abonnement Unibet Coolblue
pi_112284087
...
pi_112284380
Das mooi want dan zet ik ze eerst in een lege 'slaapkamer' tot die verbouwd is als inloopkast dan kunnen daarna mijn kledingrekken daarheen en kunnen de kattenbakken naar de werkkamer ( dat is dan niet anders) vanwege de geur die in de kleren kan trekken :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_112296141
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:49 schreef computergirl het volgende:
als ze gewoon hun poep begraven dan stinkt het ook minder, luie beesten
Die van mij blijft eerst een half uur graven, daarna maakt hij z'n poten schoon aan de rand van de bak... We hebben twee bakken, de ene staat in de logeerkamer (als er eens een loge komt, halen we hem er een paar dagen van te voren uit en zetten hem even ergens anders neer). Ze gebruiken toch eigenlijk allebei dezelfde bak (en dat is niet degene in de logeerkamer). Ik moet nog eens een nieuw kattenluik kopen, dan kunnen beide bakken in de bijkeuken.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mag je kattenbakken nog een keer verplaatsen?
Ja hoor, zolang ze maar weten waar ze heen kunnen.
pi_112297013
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:24 schreef Dragonberry het volgende:
Ik gebruik nu van die gele zakken van bio kat's. per zak ongeveer een tientje en ik doe er op het moment met 1 kat een maand mee. Elke twee dagen schep ik alle drolletjes en plasjes eruit. na een week een extra laagje gind en na twee weken vernieuwen.
Wij hebben hetzelfde en zeven alles 2 keer per dag eruit. Vriend heeft zelfs een flinke zeef gemaakt zodat het in een mum van tijd gebeurd is. Ideaal. :)
pi_112300471
Over kattenbakken gesproken.....

Pukkie hier (bijna 17 jaar oud), heeft ernstige nierproblemen. Daardoor drinkt ze ongelooflijk veel.
En krijgt ze dus ook een volle blaas. (Eh ja, logisch natuurlijk.) Probleem is alleen dat ik het idee heb dat ze meer drinkt dan plast. De kattenbak wordt wel goed gebruikt, en ze kan ook naar buiten (voorheen deed ze alles op een paar plekken in onze tuin, nu is dat moeilijk te zien doordat het zo 'groen' is.) maar regelmatig voel ik even, en merk ik toch wel dat ze een eh, hoe zeg je dat, wel erg stevig 'buikje' heeft. Soms is er ook echt een groot ei voelbaar.

Als ik naar onze andere (gezonde) kat kijk, zie ik dat vanaf zijn heupen zijn flanken eerst iets naar binnen vallen, en bij de ribbenkast weer uitzetten. Puk heeft juist echt een rond buikje, achter de ribbenkast. Dat kan ook komen doordat ze verder erg mager is, en wel als een dijkwerker eet. Maar ik verdenk de blaas ook wel, door eerdere (recente) ervaringen:

We zijn vorige week al bij de DA geweest (voor andere klachten, gebroken poot/ nacontrole bloedvergiftiging) en toen was de blaas ook veel te vol. Er zat ook zo'n bult, en ik vertrouwde dat 'ei' niet. De DA heeft die dag 150cc (!!) vocht uit de blaas gehaald. Via een prik in de buikwand, want hij was bang dat de blaas anders zou knappen. Twee weken daarvoor was de blaas ook al enorm vol, maar kon de DA (andere DA) hem niet leeghalen omdat Puk omgelooflijk ziek door een bloedvergiftiging was. (De afgelopen weken hebben we de deur bij de DA plat gelopen. De blaas is slechts één van de problemen. :X )

De DA wist ook niet waarom ze (toch) niet genoeg lijkt te plassen. Ze plast dus wel wat. Deze ochtend is de blaas bijvoorbeeld minder duidelijk voelbaar dan gisteravond, ik heb nog geen 'ei' ontdekt, en liggen er ook echt wel flinke plassen in de bak. Puk lijkt er zelf geen last van te hebben. (Ze hobbelt gewoon rond, schooit om eten, eet goed, drinkt dus ook goed (iets te goed maar dat komt door de nieren), is levendig, etc.)

Nu moet ik volgende week weer naar de DA met wat urine van Puk voor onderzoek (nieren) en als het dan nog een probleem is zal ik het zeker weer aankaarten.
Als die bult weer terugkomt ga ik wel bellen naar de DA, maar in de tussentijd wil ik toch ook zelf al wat proberen te bereiken.

Dus, na een lang verhaal de vraag: Heeft iemand ervaring met katten die teveel drinken / te weinig plassen? Zou een extra kattenbak kunnen helpen? (Erbij vermeld dat we de huidige bak nu al elke dag verschonen en ze ook gewoon in onze tuin komt, waar ze voorheen altijd haar behoeftes deed.). En/Of hoe maak ik van het naar de wc gaan een waar feestje? w/
pi_112301085
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:18 schreef Candaasje het volgende:
Over kattenbakken gesproken.....

Pukkie hier (bijna 17 jaar oud), heeft ernstige nierproblemen. Daardoor drinkt ze ongelooflijk veel.
En krijgt ze dus ook een volle blaas. (Eh ja, logisch natuurlijk.) Probleem is alleen dat ik het idee heb dat ze meer drinkt dan plast. De kattenbak wordt wel goed gebruikt, en ze kan ook naar buiten (voorheen deed ze alles op een paar plekken in onze tuin, nu is dat moeilijk te zien doordat het zo 'groen' is.) maar regelmatig voel ik even, en merk ik toch wel dat ze een eh, hoe zeg je dat, wel erg stevig 'buikje' heeft. Soms is er ook echt een groot ei voelbaar.

Als ik naar onze andere (gezonde) kat kijk, zie ik dat vanaf zijn heupen zijn flanken eerst iets naar binnen vallen, en bij de ribbenkast weer uitzetten. Puk heeft juist echt een rond buikje, achter de ribbenkast. Dat kan ook komen doordat ze verder erg mager is, en wel als een dijkwerker eet. Maar ik verdenk de blaas ook wel, door eerdere (recente) ervaringen:

We zijn vorige week al bij de DA geweest (voor andere klachten, gebroken poot/ nacontrole bloedvergiftiging) en toen was de blaas ook veel te vol. Er zat ook zo'n bult, en ik vertrouwde dat 'ei' niet. De DA heeft die dag 150cc (!!) vocht uit de blaas gehaald. Via een prik in de buikwand, want hij was bang dat de blaas anders zou knappen. Twee weken daarvoor was de blaas ook al enorm vol, maar kon de DA (andere DA) hem niet leeghalen omdat Puk omgelooflijk ziek door een bloedvergiftiging was. (De afgelopen weken hebben we de deur bij de DA plat gelopen. De blaas is slechts één van de problemen. :X )

De DA wist ook niet waarom ze (toch) niet genoeg lijkt te plassen. Ze plast dus wel wat. Deze ochtend is de blaas bijvoorbeeld minder duidelijk voelbaar dan gisteravond, ik heb nog geen 'ei' ontdekt, en liggen er ook echt wel flinke plassen in de bak. Puk lijkt er zelf geen last van te hebben. (Ze hobbelt gewoon rond, schooit om eten, eet goed, drinkt dus ook goed (iets te goed maar dat komt door de nieren), is levendig, etc.)

Nu moet ik volgende week weer naar de DA met wat urine van Puk voor onderzoek (nieren) en als het dan nog een probleem is zal ik het zeker weer aankaarten.
Als die bult weer terugkomt ga ik wel bellen naar de DA, maar in de tussentijd wil ik toch ook zelf al wat proberen te bereiken.

Dus, na een lang verhaal de vraag: Heeft iemand ervaring met katten die teveel drinken / te weinig plassen? Zou een extra kattenbak kunnen helpen? (Erbij vermeld dat we de huidige bak nu al elke dag verschonen en ze ook gewoon in onze tuin komt, waar ze voorheen altijd haar behoeftes deed.). En/Of hoe maak ik van het naar de wc gaan een waar feestje? w/
Geen ervaring met dit probleem, nog nooit gehoord ook eigenlijk.
Voor oudere katten worden bakken met een verlaagde instap aangeraden omdat een hoge instap toch vervelend is voor de strammere gewrichten. Ook wordt aangeraden om zo fijn mogelijk kattengrit te gebruiken, al zijn er katten die er niets van moeten hebben als je ineens hun grit verandert, dus misschien een tweede bak aanbieden met normaal grit zodat je kan zien wat de voorkeur heeft. Bij gedoe met plassen kan een andere bak (liefst ook op een andere plek) nooit kwaad.
Misschien ook een blaasontspanner overleggen met de DA ? Soms kan een kat krampen hebben waardoor hij/zij niet plast.

Je schrijft trouwens iets over mager zijn maar wel goed eten, haar schildklier is wel in orde neem ik aan ?
pi_112302851
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:36 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Geen ervaring met dit probleem, nog nooit gehoord ook eigenlijk.
Voor oudere katten worden bakken met een verlaagde instap aangeraden omdat een hoge instap toch vervelend is voor de strammere gewrichten. Ook wordt aangeraden om zo fijn mogelijk kattengrit te gebruiken, al zijn er katten die er niets van moeten hebben als je ineens hun grit verandert, dus misschien een tweede bak aanbieden met normaal grit zodat je kan zien wat de voorkeur heeft. Bij gedoe met plassen kan een andere bak (liefst ook op een andere plek) nooit kwaad.
Misschien ook een blaasontspanner overleggen met de DA ? Soms kan een kat krampen hebben waardoor hij/zij niet plast.
Dank voor de tips! Ik ga dan maar eens op zoek naar een nieuwe kattenbak, voor er bij. Kan in elk geval geen kwaad natuurlijk. En we hebben al wel fijn grit, daar ze graaft ook lekker in :)
En een blaasontspanner zal ik ook eens overleggen.

quote:
Je schrijft trouwens iets over mager zijn maar wel goed eten, haar schildklier is wel in orde neem ik aan ?
Volgens mij wel (daar heeft de DA niks over gezegd, en Pukkie heeft inmiddels aardig wat testjes achter de rug). In elk geval heeft ze heel slechte nieren, minimaal 70% functioneert niet meer goed. De urine zat de vorige keer ook vol met eiwitten (het schuimde gigantisch, na uren nog.) Dus nu hebben we speciaal voer zodat die eiwitten wel/makkelijker opgenomen kunnen worden. Ik moet zeggen dat we het nu een week geven, en Puk's vacht er wel beter uit begint te zien. (die was de laatste weken vrij piekerig). Of ze echt nog veel gaat aankomen weet ik niet, maar het snelle vermageren lijkt te zijn gestopt :). (Puk is altijd een dun katje geweest, en 't is natuurlijk een oudje, maar de laatste weken werd het wel heel erg dun... )

En, er is best een grote kans dat ze ook suikerziekte heeft. (Kan er ook nog wel bij natuurlijk..) Ik weet niet of dat ook tot vermagering kan leiden. (Dat is het volgende project. Nu geven de bloedwaarden geen goed beeld, omdat ook alle suikers in de urine belanden en niet goed opgenomen worden.)

Lappenmandkatje dus, hoewel ze zelf dus gewoon vrolijk doorleeft. Gelukkig. :)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:03:11 #108
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_112304209
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dank voor de tips! Ik ga dan maar eens op zoek naar een nieuwe kattenbak, voor er bij. Kan in elk geval geen kwaad natuurlijk. En we hebben al wel fijn grit, daar ze graaft ook lekker in :)
En een blaasontspanner zal ik ook eens overleggen.

[..]

Volgens mij wel (daar heeft de DA niks over gezegd, en Pukkie heeft inmiddels aardig wat testjes achter de rug). In elk geval heeft ze heel slechte nieren, minimaal 70% functioneert niet meer goed. De urine zat de vorige keer ook vol met eiwitten (het schuimde gigantisch, na uren nog.) Dus nu hebben we speciaal voer zodat die eiwitten wel/makkelijker opgenomen kunnen worden. Ik moet zeggen dat we het nu een week geven, en Puk's vacht er wel beter uit begint te zien. (die was de laatste weken vrij piekerig). Of ze echt nog veel gaat aankomen weet ik niet, maar het snelle vermageren lijkt te zijn gestopt :). (Puk is altijd een dun katje geweest, en 't is natuurlijk een oudje, maar de laatste weken werd het wel heel erg dun... )

En, er is best een grote kans dat ze ook suikerziekte heeft. (Kan er ook nog wel bij natuurlijk..) Ik weet niet of dat ook tot vermagering kan leiden. (Dat is het volgende project. Nu geven de bloedwaarden geen goed beeld, omdat ook alle suikers in de urine belanden en niet goed opgenomen worden.)

Lappenmandkatje dus, hoewel ze zelf dus gewoon vrolijk doorleeft. Gelukkig. :)
Wel tof dat je dat toch allemaal voor Puk doet :) je hoort helaas weleens anders.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_112304583
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wel tof dat je dat toch allemaal voor Puk doet :) je hoort helaas weleens anders.
Puk is echt mijn maatje, al vanaf dat ik een jaar of 5 oud was. O+ Zolang het voor Puk 'leuk' blijft, gaan we door. Gelukkig heb ik ouders die er ook zo over denken, want zij betalen de meeste rekeningen...ik zou het zelf niet kunnen ophoesten denk ik. Dus als ik over een paar weken uit huis ga (en Puk wel moet achterlaten ;( Gelukkig blijf ik in dezelfde plaats wonen!) dan neem ik nog geen katten. Voer kan ik met mijn bijbaantje misschien net betalen, maar er mag niks mis gaan...

En trouwens, ik moet nog vaak langs het 'ouderlijk huis' om Puk even te knuffelen natuurlijk ;)
pi_112331851
Er is wél een vraagbaak! :D

Want ik zit met het volgende, mijn kat die ik samen met een ex vijf jaar terug adopteerde woont nu sinds een maand bij mij. Hij heeft toen hij net bij ons woonde een keer het "standaard" nierprobleem bij katers gehad en krijgt sindsdien dieet(droog)voer.

Het op de bak gaan is altijd een beetje raar geweest, hij krabt niet alleen de korrels maar ook de zijwanden van de kattebak. Ook gaat hij regelmatig nadat hij op de bak geweest is bij zijn voer kijken en "krabt" daar ook, alsof hij zijn voer wil begraven. Hij gaat ook meerdere keren na elkaar naar de bak, ik kan niet zien of het dan elke keer raak is of dat hij er alleen maar even in zit.

Laatst (na een "enge" gebeurtenis (hij durft niet naar buiten)) rook ik ineens een hele sterke geur wat na nader onderzoek bij zijn gat weg kwam, anaalklieren?. Hij waste het weg en daarna niet weer geroken.

Nu vond ik zonet een kleine keutel gewoon in de kamer, en mijn vriendin zei dat hij met zijn gat over de grond wreef, zoals een hond met wormen ook doet...

Net voor het weekend, alle dierenartsen hier zijn dicht :{ Ik kan morgen natuurlijk gewoon bellen voor "spoed", maar ik vraag me af hoe spoed het ook daadwerkelijk is. Maandag heb ik wel tijd in principe, morgen niet. Hoewel ik in geval van spoed uiteraard alles opzij zet voor 'm.

Hij is overigens wel een blije, knuffelige, spinnende kater. Zijn normale gedrag is niet veranderd, alleen zijn bakgedrag dus.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_112336830
het begraven van het voer is gewoon katten gedrag, die van mij doet dat vooral als de kwaliteit hem niet aanstaat (met zo'n nuffige blik erbij)
Het overdreven begraven van ontlasting en plas is ook normaal, die van mij doet het ook net buiten de kattebak.

Dat je soms poep buiten de bak tegenkomt is ook niet ect schokkend, dan hebben ze een beetje constipatie en blijft er poep hangen aan de kont. Door een beetje te schuiven over de grond raken ze dat kwijt (en jij heb een mooi remspoor op de grond _O- )

Zolang hij een blije knuffelige kater is zou ik me helemaal niet zo'n zorgen maken hoor :*
pi_112337688
Mijn kater heeft ook weleens een drolletje aan zijn kont die eraf vliegt doordat hij panisch de bak uit rent, vaak als hij gras heeft gegeten..
Maar als het echt stinkt en je kat gaat met zijn kont over de grond schuiven kan hij ook ontstoken klieren hebben bij zijn kont.
Je kan wel tot na het weekend wachten maar ik zou toch even langs de da gaan als het vaker voorkomt?
pi_112338919
Ik weet niet of het vaker voorkomt... dit was de eerste keer dat zij het zag en ikzelf heb het hem nog nooit zien doen. Maandag bel ik even :Y


quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 07:49 schreef computergirl het volgende:
het begraven van het voer is gewoon katten gedrag, die van mij doet dat vooral als de kwaliteit hem niet aanstaat (met zo'n nuffige blik erbij)
Het overdreven begraven van ontlasting en plas is ook normaal, die van mij doet het ook net buiten de kattebak.

Dat je soms poep buiten de bak tegenkomt is ook niet ect schokkend, dan hebben ze een beetje constipatie en blijft er poep hangen aan de kont. Door een beetje te schuiven over de grond raken ze dat kwijt (en jij heb een mooi remspoor op de grond _O- )

Zolang hij een blije knuffelige kater is zou ik me helemaal niet zo'n zorgen maken hoor :*
Aaahh... ja hij krijgt saai droog dieetvoer, dat zou ik ook niet lekker vinden :P
Alleen was dit echt een droge keutel, niet iets dat je verwacht dat kan blijven plakken oder so.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_112339450
Dat met die kont over de vloer is vrij normaal hoor. Hier in de familie hebben we er zelfs een naam voor, we noemen het sleeën.
Ik heb een andere vraag. We hebben 2 katten en onze oude kattenbak was erg aan vervanging toe. Nu hebben we een nieuwe gekocht en het stel weigert er op te gaan. We hebben het deurtje er al uitgehaald, maar nog. We geven ze af en toe een zetje erin met als enig resultaat een paar zeer verontwaardigde blikken. Hiervoor hadden we zo'n kattenbak met een sluis. Gelukkig gaan ze overdag in de tuin, maar ik ben nu 's nachts toch al een paar keer drollen tegengekomen bij de tuindeur.
Het is niet dat de ene niet op de bak wil van de andere (hiervoor geen probleem), want die bak wordt gewoon niet gebruikt.
pi_112342002
Vrij normaal? Ik heb het nog nooit gezien... Een kat gaat niet zonder rede met zijn kont over de vloer schuiven of drollen naast de bak gooien dus als het mijn katten vaak zou overkomen zou ik er wel werk van maken.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 16:38:09 #117
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_112348312
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Geen vraag, wel een leuk filmpje:
http://www.liveleak.com/ll_embed?f=4495f519ff2f
Lief O+
pi_112353593
Ik heb een vraagje over de vacht van mijn kat.

Mijn kat is erg in de rui en verliest momenteel veel haren. Ik probeer haar regelmatig te borstelen met een speciale kam. Het valt me op dat ze veel huidschilfers heeft en dat haar vacht ook niet echt mooi glanst.

Ze heeft geen vlooien, zit nooit tegen de verwarming aan ofzo, en krijgt gewoon normaal kattenvoedsel. Ze krabt niet vaak en lijkt verder ook geen last te hebben. Wel merk ik bij het aaien dat ze het prettig vindt als ik een beetje over haar rug krab, ook kan ze soms een beetje gevoelig reageren als ik haar achter op haar rug aai. Ze heeft geen zichtbare droge en/of kale plekken. Haar vacht is op alle plaatsen gewoon dik.

Waar kan dit door komen en wat zou ik kunnen doen tegen de huidschilders?
The real is always way ahead of what we can imagine.
  Moderator zondag 3 juni 2012 @ 10:29:58 #120
184769 crew  Deisyy
pi_112374161
Ik heb een dilemma over het inenten van onze katten.

Onze vorige poes heb ik altijd elk jaar in laten enten. Nadat ze weg liep en nooit meer terug kwam was het toch wel erg stil in huis en hebben we 2 kittens in huis genomen en besloten ze binnen te houden. Inmiddels zijn de katten j2 jaar oud en als kitten hebben ze al hun inentingen gehad en die zijn herhaald toen ze ruim een jaar waren, maar nu ik een nieuwe oproep van de DA heb gekregen twijfel ik of ik ze wel moet herhalen.

De reden hiervoor is dat de katten allebei nogal traumatische ervaringen hebben bij de dierenarts, ze hebben allebei blaasgruis, zijn allebei een paar keer een nachtje opgenomen geweest en bij 1 van hen is zelfs de piemel geamputeerd omdat die telkens voor verstopping zorgde, nu gaat het gelukkig heel goed met hen. Maar zodra ze reismand in al zien verstoppen ze zich in het verste hoekje van het huis, omdat ze weten dat als ze in de mand gaan ze naar de dierenarts moeten.

Dus vraag ik me af de risico's van het niet inenten van binnenkatten opwegen tegen de stress die ze hebben van het DA-bezoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deisyy op 03-06-2012 13:24:45 ]
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  zondag 3 juni 2012 @ 16:53:05 #121
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_112387220
Zijn jullie katten ook zo vreselijk in de rui?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_112387341
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 16:53 schreef LPFAN het volgende:
Zijn jullie katten ook zo vreselijk in de rui?
:Y :X

Ik blijf stofzuigen momenteel... en dan stofzuig ik alles, krabpalen, alle plekken waar ze komen en nog vind ik overal vlokken haar als ik een dag later kijk...
  zondag 3 juni 2012 @ 17:19:04 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112388219
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 10:29 schreef Deisyy het volgende:
Ik heb een dilemma over het inenten van onze katten.

<knip>

Dus vraag ik me af de risico's van het niet inenten van binnenkatten opwegen tegen de stress die ze hebben van het DA-bezoek.
Ja, dat is echt een dilemma. Omdat het om risico's gaat, is de afweging heel erg lastig.

Je zou kunnen proberen om de stress van het bezoek zoveel mogelijk te beperken. Bach rescuedruppels op hun kop wil ook wel eens helpen. En zelf proberen relaxed te zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 3 juni 2012 @ 17:27:29 #124
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_112388524
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 16:56 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

:Y :X

Ik blijf stofzuigen momenteel... en dan stofzuig ik alles, krabpalen, alle plekken waar ze komen en nog vind ik overal vlokken haar als ik een dag later kijk...
ja idd, ook als ik mijn katten aai, zitten mijn handen helemaal onder en ook mijn kleren, nah ja hopen dat het gauw over is :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  Moderator zondag 3 juni 2012 @ 18:38:00 #125
184769 crew  Deisyy
pi_112391291
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat is echt een dilemma. Omdat het om risico's gaat, is de afweging heel erg lastig.

Je zou kunnen proberen om de stress van het bezoek zoveel mogelijk te beperken. Bach rescuedruppels op hun kop wil ook wel eens helpen. En zelf proberen relaxed te zijn.
Ik heb er zelfs al aan gedacht of de DA thuis wilt komen, maar ik denk niet dat ze dat doet :D

Waarom die druppels op hun kopje, kan het niet beter op hun pootje zodat ze het oplikken?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')