Ok dan, dit onderwerp heb ik natuurlijk niet voor niets gekozen. al vanaf mijn eerste herrineringen spelen dieren een zeer belangerijke rol in mijn leven en mijn pad.
Nu, na vele jaren van werken en omgaan met dieren kan ik terugkijken op vele lessen die ik heb geleerd via hun en durf ik te beweren dat zij een leeuwendeel van de goede ontwikkelingen van mijn spirituele pad voor hun rekening hebben genomen.
De belangerijkste dingen die ik heb geleerd naar mijn mening is wat intuïtie werkelijk is en de kracht van energie in jezelf.
De kracht van energie is een mega les waar ik dagelijks heel erg veel aan heb, wat minder op het internet, maar des te meer in irl.
Dieren wijzen je genadeloos op je eigen energiehuishouding, omdat ze veel meer gericht zijn op lichaamstaal en de bijbehorende energie kan je ze niet voor de gek houden.
Je stoer voordoen terwijl je het niet bent is een grote fout als je met dieren werkt, net doen alsof gaat niet werken. Frustratie, woede, verdriet, teleurstelling, ze pikken het feilloos op en spiegelen het keihard terug. In training bereik je dan ook niet veel met deze emotie's. De beste momenten heb je als je dat balansmoment vindt, als die connectie er is en je echt op 1 lijn met elkaar ligt, dat is een geweldig gevoel!
Maar wat dieren pas echt bijzonder maakt is dat de meeste ons wel willen helpen onszelf in balans te krijgen als we ze maar de ruimte daarvoor geven.
Een bijzonder gegeven dat ik heb opgemerkt is dat als ik bezig ben met zelfwerk een dier zich aansluit bij me. Ik ben dan in een hele mooie rustige staat, goed in het nu, goed bij mezelf, mezelf erkennend en nodig het dier dan vriendelijk uit in geest om mee te delen in de ervaring.
In de meestge gevallen gaat het dier daarop in en verdiept de ervaring.
Soms raken ze een plek aan, als ik dan in die staat mijn aandacht daarheen breng dan kom ik een "werkpuntje" tegen, die meestal verdacht makkelijk op te lossen is zolang die connectie met dat dier er is.
Het mooiste zijn de momenten zoals deze met dieren waarmee je geen verdere basis hebt, die je bv nog niet aan kan raken als ze gewoon los lopen. Waarbij het dier uit geheel vrije keuze zich aansluit, daarmee een grens overgaat die je nog niet overgegaan was, zonder dat jij op gevraagd hebt.
Ook met ander spiritueel werk bemoeien mijn dieren zich iig graag, iemand reiki geven hier thuis vroeger, ging prima, zolang dat persoon geen bezwaar had dat er een kat(of zelfs meer) op ze lag, luid te spinnen.
Mediteren, vaak met een kop van de hond op schoot of de kat weer, katten bemoeien zich bovenmatig graag met spiritueel werk

Ik vind het altijd prima, wat mij betrefd zijn ze een aanwinst tijdens spiriueel werk, zelfs als ze een keer niet meegaan in wat jij wilde, ze geven toch altijd wat nodig was.
Zo wordt er gezegd, je krijgt niet altijd het dier wat je wilde, maar wel altijd het dier wat je nodig had en dat is een waarheid als een koe wat mij betrefd!