quote:
Op dinsdag 22 mei 2012 12:51 schreef ATON het volgende:[..]
Waar staat ergens dat god zich heeft laten doden ??? Even duidelijk antwoord graag !!!
Filippenzen 2:4 Een iegelijk zie niet op het zijne, maar een iegelijk zie ook op hetgeen der anderen is.
5 Want dat gevoelen zij in u, hetwelk ook in Christus Jezus was;
6 Die in de gestaltenis Gods zijnde, geen roof geacht heeft Gode even gelijk te zijn;
7 Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden;
8 En in gedaante gevonden als een mens, heeft Hij Zichzelven vernederd, gehoorzaam geworden zijnde tot den dood, ja, den dood des kruises.
Duidelijk genoeg denk ik.
Zoniet, een engelse vertaling,
5 Let this mind be in you, which was also in Christ Jesus:
6 Who, being in the form of God, thought it not robbery to be equal with God:
7 But made himself of no reputation, and took upon him the form of a servant, and was made in the likeness of men:
8 And being found in fashion as a man, he humbled himself, and became obedient unto death, even the death of the cross.
En een modernere nederlandse:
5 * Laat daarom die gezindheid in u zijn die ook in Christus Jezus was,
6 * Die, hoewel Hij in de gestalte van God was, het niet als roof beschouwd heeft aan God gelijk te zijn,
7 * maar Zichzelf ontledigd heeft * door de gestalte van een slaaf aan te nemen en aan de mensen gelijk te worden.
8 * En in gedaante als een mens bevonden, heeft Hij Zichzelf * vernederd en is gehoorzaam geworden, tot de dood, ja, tot de kruisdood.
Jezus als de zoon van God in de gestalte van God, gelijk aan God, neemt de vorm van een mens aan en vernedert zich tot dienaar en uiteindelijk tot de kruisdood.
Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven. Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij, dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen. Mattheus 11:28