pi_111627556
registreer om deze reclame te verbergen
Ben eigenlijk nog niets aangekomen. Begon op 75 kg en ging toen eerst afvallen en nu schommel ik weer rond de 75 kg. Eet gewoon normaal. Volgende de VK hoef ik me verder geen zorgen te maken, dus doe dat maar niet ;)

Mijn eerste pakje is binnengekomen die ik heb besteld bij de H&M. Daaronder ga ik nog wel een leuk shirtje, rompertje doen.
large]

En ik ben nu pas begonnen met het geboortekaartje, maar heb al aardig wat ideeën.

Moet mijn moeder nog wel even laten merken dat het niet handig is als je om 14.00 uur aanbelt, lag heerlijk te dutten gelijk met dreumes :{
pi_111628402
Ik heb het idee dat ik helemaal niet zo veel last heb van mijn hormonen. Meestal heb ik het wel goed door en mijn man zegt ook dat het heel erg mee valt met de hormonen. In het begin wel veel gehad dat ik minder lekker in mijn vel zat, denk wel dat dat door hormonen kwam maar daar had ik voornamelijk zelf last van. Nu wel eens wat nesteldrang dingen en dat ik dingen perse op mijn manier wil doen, gok wel dat dat hormonen zijn.

Wat aankomen betreft, ik denk dat ieder lichaam het op zijn eigen manier doet. Als je voor jezelf weet dat je heel gezond eet dan moet je je denk ik niet schuldig voelen over je kilo's, je hebt het gewoon niet voor het kiezen.

Hier ook mensen die niet bedenken dat ik wellicht slaap in de middag en dus aanbellen.
Lag hier op een gegeven moment op de bank te slapen, de gordijnen waren dicht, belde mijn schoonmoeder aan. Ik kon horen dat ze het was want ze had mijn neefje bij zich waar ze tegen praatte toen dacht ik, ik doe niet open, eer ik me van de bank af heb geworsteld is ze al weer weg en ik was nog niet echt in staat mensen te ontvangen. Maar ze bleef wel fanatiek staan en aanbellen. Later ging ze ook nog tegen het raam tikken en te roepen om te kijken of onze poezen wel zouden komen, dat vind mijn neefje namelijk heel leuk maar ondertussen lag ik op de bank, 1 meter van het raam, beschaamd te wezen dat ik niet open had gedaan, haha. Daarna nog maar wel even een sms gestuurd.

Leuk pakje merel!

Ik zou gewoon even kijken wanneer je tijd hebt Loodje. Wij hadden het kaartje al een tijdje geleden uitgezocht maar wisten nog niet echt wat er op moest komen te staan. Als je het via internet doet is het heel snel geregeld dus mocht je echt laat zijn kun je zelfs nog na de geboorte wat uitkiezen. Als je echt iets specifieks wil en het zelf wil ontwerpen ofzo zou ik er wat meer tijd voor uittrekken. Volgens mij maakt het allemaal niet zo veel uit, het is wel fijn om het geregeld te hebben, kun je dat alvast van je lijstje afstrepen.

edit: misschien is het via een drukker ook zo geregeld hoor, maar daar heb ik geen ervaring mee
pi_111629980
Loodje, ik ben nu bijna 35 weken. We hebben net twee dagen geleden de knoop doorgehakt voor de eerste naam, de tweede naam nog niet (nou ja, óf er een tweede naam komt. Welke het dan zou worden is wel al redelijk vast). Kaartje hebben we ca. 1,5 week geleden uitgezocht, maar zonder naam wilde ik ook geen proefdruk bestellen :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 16 mei 2012 @ 17:19:05 #104
131834 Loodje
Life is long enough, enjoy it!
pi_111631417
Naam hadden we al vrij snel (eigenlijk al voordat ik zwanger was aantal jaren geleden) Dus dat was makkelijk. Doordat wij grafische vormgevers in de familie hebben, hoef ik me geen druk te maken over het ontwerp. Vanmiddag had ik vrij om een boek te lezen maar ben tot het idee van het geboorte kaartje gekomen.

Was op internet gaan googlen, moet wel zeggen dat er veel "doorsnee" kaartjes te vinden zijn, sommige wat leuker dan de ander. En toen gebeurde het, kreeg inspiratie, ben indesign gaan pakken en heb nu echt een heel gaaf idee, iets wat echt typischis voor Blijepeen en mij en ook dus de reden waarom we ons wonder deze naam gaan geven. Hebben nog wel een creatief iemand nodig voor tekening maar daar ga ik nog even over nadenken;) Het begin is er in ieder geval. Thanks ladies :D
Be dance |Be real| Be You
pi_111632847
Nog heel erg bedankt voor alle goede gesprekken, tips en lieve woorden van de dames & heren in dit topic. We nemen nu toch echt afscheid van jullie en zien je misschien nog in de volgende topics terug. Voordat wij voorgoed weg zijn, moeten wij natuurlijk nog even de naam laten weten. Ons zoontje heet Lior Nethanel, deze naam heeft hij vandaag gekregen. :W

Heel veel geluk en succes voor jullie en je kindjes!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_111632980
Wat een mooie naam Tinuviel, veel plezier in het volgende topic. :W
pi_111633430
Merel lief pakje!
pi_111633550
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:52 schreef Tinuviel het volgende:
Nog heel erg bedankt voor alle goede gesprekken, tips en lieve woorden van de dames & heren in dit topic. We nemen nu toch echt afscheid van jullie en zien je misschien nog in de volgende topics terug. Voordat wij voorgoed weg zijn, moeten wij natuurlijk nog even de naam laten weten. Ons zoontje heet Lior Nethanel, deze naam heeft hij vandaag gekregen. :W

Heel veel geluk en succes voor jullie en je kindjes!
Mooi Tinu! Gebruiken jullie beide namen of alleen Lior in het dagelijks leven?
pi_111634920
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:14 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Mooi Tinu! Gebruiken jullie beide namen of alleen Lior in het dagelijks leven?
In het dagelijkse leven en als roepnaam gebruiken wij Lior. Dat is lekker kort en makkelijk. ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111635085
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:56 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

In het dagelijkse leven en als roepnaam gebruiken wij Lior. Dat is lekker kort en makkelijk. ;)
Mooie combinatie met Jair ook :Y
  woensdag 16 mei 2012 @ 19:06:28 #111
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111635326
Eliis: whihi ernstig he, ineens zo'n black out :o :P Ja idd, je moet er maar om lachen he... :D

Mango: ohhhhhh die lolly's!! TE LEKKER! :D :9
Nou heb ik zin ;( XD Nouja. :+

Kersjes: sterkte met je dove been :*

SilkTie: he, wat vervelend joh... -O- Succes met rustig aan doen iig voor haar :*

Twinkle gefeli met je 16 weekjes!! :* O+ *O*
Thanks voor de tip van het boek, tof! Ik ga ook eens kijken :D
En ben benieuwd wat het bij jullie wordt, een zelfgemaakt geboortekaartje of niet! :P ;)

Thistleweed wat gaaf dat van jullie kaartje O+

Ik heb ook al een geweldige site gevonden (nouja, eik 2) waar ik heulle mooie kaartjes heb gevonden naar onze zin O+ dus hij gaat gewoon daar besteld worden gok ik! O+

Estrys die hormonen :+ whihi. :D heel herkenbaar!

Coco lief :* Hoe ist verder met jou?

Heb idd een goed gesprek gehad op mn werk.. Moet gewoon wat dingen veranderen zelf en er hard aan trekken qua leerproces, maar dan komt het zeker goed :) ze waren echt heel lief, uiteindelijk. :P :)

Vind het trouwens bizar om te bedenken dat ik over een kleine 3 weken al de 20w echo heb, zo spannend!!! Naast of het gezond is ben ik natuurlijk ook wel stiekem benieuwd naar wat voor geslacht het is :9 O+

Hoe zit dat trouwens met die babypakketten, hebben alle winkels die? En kan je die gewoon ophalen met een geboortekaartje?

Tinu wat een mooie naam! :* geniet ervan! O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
M
pi_111635813
Ja Jan Linders hebben wij hier ook.. gewoon met geboortekaartje langs gaan, krijg je hem zo mee. Plus doet dat ook .. ennuhm.. C1000 ook geloof ik! :)

Slecht eigenlijk he ... Echt Hollands, als het maar gratis is :@ :')
  woensdag 16 mei 2012 @ 19:22:46 #113
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111636069
Oh echt! Tof joh. :D
Wheheh ja he :o :@ Nouja, zo'n kind is al duur genoeg, een pakje muisjes is dan toch mooi meegenomen! :D :+ *O*
M
pi_111636287
Wauw Tinuviel, wat een prachtige naam. Het is zeker geen toeval dat de namen van beide broers in betekenis verwant zijn?
pi_111642643
Mooie naam Tinuviel en tot ziens over een paar maanden in het babytopic :W

Verder bijgelezen, maar niks onthouden. Ik ben ontzettend moe en sla echt niks meer op. Zo inpakken en morgen op weg naar limburg voor een paar dagen weg met mijn meisje ( en nog een aantal andere mensen). Ondertussen gaan mijn man en vader de kamer van mijn dochter aanpakken. Ik ben benieuwd hoe ver ze zijn als we terug komen.
pi_111643047
Tinu wat een leuke naam zeg! Heb ik nog nooit eerder gehoord.
Geniet er lekker van en ik zie je snel weel in het babytopic :*

Proefdruk van het kaartje pas besteld bij ruim 37 weken :@ en we hebben pas bij 38+1 de definitieve ja gezegd :@ Niet via internet maar bij een drukkerij besteld.

Tijdens mijn middagslaapje doe ik ook niet open hoor, en telefoon neem ik ook niet op.
Maar iedereen vind dat eigenlijk alleen maar goed!
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:34:49 #117
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111645170
Wat gaan jullie snel! _O-
Ik zit (onder een andere naam ;) ) wel eens in een ander deel van FOK! maar daar gaat het wat rustiger :+

Ik heb ook vast de helft 90% gemist :@ maar ik zag iig een leuke naam langskomen! :D
Nog nooit gehoord Tinu, mooi! :Y

Ik ben eens gaan kijken en er is, als ik nu kijk welke VK's mijn huidige verzekering vergoedt en welke de verzekering waar ik eind van het jaar naar wil overstappen vergoedt, precies 1 VK die overlapt dus dat is makkelijk kiezen... :+

MvM is geweest en ik moest bijna huilen van blijdschap met weer een bevestigende test :') :@

Verder ben ik veel/snel moe en moet vaak plassen, is dat altijd, die vermoeidheid in het begin? :@

En ik heb een beetje twijfel over het vertellen. wanneer enzo...

Mn moeder weet het (ongepland omdat ze het raadde)
Mn zusje weet het nu, omdat ik zaterdag vriendinnen-uitje heb in de sauna en zij ook mee gaat en ik niet in de echte sauna's ga ivm hitte voor 14 weken

Nu zei mn zusje eerst "ik zeg het nog niet tegen mn vriend, geen probleem joh!" maar ze vindt het toch lastig om haar mond te houden dus die gaan we het vanavond zeggen waarschijnlijk, maar dan zit ik nog met

andere zusjes (minder goede band mee)
vader en stiefmoeder
stiefvader
beste vriendinnen

ik wilde eigenlijk wachten tot na de eerste echo (hartje enzo) maar dat duurt misschien nog zo lang :@

Wat hebben jullie gedaan? :)
Als je dacht alles gezien te hebben...
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:40:53 #118
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111645435
Oh en wanneer gingen jullie spullen kopen enzo, ik zit nu al te kwijlen bij foto's van kinderkamertjes en loop al de halve dag op marktplaats te zoeken :') O+
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:42:07 #119
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111645498
Peacelover: yup, vaak plassen want je baarmoeder zit nog in je bekken dus drukt lekker op je blaas.. Helaas! :+ En moeheid idd. Maar bij mij ging mn moeheid echt voor n groot deel over na de 11/12 weken :D Plassen moet ik helaas nog steeds 's nachts magoed ik zuip ook veel thee 's avonds :') :@

Lastig, dat vertellen, ja.. dat is heel persoonlijk :) Ik heb het zelf al verteld met 6 weken, omdat ik het er ook over wilde hebben als het mis zou gaan. En ik vind het gewoon fijn om het erover te hebben :D Kan mn klep niet houden enzo :@
Mja, das heel persoonlijk, snap ook dat mensen er voor kiezen toch te wachten voordat ze wat verder zijn :)

Edit: whihi. :D enige wat we tot nu toe gekocht hebben is 1 speen en 1 slabbetje :D XD Laatste wel wat duurder, maargoed. Maar ook die behoeften zullen verschillen van vrouw tot vrouw! :D
M
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:47:34 #120
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111645770
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:42 schreef Enfermera het volgende:
Peacelover: yup, vaak plassen want je baarmoeder zit nog in je bekken dus drukt lekker op je blaas.. Helaas! :+ En moeheid idd. Maar bij mij ging mn moeheid echt voor n groot deel over na de 11/12 weken :D Plassen moet ik helaas nog steeds 's nachts magoed ik zuip ook veel thee 's avonds :') :@

Lastig, dat vertellen, ja.. dat is heel persoonlijk :) Ik heb het zelf al verteld met 6 weken, omdat ik het er ook over wilde hebben als het mis zou gaan. En ik vind het gewoon fijn om het erover te hebben :D Kan mn klep niet houden enzo :@
Mja, das heel persoonlijk, snap ook dat mensen er voor kiezen toch te wachten voordat ze wat verder zijn :)
Ja ik vind het ook wel lastig wanneer te vertellen, ik wil het er ook graag (VEEL! :+ ) over hebben het liefst, ook als het mis gaat, maar ik vind het ook spannend om te vertellen :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Edit: whihi. :D enige wat we tot nu toe gekocht hebben is 1 speen en 1 slabbetje :D XD Laatste wel wat duurder, maargoed. Maar ook die behoeften zullen verschillen van vrouw tot vrouw! :D
hahahahahaha ik zou het liefst morgen al de kamer inrichten _O- Heb wel laminaat (had ik al gekocht vóór ik wist dat ik zwanger was) dat ik er nu dus MORGEN in wil hebben :')
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:48:41 #121
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_111645821
Wat hebben jullie weer een hoop geschreven, zal terug moeten lezen

Peace, wij hebben het aan mensen verteld aan wie we het ook zouden zeggen als het eventueel toch mis gaat...
spullen doe ik pas na 12 wk denk ik (al heb ik een hoop nog van nr 1)

Tinuviel mooie naam!

Geboortekaartjes dat vond ik echt leuk om bezig te zijn

Gratis dozen, eens kijken welke ik nu wel wil

Gewicht, vorige keer -5 ben benieuwd of ik nu wat aan zal komen

Goede echo's en mijlpalen *O*

bah wat blijf ik me onzeker voelen trouwens, heb toch over de dag door soort van menstruatieachtige krampen / spierpijn gevoel (kan het niet helemaal juist omschrijven) dan ren ik het liefst naar het toilet om te checken, is toch wel erg vroeg voor banden?
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:55:47 #122
373523 babykloon
pi_111646135
Kan best hoor.. die banden....
Had ik bij vorige zwangerschappen ook heel vroeg...
En oh ja... dozen!!! Ik heb tot nu toe alleen de felicitas en de blije doos van de prenatal geloof ik....
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:55:53 #123
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111646141
oh pardijntje die krampen zijn niet tof :*

Ik had het in het begin wel, maar las dat dat normaal is (geen idee meer waar :') ) dus ik hoop dat het gewoon goed zit :)

En geboortekaartjes, naam, enzo, pfff dat mag nog even duren gelukkig :)

heb me wel al ingeschreven voor de blije doos :D

Oh en ik krijg van mn moeder het wandkleed dat ze gemaakt heeft voor mij toen ze zwanger was, met Dick Bruna dieren van vilt O+
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:58:41 #124
200695 kaatjejannie
k*tjejannie
pi_111646261
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:48 schreef pardijntje het volgende:
Wat hebben jullie weer een hoop geschreven, zal terug moeten lezen

Peace, wij hebben het aan mensen verteld aan wie we het ook zouden zeggen als het eventueel toch mis gaat...
spullen doe ik pas na 12 wk denk ik (al heb ik een hoop nog van nr 1)

Tinuviel mooie naam!

Geboortekaartjes dat vond ik echt leuk om bezig te zijn

Gratis dozen, eens kijken welke ik nu wel wil

Gewicht, vorige keer -5 ben benieuwd of ik nu wat aan zal komen

Goede echo's en mijlpalen *O*

bah wat blijf ik me onzeker voelen trouwens, heb toch over de dag door soort van menstruatieachtige krampen / spierpijn gevoel (kan het niet helemaal juist omschrijven) dan ren ik het liefst naar het toilet om te checken, is toch wel erg vroeg voor banden?
Ik had deze keer ook echt snel last van de banden. Even snel omdraaien in bed, was niet meer fijn....

Hier alles in orde. Alweer bijna 12 weken. Het is echt zo, de tweede gaat zoveel sneller. Het is wachten op het rooster van N, dan kunnen we een pretecho plannen. Ben zo benieuwd of er een jongetje of meisje in mijn buik zit...
Sofie 23-10-2010
Luuk 26-11-2012
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:02:03 #125
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111646407
Oh daar moeten wij ook nog over nadenken, of we willen weten wat het wordt :D

Eerste echo is tussen 8 en 12 weken ergens toch? Ik ga vrijdag de vk bellen, moet ik dan ook al een verwijsbrief voor de echo vragen? :@

god ik ben wel echt een n00b _O-
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:09:29 #126
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_111646804
dank jullie wel! Ik stel mezelf ook steeds gerust met als er geen bloed is
(en de innige toilet relatie moet toch ergens goed voor zijn!)
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:13:13 #127
200695 kaatjejannie
k*tjejannie
pi_111647033
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:02 schreef peace-lover het volgende:
Oh daar moeten wij ook nog over nadenken, of we willen weten wat het wordt :D

Eerste echo is tussen 8 en 12 weken ergens toch? Ik ga vrijdag de vk bellen, moet ik dan ook al een verwijsbrief voor de echo vragen? :@

god ik ben wel echt een n00b _O-
Ik had met 9 weken een echo. Daarna met 10 nog een keer omdat ie zich niet op liet meten.
Sofie 23-10-2010
Luuk 26-11-2012
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:14:39 #128
200695 kaatjejannie
k*tjejannie
pi_111647133
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:09 schreef pardijntje het volgende:
dank jullie wel! Ik stel mezelf ook steeds gerust met als er geen bloed is
(en de innige toilet relatie moet toch ergens goed voor zijn!)
Dat heb ik ook nog steeds. Bij Sofietje ook heel lang gehad nog. (dat broekloeren dan)
Sofie 23-10-2010
Luuk 26-11-2012
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:22:19 #129
133512 covie
pi_111647613
wat voor een aparte relatie heb je dan met de vader als ik vragen mag peace lover?

Wij hebben jet met 7 weken geloof ik aan familie verteld en denk 2 weken later aan vrienden.
Gezien je moeder en zusje het al weten zou ik eerlijk gezegd het ook tegen de rest van de fam. vertellen, anders is het wel wat vreemd toch?

En spulletjes kijken is het nooit te vroeg voor toch? :p alleen kopen zou ik even mee wachten.

Vermoeidheid begon ook al vlug duurde tot ongeveer 13/14 weken.
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:25:48 #130
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111647829
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:22 schreef covie het volgende:
wat voor een aparte relatie heb je dan met de vader als ik vragen mag peace lover?

Wij hebben jet met 7 weken geloof ik aan familie verteld en denk 2 weken later aan vrienden.
Gezien je moeder en zusje het al weten zou ik eerlijk gezegd het ook tegen de rest van de fam. vertellen, anders is het wel wat vreemd toch?

En spulletjes kijken is het nooit te vroeg voor toch? :p alleen kopen zou ik even mee wachten.

Vermoeidheid begon ook al vlug duurde tot ongeveer 13/14 weken.
Ja ik heb het plan opgevat om het aankomende week te zeggen idd :) (en mn band met moeder en zusje is vele malen beter dan met de anderen dus wat dat betreft is het redelijk logisch dat zij het eerder weten ;) )

En aparte relatie; niet samenwonend (en dat waarschijnlijk ook niet (snel) gaan doen), wel heel veel van elkaar houdend O+
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:30:49 #131
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111648138
wij hebben het nog aan niemand verteld.
ik wil eerst wachten tot na de echo op 6 juni 2 dagen later is (8> jarig dus misschien dat we het dan doen.
en aan de andere kant zit ik er toch een beetje tegenaan te hikken op de 1 of andere manier.
ik heb met sommige van m'n familie leden niet echt de meest gezellige relatie.
en omdat we nu voor zeker een half jaar in een tijdelijke woning zitten, komt straks in het meest ongunstige geval alles heel snel op elkaar.
en dan heb je natuurlijk altijd van die mensen die daar een mening over hebben.
en dat haalt dan het leuke van het vertellen er wel een beetje af

maar hey het zal vast wel goed komen ik en (8> vinden het wel O+
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:32:11 #132
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111648214
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:30 schreef rebel-angel het volgende:
wij hebben het nog aan niemand verteld.
ik wil eerst wachten tot na de echo op 6 juni 2 dagen later is (8> jarig dus misschien dat we het dan doen.
en aan de andere kant zit ik er toch een beetje tegenaan te hikken op de 1 of andere manier.
ik heb met sommige van m'n familie leden niet echt de meest gezellige relatie.
en omdat we nu voor zeker een half jaar in een tijdelijke woning zitten, komt straks in het meest ongunstige geval alles heel snel op elkaar.
en dan heb je natuurlijk altijd van die mensen die daar een mening over hebben.
en dat haalt dan het leuke van het vertellen er wel een beetje af

maar hey het zal vast wel goed komen ik en (8> vinden het wel O+
Daar gaat het om idd *O*
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:38:59 #133
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111648583
Wij zijn er ook alletwee superblij mee :Y O+

En de mensen die het weten ook tot nu *O*
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:39:30 #134
99431 Troeta
pi_111648605
Wat een mooie naam Tinuviel!! Heel veel plezier met je mannen!

Peacelover, waarom word niet elke vk vergoed door je verzekering? :? Dat zit toch gewoon in het basispakket?

Ik heb vandaag een groei-echo gehad en het was nog steeds een meisje *O* Deze keer was het nu echt eens duidelijk te zien, dus geen verrassing straks als het geboren word.
Met de 20-weken echo was het hoofdje wat te klein,maar dat is keurig met het lijntje mee gegroeid. Alleen nu was de buikomvang weer te klein,dus over 2 weken krijg ik daarvoor weer een groei-echo.
Ze zag ook ene hele bos haar, ben benieuwd!!

Er was daar trouwens ook een stel en die kregen te horen dat het een jongetje was, ze waren blij en hun zoontje die ook mee was was er ook erg blij mee, maar later hoorde ik ze aan de balie zeggen dat ze pas 13 weken was.
Wel apart dat ze het al zagen toch? En ook al vertelden, want het was geen pretecho ofzo.
Ik krijg altijd die sacherijnige vrouwen die nooit willen kijken en doen alsof het stom is dat je er naar vraagt.
(vrouw van vandaag was wel een schat hoor)
Ze heeft ook helemaal uitgelegd hoe de baby in mijn buik zat, leuk om te weten. Kontje in mijn bekken, rug en hoofd rechts, beentjes in mijn linkerzij en ze zag dat de handjes ontspannen waren.
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:52:33 #135
133512 covie
pi_111649304
pl dat kan het wat lastiger maken met een kindje erbij maar dat papa en mama veel van elkaar houden is volgens mij het belangrijkste toch?

Rebel voor jou hetzelfde. Het belangrijkste is dat de baby liefde en goede verzorging krijgt. Of hij/zij nu in een tijdelijke kamer ligt heeft zo'n kleintje niet door hoor.
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:02:55 #136
133512 covie
pi_111649820
huh met 13 weken is wel erg vroeg volgens mij kan dat haast niet.. :? Lijkt me eerder een nub test dan maar dat is nou niet bepaald betrouwbaar.

Leuk hoor een hele bos haar! De buikomvang kan zo weer goed zijn toch? mss moet ze daar nog even wat meer spekkies kweken. ;)

iemand zin in melk?heb verschrikkelijke lektetten :-/
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:26:56 #137
99431 Troeta
pi_111651043
Ik bedenk me net dat het een Marokkaans stel was. Mijn schoonzus is ook Marokkaans en zij telde de eerste 2 weken van de zwangerschap niet mee. Hun zijn 38 weken zwanger zeg maar, en wij 40...misschien is dat het.
Anders vind ik het erg vreemd!!

Ja, ik heb gegoogled en de buikomvang kan een momentopname zijn, misschien groeit ie morgen ineens wel. De vk zei ook dat ik me geen zorgen moest maken, meisjes zijn ook kleiner. Of ze heeft gewoon mijn slanke lichaam natuurlijk!!*kuch*
Bos haar had ik idd niet verwacht! Dat heeft niemand in onze families bij baby's. Maar geloof dat het nog kan uitvallen in de baarmoeder?
  donderdag 17 mei 2012 @ 09:46:43 #138
313709 Thistleweed
pi_111656406
goedemorgen allemaal
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:00:54 #139
374977 eliis
Relativeer!
pi_111656629
Goedemorgen!

Wij gaan volgende week aan onze ouders vertellen dat ik zwanger ben, spannend! Ben dan bijna zeven weken.

Opzich had ik liever gewacht tot na de eerste echo, maar met Pinksteren ga ik een lang weekend weg met vriendinnen en dan kan ik het echt niet voor ze geheim houden (geen alcohol drinken, geen kaasjes eten, we gaan naar een sushi-restaurant etc). En gezien ik het eerst aan m'n moeder en schoonouders wil vertellen, wordt het volgende week al :)
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:01:36 #140
131834 Loodje
Life is long enough, enjoy it!
pi_111656646
Goodmorning :D

Lekker uitgeslapen? We gaan er weer met frisse moed tegenaan.
Gisteren hypnobirthing les 2 gehad en wat hebben we ontspannen en gelachen :D
Manlief heeft ook een lang weekend vrij dus vandaag gaan we het een en ander doen mbt opruimen van het kantoor en naar de studio verhuizen om ruimte te maken voor de babykamer :D

Gefeliciteerd Eliis, spannend hoor, en het sushirestaurant zou ik idd de rauwe vis laten staan. Gelukkig hebben ze ook vaak andere heerlijke dingen:D
Be dance |Be real| Be You
  Moderator donderdag 17 mei 2012 @ 10:06:37 #141
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_111656726
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:48 schreef pardijntje het volgende:

Het was voor mij een van de triggers om te gaan testen. Ik PMde het zelfs nog een paar dagen voor de test tegen debuurvrouw, dat ik nu weer zoiets achterlijks had, bandenpijn, zomaar. Bij het niesen en in bed. En toen was ik echt niet verder dan 5 weken. En idd dat nare zeurderige gevoel onderin mijn buik en rug gaven de doorslag. :Y
Sasha ♥ Oscar
Op woensdag 3 april 2013 14:13 schreef miss_sly het volgende:
Je kunt niet schuldig zijn aan het hebben van een mening, hooguit aan het ventileren van een mening op een plaats, moment en toon die niet correct zijn.
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:06:41 #142
374977 eliis
Relativeer!
pi_111656727
Dank je Loodje! Is het wat, hypnobirthing? Kun je er wat meer over vertellen?

Ik ben echt gek op sushi en ga de zalmsushi's in combinatie met een biertje wel missen :9 Maar aan de andere kant: ontdek ik weer wat nieuwe dingen op de kaart ;)
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:08:12 #143
133512 covie
pi_111656759
zo net weer terug van 30 km dauwtrappen op t fietsje eens kijken wat de rest van de dag brengt.

okeee ben alleen nog maar de trap af gelopen... Maar het iidee is leuk...

[ Bericht 33% gewijzigd door covie op 17-05-2012 10:19:24 ]
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:14:51 #144
303517 papillion
pi_111656864
Goede morgen iedereen,

Na een duidelijk 2e streepje (zie het andere topic), en de duidelijke 2e streepjes die ik natuurlijk ook nog even heb willen testen, lijk ik hier in het topic thuis te horen. Was de laatste tijd hier op FOK niet heel actief maar het lijkt me toch leuk/gezellig om hier mee te gaan posten.

Het voelt nog wel een beetje als voor spek en bonen mee doen. Zit pas op 6/7 weken en een eerste echo/afspraak komt pas over 'n maand.

Wel helaas al last van ochtendmisselijkheid en enorme vermoeidheid, wat dat betreft kan ik iig merken dat er hormonen aan het razen zijn gegaan.
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:25:59 #145
117216 Tinuviel
pi_111657077
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:35 schreef Loodje het volgende:

[..]

In een zucht en een stoot _O-

En met veel zweten na de bevalling :P

Bedankt voor alle complimenten over de naam *G*

Kersjes hopelijk voel je je snel beter.

Al die mannen die last hebben van de hormonen van hun vrouw :o

Jore, eigenlijk toch een beetje toevallig. We hebben niet in eerste instantie gezocht naar een naam met soortgelijke betekenis (Jair= God's licht of God's stad, afhankelijk van de schrijfwijze en Lior=mijn licht). We hebben wel gezocht naar een korte naam als eerste naam, eentje die wij uiteraard allebei mooi vonden. Daarnaast hadden wij wel als eis, dat de naam niet zou beginnen met een van de voorletters die wij al hebben. Scheelt dat lief en ik dezelfde voorletter hebben, maar dat is dan ook al genoeg 2x dezelfde voorletter in een familie. 2 kids, die een naam met dezelfde voorletter hebben, hoefden wij dan ook niet in de familie
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:40:32 #146
348192 bijtje84
pi_111657402
Tinuviel mooie en aparte naam zeg!

Papillion gefeliciteerd en welkom!

En euh Covie, wat denk je, wanneer kunnen we weer verse beeb verwachten? ;)

En sinds gisterenmiddag 17:45u heb ik VERLOF!!!! *O*
Wat voelt dat weer gek zeg. Wetende dat je pas in oktober terug komt, en dan twee kinderen erbij hebt en ontzettend veel zal hebben meegemaakt.
Ik moet nog wel even in de rust-verlof-modus komen hoor. Vandaag zo'n gekke dag ertussen natuurlijk. T voelt meer alsof het gewoon weekend is.
En met mij volgens mij nu dan ook Marjolijntje en Katy verlof!! *O* Of moest je nou vrijdag nog werken Katy?
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:49:39 #147
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111657658
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 10:08 schreef covie het volgende:
zo net weer terug van 30 km dauwtrappen op t fietsje eens kijken wat de rest van de dag brengt.

okeee ben alleen nog maar de trap af gelopen... Maar het iidee is leuk...
_O- Ik heb de eerste zin 3x gelezen en dat echt dat je je verstand verloren had :D

Pardijntje, hier ook al vrij vroeg last van de banden. Je lichaam is nog niet zo gek lang gelden heel lang zwanger geweest he, it knows the drill!

En sushi in een druk sushi-restaurant kun je gewoon eten, Ook de rauwe vis-variant is gewoon safe hoor! Sushi uit het koelvak bij de supermarkt is wat anders, maar in een druk restaurant ligt het nooit lang en is het dus gewoon veilig :Y

Manlief kwam gister onverwacht vroeg naar huis en we hebben onze slaapkamer omgegooid voor de baby. Bed en kasten verschoven, commode geplaatst... Nu moet het bedje nog in elkaar worden gezet, hopelijk gebeurt dat vandaag. Ik voel ineens drang :o
Mijn rechterbeen (het begint eigenlijk iets boven mijn bil) ligt nog steeds dwars, ik "zak er steeds doorheen". En ik wil nog even kwijt dat ik de misselijkheid zat ben :O
Op 14 juni 2007 werd ik Devin's mama...
En op 27-08-09 ook die van Toby :)
En als laatste van babybroertje Seth: geboren op 28 juni 2012.
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:52:21 #148
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111657732
papillion welkom (ook bij de spek en bonen club)
je moet maar zo denken over een paar maandjes stellen wij de nieuwe spek en boners gerust :9

bijtje lekker verlof zal vast wel snel genoeg wennen
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:54:27 #149
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111657784
De spek en bonen-club maakt me hongerig :9
En zo ongelooflijk dankbaar dat ik daar niet meer bij hoor :@
Op 14 juni 2007 werd ik Devin's mama...
En op 27-08-09 ook die van Toby :)
En als laatste van babybroertje Seth: geboren op 28 juni 2012.
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:03:31 #150
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111658037
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 10:40 schreef bijtje84 het volgende:

Ik moet nog wel even in de rust-verlof-modus komen hoor. Vandaag zo'n gekke dag ertussen natuurlijk. T voelt meer alsof het gewoon weekend is.
En met mij volgens mij nu dan ook Marjolijntje en Katy verlof!! *O* Of moest je nou vrijdag nog werken Katy?
Ja ik moet vrijdag nog werken, maar ik ga laat heen en vroeg weer terug hoor. Heb zelfs bloemen gehad dinsdag :). Raar idee he, ik ben ook nog niet helemaal in m'n rustmodus hoor. Ik zit me al af te vragen wat ik vandaag eens zal gaan doen. Jij hoeft pas in oktober dus weer? Ik in principe 11 september, maar wil nog wel wat dagen verlof erachteraan plakken. Ligt er ook aan wanneer die kleine komt natuurlijk :).

Tinuviel, mooie naam hoor! Heel apart :)

Papillion, gefeliciteerd! :*

Vind het idee nu al vermoeiend dat ik bij een tweede ook dat hele traject weer door moet van eerste echo, 20 weken echo etc. Ik ben blij dat ik dat nu allemaal voorbij ben :@.

Kersjes, gaat het beter? :) Edit: Zie net je post dat je de misselijkheid zo zat bent..niet dus? Arme jij :*
nieuwe topics registreren inloggen menudown custom menu actieve topics ibood.comProefabo? SMS!

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')