pi_111636260
registreer om deze reclame te verbergen
Geachte forumleden,

Zo nu en dan wil ik wel eens een treinreis maken verzorgd door de Nederlandse Spoorwegen. Ik koop dan altijd een 1e klasse kaartje, zodat ik in stand kan reizen van Aerdenhout naar Leiden en weer terug. Over het algemeen zit er in de 1e klas aangenamer publiek dan in 2e klasse: luidruchtige studenten, uitkeringtrekkers en arbeidersvolk zult u daar minder vaak aantreffen.

Het laatste jaar is mij echter opgevallen dat mensen met een 2e klasse kaartje steeds vaker een plek in gebruik nemen in de 1e klasse. Dit komt met name voor in de spitstijden als een gebrek aan ruimte in de 2e klasse ontstaat. In plaats van te wachten op een volgende trein of beter in te schikken, nemen zij dan brutaal een plaats in de 1e klasse in. En dat met een 2e klasse kaartje.

Helaas treden conducteurs, als die al aanwezig zijn in de trein, lang niet altijd op tegen dit soort brutale lui. Ik heb de NS een brief geschreven, maar een reactie blijft uit.
pi_111636354
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:26 schreef WillemdeL het volgende:
Geachte forumleden,

Zo nu en dan wil ik wel eens een treinreis maken verzorgd door de Nederlandse Spoorwegen. Ik koop dan altijd een 1e klasse kaartje, zodat ik in stand kan reizen van Aerdenhout naar Leiden, en weer terug. Over het algemeen zit er in de 1e klas aangenamer publiek dan in 2e klasse: luidruchtige studenten, uitkeringtrekkers en arbeidersvolk zult u daar minder vaak aantreffen.

Het laatste jaar is mij echter opgevallen dat mensen met een 2e klasse kaartje steeds vaker een plek in gebruik nemen in de 1e klasse. Dit komt met name voor in de spitstijden als een gebrek aan ruimte in de 2e klasse ontstaat. In plaats van te wachten op een volgende trein of beter in te schikken, nemen zij dan brutaal een plaats in de 1e klasse in. En dat met een 2e klasse kaartje.

Helaas treden conducteurs, als die al aanwezig zijn in de trein, lang niet altijd op tegen dit soort brutale lui. Ik heb de NS een brief geschreven, maar een reactie blijft uit.
Wellicht dat stampvoeten in combinatie met een driewerf potjandorie helpt! Succes!
yo the situation will prevent the evacuation of the penetration in the nation - Mike the Situation 2009
pi_111636409
Een trein later pakken ?! koekkoek.
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_111636451
Gewoon geen kaartje kopen en 1e klas zitten is wat ik doe
Op dinsdag 25 september 2012 14:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
FF bouta bellen dat je vrienden met Steven bent, word je gelijk uitgenodigd voor een staatsbanket.
pi_111636525
Sowieso kaartjes kopen :')
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_111636532
quote:
Geachte forumleden,

Zo nu en dan wil ik wel eens een treinreis maken verzorgd door de Nederlandse Spoorwegen. Ik koop dan altijd een 1e klasse kaartje, zodat ik in stand kan reizen van Aerdenhout naar Leiden, en weer terug. Over het algemeen zit er in de 1e klas aangenamer publiek dan in 2e klasse: luidruchtige studenten, uitkeringtrekkers en arbeidersvolk zult u daar minder vaak aantreffen.

Lekker denigrerend zijn in je opmerkingen. En je überhaupt goed voelen door een kaartje te kopen voor de eersteklas. Het enige verschil ten opzichte van de tweedeklas die ik ooit heb opgemerkt is de kleur van de stoelen.

En om terug te komen op je OP. De trein behoort tot het openbaar vervoer en dan heb je überhaupt als treinreiziger weinig te mekkeren. Ga met de auto. Dan heb je alle recht om een ongenode persoon uit je auto te verdrijven. Succes met je leven!
pi_111636592
Mensen die de op quoten :')
Op dinsdag 25 september 2012 14:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
FF bouta bellen dat je vrienden met Steven bent, word je gelijk uitgenodigd voor een staatsbanket.
pi_111636594
Met het OV gaan. :') pauper, kun je geen auto betalen ofzo?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_111636635
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:33 schreef stevenmac26 het volgende:
Mensen die de op quoten :')
Je hebt een punt Steven. Maar deed het zonder er bij stil te staan.
pi_111636640
Hier zeggen conducteurs dat de mensen door de drukte gewoon in 1e klas mogen gaan zitten.
I'm not a sinner.
  woensdag 16 mei 2012 @ 19:35:50 #11
366545 Dorst
En honger
pi_111636722
ik heb wel eens gehad dat zo'n dikke hoer in de 1e klas een foto van al die mensen ging maken, ze wilde dat in een krant gaan plaatsen.
Mehn!
pi_111636771
Elke dag deed ik het weer en die 3 keer per jaar dat de conducteur 's ochtends langs kwam, vond hij het goed.

Nu hoef ik gelukkig niet meer met de trein.
pi_111636806
quote:
13s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:32 schreef Swomp het volgende:
Sowieso kaartjes kopen :')
Die haal je toch van piratebay :')
pi_111636997
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:37 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

:D
pi_111637529
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:37 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Idd
  woensdag 16 mei 2012 @ 20:57:51 #16
375545 FunkyTown
Geniet nooit met mate
pi_111640870
Dus stel zowel voor jezelf en/of je organisatie regels op hoe je regeert op welke situatie of welke response dan ook..
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:52:07 #17
7380 Treinhomo
Here it is, your moment of Zen
pi_111661475
quote:
Op woensdag 16 mei 2012 19:33 schreef drumstickNL het volgende:
Met het OV gaan. :') pauper, kun je geen auto betalen ofzo?
Zelfs god kwam bij ons om een demo-tapeje vragen
we trapten 'm terug, maar we gaan ons niet verlagen
want een god is gewoon bullshit;
't is een werkeloze lul die op een wolkje zit.
pi_111661533
mensen die met de trein gaan
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_111661856
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:28 schreef Mike-The-Situation het volgende:

Wellicht dat stampvoeten in combinatie met een driewerf potjandorie helpt! Succes!
Werkt hier elke keer was als een charm.
Curiosity cultured the cat
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 17 mei 2012 @ 14:45:35 #20
51398 MisterJ.Lo
Rechtenstudent
pi_111665231
Op zich kan ik mij wel voorstellen in zijn klacht, aangezien je voor een eerste klas kaartje toch wat meer geld betaalt om vervoerd te worden. Echter wanneer het spitsuur is en mensen niet meer in de wagons van de 2e klasse passen vind ik het niet raar dat men elders een plek in de trein opzoekt.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 17 mei 2012 @ 15:01:35 #21
342435 Life2.0
One less car
pi_111665725
Ik reis alleen eerste klas na een avondje brakken, en dan met een ongeschoren pauperkop tussen de boze burgerlullen
..heet stiekem micha kat
  donderdag 17 mei 2012 @ 15:30:48 #22
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_111666566
quote:
Geachte forumleden,

Zo nu en dan wil ik wel eens een treinreis maken verzorgd door de Nederlandse Spoorwegen. Ik koop dan altijd een 1e klasse kaartje, zodat ik in stand kan reizen van Aerdenhout naar Leiden en weer terug. Over het algemeen zit er in de 1e klas aangenamer publiek dan in 2e klasse: luidruchtige studenten, uitkeringtrekkers en arbeidersvolk zult u daar minder vaak aantreffen.

Ik vind dat ik ook met een tweede klas pauperkaartje recht heb op een zitplaats. In het uitzonderlijke geval dat werkelijk alle tweedeklas zitplaatsen bezet zijn (en het gebeurt wel) dan vraag ik aan de conducteur of ik eersteklas mag gaan zitten. Dt wordt ook wel het vrijgeven van de eerste klas genoemd en dat mag dan dus normaliter ook.

Terecht, want waar de tweede klas helemaal vol zit, zijn er lege stoelen in de eerste klas. Zonde van de zitplaatsen.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_111669774
Toen ik nog geen auto had, maar al wel werkte (en dus het geld ervoor had), reisde ik ook meestal 1e klas. Precies om de reden die TS aangeeft. En het geeft dan wel een gevoel van 'onrecht' als vervolgens alle 2e klas paupers massaal ook in de 1e klas gaan zitten ;) Ook zelfs wel een keer gehad dat ik met mn 1e klas kaartje moest staan en de zitplaatsen bezet waren door die vadsige studenten die daar eigenlijk helemaal niet mogen zitten.

Maar ja, doe je niks aan. Gewoon een auto kopen ;)
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:21:33 #24
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_111670732
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:58 schreef Palomar het volgende:
Toen ik nog geen auto had, maar al wel werkte (en dus het geld ervoor had), reisde ik ook meestal 1e klas. Precies om de reden die TS aangeeft. En het geeft dan wel een gevoel van 'onrecht' als vervolgens alle 2e klas paupers massaal ook in de 1e klas gaan zitten ;) Ook zelfs wel een keer gehad dat ik met mn 1e klas kaartje moest staan en de zitplaatsen bezet waren door die vadsige studenten die daar eigenlijk helemaal niet mogen zitten.

Maar ja, doe je niks aan. Gewoon een auto kopen ;)
In mijn bovenstaande verhaal zit uiteraard inbegrepen dat als iemand betaald heeft voor een eersteklas kaartje dat je op hoort te staan. Doe ik dan ook.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')