abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:31:46 #1
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_111676029
Hoe hebben jullie op dit moment jullie geld/vermogen verdeeld? Ben ook benieuwd naar jullie argumenten/redenen. Ik heb het nu zo:

80% spaarrekeningen (waarvan de helft in 6mnd en jaardeposito)
5% aandelen
5% vastgoed
5% obligaties
5% goud en zilver
pi_111676152
100% cash
One man's trash, another man's treasure.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 18 mei 2012 @ 10:29:29 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_111696731
50% in direct opvraagbare spaarrekeningen
50% in deposito's met looptijden tussen 2 en 10 maanden (waarvan ruim de helft direct opvraagbaar is tegen een kleine boete)

Motivatie: instappunt duurt vrijwel zeker nog meer dan 10 maanden, aangezien de benodigde daling op de S&P500 >50% is. Maar mocht dat toch binnen 10 maanden plaatsvinden dan kan ik nog steeds met 100% van mijn kapitaal in aandelen door gebruik te maken van effectenkrediet op de aandelen die ik met de 75% opneembare cash aanschaf.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_111697981
Hier 50% vastgoed (ik betaal graag snel mijn hypotheek af) en 50% op spaarrekeningen. Geen interesse in aandelen, commodities, etc
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 18 mei 2012 @ 14:57:33 #5
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_111704597
50% uitstekende bedrijven die ik voor aantrekkelijke prijzen heb aangekocht, welke competitieve voordelen hebben op hun concurrenten en ieder kalenderjaar meer dividend verdelen dan het voorgaande jaar.

50% cash.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_111707452
Ca 90% op kortlopende en direct opvraagbare spaarrekeningen.
10% aandelen Kon Olie binnen een belastingvrije levensverzekering.

Zit op het vinkentouw voor aandelen IBM vanwege hun uitgebreide patentenportefeuille, hoge dividenden, kas positie en vooral Watson.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 18 mei 2012 @ 23:31:39 #7
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_111726281
Bij welke bank hebben jullie je spaargeld staan? Ik zit zelf voor het grote deel bij Moneyou.
Iemand ervaring met het Estlandse Big Bank? Wel of niet doen?
pi_111730769
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:31 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Bij welke bank hebben jullie je spaargeld staan? Ik zit zelf voor het grote deel bij Moneyou.
Iemand ervaring met het Estlandse Big Bank? Wel of niet doen?
Hoe werkt dat met deposito garantie in estland enzo?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zaterdag 19 mei 2012 @ 09:02:47 #9
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_111733181
Valt onder het Estlandse depositogarantiestelsel tot een ton en Estland is volgens mij wel stabiel euroland. Het is alleen wel een hele kleine bank. Doen of niet doen? www.bigbank.nl
pi_111733497
Ik moet het gaan verbeteren omdat ik een te hoog percentage in onroerend goed (eigen woning) heb zitten.
En onroerend goed is momenteel een risico geworden twee jaar al een waardedaling gehad.
Gelukkig wel nog steeds meer waarde dan wat ik ervoor betaald heb maar toch het is een risico.

dus het is ongeveer zo;

Onroerend goed (eigen woning) 75 %
Pensioenen 15 %
Spaarrekeningen 4 %
Deposito's 6 %

Maar ik ga als het blijft zakken op de beurs waarschijnlijk instappen in een paar aandelen.
Geen hefboom gedoe nee, gewoon de aandelen zelf voor de buy & hold & pray.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_111733946
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 09:32 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik moet het gaan verbeteren omdat ik een te hoog percentage in onroerend goed (eigen woning) heb zitten.
En onroerend goed is momenteel een risico geworden twee jaar al een waardedaling gehad.
Gelukkig wel nog steeds meer waarde dan wat ik ervoor betaald heb maar toch het is een risico.

dus het is ongeveer zo;

Onroerend goed (eigen woning) 75 %
Pensioenen 15 %
Spaarrekeningen 4 %
Deposito's 6 %

Maar ik ga als het blijft zakken op de beurs waarschijnlijk instappen in een paar aandelen.
Geen hefboom gedoe nee, gewoon de aandelen zelf voor de buy & hold & pray.
Is je huis een minder 'risico' dan als het in waarde zou stijgen? ;)
Is het niet bijzonder dat je iets als een 'risico' ervaart als het in waarde daalt?
(niet bedoeld als sneer, maar gewoon als observatie)
pi_111734181
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Is je huis een minder 'risico' dan als het in waarde zou stijgen? ;)
Is het niet bijzonder dat je iets als een 'risico' ervaart als het in waarde daalt?
(niet bedoeld als sneer, maar gewoon als observatie)
Nou bij een huis ligt het iets anders want je moet toch ergens wonen en huren is meestal duurder op de lange termijn. Maar vele waaronder ikzelf hadden ingeschat dat de woningwaarde alleen maar omhoog kon gaan nu blijkt dat het ook naar beneden kan.
Geen probleem want het gaat ook nog wel weer een keer omhoog en ik zit hier goed dus geen noodzaak om het te verkopen.

Risico kan ook positief zijn het kan meer in waarde stijgen dan berekend maar van dat risico lig je meestal niet wakker.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_111734251
Grosso modo:

Onroerend goed (eigen woning) 31%
Pensioenen 0,001% ;)
Spaarrekeningen/(kortlopende) deposito's 48%
Aandelen 7,5%
Obligaties 9%
Stuctured producten 4% (veelal obligaties/leningen met een twist ;) )
Kennelijk kwijt 0,5% (want bovenstaande telt op tot 99,5%) :D

Percentages willen wel eens schommelen, naar gelang de kansen.
Het is een bewuste keuze om het een beetje over diverse asset klassen te spreiden, met de nadruk op spaarrekeningen/deposito's. Als het heel goed gaat, pik ik daar wat van mee, als het heel slecht gaat hoef ik de boot niet te verkopen. Dus niet het onderste uit de kan, maar ook niet de deksel op m'n neus :)
pi_111734279
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:24 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Nou bij een huis ligt het iets anders want je moet toch ergens wonen en huren is meestal duurder op de lange termijn. Maar vele waaronder ikzelf hadden ingeschat dat de woningwaarde alleen maar omhoog kon gaan nu blijkt dat het ook naar beneden kan.
Geen probleem want het gaat ook nog wel weer een keer omhoog en ik zit hier goed dus geen noodzaak om het te verkopen.

Risico kan ook positief zijn het kan meer in waarde stijgen dan berekend maar van dat risico lig je meestal niet wakker.
Okay, maar tegeltjeswijsheid is dat alles wat omhoog kan, ook omlaag kan :)
pi_111734358
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Okay, maar tegeltjeswijsheid is dat alles wat omhoog kan, ook omlaag kan :)
Er hing toevallig een schilderij voor dat tegeltje ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_111734461
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Pensioenen 0,001% ;)
Heb je nooit in loondienst gewerkt?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_111734727
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:33 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Er hing toevallig een schilderij voor dat tegeltje ;)
Altijd goed achter de schilderijen kijken ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:38 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Heb je nooit in loondienst gewerkt?
Jawel, maar vroeger (weet niet of dat nu nog zo is) begon je pas pensioenaanspraken op te bouwen vanaf je 22ste of 24ste (?), verder wat achterbalkonnetjes agv baanwisselingen enzo (en zelfs een baan waar ik de minimumperiode voor pensioenopbouw geeneens volmaakte, ja shit, had ik dat geweten was ik wel een maand langer gebleven :( ). Bovendien gaan pensioenen pas na je 62ste of 65ste in, dus de (onzekere) gekapitaliseerde waarde is niet zo groot als je nog (vooruit: relatief) jong bent, en mocht je die leeftijd niet halen is het nul, dus zo calculeer ik die dan maar ook niet mee, valt het zeker niet tegen :)
pi_111774892
70% spaar
30% vreemde valutarekening (goud)
0% vastgoed
pi_111776554
100% cash atm
pi_111778426
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 09:02 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Valt onder het Estlandse depositogarantiestelsel tot een ton en Estland is volgens mij wel stabiel euroland. Het is alleen wel een hele kleine bank. Doen of niet doen? www.bigbank.nl
Als het echt een hele kleine bank is, is dat juist een voordeel. Want dat betekent dat het geen probleem moet zijn voor het Estlandse garantiestelsel om uit te keren als dat nodig is, het gaat immers maar om een vrij beperkt bedrag.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 20 mei 2012 @ 13:24:45 #21
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_111778538
Dat is wel waar ja.. maar iemand hier ook al echt ervaring met Bigbank? Kan er ook vrij weinig over vinden op Google.
pi_111778762
Ik zou persoonlijk nooit geld wegzetten bij een hele kleine bank die zichzelf 'Bigbank' noemt :D
(tenzij het een boerenbank is die verwijst naar een spaarvarken)
  zondag 20 mei 2012 @ 13:32:49 #23
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_111778826
Scherp
pi_111779164
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Hoe hebben jullie op dit moment jullie geld/vermogen verdeeld? Ben ook benieuwd naar jullie argumenten/redenen. Ik heb het nu zo:

80% spaarrekeningen (waarvan de helft in 6mnd en jaardeposito)
5% aandelen
5% vastgoed
5% obligaties
5% goud en zilver
Willem, in je boeken pleit je altijd voor het aanhouden van goud als verzekering tegen het corrupte geldsysteem. Je hebt een goudhandelsbedrijf opgericht en je runt een op goud georienteerd beleggingsfonds. Waarom heb je in je eigen allocatie dan slechts 5% voor goud en zilver bestemd?
pi_111779520
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zou persoonlijk nooit geld wegzetten bij een hele kleine bank die zichzelf 'Bigbank' noemt :D
(tenzij het een boerenbank is die verwijst naar een spaarvarken)
Het staat (vertaald) voor "Baltische Investerings Groep".

Maar een bank die in half Europa actief is als online-bank en waarbij de rekeninghouders vallen onder het garantiestelsel van een piepklein landje waar het economisch heel stabiel schijnt te zijn - waar heb ik dat toch eerder gehoord? O-)

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2012 14:10:00 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')