pi_111632999
registreer om deze reclame te verbergen
heee,

ik heb een jaar koksopleiding gedaan van mbo niveau 2
maar ik vind het te moeilijk..
ik ben is gaan rondkijken en bedenken wat me echt leuk lijkt..
en ik ik ben eruit..
ik wil iets met muziek en/of radio doen of iets met theater/musical/zang

maar er zijn een paar problemen...

A) ik heb een vmbo diploma en ik moet naar mbo maar die opleidingen die ik kan vinden die zijn allemaal vanaf HBO..

B) ik woon net tussen Assen en Groningen in.. en het is allemaal aan de andere kant van nederland en ben niet van plan om daar helemaal heen te gaan voor een opleiding

ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee ik zou jullie erg dankbaar zijn!!

Alvast bedankt! ^O^
lalallalala
pi_111633212
Enigste wat in mijn hoofd komt is het ROC maar ik weet niet wat voorn opleidingen ze hebben waar jij woont
  woensdag 16 mei 2012 @ 18:06:57 #3
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_111633298
Is het niet zo dat je op Kunstscholen niet altijd een vooropleiding moet hebben, maar dat het ook best makkelijk binnen te komen mits je aan kan tonen dat je er goed in bent? Zo is het in Frankrijk iig, mijn zus heeft een Nederlandse MBO toerisme diploma maar een paar eigengemaakte kunstwerken zorgde ervoor dat ze naar een kunstacademie kon in Marseille.
pi_111633403
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:04 schreef Cigarette het volgende:
Enigste wat in mijn hoofd komt is het ROC maar ik weet niet wat voorn opleidingen ze hebben waar jij woont
daar kwam ik ook al op, maar ik kon zo niks vinden..
ik dacht misschien via deze weg wat te kunnen vinden

in groningen zit wel een dans academie maar dan moet je auditie doen en al beschikken over meerdere dansstijlen en zang ervaring hebben

maar ik beschik maar over 1 dansstijl en dat heb ik al 2 jaar niet meer gedaan..
maar heb er wel 8 jaar op gezeten.. maar dat is niet genoeg helaas..

en ik heb nooit zangles gevolgd dus dat zit er sowieso niet in
lalallalala
pi_111633503
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:06 schreef Chef_M het volgende:
Is het niet zo dat je op Kunstscholen niet altijd een vooropleiding moet hebben, maar dat het ook best makkelijk binnen te komen mits je aan kan tonen dat je er goed in bent? Zo is het in Frankrijk iig, mijn zus heeft een Nederlandse MBO toerisme diploma maar een paar eigengemaakte kunstwerken zorgde ervoor dat ze naar een kunstacademie kon in Marseille.
naja zoals ik hier boven ook al zeg..
ik heb maar 1 dansstijl die ik kan..

en heb wel is in theater gestaan.. maar dat was ook alleen voor die dans..
en tekenen en alles vind ik ook wel leuk maar ik kan niet schilderen of zo..

ik zou het opzich wel willen maar in noord-nederland heb je meer boerenscholen
ik kom ook van een AOC met vmbo diploma
lalallalala
pi_111634119
Toelatingstest voor het HBO?
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_111634129
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:56 schreef Badeend-deluxe het volgende:
heee,

ik ben is gaan rondkijken en bedenken wat me echt leuk lijkt..
en ik ik ben eruit..
ik wil iets met muziek en/of radio doen of iets met theater/musical/zang

maar er zijn een paar problemen...

A) ik heb een vmbo diploma en ik moet naar mbo maar die opleidingen die ik kan vinden die zijn allemaal vanaf HBO..

B) ik woon net tussen Assen en Groningen in.. en het is allemaal aan de andere kant van nederland en ben niet van plan om daar helemaal heen te gaan voor een opleiding

ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee ik zou jullie erg dankbaar zijn!!

Alvast bedankt! ^O^
Zoek je MBO 2, 3, 4? Zit nogal een verschil tussen :)

Ik denk ook dat we hier even realistisch voor moeten gaan kijken.
- Groningen en omstreken staat niet bekend om het hebben van een enorm aanbod in opleidingen, al helemaal niet op MBO niveau, en dan al helemaal niet op creatief gebied.
- Voor creatieve opleidingen is het enorm lastig een baan te vinden, al helemaal op mbo-niveau. Daarom zijn veel van zulke opleidingen alleen op HBO, simpelweg omdat er een hoog niveau verwacht wordt, het erg strenge selecties zijn, je goed zelfstandig moet kunnen werken om het vol te houden en je een hoog tempo met hoge werkdruk aan moet kunnen.
- Als deze er wel op MBO zijn, moet je je afvragen of dat wel iets voor jou is, aangezien je de mbo 2 koksopleiding te lastig vindt. Wat maakte de opleiding lastig?
- De richting die jij aangeeft is ook een kant waar je vaak inrolt zonder opleiding danwel een HBO theater/musicalopleiding (vanwege de grote druk die ik hierboven uitlegde). Dat maakt het ook lastig.

Andere creatieve kant: wat google me even snel geeft, is bijvoorbeeld dit, creatieve communicatie en reclame. Is zoiets ook wat of wil je echt richting muziek?

Misschien is dit iets voor je.
Of je moet het alsnog wat verder zoeken.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:06 schreef Chef_M het volgende:
Dat zijn erg vaak HBO bachelors, dus meestal met vooropleiding. Tenzij je een particuliere opleiding wilt doen, maar dat is dus wel van lager niveau = erg lastig om werk mee te vinden.
I bet you're not fucking pretty on the inside.
pi_111634308
Is het misschien niet verstandig om eerst uit te vinden wat je talenten zijn en deze te ontwikkelen voor je aan een kunstopleiding begint? Dan bouw je alvast een mooie reputatie op en weet je zeker dat je de vaardigheden hebt om te slagen in de kunstwereld na het afronden van de opleiding. Anders heb je misschien heel veel tijd en geld besteed aan een richting waarin je geen talent voor hebt en geen werk in kunt vinden.
pi_111634577
Tja je geeft je eigen antwoord al: je wil graag iets doen, maar wilt er noch de tijd noch de moeite noch het risico voor nemen. Goed op weg, kiddo!!
pi_111634580
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:32 schreef _Loki het volgende:

[..]

Zoek je MBO 2, 3, 4? Zit nogal een verschil tussen :)

Ik denk ook dat we hier even realistisch voor moeten gaan kijken.
- Groningen en omstreken staat niet bekend om het hebben van een enorm aanbod in opleidingen, al helemaal niet op MBO niveau, en dan al helemaal niet op creatief gebied.
- Voor creatieve opleidingen is het enorm lastig een baan te vinden, al helemaal op mbo-niveau. Daarom zijn veel van zulke opleidingen alleen op HBO, simpelweg omdat er een hoog niveau verwacht wordt, het erg strenge selecties zijn, je goed zelfstandig moet kunnen werken om het vol te houden en je een hoog tempo met hoge werkdruk aan moet kunnen.
- Als deze er wel op MBO zijn, moet je je afvragen of dat wel iets voor jou is, aangezien je de mbo 2 koksopleiding te lastig vindt. Wat maakte de opleiding lastig?
- De richting die jij aangeeft is ook een kant waar je vaak inrolt zonder opleiding danwel een HBO theater/musicalopleiding (vanwege de grote druk die ik hierboven uitlegde). Dat maakt het ook lastig.

Andere creatieve kant: wat google me even snel geeft, is bijvoorbeeld dit, creatieve communicatie en reclame. Is zoiets ook wat of wil je echt richting muziek?

Misschien is dit iets voor je.
Of je moet het alsnog wat verder zoeken.

[..]

Dat zijn erg vaak HBO bachelors, dus meestal met vooropleiding. Tenzij je een particuliere opleiding wilt doen, maar dat is dus wel van lager niveau = erg lastig om werk mee te vinden.
ehm.. naja ik ben niet zo goed in theorie maar wel in praktijk en alles..
en mn hart ligt echt bij muziek..

ik heb 8 jaar gedanst, op podia's gestaan voor 10.000 man, flashmobs gedaan
en mn hart ligt echt bij muziek
lalallalala
pi_111658753
Als je hart er 100% voor zou gaan, zou je niet zulke smoesjes hebben.
Ga ervoor, probeer het gewoon. Geen smoesjes meer. Hup, trainen, oefenen, nu.
pi_111659854
Kijk gewoon op de websites van het Noorderpoort en Alfa College in Groningen. Daar zal vast wel een opleiding tussen zitten. Drenthe College in Assen om te huilen qua niveau.
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:09:36 #13
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_111659969
quote:
Wat vind je er precies te moeilijk aan?
pi_111660501
Als je goed kunt zingen, dansen of whatever in het gebied rondom kunst, kan je de Amsterdamse hogeschool voor de kunsten(HBO) gaan doen. Als je echt goed bent, kan de directie een uitzondering maken en je vervolgens toelaten. Maar volgens mij moet je wel eerst een jaartje vooropleiding doen, dit is geen officiele opleiding voor DUO, dus geen studiefinanciering e.d.
pi_111664720
Let wel op dat theorie haar niet ligt. HBO is erg veel theorie. Kunstgeschiedenis etc op hoog niveau. Dan lijkt mij dat niet erg verstandig.
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:08:13 #16
188426 famousje
Nemo me impune lacessit
pi_111667761

[ Bericht 86% gewijzigd door famousje op 18-05-2012 20:00:21 ]
pi_111671748
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 14:29 schreef _Loki het volgende:
Let wel op dat theorie haar niet ligt. HBO is erg veel theorie. Kunstgeschiedenis etc op hoog niveau. Dan lijkt mij dat niet erg verstandig.
Dat is ook waar, maar dan zijn haar opties wel heel erg beperkt. Theorie hoort er nou eenmaal bij..

quote:

Een goede maat van mij volgt ook een opleiding aan de AHK, en die woont ook gewoon op kamers. Je moet er enorm hard voor werken. Als je niet eens bereid bent om op kamers te gaan, dan zijn je opties erg beperkt.

.

[ Bericht 3% gewijzigd door Straalkachel op 17-05-2012 17:51:40 ]
pi_111682164
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 17:43 schreef Straalkachel het volgende:

[..]

Dat is ook waar, maar dan zijn haar opties wel heel erg beperkt. Theorie hoort er nou eenmaal bij..

Dat is zeker zo. Ik denk dan ook dat TS ergens iets op zal moeten offeren: Niveau, opleidingslocatie of richting.
pi_111709319
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:46 schreef Badeend-deluxe het volgende:

[..]

ehm.. naja ik ben niet zo goed in theorie maar wel in praktijk en alles..
en mn hart ligt echt bij muziek..

ik heb 8 jaar gedanst, op podia's gestaan voor 10.000 man, flashmobs gedaan
en mn hart ligt echt bij muziek
In Drachten hebben ze de opleidingen die je zoekt wel denk ik. Dit is heel goed te met de bus vanaf Groningen en assen.

http://www.rocfriesepoort.nl/7101/opleidingen/

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')