abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 mei 2012 @ 07:55:05 #1
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_111732824
Nou omdat ik met mijn fluitketel post de vorige reeks dicht geknald heb ook maar eens een OP van ondgergetekende..... :+

Welkom bij het 78ste Fun met Funda topic! *O*

Het is verplicht om een link bij je foto te plaatsen



Het is verplicht om een link bij je foto te plaatsen ~O>

Weet je niet hoe je foto's van Funda hier in het topic kunt plaatsen ?
Klik dan even op de spoiler hieronder voor een korte how-to !

SPOILER: Uitleg in de spoiler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vorige delen vind je hier :

Topicreeks: Opmerkelijke Funda Fototopic

TVP's worden verwijderd! Plaats gewoon een opmerkelijke foto of gebruik de Volg-knop als je niet direct een leuke foto kan vinden

En 3x is scheepsrecht: Het is verplicht om een link bij je foto te plaatsen o|O

[ Bericht 8% gewijzigd door Vonkenboer op 27-05-2012 10:49:18 ]
  Moderator zaterdag 19 mei 2012 @ 09:34:52 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_111733531
We hebben geprobeerd om het plaatje in de OP iets meer in de K&W stijl te steken, graag horen we wat jullie ervan vinden :)

Wij vinden hem best gaaf geworden ! *O*
  zaterdag 19 mei 2012 @ 09:48:23 #3
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_111733684
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 09:34 schreef Vonkenboer het volgende:
We hebben geprobeerd om het plaatje in de OP iets meer in de K&W stijl te steken, graag horen we wat jullie ervan vinden :)

Wij vinden hem best gaaf geworden ! *O*
Ik zou graag een link willen zien bij elke foto in het plaatje meneer de editor van mijn post }:|
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:24:38 #4
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_111737176
Er is wel een probleem met hoe Funda de huizen sorteert. Als je zoekt op vraagprijs, krijg je eerst van laag naar hoog alle huizen van NVM makelaars, pas op de laatste pagina krijg je de rest van de huizen van VBO makelaars en de rest. Wat vinden we hiervan?
Ik had zelf bij de verkoop van mijn huis de lokale makelaars uitgenodigd, maar de NVM makelaar zag er geen brood in, hij kon er niet snel genoeg aan verdienen. De VBO makelaar neemt uit principe iedereen aan, als de vraagprijs redelijk is. Dus het werd VBO. Maar terwijl ik wel betaal voor een plek op Funda, kom ik niet eerlijk terug in de zoekresultaten. De VBO branchevereniging is overigens een goedkopere makelaar dan de courtages die de NVM branchevereniging onderling afgesproken heeft.
Op dit moment maken we steeds gratis reclame voor Funda en het duurdere NVM, maar misschien moeten we besluiten dit voortaan niet meer te doen, aangezien NVM via Funda misbruik maakt van hun marktpositie.

[ Bericht 2% gewijzigd door ATan op 19-05-2012 12:35:01 ]
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:27:30 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111737246
Funda is een site van NVM-makelaars.... dat ze de VBO-makelaars achteraan zetten verbaast me niet zo.

quote:
De NVM is initiatiefnemer en oprichter van funda.
Bron
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:32:53 #6
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_111737391
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:27 schreef Leandra het volgende:
Funda is een site van NVM-makelaars.... dat ze de VBO-makelaars achteraan zetten verbaast me niet zo.

[..]

Bron
Ik heb het niet over wat wij van hen kunnen verwachten.. Ik heb het over hoe zij zand in de ogen strooien van mensen als het gaat over 'sorteren'. Ze zijn niet feitelijk niet eerlijk. Waarom promoten wij een feitelijk niet eerlijke site.

Laten we het voortaan niet meer over Funda hebben in de openingstitel en behalve Funda, een lijst geven van welke huizensites er nog meer zijn. Alleen 'foto's van Funda' klonk wel goed altijd. Wie weet een net zo pakkende titel, maar dan zonder Funda? :)

[ Bericht 8% gewijzigd door ATan op 19-05-2012 12:40:42 ]
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:40:33 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111737556
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:32 schreef ATan het volgende:

[..]

Ik heb het niet over wat wij van hen kunnen verwachten.. Ik heb het over hoe zij zand in de ogen strooien van mensen als het gaat over 'sorteren'. Ze zijn niet feitelijk niet eerlijk. Waarom promoten wij een feitelijk niet eerlijke site.
Wij promoten in principe niet, dit is gewoon een topic waar opmerkelijke foto's van Funda gepost worden, maar niemand die je strafpunten geeft als je foto's van Huislijn of Jaap haalt, het is alleen zo dat de keuze op Funda veel groter is, en de helft van de huizen op Jaap niet te bekijken zijn....

Het is vervelend voor je dat je huis op Funda pas ergens achteraan bij de zoekresultaten bovenkomt, maar dat is een logisch gevolg van het hebben van een VBO-makelaar, ik neem aan dat je huis op Huislijn wel ergens bovenaan staat in de zoekresultaten?

En nee, er kijkt geen hond op Huislijn of VBO.nl als ze een huis zoeken, iedereen zoekt op Funda, maar feit is dat Funda van NVM-makelaars is, en de woningen van NVM-makelaars ook niet op VBO.nl bovenkomen, helemaal niet, ook niet ergens achteraan ofzo.

Eigenlijk verwacht je dat AH niet alleen C1000 producten verkoopt maar ze ook nog eens op de beste plek zet...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:44:46 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111737644
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:32 schreef ATan het volgende:
Laten we het voortaan niet meer over Funda hebben in de openingstitel en behalve Funda, een lijst geven van welke huizensites er nog meer zijn. Alleen 'foto's van Funda' klonk wel goed altijd. Wie weet een net zo pakkende titel, maar dan zonder Funda? :)
Ehm, jij hebt in twee topics van deze reeks gepost (vorige deel en dit deel), en omdat de NVM-makelaar die jij uitgenodigd had het niet zag zitten je huis te verkopen, moet een prima lopende reeks van TT wisselen?
Omdat jij het niet eerlijk vindt??

Zoals ik al zei: niemand geeft je strafpunten als je foto's van een andere (NL) huizensite post, of zelfs een link naar makelaarssite, maar om daarom nou de naam te veranderen terwijl die andere sites gezamenlijk nog niet in de buurt komen van het aanbod van Funda lijkt me nogal overdreven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:45:08 #9
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_111737655
quote:
Het is vervelend voor je dat je huis op Funda pas ergens achteraan bij de zoekresultaten bovenkomt, maar dat is een logisch gevolg van het hebben van een VBO-makelaar
Dat is geen logisch gevolg natuurlijk. Het is Funda die besluit om NVM vooraan en VBO achteraan te zetten, niet omdat ik met een VBO makelaar in zee moet. VBO en ik hebben daar geen hand in. Het had net zo goed anders kunnen zijn, of anders kunnen gaan lopen en kan anders worden zodra NVM besluit voortaan wel waarheidsgetrouw te gaan sorteren.

quote:
Eigenlijk verwacht je dat AH niet alleen C1000 producten verkoopt maar ze ook nog eens op de beste plek zet...
Nee dat verwacht ik niet. Wat ik wel verwacht, als de AH C1000 producten zou verkopen en mij een 'sorteer' knop aanbied, dat er waarheidsgetrouw wordt gesorteerd en dat ik niet alsnog helemaal naar het achterste hoekje van de supermarkt moet lopen om daar alsnog de C1000 producten terug te kunnen vinden.

quote:
Funda is van de NVM.... een Mercedesdealer zet z'n Mercedes occasions ook vooraan in de showroom, en de BMW occasions achteraan.
Men biedt een sorteerknop aan, van hiermee kan je sorteren op vraagprijs! En dan krijg je eerst alleen Mercedes auto's. Ik zou het oplichting willen noemen.

quote:
En hoe is dat relevant voor dit topic? We plaatsen hier opmerkelijke foto's, het is voor dit topic totaal irrelevant hoe de huizen op funda gerangschikt worden. Bovendien voorkomt de begrenzing dat dit een verzameltopic wordt van allerlei lullige huizenplaatjes die al jaren over het internet zwerven.
Het is in dermate relevant, dat dit topic eindeloos gratis reclame oplevert voor een marktleider die mensen met beleid zand in de ogen strooit. Daarna meen ik te lezen, dat als het niet over Funda zou gaan, maar ook over andere huizensites, dat het dan een verzameltopic wordt van allerlei lullige huizenplaatjes die al jaren over het internet zwerven? Dat is geen logica.

quote:
..moet een prima lopende reeks van TT wisselen
Een lopende reeks kan prima van TT wisselen. Je kan prima door blijven nummeren. En het zal nog steeds prima blijven lopen.

[ Bericht 20% gewijzigd door ATan op 19-05-2012 13:01:42 ]
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:48:19 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111737730
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:45 schreef ATan het volgende:

[..]

Dat is geen logisch gevolg natuurlijk. Het is Funda die besluit om NVM vooraan en VBO achteraan te zetten, niet omdat ik met een VBO makelaar in zee moet. VBO en ik hebben daar geen hand in. Het had net zo goed anders kunnen zijn, of anders kunnen gaan lopen en kan anders worden zodra NVM besluit voortaan wel waarheidsgetrouw te gaan sorteren.
Funda is van de NVM.... een Mercedesdealer zet z'n Mercedes occasions ook vooraan in de showroom, en de BMW occasions achteraan.

Maar ipv al dat gepiep over hoe oneerlijk het is; probeer eens een opmerkelijk foto van je huis te vinden en post hem hier dan, dan heb je er misschien nog wat aan.

En ja, die mag je ook naar de VBO-site linken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_111737747
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:45 schreef ATan het volgende:

[..]

Dat is geen logisch gevolg natuurlijk. Het is Funda die besluit om NVM vooraan en VBO achteraan te zetten, niet omdat ik met een VBO makelaar in zee moet. VBO en ik hebben daar geen hand in. Het had net zo goed anders kunnen zijn, of anders kunnen gaan lopen en kan anders worden zodra NVM besluit voortaan wel waarheidsgetrouw te gaan sorteren.
En hoe is dat relevant voor dit topic? We plaatsen hier opmerkelijke foto's, het is voor dit topic totaal irrelevant hoe de huizen op funda gerangschikt worden. Bovendien voorkomt de begrenzing dat dit een verzameltopic wordt van allerlei lullige huizenplaatjes die al jaren over het internet zwerven.
pi_111738246
Deze discussie graag niet hier voeren. Open er een nieuw topic voor, maar hier alleen opmerkelijke foto's van huizen + commentaar op die foto's. Dit is niet voor commentaar op Funda of de TT.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_111740405
Dit lijkt me wel erg druk...


Hij een kentekenplaat verzameling in de keuken...

Zij een hoeden verzameling op zolder...

Hier.

Hoe kun je hier comfortabel tv kijken?


Kastje in de schoorsteen mantel...

Tafeltje in de schoorsteen mantel...

En, gelukkig, ook nog een kachel in de schoorsteenmantel...

Hier.

Aww... De makelaar is verliefd op de kapstok...


Hier.

Vuvuzela anyone?

Hier.
pi_111758853

iets met een groot hoeklens. Nergens klopt de verhouding meer
http://www.vansantvoort.n(...)36-SON-EN-BREUGEL/1/
pi_111759013
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:09 schreef Isabeau het volgende:
Deze discussie graag niet hier voeren. Open er een nieuw topic voor, maar hier alleen opmerkelijke foto's van huizen + commentaar op die foto's. Dit is niet voor commentaar op Funda of de TT.
Wat de nieuwe K&W mod zegt :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 19 mei 2012 @ 22:21:53 #16
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_111759068
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 22:17 schreef ferrari_rood het volgende:
[ afbeelding ]
iets met een groot hoeklens. Nergens klopt de verhouding meer
http://www.vansantvoort.n(...)36-SON-EN-BREUGEL/1/
Zelfs de lamp ziet er ovaal uit. :')
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  zaterdag 19 mei 2012 @ 22:31:40 #17
63722 z80
I fink you freaky
pi_111759746
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 22:17 schreef ferrari_rood het volgende:
[ afbeelding ]
iets met een groot hoeklens. Nergens klopt de verhouding meer
http://www.vansantvoort.n(...)36-SON-EN-BREUGEL/1/
een cursus hoe gebruik ik mijn cam zou ook niet verkeerd zijn als ik naar de FxIF data van de foto kijk:
met een f2.8 lens op F3.5 iso 800 en 1/60 een foto maken met flits.

Camera Maker: NIKON CORPORATION
Camera Model: NIKON D3
Lens: 14.0-24.0 mm f/2.8
Image Date: 2012-05-15 09:25:34 (no TZ)
Focal Length: 14.0mm (35mm equivalent: 14mm)
Focus Distance: 1.33m
Aperture: f/3.5
Exposure Time: 0.017 s (1/60)
ISO equiv: 800
Exposure Bias: none
Metering Mode: Matrix
Exposure: Manual
Exposure Mode: Manual
White Balance: Auto
Flash Fired: Yes (Auto, return light detected)
GPS Coordinate: undefined, undefined
Comment: Generated by Realworks B.V.
Software: Adobe Photoshop Lightroom 3.4.1
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_111768605
Die hoedenverzameling is misschien een atelier. Het past totaal niet bij die saaie zwartwitte inrichting.
  zondag 20 mei 2012 @ 01:30:45 #19
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_111769124
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:22 schreef Angelfrouk het volgende:
Dit lijkt me wel erg druk...


Authentiek Jaren '70-80. _O_
Zeer functioneel trouwens, kijk maar naar dat luikje in die badombouw. ;)

Over een jaartje of tien weer helemaal tof. Mark my words. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_111772774
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:30 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Authentiek Jaren '70-80. _O_
Zeer functioneel trouwens, kijk maar naar dat luikje in die badombouw. ;)

Over een jaartje of tien weer helemaal tof. Mark my words. ;)
Het kan nog prima een paar jaar mee zo te zien. Onze badkamer tegels hebben ook ongeveer die kleur. Alleen is het sanitair gelukkig wit. Mooi laten zitten dus.

quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:14 schreef Teslynd het volgende:
Die hoedenverzameling is misschien een atelier. Het past totaal niet bij die saaie zwartwitte inrichting.
Dat had ik ook al bedacht.
  zondag 20 mei 2012 @ 07:22:55 #21
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_111772817
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:37 schreef Gwywen het volgende:
Een zitje om naar de haard te kijken (of het naakt erboven)
[ afbeelding ]

Een zitje om naar elkaar te kijken
[ afbeelding ]

Een zitje om naar de seks te kijken
[ afbeelding ]

Een zitje om te kijken naar mensen die rond de tafel zitten
[ afbeelding ]

Een zitje om te kijken of Jantje zijn huiswerk wel braaf maakt
[ afbeelding ]

Een zitje om naar het dressoir op de overloop te kijken
[ afbeelding ]

Een zitje om naar twee beren te kijken
[ afbeelding ]

Een zitje om naar de glazenkast te kijken
[ afbeelding ]

En verdorie dit is toch wel het mooiste zitje, met uitzicht op de tuin!
[ afbeelding ]

Al deze zitjes te vinden in dit prachtige huis
Ik ging stuk om deze post. _O-
pi_111773228
Nog belang bij een 4 persoons jacuzzi?
  zondag 20 mei 2012 @ 09:43:46 #23
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_111773486
Stemmige spreuk op de slaapkamermuur :o Sex sells zeggen ze

http://www.funda.nl/koop/geulle/huis-48473169-hulserstraat-50/

  zondag 20 mei 2012 @ 10:01:33 #24
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_111773666
Big Brother is watching you? WTF.

Zou sowieso een zonnenbril opzetten als ik binnen kwam.
http://www.funda.nl/koop/(...)fotos/#groot&foto-13


[ Bericht 8% gewijzigd door HeetBoven op 20-05-2012 10:16:12 ]
  zondag 20 mei 2012 @ 10:23:47 #25
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_111773960
Badderen in de wasbak en tandenpoetsen in de badkuip?? _O-

http://www.funda.nl/koop/(...)29-park-de-werve-23/

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')