abonnement Unibet Coolblue
pi_111775150
Reizen zit in mijn bloed en van kinds af aan droom ik er al van om een wereldreis te maken met een backpack. Het gaat nog wel even duren voordat die droom in vervulling kan gaan, maar je kan in mijn optiek nooit te vroeg beginnen met een 'plan de campagne´ maken, zaken uitpluizen en je oriënteren en inlezen. Ik hoop dat ik die wereldreis samen met mijn vriend kan maken, maar je weet nooit hoe het loopt in de toekomst. Ik wil graag mijn eigen boontjes doppen en het niet laten afhangen van het al dan niet een reispartner hebben. In deze post ga ik er dus ook vanuit dat ik in mijn eentje de wereld ga ontdekken.

Zijn er hier vrouwen die ooit een verre reis of wereldreis in hun eentje hebben gemaakt? Hoe heb jij dat ervaren? Zijn er landen die als 'onbetrouwbaar' of 'gevaarlijk' te boek staan en die je als vrouw beter kan vermijden? Welke landen daarentegen zijn heel 'vrouwvriendelijk' en absoluut níet gevaarlijk? Hebben jullie tips, aan- of afraders als je als vrouw zijnde in je eentje op wereldreis wil gaan? Waar moet ik aan denken en wat mag ik niet vergeten? Welke voorzorgsmaatregelen moet ik absoluut treffen?
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 20 mei 2012 @ 11:32:40 #2
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_111775179
Ff volgen, vind het wel tof als je dat gaat doen. Maar lijkt me idd wel gevaarlijk voor een vrouw :o
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 20 mei 2012 @ 11:49:36 #3
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_111775596
In het midden oosten kun je volgens mij best veilig reizen als vrouw.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 20 mei 2012 @ 12:20:09 #4
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_111776465
Als je welk land dan ook gaat zien als absoluut níet gevaarlijk kan je beter thuis blijven.
pi_111776526
quote:
15s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:20 schreef CruellaDeVil het volgende:
Als je welk land dan ook gaat zien als absoluut níet gevaarlijk kan je beter thuis blijven.
Ongelukkig geformuleerd.
'Relatief ongevaarlijk'.
  zondag 20 mei 2012 @ 12:25:35 #6
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_111776624
quote:
12s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:22 schreef Hersenspinseltje het volgende:

[..]

Ongelukkig geformuleerd.
'Relatief ongevaarlijk'.
Dat vermoeden had ik al, maar je zou niet de eerste naïeve meid zijn geweest die in een greppel eindigde omdat Sven met zijn blonde haren haar toch onmogelijk kwaad zou doen. :P
pi_111776736
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:49 schreef Juicyhil het volgende:
In het midden oosten kun je volgens mij best veilig reizen als vrouw.
De dames in de groep tijdens een rondreis door Egypte en Jordanië voelden zich vooral in Jordanië erg veilig, stukken veiliger dan zeg een Turkije. Dus daar zit inderdaad wel een kern van waarheid in. Als je dan op straat in je bikini-string met een fles bier in de handen gaat lopen vragen of er nog wat te neuken valt, heb je ook in Jordanië wel een probleem trouwens. Beste advies, wat die zeer bereisde dames uit de groep ook vaak noemden, is je aanpassen aan de lokale gewoonten, en niet de vrijgevochten westerse vrouw uit gaan lopen hangen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_111778481
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:29 schreef fruityloop het volgende:

[..]

De dames in de groep tijdens een rondreis door Egypte en Jordanië voelden zich vooral in Jordanië erg veilig, stukken veiliger dan zeg een Turkije. Dus daar zit inderdaad wel een kern van waarheid in. Als je dan op straat in je bikini-string met een fles bier in de handen gaat lopen vragen of er nog wat te neuken valt, heb je ook in Jordanië wel een probleem trouwens. Beste advies, wat die zeer bereisde dames uit de groep ook vaak noemden, is je aanpassen aan de lokale gewoonten, en niet de vrijgevochten westerse vrouw uit gaan lopen hangen.
:')
  zondag 20 mei 2012 @ 13:28:56 #9
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_111778675
quote:
14s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:22 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

:')
Wat?
pi_111779038
quote:
14s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:22 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

:')
Huh? :? Die smiley mag je me even uitleggen als je wilt..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_111795154
Ik hoor van veel mensen uit mijn omgeving dat Azië als relatief veilig te boek staat, ook als je in je eentje als jonge vrouw wil gaan backpacken? Mongolië, Tibet, India en Nepal trekken mij persoonlijk heel sterk. Is er hier ooit iemand in (een van) deze landen geweest?
pi_111820709
Hoi,

Ik ben in Tibet en India geweest, Azie is idd relatief veilig. Alhoewel ik denk dat je in India als vrouw alleen wel last kan hebben van starende snorrenmansen :-) Zeker in Kerala/Goa als je in bikini op het strand ligt :-)

Maar ik heb meisjes van 18 gezien die alleen door Zuid-Amerika reisden, het ligt er aan hoe streetwise je bent. En vaak zie je dat er vaak gelegenheids duo's/trio's etc worden gevormd waarmee je een tijdje optrekt en dan de wegen weer uiteen gaan. Is wel zo handig/veilig/gezellig. Ik zou het zeker niet nalaten!

Gr,
pi_111821480
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:49 schreef Juicyhil het volgende:
In het midden oosten kun je volgens mij best veilig reizen als vrouw.
In Iran niet

Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111892667
Ik hoorde gisteren van een vrouw die in Tibet is geweest, dat je Tibet niet in je eentje mag bereizen: de Chinese bezetter heeft bepaald dat ze alleen een permit voor Tibet afgeven wanneer je reist met minimaal 5 mensen van dezelfde nationaliteit. Dat schijnt sinds deze maand te zijn ingevoerd. :{

India lees ik momenteel ook wisselende verhalen over. Nepal komt wel pertinent op mijn lijstje te staan! Verder wil ik er liefst Mongolië ook aan toevoegen. En voor de rest is alles nog blanco.

Waar in Azië vind je trouwens zogenaamde 'bounty paradises'?
Of kent Azië dat niet echt?
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:44:44 #15
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_111922044
ik ben van het winter alleen afgereisd naar Ghana. Een veilig en vrouwvriendelijk land. Je krijgt wel veel mannelijk aandacht omdat je als vrouw alleen reist. Heeft als voordeel dat je snel geholpen wordt (heeft ook deels te maken dat men denkt dat je wel genoeg geld hebt). Nadeel is toch wel dat er bijv weinig af te dingen valt bij de taxi's en ook al die aandacht kan op een moment vervelend gaan worden.

Wat mij erg tegen viel bij alleen reizen is toch wel het hebben van een reismaatje waar je dingen mee samen kunt gaan doen. Alleen reizen kan soms heel eenzaam worden. Je moet wel echt je eigen problemen kunnen oplossen en zelf situaties goed inschatten.
Het is een goede ervaring om lekker weg te gaan en wat van de wereld te zien. Je moet gewoon goed oppassen met wie je vertrouwt en waar je heen gaat. Ook goed aanpassen aan de lokale situaties wordt zekers door de lokale bevolking zeer op prijs gesteld en voorkomt een boel lelijke situaties.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:49:59 #16
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111927462
Gewoon gaan sowieso!!
Sowieso Azië! Ik ben best veel alleenreizende vrouwen tegengekomen in China, in Thailand ook wel. Je moet gewoon niet 's nachts dronken over straat gaan lopen denk ik, maar voor de rest is het overal super veilig!

Een plaatje op je reislustig te maken van mij gisteren:
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_111928205
Heb een half jaar in mijn eentje door Azië gereisd, vond het een geweldige ervaring en zou het dan ook zeker aanraden! Just go for it.

India staat er inderdaad wel bekend om dat je veel aandacht van de lokale mannen krijgt (Nepal trouwens ook). In de meeste gevallen is dit gewoon wat vragen over of je al getrouwd bent en af en toe eens een zogenaamd verdwaalde elleboog tegen je borst aan. Je conservatief kleden in kleding die de lokale vrouwen ook dragen, en zeggen dat je getrouwd bent, helpt.

Bounty paradise, wat bedoel je daar precies mee? Als je een paradijselijk strand zoekt waar alles zo goedkoop is dat je er bij wijze van spreken als een koning kunt leven, kun je dat vinden in Zuidoost-Azië. In Thailand (maar dat wordt steeds duurder), maar ook in Vietnam en Cambodja. Als het land op zich je trekt, kun je zelfs in het zuidoosten van China redelijk mooie stranden vinden.

In al deze landen kun je aandacht krijgen van mannen, net zoals in Nederland, dus gewoon je hoofd erbij houden. Als je je onveilig voelt op straat, neem een taxi. Kijk goed naar wat de lokale vrouwen dragen en pas je aan. Op de meeste plekken in Zuidoost-Azië zijn er zoveel toeristen met laag decolleté en kort broekje dat het normaal is geworden, in India niet (behalve misschien in Goa).
Raak en plezierig.
  woensdag 23 mei 2012 @ 15:14:54 #18
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111928434
quote:
14s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:10 schreef AnnaTralala het volgende:
Heb een half jaar in mijn eentje door Azië gereisd, vond het een geweldige ervaring en zou het dan ook zeker aanraden! Just go for it.

India staat er inderdaad wel bekend om dat je veel aandacht van de lokale mannen krijgt (Nepal trouwens ook). In de meeste gevallen is dit gewoon wat vragen over of je al getrouwd bent en af en toe eens een zogenaamd verdwaalde elleboog tegen je borst aan. Je conservatief kleden in kleding die de lokale vrouwen ook dragen, en zeggen dat je getrouwd bent, helpt.

Bounty paradise, wat bedoel je daar precies mee? Als je een paradijselijk strand zoekt waar alles zo goedkoop is dat je er bij wijze van spreken als een koning kunt leven, kun je dat vinden in Zuidoost-Azië. In Thailand (maar dat wordt steeds duurder), maar ook in Vietnam en Cambodja. Als het land op zich je trekt, kun je zelfs in het zuidoosten van China redelijk mooie stranden vinden.

In al deze landen kun je aandacht krijgen van mannen, net zoals in Nederland, dus gewoon je hoofd erbij houden. Als je je onveilig voelt op straat, neem een taxi. Kijk goed naar wat de lokale vrouwen dragen en pas je aan. Op de meeste plekken in Zuidoost-Azië zijn er zoveel toeristen met laag decolleté en kort broekje dat het normaal is geworden, in India niet (behalve misschien in Goa).
Thailand is nog helemaal niet zo duur hoor, Cambodja is even duur/duurder met al die dollar taferelen en wisselkoersen.

Thailand heeft prachtige bountystranden, houd rekening met regenseizoen natuurlijk ;)
Of Fiji
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Moderator woensdag 23 mei 2012 @ 15:16:58 #19
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_111928539
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 20:25 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Waar in Azië vind je trouwens zogenaamde 'bounty paradises'?
Of kent Azië dat niet echt?
Thailand, de Filipijnen, Maleisië en zo.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_111929356
Dankjulliewel voor alle hulp en suggesties tot dusver!

quote:
14s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Thailand, de Filipijnen, Maleisië en zo.
Als ik aan Thailand denk, denk ik wel aan massa-toerisme op veel plaatsen? Misschien een onrealistisch en onterecht beeld wat ik heb gecreëerd, maar dat gevoel en die gedachte komt wel bij mij op. Kan iemand dat wellicht bevestigen of ontkrachten? Bij de Filipijnen en Maleisië heb ik dat gevoel minder sterk. Het gebied 'Palawan' schijnt nog heel puur te zijn en de natuur ongerept, dus niet aangestoken door het massa-toerisme. Is iemand daar ooit al geweest?
pi_112005658
Ik zit op het moment (in m'n eentje) in Vietnam en dat is prima te doen, net zoals Laos. Zolang je dingen enigzins van tevoren plant en niet te verlegen bent dingen te vragen als je iets niet meer snapt/verdwaald bent/hulp nodig hebt is het prima te doen in je eentje. En je komt genoeg lotgenoten tegen waaraan je advies kan vragen of een tijdje mee kan samen reizen.

Zo, en nu m'n vliegtuig naar Hanoi boarden. :)
pi_112032442
Als je je kop erbij houdt kan je overal alleen reizen ook als vrouw. Gewoon doen!
pi_112032941
TS,

Handig is een research naar cultuur. Kijk even hier, per land:

http://geert-hofstede.com/arab-world-egiqkwlblysa.html

Je ziet o.a. of de bevolking masculien of feminien is. Vooral machtsafstand en onzekerheidsvermijding is belangrijk voor jou.

Lees maar. Je gaat het interessant vinden.

[ Bericht 89% gewijzigd door IHaveAmnesia op 25-05-2012 21:34:07 ]
pi_112040561
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 21:14 schreef IHaveAmnesia het volgende:
TS,

Handig is een research naar cultuur. Kijk even hier, per land:

http://geert-hofstede.com/arab-world-egiqkwlblysa.html

Je ziet o.a. of de bevolking masculien of feminien is. Vooral machtsafstand en onzekerheidsvermijding is belangrijk voor jou.

Lees maar. Je gaat het interessant vinden.
Das een interessant linkje :7
Raak en plezierig.
pi_112096691
Ik denk dat je de gebieden wat "bekend" staat als onveilig (zoals bepaalde buurten van Bangkok) gewoon echt moet mijden, maarja dat moet je ook als je met 10 mensen bent.
Verder is het denk ik als vrouw zijnde niet zoveel gevaarlijker.. al ben je fysiek minder sterk (denk ik) en met z'n tweeën kun je misschien sommige situaties waar je misschien in kan belanden beter "aan".
Ik zeg maar wat.. het lijkt me harstikke gaaf maar het is in andere delen van de wereld nergens zoals in Europa :)

Wel super stoer dat je het in je eentje wil doen :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')