pi_112037438
registreer om deze reclame te verbergen
Ik wel. Op de telefoon.
(om het in het juiste perspectief te zien)
pi_112041518
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:02 schreef Yvesss het volgende:
ASM dus. Doet bijna denk ik iedereen hier.
Nope. Altijd M hier.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zaterdag 26 mei 2012 @ 16:20:50 #53
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_112053371
Bij mij afhankelijk van de situatie... Voornamelijk A tenzij de situatie anders vraagt (concert/theater bijv.) dan pin ik het vast/beinvloed ik het door de M.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 22:32:57 #54
193335 DjinN
Ik word helemaal wak!
pi_112067917
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 16:20 schreef Xilantof het volgende:
Bij mij afhankelijk van de situatie... Voornamelijk A tenzij de situatie anders vraagt (concert/theater bijv.) dan pin ik het vast/beinvloed ik het door de M.
Precies, bij mij hangt het ook helemaal van de situatie af :Y
And in the end,
we lie awake
and we dream
of making our escape..
  zondag 27 mei 2012 @ 11:07:52 #55
46830 LintuxCx
In het echt minder vierkant
pi_112082510
Zeg, zo'n quickrelease kop voor een statief, daar moet je camera toch wel muurvast op zitten? Ik heb een Manfrotto 496RC2, heel handig allemaal maar ik kan m'n camera in alle richtingen wel een beetje bewegen zonder aan de kop te zitten. Is volgens mij niet echt de bedoeling van een statief..
"I can't give you brains, but I can give you a diploma." -- The Wizard of OZ
pi_112086482
Een beetje bewegen kan vaak ja, dat is geloof ik wel normaal. Maar is je kop wel sterk genoeg voor je camera? Oftewel, is je camera niet te zwaar.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:23:46 #57
193335 DjinN
Ik word helemaal wak!
pi_112196528
Hoe gaat het ondertussen met TS wat betreft fotograferen? :)
And in the end,
we lie awake
and we dream
of making our escape..
  donderdag 31 mei 2012 @ 00:31:54 #58
46830 LintuxCx
pi_112248053
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Een beetje bewegen kan vaak ja, dat is geloof ik wel normaal. Maar is je kop wel sterk genoeg voor je camera? Oftewel, is je camera niet te zwaar.
Camera is al met al een kilo denk ik, een D7000 met 18-200mm lens. De kop zou dat toch wel moeten kunnen hebben.. http://www.manfrotto.com/compact-ball-head-with-rc2 heeft het over 6kg max.
pi_112248504
D7000 met Nikor 18-200 is 1,2 kg, even opgezocht. De 18-200 is, weet ik uit eigen ervaring, een zware lens met een zwaartepunt dat heel ver naar voren ligt. Dat speelt mee, al zou dit minimaal moeten zijn in dit geval. Verder, moet je echt moeite doen om de kop te draaien of, als je de camera er scheef op zet dat ie vanzelf doorzakt binnen afzienbare tijd (ik verwacht bijv. niet dat hij een week scheef blijft hangen).
The summer is magic!

donderdag 31 mei 2012 @ 00:59:12 #60
46830 LintuxCx
pi_112248818
Ik heb er iig een apart slot en frictie wieltje op zitten. Dat zou in principe wat langer strak moeten blijven, mits goed gebruikt?

Heb overigens de kop even goed bestudeerd en ontdekt dat ik een schroefje wat aan moest draaien om de quickrelease klem wat strakker te krijgen. Nou is er heel weinig speling. *O*
pi_112261704
Zou graag jullie advies/tips willen op de volgende 2 foto's. Met gevaar voor eigen leven ben ik gisteren bij de viaduct gaan staan en heb daar deze foto's genomen.

2hhnoro.jpg

301o6cy.jpg
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:45:27 #62
193335 DjinN
Ik word helemaal wak!
pi_112261941
Ik vind ze wel mooi maar waarom heb je ze eigenlijk in zwart-wit gemaakt en niet in kleur ? Die strepen zijn juist het mooie van zo'n foto en nu zie je ze bijna niet, helemaal niet op de onderste foto :{
And in the end,
we lie awake
and we dream
of making our escape..
pi_112262020
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:45 schreef DjinN het volgende:
Ik vind ze wel mooi maar waarom heb je ze eigenlijk in zwart-wit gemaakt en niet in kleur ? Die strepen zijn juist het mooie van zo'n foto en nu zie je ze bijna niet, helemaal niet op de onderste foto :{
Hm.. Ik ga eens even kijken. Een momentje :p
pi_112262699
Herkansing :P Ik zou graag tips ontvangen, op welk gebied dan ook (fototechnisch/fotobewerking).

Edit: Hoe die rode strepen en dat afwijkende streepje boven op de foto zijn gekomen weet ik niet, ik zag ze in ieder geval niet door de lens..

2ro15hc.jpg

2lww21d.jpg
pi_112267008
Waar zie jij rode strepen? Alleen op de onderste? Zo te zien ben je aangezien voor flitser.
The summer is magic!

pi_112267597
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Waar zie jij rode strepen? Alleen op de onderste? Zo te zien ben je aangezien voor flitser.
ik doelde op die witte afwijkende streep in de 1ste foto.
Hoe vind je de foto's?
pi_112267845
Die tweede is tof! Met het verdwijnpunt in de foto. :)

Bij de eerste zie ik niet wat je bedoelt.
The summer is magic!

pi_112268390
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
Die tweede is tof! Met het verdwijnpunt in de foto. :)

Bij de eerste zie ik niet wat je bedoelt.
Ik weet het zelf ook niet. Ik zocht naar een goed plekje en was om eerlijk te zijn nog veel te druk met de instellling van de camera, vervolgens 3 bijna dood ervaringen gehad met tractors die langs kwamen, toen vond ik het wel mooi geweest.
pi_112297482
Ik misbruik je vragen topic gewoon even hoor.

Ik heb een lens van Sigma gezien die ik interessant vind.
Alleen zit er op die lens geen OS nu maak ik veel foto's van dieren en van bijvoorbeeld dingen als GLOW in Eindhoven. Mocht je niet weten wat GLOW is moet je echt even googlen want het is echt vet!

Nu ben ik een beginner en ik vroeg me aforisme het uitmaakt dat er geen OS op zit?

Dus als iemand mij kan helpen heel graag :)
That's fascinating, Tell me more
pi_112297637
OS/stabilisatie helpt alleen om je eigen beweging te neutraliseren. Als je onderwerp beweegt heb je er dus niks aan. (behalve bij bijvoorbeeld het 'pannen' van racewagens op een circuit, maar daarvoor moet de stabilisatie in 1 richting uitgeschakeld worden, wat voorzover ik weet OS van Sigma niet doet)

Je hebt er ook niks aan als er genoeg licht is om met dusdanig snellere sluitertijden te werken (de 1 gedeeld door cropfactor * focusafstand) dat dat je eigen beweging al neutraliseert. Voor statische dingen als GLOW heb je meer aan een statief.

Ga je echter filmen dan is stabilisatie wel een must.

Welke lens van Sigma heb je eigenlijk op het oog?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_112297731
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:40 schreef Ener-G het volgende:
OS/stabilisatie helpt alleen om je eigen beweging te neutraliseren. Als je onderwerp beweegt heb je er dus niks aan. (behalve bij bijvoorbeeld het 'pannen' van racewagens op een circuit, maar daarvoor moet de stabilisatie in 1 richting uitgeschakeld worden, wat voorzover ik weet OS van Sigma niet doet)

Je hebt er ook niks aan als er genoeg licht is om met dusdanig snellere sluitertijden te werken (de 1 gedeeld door cropfactor * focusafstand) dat dat je eigen beweging al neutraliseert. Voor statische dingen als GLOW heb je meer aan een statief.

Ga je echter filmen dan is stabilisatie wel een must.

Welke lens van Sigma heb je eigenlijk op het oog?
Voor GLOW heb ik idd een statief :)
Dit is de lens,
http://www.bol.com/nl/p/s(...)on/9000000005876658/

Misschien heb je er nog wat over te vertellen :)
pi_112298052
Ja, dat Bol niet de goedkoopste is (kijk bijvoorbeeld bij digitalstreet), en dat je die lens alleen aan moet schaffen als je echt echt niet wil of kan wisselen (op vakantie bijvoorbeeld). Niet omdat je eventueel krap in je budget zit.
Zo'n superzoom blijft een compromislens en is optisch en qua lichtsterkte niet bepaald een hoogvlieger. En dan nog zou ik niet de Sigma kopen, maar de 18-200 van Nikon zelf, dat is de minst slechte van dergelijke lenzen die op je camera passen.

Wat voor glaswerk heb je nu al in je bezit? Als je bijvoorbeeld al een kitlens (18-55) hebt kun je voor de beestjes beter een aparte telelens (55-200, 55-300 of 70-300VR) aanschaffen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_112298200
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:55 schreef Ener-G het volgende:
Ja, dat Bol niet de goedkoopste is (kijk bijvoorbeeld bij digitalstreet), en dat je die lens alleen aan moet schaffen als je echt echt niet wil of kan wisselen (op vakantie bijvoorbeeld). Niet omdat je eventueel krap in je budget zit.
Zo'n superzoom blijft een compromislens en is optisch en qua lichtsterkte niet bepaald een hoogvlieger. En dan nog zou ik niet de Sigma kopen, maar de 18-200 van Nikon zelf, dat is de minst slechte van dergelijke lenzen die op je camera passen.

Wat voor glaswerk heb je nu al in je bezit? Als je bijvoorbeeld al een kitlens (18-55) hebt kun je voor de beestjes beter een aparte telelens (55-200, 55-300 of 70-300VR) aanschaffen.
Oké ja mij werd gisteren die van Sigma aangeraden. En nee ik koop hem puur voor het niet teveel hoeven wisselen van de lens. Bol weet ik dat hij niet de goedkoopste is. Maar die link had ik toevallig al gekopieerd haha.

Ik heb idd de 18-55 al in bezit ( heb die kit gekocht) die lenzen van nikon heb ik idd ook bekeken. Maar dan zal ik idd moeten gaan wisselen. Is dat bijv. Iets van een 18-200 niet beter? Of bestaan die niet? :@
pi_112298331
Je hebt een spiegelreflex, dus gefeliciteerd, wisselen hoort erbij. Dat is een van de voordelen van het systeem :P Je kunt voor elke situatie er een lens op zetten die daar het best geschikt voor is.

De 'nadelen' van het moeten wisselen wegen imho niet op tegen het verlies aan lichtsterkte en optische beeldkwaliteit van zo'n 18-200.

Verder is zo'n 18-200 nog best een fors en zwaar apparaat, die je er dan continu op hebt zitten en dus ook altijd mee moet slepen.
pi_112298412
Ja ik heb hem idd even opgezocht. Ik denk dat ik dan idd voor de 55-200 ga. Van Nikon uiteraard. Zag dat die op digitalstreet niet zo heel duur is.Nog is de 55-300 beter?

En ik weet dat ik moet wisselen hoor. Maar sommige locaties zijn nou niet bepaald ideaal voor het wisselen van een lens. Vandaar dat ik aan die 18-105 dacht :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 01-06-2012 10:12:50 ]

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')