abonnement Unibet Coolblue
pi_111655043
Ik ben nogal vergeetachtig. Ik onthoud titels van boeken of films amper. Hetzelfde met namen van bekenden. Hierdoor krijg ik soms een blik toegeworden alsof ik dom ben.
Het helpt ook niet mee dat ik regelmatig struikel over mijn woorden doordat ik snel van slag ben als ik me bekeken voel en dan letterlijk alles vergeet wat ik wil zeggen ''het wordt dan blanco'' in mijn hoofd. Als ik tegen een muur zou mogen praten zou het stukken beter gaan denk ik.

Maar tegelijkertijd kan ik over bepaalde onderwerpen heel veel zeggen. Ik ratel dan aan een stuk door. Maar dit is best wel beperkt. Alleen de dingen die mij boeien; onthoud ik. Al het overige; hoe belangrijk ook (nederlandse grammatica bv. }:| ), gaat er gewoon niet in. :') Tenzij het moet voor studie ofzo.

Ik heb het gevoel dat ik redelijk autodidactisch aangelegd ben; als ik iets graag wil leren dan lukt het ook.

- Zo heb ik het mezelf als beginnend puber aangeleerd om te zingen (kreeg hier grote complimenten over buiten mijn familieomgeving) en ik kon er eerst echt niks van!

- Heb enkele keren aan tekenwedstrijden gedaan en elke keer gewonnen.

- Tijdens gym was ik altijd de eerste die stopte met de conditietest, tot ik mezelf in 2 maanden tijd trainde om lange periodes te hardlopen waardoor ik met de test het jaar daarop de beste van de groep (2 klassen) werd.

- Bakte niks van de Engelse taal uiteindelijk door goed op te letten met tv kijken, met mezelf te praten :') door het huis en door af en toe engelse boeken te lezen; de beste te worden in mijn klas.

Dit waren een paar voorbeelden uit mijn kindertijd waar ik eerst niks van bakte (vanwege desinteresse) en later juist in excelleerde.

Toch heb ik ieder dag het gevoel dat ik dommer ben dan leeftijdsgenoten. Ik vind mezelf traag van begrip (hier zit ik echt mee). Het lijkt alsof iedereen alles sneller begrijpt dan ik. Ik ben vaak meer gefocused op de omgeving (de mensen etc) dan de inhoud, wat er gezegd wordt. Tijdens de middelbare school heb ik amper opgelet. Ook ben ik snel afgeleidt.
Na een dag veel sociale contact, ben ik DOODMOE en wil ik het liefst naar thuis; mezelf opsluiten in mijn kamer. Daar aangekomen BLIJF ik ook uren dezelfde activiteit doen. Lees ik een boek? Dan doe ik dat de hele dag door (gisteren van 16.00 tot 00.01 een boek gelezen 8)7 ). Zit ik achter de pc, the same |:( Of welk ander bezigheid dan ook.

Samengevat; ik voel me dom omdat ik regelmatig vergeetachtig ben, traag van begrip en niet altijd goed uit mijn woorden kom.

[ Bericht 0% gewijzigd door hardlopen op 17-05-2012 17:56:35 ]
pi_111655089
quote:
Samengevat; ik voel me dom omdat ik regelmatig vergeetachtig ben, traag van begrip en niet altijd goed uit mijn woorden kom.
Even serieus: weleens op een vitaminetekort laten checken d.m.v. een uitgebreid bloedonderzoek? Dit zijn symptomen die hier veel bij voorkomen.
pi_111655104
je bent gewoon een kunstenaar.
pi_111655108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:09 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Even serieus: weleens op een vitaminetekort laten checken d.m.v. een uitgebreid bloedonderzoek? Dit zijn symptomen die hier veel bij voorkomen.
Kan best; ik kreeg als kind zelden ontbijt of boterhammen mee naar school en ons eetpatroon was en is ook niet al te gevarieerd.

Ik ben al 23, dit kan ik nooit meer terugdraaien he?

[ Bericht 0% gewijzigd door hardlopen op 17-05-2012 04:24:33 ]
pi_111655123
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:11 schreef El_Matador het volgende:
Klinkt als autisme. Daarmee ben je niet de enige op FOK! _O-
Denkje??

Waarop baseer je dat?
pi_111655133
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:23 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Denkje??

Waarop baseer je dat?
Op je OP. Verder ken ik je niet natuurlijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_111655142
Ik herken me wel in sommige stukken (maar nee, ik ben niet goed in hardlopen).

Wat je kan doen om meer dingen te kunnen onthouden of je beter te kunnen concentreren:

- Kijk geen tv. Jij zegt dat je meer gefocust bent op de omgeving dan de daadwerkelijke inhoud. Dan zou ik als ik jou was televisiebeelden/films/soaps/shows juist vermijden, omdat de veranderende beelden op televisie een negatieve invloed hebben op jouw concentratievermogen. Onderschat deze stap niet! Het is ook de moeilijkste stap, want je kunt er echt afkicksverschijnselen erop nahouden als je met tv kijken stopt. Maar na een maand zou dat wel over moeten zijn.
Verder lijk je iemand die visueel is ingesteld (moeite met grammatica/taal?) daarom vooral aan jou het advies om af te blijven van tv beelden.

- Boeken blijven lezen, maar wel met voldoende licht om vermoeidheid en stress tegen te gaan. Lezen heeft een positieve invloed op concentratievermogen en verbeeldingskracht.

- Vermijdt snel bewegende beelden. Hieronder valt, helaas maar waar, surfen op het internet. Beperk je internetgedrag tot het minimum en voorkom scrollen. Scrollen op het scherm veroorzaakt constant veranderende beelden voor je ogen en mensen die hier gevoelig voor zijn kunnen hier negatieve gevolgen van ondervinden wat hun concentratie betreft. (bron moet ik zoeken, was ooit een onderzoek naar geweest).

- Ga de natuur in, maar luister niet naar muziek of mp3 als je wandelt, fietst etc.. Want dit zorgt dan weer voor afleiding, iets waar jij geen baat bij zult hebben, omdat je concentratie dan onder gaat lijden. En als je toch muziek wilt luisteren, luister dan naar rustig/chill/klassiek muziek en geen pop/rock/metal etc.

- Vermijd suiker en suikerhoudende voedsel. Zoetigheid maakt sommige mensen rusteloos, ongeduldig, minder geconcentreerd/gefocust. Eet/drink dus geen zoetigheid (soda, vruchtesap, cake etc.).

Als er andere dingen in me opkomen, laat ik het wel horen.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_111655148
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op je OP. Verder ken ik je niet natuurlijk.
Ik doelde eigenlijk op welk deel/stuk je dat baseert.

Maar ik hoop niet dat je gelijk hebt; ik ken namelijk mensen die een gruwelijk hekel hebben aan autisten. 8)7
pi_111655155
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:33 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk op welk deel/stuk je dat baseert.

Maar ik hoop niet dat je gelijk hebt; ik ken namelijk mensen die een gruwelijk hekel hebben aan autisten. 8)7
En dat zou jou iets moeten boeien?? :D

Je bent echt 23?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 17 mei 2012 @ 04:39:37 #10
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_111655163
Heb ik ook last van. Vooral dat 'blanco' in je brein. Denk soms nergens aan, ook op momenten als t juist wel moet :')
pi_111655166
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:39 schreef RickoKun het volgende:
Heb ik ook last van. Vooral dat 'blanco' in je brein. Denk soms nergens aan, ook op momenten als t juist wel moet :')
Dat eindexamen overleef je wel. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_111655168
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:32 schreef man1986 het volgende:
Ik herken me wel in sommige stukken (maar nee, ik ben niet goed in hardlopen).

Wat je kan doen om meer dingen te kunnen onthouden of je beter te kunnen concentreren:

- Kijk geen tv. Jij zegt dat je meer gefocust bent op de omgeving dan de daadwerkelijke inhoud. Dan zou ik als ik jou was televisiebeelden/films/soaps/shows juist vermijden, omdat de veranderende beelden op televisie een negatieve invloed hebben op jouw concentratievermogen. Onderschat deze stap niet! Het is ook de moeilijkste stap, want je kunt er echt afkicksverschijnselen erop nahouden als je met tv kijken stopt. Maar na een maand zou dat wel over moeten zijn.
Verder lijk je iemand die visueel is ingesteld (moeite met grammatica/taal?) daarom vooral aan jou het advies om af te blijven van tv beelden.

- Boeken blijven lezen, maar wel met voldoende licht om vermoeidheid en stress tegen te gaan. Lezen heeft een positieve invloed op concentratievermogen en verbeeldingskracht.

- Vermijdt snel bewegende beelden. Hieronder valt, helaas maar waar, surfen op het internet. Beperk je internetgedrag tot het minimum en voorkom scrollen. Scrollen op het scherm veroorzaakt constant veranderende beelden voor je ogen en mensen die hier gevoelig voor zijn kunnen hier negatieve gevolgen van ondervinden wat hun concentratie betreft. (bron moet ik zoeken, was ooit een onderzoek naar geweest).

- Ga de natuur in, maar luister niet naar muziek of mp3 als je wandelt, fietst etc.. Want dit zorgt dan weer voor afleiding, iets waar jij geen baat bij zult hebben, omdat je concentratie dan onder gaat lijden. En als je toch muziek wilt luisteren, luister dan naar rustig/chill/klassiek muziek en geen pop/rock/metal etc.

- Vermijd suiker en suikerhoudende voedsel. Zoetigheid maakt sommige mensen rusteloos, ongeduldig, minder geconcentreerd/gefocust. Eet/drink dus geen zoetigheid (soda, vruchtesap, cake etc.).

Als er andere dingen in me opkomen, laat ik het wel horen.
Bedankt voor je uitgebreidde reactie!

- Tv kijken doe ik opzich niet zo vaak; rond half 9 en half 11 uur s'avonds. Niet elke avond, maar vaak tegen het weekend aan.

- Internet zit ik bijna dagelijks op. Het enige wat me van internet kan afhouden is een boek of studiegerelateerde zaken.

- Tijdens het hardlopen of zelfs wandelingen; heb ik standaard mp3 op.

Maar ik zal zeker wat doen met je tips :Y
pi_111655174
quote:
15s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dat zou jou iets moeten boeien?? :D

Je bent echt 23?
Wat dan? :P
pi_111655177
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:47 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Wat dan? :P
Je laten leiden door wat je omgeving van je denkt, dat lijkt me pas écht dom.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_111655183
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je laten leiden door wat je omgeving van je denkt, dat lijkt me pas écht dom.
Nou ja doet toch wel pijn om er niet ''bij te horen'' zeg maar

Maar je hebt gelijk. Gewoon skitt
pi_111655185
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:39 schreef RickoKun het volgende:
Heb ik ook last van. Vooral dat 'blanco' in je brein. Denk soms nergens aan, ook op momenten als t juist wel moet :')
LOL I feel you bro _O-
  donderdag 17 mei 2012 @ 04:53:34 #17
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_111655186
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat eindexamen overleef je wel. :*
Die heb ik al overleefd :')
pi_111655188
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:51 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Nou ja doet toch wel pijn om er niet ''bij te horen'' zeg maar

Maar je hebt gelijk. Gewoon skitt
Echt? Ik vind het juist heerlijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_111655190
Volgens mij ben je wat hoogsensitief. Daar zijn boeken over. Ofwel je bent niet dom (geef je eigenlijk zelf met sommige vb aan) maar je moet wat meer naar je gevoel luisteren. Weten wanneer je ergens mee op moet houden, en weten wanneer je ergens mee moet beginnen. Ook vaak kwestie van verantwoordelijkheid nemen, je niet laten leiden maar de leiding nemen over je eigen acties. Verder is er dan ook niks mis mee je af en toe af te sluiten zolang het verder beetje in balans is. En dat van die autisten is een beetje kinderachtige opmerking van je.
pi_111655191
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:53 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Die heb ik al overleefd :')
Ja zeggen bij het altaar dan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 17 mei 2012 @ 04:57:13 #21
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_111655192
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja zeggen bij het altaar dan.
Ooohhhh shit! ;(
pi_111655196
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:54 schreef johnjohnny het volgende:
Volgens mij ben je wat hoogsensitief. Daar zijn boeken over. Ofwel je bent niet dom (geef je eigenlijk zelf met sommige vb aan) maar je moet wat meer naar je gevoel luisteren. Weten wanneer je ergens mee op moet houden, en weten wanneer je ergens mee moet beginnen. Ook vaak kwestie van verantwoordelijkheid nemen, je niet laten leiden maar de leiding nemen over je eigen acties. Verder is er dan ook niks mis mee je af en toe af te sluiten zolang het verder beetje in balans is. En dat van die autisten is een beetje kinderachtige opmerking van je.
Ik ben redelijk gevoelig ja. Dus dat zou best kunnen eigenlijk.

Vetgedrukte: ik weet, heb het een beetje ongelukkig verwoord.
pi_111655197
En je moet 'traagheid van begrip' en concentratieproblemen niet verwarren met domheid!
Deze zijn verschillende zaken en je moet ze niet door elkaar halen.

Jouw voorbeelden in je jeugd laten zien dat jouw interesses/fascinatie/verwachtingen etc. anders zijn dan wat jij en anderen van je verwachten.

Doe iets met je sterke punten.
Als je van lezen houd, ga dan ook schrijven.
Als je van muziek houdt, ga dan ook muziek bespelen.
Als je focus op de omgeving ligt en niet op de inhoud, dan kun je misschien iets doen met tekenen, schilderen, fotograferen etc.

Als het "blanco'' wordt in je hoofd, ga dan iets doen met meditatie of de natuur.
quote:
Als ik tegen een muur zou mogen praten zou het stukken beter gaan denk ik.
Misschien is dit dan wel iets voor jou? :P
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_111655198
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:57 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ooohhhh shit! ;(
TS; "Ja ik wil,....ehhh, ben je naam ff kwijt.."
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_111655205
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

TS; "Ja ik wil,....ehhh, ben je naam ff kwijt.."
hahahaha shutt up _O-

heb dat serieus vaak meegemaakt; zucht...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')