er is in Denemarken eigenlijk geen hol te doen, je kan trouwens wel heel mooi kanovaren in het noorden van Jutland, daar zijn heel veel meren

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_5228569
Weet iemand waar ik iets te weten kan komen over vakantieperiodes in Denemarken? Ik heb gezocht maar ik kan niks vinden, en dat gebeurt me nie zo vaak..
pi_5240103
de vakantieperiodes in denmarken zijn meestal zo rond week 28, 29 en 30..

k ben nu zeven jaar achter elkaar naar denemarken geweest. het land is heel erg mooi, (bijna) alle mensen zijn echt superaardig. taal is mooi.. tja.. ik vind eigenlijkl alles cool daar.. teveel om op te noemen

pi_5243181
Denemarken is best leuk, ben er enkele malen geweest. Maar er is een groot contracst tussen het platteland en Kopenhagen. kopenhagen is echt een grote stad met alle aspecten die daar bij horen. Er is ook veel te doen en het is er best goed toeven. Het platteland is te vergelijken met Zweden en Noorwegen. Omdat het zeker vroeger een lange reis vergde van Jutland naar Kopenhagen zijn de mensen daar niet zo gewend aan drukte. Behalve dan het vrachtverkeer dat wil oversteken naar No/Zw.

Jutland is gemoedelijk en je kunt er leuk kanoen, fietsen en wnadelen. Zelfs het strand kan leuk zijn, maar vaak is het niet zo'n goed weer. Aan de westkust is dat te vergelijken met Nederlandse wadden.

  vrijdag 2 augustus 2002 @ 16:10:47 #12
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_5243575
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 11:54 schreef freaky-me het volgende:
de vakantieperiodes in denmarken zijn meestal zo rond week 28, 29 en 30..

k ben nu zeven jaar achter elkaar naar denemarken geweest. het land is heel erg mooi, (bijna) alle mensen zijn echt superaardig. taal is mooi.. tja.. ik vind eigenlijkl alles cool daar.. teveel om op te noemen


Ik bedoel eigenlijk een vakantie voor de wintersport, zeg rond februari, maart, april.. Is er dan ook een voorjaarsvakantie o.i.d. dat jij weet?
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 18:13:37 #13
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_5245078
mooie vrouwen daar
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_5247246
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 18:13 schreef Pistol_Pete het volgende:
mooie vrouwen daar
die zijn er overal...dan maar weer verder...?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_5312618
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 16:10 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk een vakantie voor de wintersport, zeg rond februari, maart, april.. Is er dan ook een voorjaarsvakantie o.i.d. dat jij weet?


weet het zo niet uit m'n hoofd... kan het wel even vragen aan een vriend die er woont.. die zal het wel weten..

maar je wilt toch niet op wintersport gaan in denemarken? Wordt denk ik niet zo'n succes... tenzij je heel goed kunt slalommen om de vele bomen..

  donderdag 8 augustus 2002 @ 22:00:29 #16
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_5312633
Ik ben nog nooit in Denemarken geweest.. maar zou 'r eigenlijk best een lang weekend/weekje heen willen..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_5313087
Geen Denemarken fan in het bijzonder. Ik ben Scandinavie - fan in het algemeen om het zo maar eens te zeggen. Best wel een leuk land, dat Denemarken.

Ik vond Jutland qua landschap best mooi, mooier dan Sjaelland. Jutland heeft best veel glooiing en in het zuiden aan de Duitse grens zijn er best veel bossen.

In Denemarken bijna geen grote steden bezocht. Vorig jaar ben ik wel eens in Helsingør geweest. Dat is wel een leuk havenstadje. Frederikshavn is ook wel mooi.

Op weg naar Zweden rijdt je langs Kopenhagen, maar meer dan enkele buitenwijken en de luchthaven heb ik er ook niet van gezien. Het centrum schijnt best aardig te zijn. Misschien de moeite waard om het eens te bekijken als ik er ooit weer eens kom.

  † In Memoriam † donderdag 8 augustus 2002 @ 23:02:17 #18
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_5313625
Denemarken is nou typisch zo'n land waar ik per sé een keer heen wil, alleen al omdat het praktisch een buurland is, maar nog steeds niet geweest ben. Het komt er gewoon maar niet van. Het is eigenlijk nét niks, niet exotisch, niet zonnig, niet 'bijzonder' genoeg. Net als België dus, maar dat is een ander verhaal. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_5313750
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 23:02 schreef Cynix ® het volgende:
Denemarken is nou typisch zo'n land waar ik per sé een keer heen wil, alleen al omdat het praktisch een buurland is, maar nog steeds niet geweest ben. Het komt er gewoon maar niet van. Het is eigenlijk nét niks, niet exotisch, niet zonnig, niet 'bijzonder' genoeg. Net als België dus, maar dat is een ander verhaal. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Denemarken is inderdaad niet erg exotisch. Qua landschap lijkt het eigenlijk best veel op Nederland (vlak en gecultiveert) en de weersomstandigheden zijn ook niet extreem of zo.

En de Deense cultuur lijkt waarschijnlijk ook sterk op de Nederlandse. Het lijkt me best wel een prettig land om in te wonen.

Ik denk dat over het algemeen Denen iets opener zijn dan bv. Noren en Finnen.

pi_5323449
Denemarken is inderdaad gewoon Nederland met wat meer heuvels. Kan je net zo goed naar Friesland gaan, daar praten ze ook zo. Zelf de steden (Odense & Arhus) lijken op Nederlandse.
pi_5332430
ik ben sinds donderdag terug uit denemarken en heb het er enorm naar mijn zin gehad. we zijn via odense, kopenhagen, ebeltoft, hirtshals (skagen), silkeborg en kolding het land doorgereist.

veel gezien van wandelende duinen tot een vuurtoren deels onder het zand, van het nooderlijkste puntje van denemarken tot de langste brug.

echt de moeite waard.

hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  zondag 11 augustus 2002 @ 13:42:03 #22
18079 neok
all the way
pi_5338516
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 20:56 schreef loezzie het volgende:

veel gezien van wandelende duinen tot een vuurtoren deels onder het zand, van het nooderlijkste puntje van denemarken tot de langste brug.


De Öresund bridge, 16 km lang:

Als je naar Kopenhagen vliegt en het is mooi weer dan heb je vanuit het vliegtuig een prachtig uitzicht op de brug. Ook een aanrader is om op de luchthaven de trein te nemen over de brug naar Malmö, Zweden (retourtje is 124 DKK). Ik ga er morgen naartoe

Buenos dias Tristeza
pi_5341512
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 13:42 schreef neok het volgende:

[..]

De Öresund bridge, 16 km lang:

[afbeelding]

Als je naar Kopenhagen vliegt en het is mooi weer dan heb je vanuit het vliegtuig een prachtig uitzicht op de brug. Ook een aanrader is om op de luchthaven de trein te nemen over de brug naar Malmö, Zweden (retourtje is 124 DKK). Ik ga er morgen naartoe


Prettige reis

Vanaf de brug heb je inderdaad een geweldig uitzicht over het Sont.

You'll love it

pi_5347641
Denemarken is okay! .

Wij zijn er in mei dit jaar geweest. Ongelooflijke mazzel met het weer gehad, slechts 1 dag regen. Nouja, regen. Druppels.

Mooi land, veel wijdser en groener als Nederland. De bevolking is vriendelijk en open. Een groot voordeel is dat Denemarken met de auto prima te bereiken is, wij hebben het in zo'n 7 uur gedaan. Je bent dan niet helemaal kapot van het autorijden, dat scheelt. Wij zaten in een 'vakantiehuisje', die zijn er echt veel in Denemarken, online geboekt via www.dansommer.nl. Ging prima.

Wij zijn een beetje de standaard dingen afgegaan, Kopenhagen (met de trein, goed te doen!!), Legoland, etc. Vanaf het 'middelste eiland' Fyn is alles goed te bereiken, zowel met de auto als met de trein.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_5349894
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 09:08 schreef Jarno het volgende:

Een groot voordeel is dat Denemarken met de auto prima te bereiken is, wij hebben het in zo'n 7 uur gedaan. Je bent dan niet helemaal kapot van het autorijden, dat scheelt.


Reistijd ligt helemaal aan Hamburg, ik heb ook wel eens twee uur stil gestaan voor de Elbtunnel en enkele keren dwars door Hamburg (mooi uitzicht vanaf de grote brug) gereden, maar dat schiet ook niet zo op.

Verder kun je in principe overal doorknallen, zelfs rond de vakantieperiodes. In Denemarken zelf kun je tegenwoordig veel snelweg rijden, tot noorden toe. Ik moest zo'n jaar of tien geleden nog door Aarhus en andere plaatsen in die buurt.

pi_5375621
Ik vind Scandinavie gaaf, maar Denemarken vond ik enorm suf. Op Kopenhagen na dan. (overigens lijkt het wel alsof een meerderheid van de Denen fotomodel is!)
"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
pi_5396551
Ben net terug van Zweden/Denemarken. Trein genomen vanuit Malmö naar Kastrup over de Öresund brug, heel mooi weer en ik had m'n digicam bij.

Malmö:

In de trein, zicht op Zweden:

3 minuten later (!) zicht op Denemarken:

Bijna in de luchthaven:

Vanuit het vliegtuig:

En nog eens:

Volgende week ga ik alweer terug (werk in Lund/Zweden)

Buenos dias Tristeza
pi_5409153
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 22:12 schreef neok het volgende:
Ben net terug van Zweden/Denemarken. Trein genomen vanuit Malmö naar Kastrup over de Öresund brug, heel mooi weer en ik had m'n digicam bij.

Malmö:

[afbeelding]

In de trein, zicht op Zweden:

[afbeelding]

3 minuten later (!) zicht op Denemarken:

[afbeelding]

Bijna in de luchthaven:

[afbeelding]

Vanuit het vliegtuig:

[afbeelding]

En nog eens:

[afbeelding]

Volgende week ga ik alweer terug (werk in Lund/Zweden)


Mooie luchtfoto's op de brug.

This brings back sweet memories

  dinsdag 24 december 2002 @ 21:54:56 #29
18079 neok
all the way
pi_7526780
Sorry voor het schoppen & vond geen topic over zuid Scandinavie.

2 weken terug nog eens op stap geweest (woon in Lund/Zweden); Malmö, Kopenhagen en Helsingborg. Malmö wordt nogal eens afgedaan als een 'recente' en onpersoonlijke industriestad maar als je er in december, bij sneeuw (en met je vriendin), rondloopt is het er erg mooi. Vrijdagavond:

Zaterdag met de trein van Malmö Syd naar Kopenhagen. De pastelkleurige huizen zijn

Natuurlijk héél koud:

Een must-do in Kopenhagen is natuurlijk Christiania:

En de verschillende parken natuurlijk:

En net voor we de trein terugnamen naar Zweden: Tivoli, vlakbij het station. Dit is vergelijkbaar met een mini Efteling, vooral voor de kleintjes:

Op zondag, bij gebrek aan planning, met de auto naar Helsingborg. Dit is op een klein uurtje van Lund. Dit kleine stadje ligt vlakbij Denemarken en je kan er de Sont oversteken met het veer. Veel is er niet te zien, zelfs de kerstmarkt op zondag is treurig. Leatherface vond het ook maar niets. Iedereen spreekt trouwens wel Engels

11/12 januari ga ik naar Ystad en op 24/25 januari naar Stockholm alwaar ik mijn collega/wereldreiziger ga bezoeken

Buenos dias Tristeza
pi_7526827
Schoppen mag. Leuke foto's! Sommige dingen komen me wel erg bekend voor.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7563241
quote:
Op donderdag 1 augustus 2002 12:56 schreef freaky-me het volgende:
Ik vroeg me net wat af...
bestaan er nog meer denemarken 'fans' zoals ik?

Ik hoor iedereen altijd maar praten over spanje, frankrijk, italie enz..


*springt*
die mooie glooiende landschappen van Jutland
overal trots de deense vlag buiten, mooie traditionele huizen
gastvrijheid, inwoners kunnen met engels en duits ook erg goed uit de voeten
Experience is what you get when you don't get what you want.
pi_7567077
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 15:03 schreef DIFFR3NC3 het volgende:

[..]

*springt*
die mooie glooiende landschappen van Jutland
overal trots de deense vlag buiten, mooie traditionele huizen
gastvrijheid, inwoners kunnen met engels en duits ook erg goed uit de voeten


Viel me idd wel op dat er in heel Scandinavie veel vlaggenvertoon is. Veel meer dan bij ons.

Of men daar daadwerkelijk chauvinistischer is dan bij ons weet ik niet.

  Forum Admin zondag 4 januari 2004 @ 21:50:58 #33
58651 crew  murp
murp
pi_15964669
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:47 schreef murp het volgende:
ik en mn zwager dutchmage willen op vakantie naar denemarken.. het liefst als het daar vakantie is.. ken iemand ons vertellen waar je het beste kan wezen en welk tijdstip?
iemand?

(het is voor een weekje)

[Dit bericht is gewijzigd door murp op 04-01-2004 21:51]

  maandag 5 januari 2004 @ 09:11:34 #34
13851 overhyped
Stop the hype
pi_15973918
quote:
Op donderdag 1 augustus 2002 13:07 schreef Dommepraat het volgende:
Ik ben er 6 jaar jaar geleden op oefening geweest van defensie, was wel mooi land, maar bier is duur

auto´s zijn er btw wel goedkoper als hier.

ff souvenier meenemen vanuit denemarken.

BMW Z3

of een audi tt


Auto's zijn juist een stuk duurder (voor denen dan) nog veel meer belasting dan hier!!

auto's zijn ongeveeer 1.5 keer zo duur in denemarken!! Ook 25 % BTW is niet minder dan hier!

Voor de rest wel een prima land eigenlijk. lijkt nogal op nederland qua mentaliteit enzo.

Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
pi_15976163
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:50 schreef murp het volgende:

[..]

iemand?

(het is voor een weekje)


Wat willen ze gaan doen in Denemarken? Met kinderen is Legoland natuurlijk wel erg leuk. Voor een stedentrip is Odense of Kopenhagen meer geschikt. Wij waren er toen het hier meivakantie was, maar dat kennen ze daar niet. Het was overal dus nogal rustig. Het was wel lekker weer trouwens.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Forum Admin zondag 11 januari 2004 @ 13:51:42 #36
58651 crew  murp
murp
pi_16150914
maar we willen gewoon lekker stappen in de denemarkse vakantie
  Forum Admin dinsdag 13 januari 2004 @ 18:14:56 #37
58651 crew  murp
murp
pi_16227561
quote:
Op zondag 11 januari 2004 13:51 schreef murp het volgende:
maar we willen gewoon lekker stappen in de denemarkse vakantie
stappen in kopenhagen, dus lekker de dishotheek in enzo, iemand daar geweest?

is der ook een goed hotelletje????

en in welke tijd mot ik daar heen? (deens vakantie)

geef maar ook effe een goede deense forum of chatsite....

dank u dank u

  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:17:29 #38
3832 SPIRO
De Gek Uut Twente
pi_16227664
Ik ben ook Denemarken fan, vooral Faarborg en Lyo.
Ben er nu 3x geweest op een zeil vakantie, nee Denemarken is toppie maar wel duur !!
pi_16227741
quote:
Op maandag 5 januari 2004 10:57 schreef YPPY het volgende:

[..]

Wat willen ze gaan doen in Denemarken? Met kinderen is Legoland natuurlijk wel erg leuk. Voor een stedentrip is Odense of Kopenhagen meer geschikt. Wij waren er toen het hier meivakantie was, maar dat kennen ze daar niet. Het was overal dus nogal rustig. Het was wel lekker weer trouwens.


Als 21-jarige was Legoland ook nog stoer.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Forum Admin dinsdag 13 januari 2004 @ 18:22:19 #40
58651 crew  murp
murp
pi_16227815
geen tips?? we willen graag in de tijd van: maart april
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:23:43 #41
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_16227872
Tsja, ik was er laatst weer met Oud en Nieuw (op bezoek bij mijn ex) ... als je van uitgaan houdt kan ik je Kopenhagen ECHT aanraden.. hele gave stad...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  Forum Admin dinsdag 13 januari 2004 @ 18:33:22 #42
58651 crew  murp
murp
pi_16228151
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:23 schreef ChOas het volgende:
Tsja, ik was er laatst weer met Oud en Nieuw (op bezoek bij mijn ex) ... als je van uitgaan houdt kan ik je Kopenhagen ECHT aanraden.. hele gave stad...
kan je er goed stappen?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:35:07 #43
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_16228203
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:33 schreef murp het volgende:

[..]

kan je er goed stappen?


Ja, in het centrum stikt het van de pubs, nachtclubs, eettentjes... vanalles...

Je kan gerust gaan stappen, tegen 8 uur `s ochtends ergens wat gaan eten, en dan naar je hotel ofzo... geen probleem...

Ik ben verliefd op Kopenhagen

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  Forum Admin dinsdag 13 januari 2004 @ 18:48:08 #44
58651 crew  murp
murp
pi_16228585
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:35 schreef ChOas het volgende:

[..]

Ja, in het centrum stikt het van de pubs, nachtclubs, eettentjes... vanalles...

Je kan gerust gaan stappen, tegen 8 uur `s ochtends ergens wat gaan eten, en dan naar je hotel ofzo... geen probleem...

Ik ben verliefd op Kopenhagen


als ik vragen heb kan ik je dan mailen?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:51:53 #45
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_16228704
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:48 schreef murp het volgende:

[..]

als ik vragen heb kan ik je dan mailen?


Tuurlijk!, altijd! choas@wopwop.nl (of het adres in mijn profiel)
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  Forum Admin dinsdag 13 januari 2004 @ 18:54:59 #46
58651 crew  murp
murp
pi_16228793
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:51 schreef ChOas het volgende:

[..]

Tuurlijk!, altijd! choas@wopwop.nl (of het adres in mijn profiel)


mooi, dank je..
pi_16232136
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:20 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Als 21-jarige was Legoland ook nog stoer.


Ik mocht bijna nergens in!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_16243595
*terugvindtpost...
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
  Forum Admin woensdag 14 januari 2004 @ 15:19:51 #49
58651 crew  murp
murp
pi_16253856
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 06:04 schreef dutchmage het volgende:
*terugvindtpost...
wil je mee dan?

nog iemand tips?

  Forum Admin donderdag 15 januari 2004 @ 16:41:03 #50
58651 crew  murp
murp
pi_16287758
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:19 schreef murp het volgende:

[..]

wil je mee dan?

nog iemand tips?


echt niemand?
  Forum Admin zondag 18 januari 2004 @ 23:05:26 #51
58651 crew  murp
murp
  Forum Admin woensdag 28 januari 2004 @ 10:34:29 #52
58651 crew  murp
murp
pi_16650164
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:14 schreef murp het volgende:

[..]

stappen in kopenhagen, dus lekker de dishotheek in enzo, iemand daar geweest?

is der ook een goed hotelletje????

en in welke tijd mot ik daar heen? (deens vakantie)

geef maar ook effe een goede deense forum of chatsite....

dank u dank u


  woensdag 28 januari 2004 @ 13:08:50 #53
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_16653964
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:14 schreef murp het volgende:

[..]

stappen in kopenhagen, dus lekker de dishotheek in enzo, iemand daar geweest?


Yup, veel discotheken, veel nachtclubs, gewoon naar Kopenhagen Centraal, en rondlopen, zit daar zat...
quote:
is der ook een goed hotelletje????
Ongetwijfeld, maar ik heb nog nooit in een Hotel in Denemarken gezeten.
quote:
en in welke tijd mot ik daar heen? (deens vakantie)
Maakt niet zoveel uit hoor, de meeste Denen die ik ken houden wel van
een feestje, en wachten niet op de vakantie
quote:
geef maar ook effe een goede deense forum of chatsite....
www.jubii.dk (Forum+Chat)
quote:
dank u dank u
Graag gedaan
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_16887303
Iemand nog een site oid waar ik een goedkope overnachting kan regelen..? 1500 euro voor 10 dagen is een beetje te..
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_36292190
Ik wil in de laatste week van mei naar Denemarken met de auto en het tentje achterin. Ik hou niet zo van campings dus ik wilde eigenlijk een beetje gaan wildkamperen met mijn vriendje. We beginnen in Gram (bij Ribe) omdat we daar familie hebben. Kopenhagen willen we ook een dag naartoe.

Mag je wildkamperen in Denemarken en wat zijn de do's en don'ts?
  donderdag 23 maart 2006 @ 12:07:13 #56
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_36292577
Ik verblijf momenteel in Denemarken. Niet echt een bijzonder land naar mijn mening. Lijkt veelal op de Veluwe... Glooiend landschap, veel dennen.... weinig bijzonders. Wildkamperen? Geloof me, tis hier zo uitgestrekt dat de kans op betrappen nihil is.
pi_36292727
Ik ben er al eens geweest en ik vond het wel bijzonder. Het is er zo schoon, ik heb een beekje gezien waar ik de bodem van kon zien. Ik hou van glooiing en dennen enzo. Ja, ik had me ook al bedacht dat de kans op betrappen nihil is. Er zijn ook natuurcampings waar je met de auto niet mag komen maar waar wel stromend water aanwezig is. Om een hele week zonder douche te moeten doen is ook niet echt mijn ding, al wil ik best een dagje douchen overslaan als dat bijdraagt aan het vakantieplezier.

Waar verblijf je precies?
  donderdag 23 maart 2006 @ 12:17:17 #58
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36292826
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:13 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik ben er al eens geweest en ik vond het wel bijzonder. Het is er zo schoon, ik heb een beekje gezien waar ik de bodem van kon zien.
Ach ja, dat het er schoon is, dat kan ik wel beamen na 3 vakanties daar. Maar een beekje waarvan je de bodem kan zien, is dat zo bijzonder? Die kom ik in Duitsland ook wel tegen.

In Denemarken heb ik ook wel eens op een strand gestaan waar de olie in de zee omhoog kwam als je er een steen in gooide. Ok, het vreemde was dat een paar kilometer verderop het water wel weer gewoon vrij schoon was.

Maar ja, ik vond het een mooi land. Wil er ook zeker nog wel eens naartoe. Al zou ik dan ook Kopenhagen eens aandoen, tot nu toe ben ik er nooit in grote steden geweest.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_36295426
Zijn er nog dingen die ik niet over mag slaan dan? Legoland zie ik niet zitten.
  donderdag 23 maart 2006 @ 14:00:21 #60
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_36295729
Omgeving Silkeborg, verder Kopenhagen.... rest sucks.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 03:51:23 #61
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36318205
Wildkamperen in Denemarken is officieel niet toegestaan. Je kan natuurlijk wel altijd even toestemming vragen aan de landeigenaar. Je kan natuurlijk altijd het risico nemen door ergens afgelegen te gaan kamperen en de boel zo netjes mogelijk achter te laten zodat het lijkt alsof er nooit iemand is geweest.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36321083
Thanks, ga ik zeker doen!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:40:06 #63
130803 Gripper
Get a grip
pi_36321268
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 03:51 schreef Jaguarized het volgende:
Wildkamperen in Denemarken is officieel niet toegestaan. Je kan natuurlijk wel altijd even toestemming vragen aan de landeigenaar. Je kan natuurlijk altijd het risico nemen door ergens afgelegen te gaan kamperen en de boel zo netjes mogelijk achter te laten zodat het lijkt alsof er nooit iemand is geweest.
Da's maf, ik meen dat in alle scandinavische landen het allemansrecht bestaat, en ook bij wet vastligt: je mag overal staan, mits niet binnen x meter (100 meter geloof ik) vanaf de grens van iemands stukje grond.
Als je ergens in de natuur staat is dat natuurlijk geen enkel probleem mits je maar altijd netjes kampeert. Leave nothing but footsteps enzo

EDIT: ik kampeer in nederland ook regelmatig wild, en nog nooit gepakt. Kwestie van een rustige plek zoeken, klein groepje, geen vuren stoken, en geen lawaai maken.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:46:47 #64
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36321447
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 10:40 schreef Gripper het volgende:

[..]

Da's maf, ik meen dat in alle scandinavische landen het allemansrecht bestaat, en ook bij wet vastligt: je mag overal staan, mits niet binnen x meter (100 meter geloof ik) vanaf de grens van iemands stukje grond.
Als je ergens in de natuur staat is dat natuurlijk geen enkel probleem mits je maar altijd netjes kampeert. Leave nothing but footsteps enzo

EDIT: ik kampeer in nederland ook regelmatig wild, en nog nooit gepakt. Kwestie van een rustige plek zoeken, klein groepje, geen vuren stoken, en geen lawaai maken.
Ik heb ook maar op internet gezocht.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 27 maart 2006 @ 15:50:45 #65
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_36407017
Edit... Kopenhagen valt ook wel tegen....
pi_36407724
Goed, ik heb inmiddels een duidelijker beeld van wat ik graag wil zien.

-Familie in Gram
-Strand in Romo (reumeu dus)
-Kopenhagen
-Odense
-Malmo
-Dagje kanoen

Hmm, ben bang dat er iets af moet vallen want ik heb maar een week vakantie. Dan zal Odense wel afvallen.
  maandag 27 maart 2006 @ 17:50:39 #67
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_36410423
Kopenhagen zou ik schrappen, scheelt je zowel de tolbrug als de afstand. Maak er gewoon Silkeborg van, prachtomgeving!
pi_37307438
Wij willen van de zomer naar Denemarken, we hebben 14 dagen de tijd en we gaan eerst naar Roskilde op bezoek bij vrienden. We gaan waarschijnlijk met de boot van Puttgarden (Duitsland) over naar Rodby (moet een streepje door de o, maar die heb ik niet ). Dan blijven we een paar dagen bij die vrienden en dan willen we over Funen en Jutland weer terug.

Iemand nog aanraders qua: leuke plekken om te zien, heen te gaan? Leuke campings? Tips en trucs?
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator woensdag 26 april 2006 @ 13:17:29 #69
45833 crew  Fogel
pi_37309118
De camping met de beste live muziek is van 29. juni - 2. juli 2006 open in Roskilde (www.roskilde-festival.dk) .

Guldborg camping is de eerste camping die aangegeven staat (op weg van Rødby naar Kopenhagen). Daar heb ik ooit eens overnacht en het was goed te doen (dit is mijn hoogste waardering van een camping die je ooit zult zien, ik ben een hotel-mens).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_37309325
Bedankt Fogel, maar we gaan pas eind juli/begin augustus richting Denemarken, dus het festival gaan we missen...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator donderdag 27 april 2006 @ 10:58:44 #71
45833 crew  Fogel
pi_37338291
Jammer, is een erg goed festival!
Als je dan toch in Roskilde komt, wandel dan even de winkelstraat door en blijf naar beneden kijken; Op verschillende plekken zijn er glazen platen neergelegd waar je de oude straat doorheen kan zien (de huidige straat ligt ongeveer een meter hoger dan de oude).
Qua leuke plekken kan ik niet echt helpen, ik vind Denemarken niet echt heel boeiend. Er zijn vele plekken met strand en goed uitzicht en als je kinderen hebt is Jylland ideaal want het is lekker rustig en er zijn vele zwemplekken, en daarbij is het vrij goedkoop in Denemarken.
1 plek die ik meerdere malen heb gezien vanuit het vliegtuig en waar ik nog steeds een keer heen wil: een eiland vlakbij Kopenhagen met een fort erop. Heb alleen geen idee of je er überhaupt mag komen, maar vanuit de lucht ziet eruit alsof het de moeite waard is om te bekijken.

Voor mensen die liever niet op een camping zitten, kijk eens hier: http://www.vakantiehuizen-denemarken.nl
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_40282414
Wij vertrekken dit weekend naar Funen!!
Voor een weekje of 2, komt niet op een dag dus.
Ik ben er al eerder geweest, mijn vriend niet. Maar voor mij is het ook alweer een jaar of 8 geleden.
Leuk dus, we hebben er zin in! Lekker met de tent trouwens.
Zijn van plan om Odense zeker te bezoeken. Enne, is Legoland iets? Ben er nog nooit geweest maar vraag me ook af of het wel geschikt is voor een 23 en 26 jarige....
In Kopenhagen 1x geweest, misschien gaan we nog wel terug, dat weet ik nog niet.
Die zeemeermin stelt natuurlijk niets voor, maar Tivoli vond ik eerlijk gezegd ook tegenvallen.
Wat voor leuke dingen/attracties zijn er nog meer te beleven??
En heeft iemand ervaring met de zomerconcerten in Odense?
  maandag 31 juli 2006 @ 13:27:53 #73
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_40350391
a.s zaterdag naar Denemarken.
In de buurt van Ringkobing en Hvide Sande (we zitten in Sondervig)!
lekker 2 weekjes relaxen en wandelen...

Weet iemand of er in de buurt daar iets te doen is ? (markten , evenementen etc)

Wij zitten trouwens in een vakantie huisje van Novasol !

Legoland is leuk om een keer gezien te hebben... wij hebben ons er een paar jaar geleden wel vermaakt... Achtbaantje, een of andere show en veeeeeel lego
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  maandag 31 juli 2006 @ 13:43:07 #74
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40350851
Odense is een leuke stad. Legoland vond ik op zich wel leuk, maar het was erg jammer dat bijna alle attracties voor kinderen zijn. Wij mochten daarom bijna nergens in. Volwassenen met kind mochten wel. Over een paar jaar gaan we dus terug en dan gaan we overal 6 keer in.

Wij hadden ook een Novasolhuisje geloof ik. Was goed geregeld.

In Kopenhagen vond ik het Ripley's believe het or not museum wel leuk. Het Record museum viel tegen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 18 oktober 2006 @ 10:21:49 #75
113593 kodro
i love tomatos
pi_42764159
Wij vertrekken as zaterdag richting Denemarken, we zitten bij Ording vlakbij Aalborg.

ben benieuwd hoe het is
pi_48615456
ik ik ik!!!

Jeg elsker Danmark
  maandag 23 april 2007 @ 10:34:29 #77
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_48624768
ik ben net terug van een weekje Denemarken; het weer was erg lekker en we hebben veel gezien o.a.:Aalborg, SIlkeborg, Arhus, Rebild Bakker (natuurgebied ten zuiden van Alborg), kano gevaren op de enige rivier in Dk (mooie omgeving), Hanstholm (strand in het noorden).
pi_50107943
Mijn ouders trakteren ons in de herfstvakantie (20-27 oktober) op een weekje vakantie in Denemarken.

We zitten in een huisje op dit park:
http://www.lalandia.dk/english

Mijn zus is er eerder geweest en die vond het super. Ik ben heel benieuwd. We gaan in ieder geval een dagje naar Kopenhagen, de rest moeten we nog bekijken.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:00:44 #79
113593 kodro
i love tomatos
pi_50117755
Nog even een update, het is al een half jaar geleden maar ik was dit toppic ff vergeten, hieronder wat foto's van Denemarken.

De rit er naar toe viel een beetje tegen, de eerste 5,5 uur was goed te doen over de snelwegen maar nadat we bij Arhus de snelweg af moesten werd het een ramp op die binnen wegen. de laatste 180 kilometer hebben we bijna 4 uur over gedaan. Wij zaten in Ording op het eiland Mors.

het eiland Fur, een vulcanisch eiland, waar de helft van de wegen onverhard zijn.


Legoland, de moeite waard:


het strand bij Stenbjerg


Ik vond persoonlijk het landschap een beetje saai, maar de mensen zijn erg vriendelijk en wij hadden ook een prachtig huisje met alles erop en eraan, zwembad, hottub, sauna, solarium, uitzicht op zee en de dichtsbijzijnde buren woonden op 2 kilometer.

We zijn ook nog een dagje naar Frederikshavn, dat leek ons wel een leuke stad maar daar hoef je echt niet naar toe te gaan dat is een dodelijk saaie stad.

Wij gaan volgend jaar mei weer alleen dan gaan we naar Marielyst wat dichterbij Nederland is en dichterbij Kopenhagen.
pi_52306788
wij gaan over 4 weken ook 2 weken naar denemarken toe
verblijven daar op 3 locaties (elke keer 3 nachten)
en wij gaan natuurlijk wel ff cultuursnuiven en ook naar legoland..ook al mag je er als volwassenen niet in (in de attracties dan), het is toch nostalgie voor ons..

ribe lijkt ons ook erg leuk, oudste stad van denemarken met een vikingcultuurmuseum...
natuurlijk gaan we ook kopenhagen bekijken, je bent er dan toch he...
en verder natuurlijk lekker genieten en relaxen...

ben erg benieuwd
what you see, is what you get!
  Moderator woensdag 21 november 2007 @ 12:58:24 #81
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_54758625
Komend jaar staat een rondje Denemarken op het program. Uiteraard gaat de fiets mee, maar nu is de vraag: hoe zijn de fietspaden? In Zweden heb ik ook aardig wat rondgefietst, maar dan kom je soms zomaar bij een fietspad dat eerder een zandpad genoemd kan worden. Op zich geen probleem zolang je niet op een racefiets zit, maar dat heb ik dus wel altijd. Dus zijn de fietspaden in het landelijke gebied verhard?

En wat zijn verder de zaken die je niet gemist mag hebben? Ik kom via de Duitse Waddeneilanden (Sylt) aan in Denemarken en wil via Arhus en Kopenhagen naar Bornholm. Uiteraard ben ik al bekend met de grotere trekpleisters, maar ik hou meer van de kleinere obscure musea en zo.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_55699347
Ik ga in februari naar Denemarken, naar mn lover
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
pi_55701138
Denemarken is leuk als doorrijland naar Zweden
pi_55701804
in februari paar daagjes uitwaaien in kopenhagen/malmö. Weet iemand hoe het zit met kleding als je uitgaat daar? ik krijg van mensen te horen dat het normaal is om daar heel net gekleed/pak o.i.d. te dragen als je uitgaat. Klopt dat?
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_55703104
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:38 schreef arrebar het volgende:
in februari paar daagjes uitwaaien in kopenhagen/malmö. Weet iemand hoe het zit met kleding als je uitgaat daar? ik krijg van mensen te horen dat het normaal is om daar heel net gekleed/pak o.i.d. te dragen als je uitgaat. Klopt dat?
Dat ligt er aan waar je heen gaat
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
  Moderator donderdag 3 januari 2008 @ 15:24:52 #86
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_55746811
Niemand die iets weet over die fietspaden in de landelijke gebieden van Denemarken? Of de kleinere obscure musea?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_55927250
Iemand hier ervaring met Romo als bestemming (Havneby om precies te zijn)? Istwat?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_55927492
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:55 schreef Wynter het volgende:

[..]

Dat ligt er aan waar je heen gaat
Ah, dat is duidelijk


waar hangt et vanaf?
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_55929850
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:54 schreef arrebar het volgende:

[..]

Ah, dat is duidelijk


waar hangt et vanaf?
Nouja, volgens mij zijn de normen wel ongeveer het zelfde als hier. Zelf geen ervaring mee, maar mijn lief trekt gewoon aan wat hij aan wil.. maarja, we hebben waarschijnlijk een andere doelgroep dan waar jij op doelt.

Ik ken ook mensen die een 'normalere' doelgroep hebben, en die dragen gewoon zon beetje het zelfde als jongeren uit Nederland, niks speciaals.

Ik ga trouwens in februari naar Denemarken, Herning om precies te zijn
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:25:11 #90
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_56219480
* J.A.N.A. gaat deze zomer een rondreis door Denemarken, Zweden en Noorwegen maken. tvp dus.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_56236685
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:25 schreef J.A.N.A. het volgende:
* J.A.N.A. gaat deze zomer een rondreis door Denemarken, Zweden en Noorwegen maken. tvp dus.
Mijn tip: snel door Denemarken rijden, iets meer de tijd voor Zweden nemen, en dus zorgen dat je de meeste tijd in Noorwegen doorbrengt.
  Moderator dinsdag 22 januari 2008 @ 23:17:41 #92
45833 crew  Fogel
pi_56238645
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:23 schreef BobbySixkiller het volgende:

[..]

Mijn tip: snel door Denemarken rijden, iets meer de tijd voor Zweden nemen, en dus zorgen dat je de meeste tijd in Noorwegen doorbrengt.
Hier sluit ik me bij aan. De extra tijd voor Zweden is alleen nodig omdat de afstand van de Deens-Zweedse grens tot de Zweeds-Noorse grens groter is dan de afstand tussen de Duits-Deense en de Deens-Zweedse grens
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_56242186
Maar damn Zweden is zo geweldig Nja Skåne dan niet natuurlijk.
pi_56354777
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Niemand die iets weet over die fietspaden in de landelijke gebieden van Denemarken? Of de kleinere obscure musea?
Louisiana Museum Of Modern Art


directly on the shore of the Øresund in Humlebæk 35 kilometers north of Copenhagen in Denmark

Ik weet niet of het bij jouw kleine, obscure musea past maar het is wel mooi
  Moderator maandag 28 januari 2008 @ 10:40:37 #95
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56357416
quote:
Op maandag 28 januari 2008 03:31 schreef Repeat het volgende:
Louisiana Museum Of Modern Art

directly on the shore of the Øresund in Humlebæk 35 kilometers north of Copenhagen in Denmark

Ik weet niet of het bij jouw kleine, obscure musea past maar het is wel mooi
Dat museum staat al tijden in de top van mijn lijstje met te bezoeken musea. Dat komt dus wel goed.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_56358154
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Niemand die iets weet over die fietspaden in de landelijke gebieden van Denemarken? Of de kleinere obscure musea?
Er zijn 11 nationale fietsroutes in Denemarken.
Arhus naar Kopenhagen valt onder route 4.
quote:
Route 4: Søndervig – Århus – København
Die Route führt quer durchs Land von West nach Ost, vom flachen Westjütland über das mitteljütländische Seenhochland (ca. 160 Meter), das größte Seen- und Waldgebiet. Hier wechselt die Landschaft zwischen Wäldern, Seen, Hügeln und Feldern. Die Route ist 300 km lang. Sie lässt sich an einigen Stellen am besten mit dem Mountainbike befahren. Sie endet in der Hauptstadt Kopenhagen.
Ik weet niet hoe jouw Duits is, maar er staat dat je deze route het beste per mountainbike kunt afleggen.

Meer informatie, ook over andere fietsroutes is hier te vinden:
http://www.visitdenmark.c(...)elnationaleruter.htm

Elders op de site valt dit nog te lezen:
quote:
Sichere Routen
Die Routen verlaufen auf wenig befahrenen Strecken, Waldwegen, speziellen Fahrradwegen oder stillgelegten Eisbahnstrecken.

Asphaltierte Strecken
Ca. 90 % der nationalen Routen sind auf asphaltierten Strecken angelegt. Anhänger und fahrende Kinder sind damit kein Problem.
Routes gaan dus o.a. door bossen, over verlaten wegen en speciale fietspaden.
90% is geasfalteerd.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  Moderator maandag 28 januari 2008 @ 13:40:26 #97
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56361176
Bedankt voor de info. De nationale fietsroutes had ik al bekeken, maar ik had nog niet zo snel gevonden hoe het zat met de asfaltering.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:20:22 #98
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_57158652
ik zit vanaf zaterdag in Hjörring, in een huisje. ga erheen met me vriendin, gezellig met zijn 2tjes

En met de auto das wel een hele rit, 855 km.... maargoed

Als ik het hier zo lees dan zouden we eens in kopenhagen moeten gaan kijken, maar dat ligt niet echt op de route / in de buurt

Legoland, waren we van plan maar dat gaat pas 15 maart open (de dag dat wij vertrekken) en het is dit jaar 50 jaar lego dus zal wel superdruk zijn zo de eerste dag!

Iemand nog andere ideen??
  donderdag 6 maart 2008 @ 10:55:10 #99
113593 kodro
i love tomatos
pi_57192650
Wij gaan begin mei richting Denemarken, deze keer zitten we in Marielyst, we gaan iig naar Kopenhagen, de brug naar Zweden en naar het eiland Mon
  donderdag 20 maart 2008 @ 08:03:59 #100
113593 kodro
i love tomatos
pi_57493389
Even een vraag voor de ervaringsdeskundigen van Denemarken:

Wij willen met de boot over van Puttgarden naar RodbyHavn, nu kunnen we 2 dingen doen, van te voren via internet kaarten kopen of kaarten kopen als we in puttgarden arriveren het nadeel van van te voren bestellen is dat je de boot op een bepaalde tijd moet nemen en dus op tijd staat, maar daarintegen hoef je daar niet uit te zoeken hoe je aan kaartjes moet komen.

Wat is zijn jullie ervaringen hiermee?
  Moderator donderdag 20 maart 2008 @ 10:11:19 #101
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57495013
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 08:03 schreef kodro het volgende:
Even een vraag voor de ervaringsdeskundigen van Denemarken:

Wij willen met de boot over van Puttgarden naar RodbyHavn, nu kunnen we 2 dingen doen, van te voren via internet kaarten kopen of kaarten kopen als we in puttgarden arriveren het nadeel van van te voren bestellen is dat je de boot op een bepaalde tijd moet nemen en dus op tijd staat, maar daarintegen hoef je daar niet uit te zoeken hoe je aan kaartjes moet komen.

Wat is zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik ben een jaar of 8 geleden met de auto via Puttgarden naar Stockholm gereden. Je rijdt zo van de weg de terminal binnen en een ticket koop je volgens mij bij zo'n tolhokje vanuit je auto. Dacht ik. Kan me in ieder geval niet herinneren dat we de auto zijn uitgestapt. De overtocht is ook maar 3 kwartier of zo en hij gaat de hele dag door. Elk half uur vertrekt een boot.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_57497139
Ik ben eind februari naar Denemarken geweest, Herning om precies te zijn, maar, ik vond het wel een mooi land... met over het algemeen aardigere mensen dan hier, maar, er is zo weinig te doen Veel minder dan in NL... áls ik in een ander land ben wil ik ook gewoon elke dag wat doen, en dat was gewoon niet mogelijk in de 7 dagen dat ik daar was

Erg jammer
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
pi_57510717
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 08:03 schreef kodro het volgende:
Even een vraag voor de ervaringsdeskundigen van Denemarken:

Wij willen met de boot over van Puttgarden naar RodbyHavn, nu kunnen we 2 dingen doen, van te voren via internet kaarten kopen of kaarten kopen als we in puttgarden arriveren het nadeel van van te voren bestellen is dat je de boot op een bepaalde tijd moet nemen en dus op tijd staat, maar daarintegen hoef je daar niet uit te zoeken hoe je aan kaartjes moet komen.

Wat is zijn jullie ervaringen hiermee?
Wij hebben volgens mij deze overtocht ook gemaakt, maar dan de andere kant op (RodbyHavn-Puttgarden dus).
Komen we daar aan via de TomTom, huh...? Waar kopen we nu ons kaartje?
Waren we door die TomTom via de tegenliggersbaan al op het stuk terecht gekomen waar mensen in de rij staan om de boot op te rijden. Maar omdat er nog geen boot was, waren er ook geen tegenliggers en dus hadden wij niets in de gaten. De 'tolpoortjes' zaten dus al achter ons
Overtocht duurt inderdaad niet lang, 45 minuten zou heel goed kunnen. Volgens mij gaat de boot ook best regelmatig, eens per uur of zo? Hmm, volgens mij hadden wij dat toen op een internetsite gevonden, maar weet zo even niet meer welke
pi_57514335
wij hebben ook de overtocht gemaakt vanaf rodby naar puttgarden, en dat ging allemaal goed
gewoon richting tolpoortjes gereden en kaartje gekocht

@ ikook: toch knap dat jullie zo voorbij die poortjes zijn gereden
what you see, is what you get!
  dinsdag 25 maart 2008 @ 10:55:50 #105
113593 kodro
i love tomatos
pi_57595618
hoe kun je betalen bij die poortjes met creditcard , Pin en of Cash?
pi_57614569
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 10:55 schreef kodro het volgende:
hoe kun je betalen bij die poortjes met creditcard , Pin en of Cash?
All of the above

Ik kom ieder jaar in Denemarken. meestal rond december.

Ik ben verliefd op het land.
  woensdag 26 maart 2008 @ 20:24:08 #107
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_57630623
* gateway was trouwens op vakantie in Hjorring (of had ik dat al gezegd?)
pi_84862445
Goedendag, ik en een vriend willen binnen twee weken naar kopenhagen gaan en wellicht de oversteek maken naar malmo. Heeft men hier nog tips, ervaringen, bezienswaardigheden over denemarken te melden.
Iemand nog goeie hostel/backpackers motel in gedachte en leuke discotheek?

ps we gaan met de auto
pi_85058158
Hoi,,

Ik vertrek voor een weekendje met de auto naar Kopenhagen.
Is er nog iets op de weg naar toe, wat zeker een bezoek waard is,
behalve in de stad kopenhagen zelf??

Thanxx..
Doelen zijn dromen met een deadline
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:46:32 #110
267485 UtopiaX
Enjoy live mofo's
pi_85087790
Ben ongeveer maandje geleden van België naar Jönkoping gereden. Onderweg Hamburg, Kopenhagen & Malmö gedaan. Je kan of de ferry nemen te Duitsland en dan ben je vrijwel direct Kopenhagen binnen of je kan om rijden via Odense. Kwa kostprijs komt het ongeveer gelijk uit, de ferry is even duur dan de tolbrug. Wij hebben de 2de optie gekozen en Odense eveneens bezocht, interessante stad maar valt echt geen hol te beleven. Kopenhagen is een echt propere stad, er hangt ook een speciale sfeer moeilijk te omschrijven. Je hebt het gevoel in één of andere zuiderse stad te zijn maar toch is het er meestal koud. Over Malmö kan ik kort zijn, ik vond het een weinig bruisende stad. Wel valt er redelijk wat te zien & is de natuur er prachtig :)
"Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery."
“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.”
pi_85845135
Iemand ervaring met vrijdagavond stappen in kopenhagen, is dat wat? Helaas kunnen me vrienden niet zaterdagavond er blijven.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:30:30 #112
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_91509215
hoi ik ga in de zomer naar denemarken en vroeg me af of legoland (billund) ook leuk is voor volwassenen of dat het echt een kinderpark is?
Wat doe ik hier?
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 14:43:33 #113
45833 crew  Fogel
pi_91515025
Mijn indruk is dat het voornamelijk een kinderpark is. Na pasen kan ik er meer over vertellen :P

Tip: Als je hotels boekt, kijk dan ook even naar de prijzen op de Deense website zelf, scheelt zo een paar honderd kroon per nacht.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:09:41 #114
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_91516393
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:43 schreef Fogel het volgende:
Mijn indruk is dat het voornamelijk een kinderpark is. Na pasen kan ik er meer over vertellen :P

Tip: Als je hotels boekt, kijk dan ook even naar de prijzen op de Deense website zelf, scheelt zo een paar honderd kroon per nacht.
ik zou het fijn vinden als je dan nog wat laat weten want het is wat duur om heen te gaan als je niet zeker weet of het de moeite waard is...
Wat doe ik hier?
pi_91523184
ik vond legoland op zich wel leuk om heen te gaan, maar het is wel meer gemaakt voor kinderen ja...maar ik denk als je er toch in de buurt bent...why not?
what you see, is what you get!
pi_91529620
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:18 schreef IV_Xample het volgende:
ik vond legoland op zich wel leuk om heen te gaan, maar het is wel meer gemaakt voor kinderen ja...maar ik denk als je er toch in de buurt bent...why not?
Maar in Billund (het plaatsje waar Legoland zit) is verder toch niks te doen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91530407
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:34 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Maar in Billund (het plaatsje waar Legoland zit) is verder toch niks te doen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ofzo ja, maar dat is verschillend he
wij zijn van west naar oost denemarken gegaan...en zaten toen een klein uurtje van legoland af...dus ja..dat noem ik wel in de buurt :)
what you see, is what you get!
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 00:19:19 #118
45833 crew  Fogel
pi_91546082
Denemarken is zo klein dat je altijd in de buurt bent ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:47:02 #119
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_112264690
Even een samenvattinkje van wat Denemarken vragen die ik elders stelde omdat ik niet wist dat dit onderwerp open was:
Waar kun je in de zomer beter naar toe gaan, als je kijkt naar zeewater temperatuur en zwemmen, De westkust van Noord-Jutland, of de oostkust?
Antwoord van Fogel:

quote:
In het zuid-westen van Nørre Nebel en richting het noorden vanaf daar staat er altijd een vrij sterke wind waardoor het niet erg prettig is om daar te zwemmen (maar voor vliegeren is het perfect). Levensgevaarlijke onderstromen heb je daar ook. Het water in Ringkøbing fjord is een stuk rustiger en wat warmer. Maar voor de echt goede stranden en temperaturen -zonder de wind- moet je volgens mijn Deens collega in bij de stranden rond Lillebælt zijn.
vraag van mij:
Dan zal het niet uitmaken of je het strand aan de Jutlandkant van Lillebælt neemt, of op Fyn?
quote:
De Jutlandkant zegt hij (kwam toevallig net binnenlopen )
Scheelt je ook een tolbrug.
Als je naar Legoland gaat dan is een jaarkaart al goedkoper dan 2 losse tickets. En je kinderen (tot 11 jaar als ik het goed herinner) krijgen dan gratis eten bij het buffet.
Campings zijn niet mijn ding, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_131214302
Afgelopen week ben ik in Denemarken geweest, om precies te zijn in nationaal park Mols Bjerge, iets ten noordoosten van Århus. In 8 dagen tijd hebben we 1 dag regen gehad en verder elke dag flink wat zon.

Hieronder wat plaatjes van de streek.

Ebeltoft




Grena


Een van de vele rustige weggetjes door de heuvels


Agri Bavnehøj




Kalø ruïne


Ronde kerk in Thorsager


Knebel Poskær Stenhus








Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  † In Memoriam † zondag 15 september 2013 @ 22:01:26 #121
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_131216992
Mooi! :Y

Ik ben er nog steeds niet aan toegekomen er eens heen te gaan. :@
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 15 september 2013 @ 22:07:56 #122
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_131217591
Mooie platen 14.gif

Ben er in 2011 doorheen gereden van en naar Noorwegen en had er een 'Kop van Noord-Holland-gevoel'; winderig, veel open landschappen en verwaaide bomen. Had ooit gehoord dat de Denen vrij stug zijn, maar dat vond ik goed meevallen; een gesprek opende ik steevast met "Taler du Engelsk?" en de Deen in kwestie schakelde over naar vrijwel accentloos Engels.
pi_131221566
Hoe is het om in de maand december naar Denemarken te gaan?
pi_131238535
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 23:02 schreef CornflakesXL het volgende:
Hoe is het om in de maand december naar Denemarken te gaan?
Koud stil leeg maar erg sfeervol, vooral in de steden.
Ik vind Kopenhagen in december erg leuk. Tivoli bezoeken is dan zeker een aanrader!
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 14:03:02 #125
45833 crew  Fogel
pi_180582085
🇩🇰
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 19 juli 2018 @ 14:07:36 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180582211
*O*

Ik rij morgen met mijn partner naar Öland in Zweden. Daarna volgen we waarschijnlijk de kust zuidwaarts naar Malmö. Daarna staat een dag of wat Kopenhagen op de planning. Vriendin in Fredericia en familie in de buurt van Kolding die we mogelijk nog op gaan zoeken. Ik heb geen idee hoe lang ik in Denemarken blijf, mogelijk maar 4 dagen of zo.

Ik zie dat ik hier 12 jaar geleden ook al gepost heb met grootse plannen. Het is er tot dusver nooit van gekomen om echt langer dan 3 uur op het vliegveld te zijn of langer dan een nachtje bij mijn familie op doorreis. Dus ik ben heel benieuwd!

*O*
Resistance is futile.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 17:00:09 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180772248
We zijn net in Kopenhagen aangekomen. Ons hotel zit in de buurt van het vliegveld dus we gaan vandaag redelijk rustig aan doen en morgen en zondag de stad in. Dan maar eens op zoek naar een fiets voor een paar dagen.

Maandag moeten we tegen 15:00 vertrekken voor bezoek aan mijn neef en oom en tante, dus ook dan nog zat tijd.
Resistance is futile.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:45:18 #128
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201019270
Ik ben net terug van Denemarken.

Logeerde in Lalandia Billund. Legoland was superleuk, Lego House idem.

Silkeborg en Vejle (met de parapluutjes) zijn ook mooi.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 22 augustus 2021 @ 23:32:18 #129
414785 sirdanilot
pi_201036025
Ik ben ooit een keertje in Legoland geweest en paar dagen kopenhagen, erg leuk hoor.

Is het een land waar ik zo snel mogelijk naar terug wil? Nee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 02:17:59 #130
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_201104767
Vind het ook niet veel Denemarken, beetje saai.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')