Zo, daar zitten we dan - alle fotomeuk van de wereld binnen handbereik, maar gewoon vaak geen zin om foto's te maken. Te vaak teleurgesteld over het resultaat of te veel gedoe om de foto's te bewerken. Maar het knaagt toch, iedere keer als ik denk, ik doe m'n spullen weg en zoek een andere hobby, dan zet dat toch niet door. Neem toch vaak de camera tas mee, maak foto's maar laat ze vervolgens ongezien op de kaart staan.
Daarom dit topic; misschien kunnen jullie me wat nieuw elan geven of tips geven om weer nieuw leven te blijven in het huwelijk met m'n camera.
Wat vind ik in ieder geval niet leuk:
- werk maken van de hobby, dus bruiloften-met-boek, done it, seen it - not liking it

- hele dag 'meneer-de-fotograaf' zijn, op (sport)evenementen veel gedaan, maar met wisselende genoegdoening.
- zwart wit, we hebben niet voor niets kleur uitgevonden, waarom het er dan weer uit laten zien alsof we dat nog niet hebben uitgevonden?

- model / studio, vind modellen wel leuk

maar vind studio shoots ongemakkelijk. Zal misschien met voldoende oefening beter gaan.
Wat vind ik wel leuk:
- macro, alleen al het begluren van de wereld van de kleine beestjes vind ik leuk. Gewoon even ik met de plantjes en de beestjes.
- docu achtige shoots, gewoon getuige zijn in een omgeving / situatie en vastleggen van dit alles in de natuurlijke situatie. Soms lastig door opzichtige camera.
- beesten, al merk ik dat 200mm op crop te kort is voor kleinere dieren. En helaas lopen er geen olifanten op de Veluwe, dus dat is vaak.
- HDR, schilderij achtige foto's op afgelegen locaties.
Zomers ben ik er dan ook vaak uitgeweest op de fiets, camerameuk, statief alles mee en dan vogeltjes en andere beesten op de foto zetten.. maarja, 200mm maakt de meeste vogels nog ver weg. Irritant, ondanks de mooie spullen. En eigenlijk zijn er steeds redenen om er niets mee te doen. Ook mist er misschien iets van een plek om de foto's te kunnen delen.. had vroeger Flickr, waar je vooral scoort met (naakte) modellen en heb al een tijdje een
blog met foto's waar matig naar gekeken wordt (want blog is eigenlijk al weer ouderwets). Misschien 500px 's proberen, of dat beter is. Foto's op zo'n stock site te koop zetten ook aan gedacht, maarja, waarom eigenlijk?
M'n Canon kitje:
7D + grip
17-55 F/2.8 IS USM
10-22 USM
70-200 F/2.8L
50mm F/1.8
80mm F/1.8
100mm F/2.8L macro
500mm F/8 polar speelgoed
580EXII & 430EXII
Enzovoorts
Bwegh.. ik wil weer zin hebben in foto's maken.. wie heeft de gouden tip?