pi_111621061
registreer om deze reclame te verbergen
Voordat ik mijn vraag stel, wil ik even opmerken dat ik een ontzettende noob ben op dit gebied, mijn vraag kan dus iets verkeerd geformuleerd zijn.

Ik heb een .bat file, waar ik schijnbaar op kan klikken , zodat deze geopend/uitgevoerd wordt in Python.
Ik heb Python 2.7 geinstaleerd staan, maar na het klikken op de .bat file krijg ik de melding

pypm is not recognized as an internal or external command.

Met behulp van google kwam ik erachter dat ik misschien een set path moet doen via CMD, dit heb ik geprobeerd, maar toch lukt het niet.

Ziet iemand wellicht in wat ik fout doe ?
En kan diegene het mij misschien in simpele taal uitleggen ?

bvd :)
pi_111621302
.bat is een batch script file en wordt uitgevoerd door de (DOS) command prompt en heeft niets met python te maken.
pi_111621433
Het kan wel zijn dat die .bat file weer een python script probeert te starten.
pi_111621634
Of windows denkt dat .bat geopend moet worden door Python.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_111621796
De text pypm is not recognized as an internal or external command verschijnt inderdaad in een dos (CMD) schermpje.
Weet jij wat ik zou moeten doen om dit goed te laten verlopen ?
Ik denk wel dat hij een Python script probeert te starten .
pi_111621877
rechtsklik op de .bat en kies dan openen met notepad en post die tekst dan eens hier.
Supra Groningam Nihil
Mijn tienduizendste post
Mijn vijftienduizendste post
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
pi_111622014
quote:
3s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:20 schreef Deetch het volgende:
rechtsklik op de .bat en kies dan openen met notepad en post die tekst dan eens hier.
rem If you want to decrypt msgtore.db.crypt files, then you need to run this (after installing ActivePython)

pypm install pycrypto
pypm show pycrypto
pause

[ Bericht 1% gewijzigd door Xlarge op 16-05-2012 14:53:45 ]
pi_111622220
quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:18 schreef Xlarge het volgende:
De text pypm is not recognized as an internal or external command verschijnt inderdaad in een dos (CMD) schermpje.
Weet jij wat ik zou moeten doen om dit goed te laten verlopen ?
Ik denk wel dat hij een Python script probeert te starten .
Het lijkt erop dat "pypm" de Python command-interpreter is, dus je moet zorgen dat de directory waar dit commando staat in je PATH-variabele staat, danwel opgenomen wordt in de aanroep ervan. Als je ActivePython nog maar net geinstalleerd hebt, wordt de PATH-variabele mogelijk na een reboot uitgebreid.

Anders de "pypm" vinden met
1dir /s c:\pypm.*
en daarna je BAT-je aanpassen tot
1
2
3
4
5
6
7
rem If you want to decrypt android whatsapp msgtore.db.crypt files, then you need to run this (after installing ActivePython)

set PATH=%%PATH%%:<de gevonden directory>

pypm install pycrypto
pypm show pycrypto
pause
danwel
1
2
3
4
5
rem If you want to decrypt android whatsapp msgtore.db.crypt files, then you need to run this (after installing ActivePython)

<de gevonden directory>\pypm install pycrypto
<de gevonden directory>\pypm show pycrypto
pause
You can't do that here !
pi_111622629
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:29 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat "pypm" de Python command-interpreter is, dus je moet zorgen dat de directory waar dit commando staat in je PATH-variabele staat, danwel opgenomen wordt in de aanroep ervan. Als je ActivePython nog maar net geinstalleerd hebt, wordt de PATH-variabele mogelijk na een reboot uitgebreid.

Anders de "pypm" vinden met
[ code verwijderd ]

en daarna je BAT-je aanpassen tot
[ code verwijderd ]

danwel
[ code verwijderd ]

Alvast bedankt voor je uitgebreide antwoord :)
Excuses, maar het moet iets simpeler voor mij :@ , ik loop al vast bij, de PYPM vinden met: dir /s c:\pypm.*.
moet ik dat in het CMD scherm typen? want dan krijg ik : volume in c has no label ...
En wanneer ik het in python intik krijg ik : File "<stdin>", line 1 dir/s c:\pypm.*
pi_111623262
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:38 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Alvast bedankt voor je uitgebreide antwoord :)
Excuses, maar het moet iets simpeler voor mij :@ , ik loop al vast bij, de PYPM vinden met: dir /s c:\pypm.*.
moet ik dat in het CMD scherm typen? want dan krijg ik : volume in c has no label ...
En wanneer ik het in python intik krijg ik : File "<stdin>", line 1 dir/s c:\pypm.*
Die "Volume in C had no label" is geen fout, maar een waarschuwing, geen probleem, je moet dat inderdaad in een CMD-venster intikken. De bedoeling van het commando is uit te vinden waar dat "pypm" commando te vinden is, of dat nou "pypm.exe", "pypm.com" of "pypm.bat" is. Er volgt nog wel meer, en daar gaat het om. Om een voorbeeldje te geven, als ik op mijn systeem zoek naar de C/C++ compiler/linker, "cl", dan ziet dat er zo uit :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
J:\TEMP>dir /s c:\cl.*
 Volume in drive C is ARECA-OCZ
 Volume Serial Number is 124D-94B9

Directory of c:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio\VC98\Bin

2000-03-14  00:00            51,200 CL.EXE
               1 File(s)         51,200 bytes

Directory of c:\Program Files (x86)\Vim\vim72\syntax

2008-08-09  18:32             4,277 cl.vim
               1 File(s)          4,277 bytes

Directory of c:\Users\mvdejong\AppData\Local\Temp\._msige60\program files\Google\Google Earth\client\res

2011-03-15  21:44    <DIR>          cl.country
               0 File(s)              0 bytes

Total Files Listed:
               2 File(s)         55,477 bytes
               1 Dir(s)  18,496,651,264 bytes free

J:\TEMP>
Het commando vindt 3 dingen die "cl" en nog wat heten, 2 bestandjes "cl.exe" en "cl.vim" en 1 directory "cl.country". Het eerste bestandje is, gezien de naam van de directory, de compiler/linker (nou wist ik dat wel, maar als voorbeeld bedoeld).

Even wat Google-werk gedaan, de Python Package Manager is een executable "pypm.exe" (of eigenlijk "PyPM.exe" volgens de formele kapitalisatie), en bevindt zich default in "C:\Program Files (x86)\Python<versie>\Scripts".
You can't do that here !
pi_111623850
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:53 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Die "Volume in C had no label" is geen fout, maar een waarschuwing, geen probleem, je moet dat inderdaad in een CMD-venster intikken. De bedoeling van het commando is uit te vinden waar dat "pypm" commando te vinden is, of dat nou "pypm.exe", "pypm.com" of "pypm.bat" is. Er volgt nog wel meer, en daar gaat het om. Om een voorbeeldje te geven, als ik op mijn systeem zoek naar de C/C++ compiler/linker, "cl", dan ziet dat er zo uit :
[ code verwijderd ]

Het commando vindt 3 dingen die "cl" en nog wat heten, 2 bestandjes "cl.exe" en "cl.vim" en 1 directory "cl.country". Het eerste bestandje is, gezien de naam van de directory, de compiler/linker (nou wist ik dat wel, maar als voorbeeld bedoeld).

Even wat Google-werk gedaan, de Python Package Manager is een executable "pypm.exe" (of eigenlijk "PyPM.exe" volgens de formele kapitalisatie), en bevindt zich default in "C:\Program Files (x86)\Python<versie>\Scripts".
Ik heb het command nog een keer in het CMD venster getikt, maar meer dan c has no label krijg ik niet.
Maar wellicht ben ik wat verder, kijk jij eens.

Ik heb als path C:\python27 gebruikt, daarna tikte ik PYTHON, in , waarna ik volgens mij het command : pypm install pycrypto moet invoeren, maar daarna krijg ik toch nog een foutmelding.

rk0bar.jpg

Zit ik nu op de goede weg ? :)
pi_111624046
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:06 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Ik heb het command nog eeen keer in het CMD venster getikt, maar meer dan c has no label krijg ik niet.
Maar wellicht ben ik wat verder, kijk jij eens.

Ik heb als path C:\python27 gebruikt, daarna tikte ik PYTHON, in , waarna ik volgens mij het command : pypm install pycrypto moet invoeren, maar daarna krijg ik toch nog een foutmelding.

[ afbeelding ]

Zit ik nu op de goede weg ? :)
Je moet "pypm" niet als een commando binnen Python aanroepen, het is een zelfstandig commando. Als ik goed geGoogled heb, verwacht je "pypm" bij jou in de "C:\python27\scripts" directory. Doe dus maar een
1dir c:\python27\scripts\pypm.*
om te zien of dat ding er echt staat, en vervolgens
1
2
SET PATH=%PATH%:C:\python27\scripts
pypm install crypto
Let op : in het CMD-venster enkele %, in een .BAT of .CMD dubbele %% !!
You can't do that here !
pi_111624256
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:11 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Je moet "pypm" niet als een commando binnen Python aanroepen, het is een zelfstandig commando. Als ik goed geGoogled heb, verwacht je "pypm" bij jou in de "C:\python27\scripts" directory. Doe dus maar een
[ code verwijderd ]

om te zien of dat ding er echt staat, en vervolgens
Nee die staat er niet , ik heb daar ook geen map scripts, ik kan eigenlijk helemaal geen pypm ergens vinden .
pi_111624368
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:17 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Nee die staat er niet , ik heb daar ook geen map scripts, ik kan eigenlijk helemaal geen pypm ergens vinden .
misschien moet je die dan eerst installeren?
Supra Groningam Nihil
Mijn tienduizendste post
pi_111624576
Je mist dus een stuk van je Python-installatie, mogelijk is dit een optioneel iets.
"pypm.exe" is onderdeel van de ActivePython installatie, heb je die geinstalleerd, of een andere 2.7 versie van Python, er zijn er meerdere. Een andere Python-versie (CPython) kent ditzelfde tooltje als "easy_install.exe", met dezelfde syntax, probeer dat eens.
You can't do that here !
pi_111624625
ik instaleer nu een iets nieuwere versie, ik zag ook al dat het daar aan kon liggen inderdaad
pi_111624971
Dat was het inderdaad, ik ben wel verder nu, maar loop nu hier tegenaan, ik zit wel op mijn werk hier, zou het daardoor komen ?

70jlzp.jpg

[ Bericht 13% gewijzigd door Xlarge op 16-05-2012 14:40:56 ]
pi_111625336
Volgens ppm install failed: 407 Proxy Authentication Required moet je 3 environment-variabelen zetten op de goede waarden :
1
2
3
SET HTTP_proxy=
SET HTTP_proxy_user=
SET HTTP_proxy_pass=
You can't do that here !
pi_111625531
hoe kun je nou een n00b zijn en wel een programmeertaal willen installeren?
Supra Groningam Nihil
Mijn tienduizendste post
pi_111625853
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:45 schreef mvdejong het volgende:
Volgens ppm install failed: 407 Proxy Authentication Required moet je 3 environment-variabelen zetten op de goede waarden :
[ code verwijderd ]

Dank je mvdejong, ik weet echter de waardes niet, ik ben wel al veel verder geholpen.
Ik ga hier thuis op mijn eigen PC mee verder.
Ik wil je nu alvast erg bedanken voor je tijd en antwoorden,
Mocht het thuis niet lukken, kom ik hier terug :)
pi_111626052
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:59 schreef Xlarge het volgende:
Mocht het thuis niet lukken, kom ik hier terug :)
* mvdejong zegt acuut zijn internet-abonnement op.

De eerste, de eigenlijke proxy, kun je uit de instellingen van je browser halen - als die het niet via een "proxy-pack" doet. Die andere twee kun je vermoedelijk leeg laten (of weg laten) als je voor gewoon internet-toegang ook geen proxy-authenticatie doet, anders mogelijk je gebruikersnaam en wachtwoord voor Windows.
You can't do that here !
pi_111626319
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:04 schreef mvdejong het volgende:

[..]

* mvdejong zegt acuut zijn internet-abonnement op.

De eerste, de eigenlijke proxy, kun je uit de instellingen van je browser halen - als die het niet via een "proxy-pack" doet. Die andere twee kun je vermoedelijk leeg laten (of weg laten) als je voor gewoon internet-toegang ook geen proxy-authenticatie doet, anders mogelijk je gebruikersnaam en wachtwoord voor Windows.
haha, oke, ik kijk nog even. :)
Excuses, ik zei al dat ik een aardige Noob was, desondanks geloof ik dat het zal lukken
pi_111627261
Steeds wat verder, nu krijg ik alleen deze melding, ik vraag me toch af of het wel vanaf mijn werk mogelijk is

b3myk9.jpg
pi_111627518
Mijn gok is dat de applicatie de naam van de proxy niet naar een IP-adres kan vertalen.
You can't do that here !
pi_111627724
oke dank je mvdejong, ik ben iig goed geholpen.
Ik probeer het thuis nog eens :)

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')