abonnement Unibet Coolblue
pi_111739176
hallo allemaal!

wat kost een algemene medische keuring? ik heb al een tijdje wat klachten en ik begin te lachen over wat de huisarts steeds verzint. ik wil me daarom laten nakijken (volledig) en ben bereid om hiervoor te betalen.
pi_111739425
Medische keuring als in "Ga even op uw tenen staan en wijs uw neus aan"of een keuring van"Gaat U hier maar even rustig liggen dan maken wij de MRI-scan van u"?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111739469
Of een medische keuring, die je nodig hebt als bewijs van gezondheid voor een opleiding o.i.d.
pi_111739534
nee, een algemene medische keuring waarbij bloed wordt geprikt, een hart filmpje wordt gemaakt, gekeken wordt of ik geen ziektes heb waarvan ik niet weet (kanker bijv.) etc. ...

gewoon een "APK" van mijn lichaam zeg maar, zodat ik weet waar ik aan toe ben.
pi_111739681
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:55 schreef chrisje013 het volgende:
nee, een algemene medische keuring waarbij bloed wordt geprikt, een hart filmpje wordt gemaakt, gekeken wordt of ik geen ziektes heb waarvan ik niet weet (kanker bijv.) etc. ...

gewoon een "APK" van mijn lichaam zeg maar, zodat ik weet waar ik aan toe ben.
Dus zo'n uitgebreide versie....schijnen in Duitsland leuk van prijs te zijn en bij die privéklinieken ben je zo aan de beurt te zijn mits een volle portemonee (als ik tenminste die programma's mag geloven waarin BN-ers op kosten van RTL en consorten zich even laten doorlichten....tja soms heb je de tv aan en komen er programma's voorbij waarvan je het bestaan niet weet ;( ). :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111739711
50 euro ongeveer..
pi_111739782
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:59 schreef thijssiee94 het volgende:
50 euro ongeveer..
Voor uitgebreid bloedonderzoek, hartfilmpje en zoiets als een echo/scan (want hoe wil je anders kanker nakijken) :? ....je mag blij zijn als je voor 50 euro de deurknop mag aanraken. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111739819
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:01 schreef trovey het volgende:
Voor bloedonderzoek, hartfilmpje en kankeronderzoek....

[..]

Voor uitgebreid bloedonderzoek, hartfilmpje en zoiets als een echo/scan (want hoe wil je anders kanker nakijken) :? ....je mag blij zijn als je voor 50 euro de deurknop mag aanraken. :+
Nou inderdaad. Ik heb ze op groupon wel eens voorbij zien komen dat ze met 50% korting bv. 1500 euro waren. Zo'n MRI met weet ik wat voor andere dingen er allemaal bij.
pi_111740512
MRI is misschien een beetje te veel van het goede... hartfilmpje, bloedprikken, urine analyse en een rontgen foto lijkt mij genoeg.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 14:27:25 #10
244933 trovey
Nachtoele
pi_111740537
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:26 schreef chrisje013 het volgende:
MRI is misschien een beetje te veel van het goede... hartfilmpje, bloedprikken, urine analyse en een rontgen foto lijkt mij genoeg.
Zou ik eens een privékliniek gaan bellen en voorleggen wat je precies wilt en wat dat kost. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 19 mei 2012 @ 14:34:04 #11
16715 Mylene
*schatje*
pi_111740736
Ik denk dat je moet denken aan prijzen als 700 tot 1000 euro.
pi_111740949
Is het niet logischer om een keer een second opinion bij een andere huisarts te vragen?
pi_111741004
Ik weet niet wat voor klachten je hebt, maar kun je niet beter dat specifiek o verder zoeken?

Dingen als kanker onderzoeken is hartstikke duur, en zelfs als ze niks vinden zegt dat weinig tot niks want voor hetzelfde geld krijg je het een week later.
pi_111745313
PreScan?
Noot noot.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 22:32:04 #15
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_111759769
"Volledige" scans geven alleen maar een vals gevoel van gezondheid als er niets gevonden wordt. Als je klachten hebt en je wilt per se weten waar ze vandaan komen, laat dan een arts gericht zoeken. En als je denkt dat jouw huisarts dit niet aankan, ga naar een andere huisarts of laat je doorverwijzen.

Of leg hier je klachten neer en dan krijg je gratis advies van mensen die veel slimmer zijn dan artsen ofc.
WFPB!
pi_111759993
Oooh je bedoelt een uitgebreid onderzoek! Ik dacht een simpele, die ze ook bij sommige opleidingen doen. Een uitgebreide kost ongeveer 2000 euro. Let op: soms vergoedt je verzekering een deel, vraag dat dus na.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')