Op donderdag 17 mei 2012 17:08 schreef Kumerian het volgende:[..]
De eerste selectie gaat helemaal niet op inhoud. De eerste selectie is 100% op presentatie. Nou is presentatie in principe ook inhoud. Ik werk in de IT en neem mensen aan die iets met IT moeten gaan doen. Als die niet snappen hoe om te gaan met EMail of standaarden dan is dit onderdeel van de presentatie dus ook al inhoud.
Als ik 150 sollicitatie brieven krijg dan gaat de eerste schifting op presentatie. De eerste selectie gaat dus over de inhoud van de EMail en het formaat van het bijgeplakte bestand. De tweede selectie gaat op taalgebruik, zinsbouw en spelling: Nogsteeds presentatie dus. Pas daarna gaat het over de inhoud.
Daar hoef ik mij ook helemaal niet voor te schamen. Dat is namelijk altijd al zo geweest. Een sollicitatie per fax werd nooit zo serieus genomen als één per post. Een sollicitatie is altijd al op taalgebruik, zinsbouw en spelling beoordeeld.
[..]
In PDF kun je notities net zo makkelijk mee printen. Daarnaast is het bestandsformaat van een PDF te beïnvloeden met keuzes en de standaard is kleiner dan een .DOC. Daarnaast is een .DOC bestand:
- mogelijk besmet met mallware
- niet backward compatible
- niet standaard en dus niet door iedereen te lezen zonder geld uit te geven
Nogmaals; Probeer het niet in de IT. Op z'n minst verlaagd het je kansen.