pi_111737129
registreer om deze reclame te verbergen
Zijn er mensen met chronische bijholteontsteking hier ?

Ik zelf heb hier al jaren last van (lees : meer dan 10 jaar) en sta nu vannochtend weer op met een behoorlijke dosis hoofdpijn.

In het verleden heb ik een operatie aan mijn neusschotje gehad omdat dit ervoor zou zorgen dat mijn luchtwegen open blijven, helaas zonder resultaat.

Daarnaast heb ik een aantal jaren af en toe een kuur doxycycline gekregen om de ontsteking aan te pakken.

De afgelopen jaren bel in geen eens de huisarts meer, want het is allemaal tijdelijk en bied geen permanente oplossing.

Ik hoor en lees geregeld over operaties waarbij je neus-slijmvlies wordt verkleind of gaten richting de holtes worden vergroot, echter heb ik nog niet van iets gehoord waarbij men permanent van de klachten af is. (zie onderstaande url's)

Een van de berichten die ik in de onderstaande url las was dat iemand tot 6x toe een operatie heeft ondergaan en er nog niet vanaf is.

Deze weg wil ik liever niet volgen, als het nodig is en een hoog slagingspercentage heeft wil ik er wel voor onder het mes, maar niet als probeerseltje om te kijken of het helpt.

kent iemand deze situatie en heeft iemand een geslaagde operatie ondergaan of medicijnen/neusspray's gekregen die heel goed helpen ?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie verhalen en hoop op iets dat deze aandoening wat draaglijker maakt.

http://www.candida-fibrom(...)617eb4dda22afe565215

http://www.dokter.nl/inde(...)holteontsteking.html
pi_111738128
Nog geen goede ervaring mee. Loop er zelf ook al een jaartje of 4 mee rond :{
Mij HA komt niet verder dan steeds maar weer een of andere spray die voor geen meter werken.
Even volgen dus :s)
pi_111738155
Bij mij helpt een combinatie van 2x daags spoelen met zoutoplossing (met een Rhino Horn), dagelijks sprayen met een neusspray met corticosteroïden (Avamys) en antihistaminetabletten slikken.. Ik heb een paar jaar geleden ook een operatie gehad om het neustussenschot recht te zetten en de binnenkant van de neusschelpen te verkleinen. De oorzaak is bij mij huisstofmijtallergie.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_111738307
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:04 schreef Mry het volgende:
Bij mij helpt een combinatie van 2x daags spoelen met zoutoplossing (met een Rhino Horn), dagelijks sprayen met een neusspray met corticosteroïden (Avamys) en antihistaminetabletten slikken.. Ik heb een paar jaar geleden ook een operatie gehad om het neustussenschot recht te zetten en de binnenkant van de neusschelpen te verkleinen. De oorzaak is bij mij huisstofmijtallergie.
Dit komt overeen met mijn ervaring. Met behulp van het gebruik van de neusspray en antihistamine heb ik het tot nu toe vrij aardig onder controle.
pi_111738333
k heb ook zon neusschot correctie/slijmkegeltjes verwijderen operatie gehad die niet hielp.

je gevoeligheid ervoor, daar kom je niet vanaf. t is ontsteking dus moet je ontstekingsremmende dingen doen. bergen rauwe knoflook eten en champions en honing, dat werkt allemaal onstekingsremmend.
ibuprofen ook. en inderdaad, laat eens checken wat voor een allergien je hebt.
pi_111749759
Ik ben al van jongs af aan allergisch voor van alles, maar de belangrijkste zaken zijn: huisstofmijt, huisdieren (haren daarvan) en bomen/struiken.

Van de meeste allergieën heb ik weinig tot geen last, alleen huisstofmijt, daar ben ik erg gevoelig voor, ik hen het zo door als er ergens niet gestofzuigd is ;)
Ik vermoed dan ook dat dit de belangrijkste oorzaak is voor mijn klachten, maar goed wat doe je eraan ?

Ik lees goede reacties over een neusspray en tabletten, ik zal dit ook eens gaan proberen.

@okiokinl, jij denkt dus dat het niet te bestrijden is met een ingreep ?
Zo had ik het nog niet bekeken, ik hoop toch een beetje op een definitieve oplossing (lees: ingreep)
Of gaan jullie er vanuit dat je nooit meer van de genoemde middeltjes af komen ?
  zaterdag 19 mei 2012 @ 19:19:39 #7
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_111750029
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:12 schreef Piet200 het volgende:

Zo had ik het nog niet bekeken, ik hoop toch een beetje op een definitieve oplossing (lees: ingreep)
Of gaan jullie er vanuit dat je nooit meer van de genoemde middeltjes af komen ?
Die operaties geven inderdaad niet altijd het gewenst resultaat, en klachten komen vaak terug. De cortisone-neusspray en antihistaminica (in geval van allergie) zijn eerste keus, en als die goed werken gewoon blijven gebruiken...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_111750259
Je kunt allergieën niet verhelpen met een operatie.
Als je iets wilt dat permanent of in elk geval langer werkt, kunt je ook eens informeren naar een desensibilisatiekuur. Nadeel is dat zo'n kuur lang duurt, vervelend is en de kans dat het ook echt werkt niet heel groot is als je veel allergieën hebt.

Edit: heb je trouwens gesaneerd in huis?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_111751199
Ik heb het ook. Heel slecht reuk- en smaakvermogen. Soms een paar weken/maanden dat het beter is en dan een periode van maanden dat ik echt helemaal niks ruik en proef. Verschillende neussprays geprobeerd, maar helpen allemaal niet. Alleen Otrivin Duo helpt, maar dat spul is weer hartstikke slecht en een dag erna zijn de klachten dubbel zo erg.

Twee jaar geleden een operatie gehad waarbij ook mijn neusschot is rechtgezet en neusslijmvlies is weggesneden. Hielp heel eventjes, daarna groeide het gewoon weer aan. Ook is het een keer dichtgeschroeid, maar zelfde verhaal daarbij.

Ook regelmatig last van hoofdpijn en vaak ontstoken bijholtes en voorhoofdholtes. Tot nu toe helaas geen oplossing voor, artsen weet het ook niet goed.
pi_111808138
Ik heb zo'n operatie gehad waarbij de doorgang van de neus naar de neusbijholtes is vergroot en bij mij heeft het enorm geholpen! ^O^ Het is een relatief kleine ingreep, de operatie duurt nog geen uur en ik heb zelf geen napijn gehad (ik heb gehoord dat anderen dit vaak wel hebben, maar bij mij was het dus niet het geval). Alleen het verwijderen van de tampons, na een dag, was niet prettig.

Voor de operatie was ik elke maand minstens vijf dagen tot een week ziek door (weer) een bijholteontsteking... Nu heb ik er echt nauwelijks last meer van. Laatst waren m'n bijholtes ontstoken, maar na 1.5 dag was het weer helemaal open! Dus de vergroting van de doorgang naar de holtes helpt echt. Ik zou het zo weer laten doen. :Y
pi_111818650
Goed te horen dat er ook positieve reacties zijn voor wat betreft ingrepen. dat zou dus nog het overwegen waard zijn.

@Mry, saneren is nog niet aan bod geweest bij mij, maar hiernaar kijkende zou dit volgens mij ook wel uitkomst kunnen bieden. ik heb er gisteren avond op gelet toen ik naar bed ging en had binnen no time branderige ogen en een verstopte neus. er ligt vloerbedekking in de slaapkamer, wat waarschijnlijk niet echt meehelpt aan een allergie voor huisstofmijt.
Mogelijk maar 's aan laminaat gaan denken voor de slaapkamer.
pi_111828806
je kan ook speciaal beddegoed/matras kopen dat stofmijt bestendig is. en vaak verschonen natuurlijk. is belangrijker dat vloerbedekking denk ik.
pi_111829373
Fruit vreten jonge.

Citrusvruchten voornamelijk. Roze grapefruits persen en met pit en al opzuipen. Ben je zo van je klachten af.
  maandag 21 mei 2012 @ 15:48:02 #14
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_111833729
Ik loop hier ook al zo'n 20 jaar mee en drie jaar geleden had ik zulke dikke ontstekingen in mijn holtes dat mijn oog dicht ging zitten en met spoed naar de KNO moest. Geweest en toen ben ik een paar dagen later gespoeld en dat is me daar een uitkomst gebleken.

De KNO dacht zelfs cystes te zien maar dat bleken jumbo-ontstekingen te zijn. Nu is zo'n beetje de afspraak na drie/vier kuren antibiotica en zyrtec (dagelijks 1 tabletje en neusspray (Flixonase)) dan wordt er meteen gespoeld.

Misschien kun je hier iets mee.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')