quote:
Op woensdag 16 mei 2012 17:56 schreef Badeend-deluxe het volgende:heee,
ik heb een jaar koksopleiding gedaan van mbo niveau 2
maar ik vind het te moeilijk..
ik ben is gaan rondkijken en bedenken wat me echt leuk lijkt..
en ik ik ben eruit..
ik wil iets met muziek en/of radio doen of iets met theater/musical/zang
maar er zijn een paar problemen...
A) ik heb een vmbo diploma en ik moet naar mbo maar die opleidingen die ik kan vinden die zijn allemaal vanaf HBO..
B) ik woon net tussen Assen en Groningen in.. en het is allemaal aan de andere kant van nederland en ben niet van plan om daar helemaal heen te gaan voor een opleiding
ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee ik zou jullie erg dankbaar zijn!!
Alvast bedankt!

Zoek je MBO 2, 3, 4? Zit nogal een verschil tussen

Ik denk ook dat we hier even realistisch voor moeten gaan kijken.
- Groningen en omstreken staat niet bekend om het hebben van een enorm aanbod in opleidingen, al helemaal niet op MBO niveau, en dan al helemaal niet op creatief gebied.
- Voor creatieve opleidingen is het enorm lastig een baan te vinden, al helemaal op mbo-niveau. Daarom zijn veel van zulke opleidingen alleen op HBO, simpelweg omdat er een hoog niveau verwacht wordt, het erg strenge selecties zijn, je goed zelfstandig moet kunnen werken om het vol te houden en je een hoog tempo met hoge werkdruk aan moet kunnen.
- Als deze er wel op MBO zijn, moet je je afvragen of dat wel iets voor jou is, aangezien je de mbo 2 koksopleiding te lastig vindt. Wat maakte de opleiding lastig?
- De richting die jij aangeeft is ook een kant waar je vaak inrolt zonder opleiding danwel een HBO theater/musicalopleiding (vanwege de grote druk die ik hierboven uitlegde). Dat maakt het ook lastig.
Andere creatieve kant: wat google me even snel geeft, is bijvoorbeeld
dit, creatieve communicatie en reclame. Is zoiets ook wat of wil je echt richting muziek?
Misschien is
dit iets voor je.
Of je moet het alsnog wat verder zoeken.
quote:
Op woensdag 16 mei 2012 18:06 schreef Chef_M het volgende:Is het niet zo dat je op Kunstscholen niet altijd een vooropleiding moet hebben, maar dat het ook best makkelijk binnen te komen mits je aan kan tonen dat je er goed in bent? Zo is het in Frankrijk iig, mijn zus heeft een Nederlandse MBO toerisme diploma maar een paar eigengemaakte kunstwerken zorgde ervoor dat ze naar een kunstacademie kon in Marseille.
Dat zijn erg vaak HBO bachelors, dus meestal met vooropleiding. Tenzij je een particuliere opleiding wilt doen, maar dat is dus wel van lager niveau = erg lastig om werk mee te vinden.