pi_111680634
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:01 schreef Loodje het volgende:
Hoezo pannenkoeken niet goed? (ik eet ze zelf niet ben allergisch voor veel tarwe en meel producten)
Omdat er hier vaak geroepen wordt pannenkoeken te gaan eten als je overtijd loopt. Net als ananasharten e.d.

Het was meer een grapje van mijn kant ;) Speklap 2.0 moet nog even blijven zitten.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:10:39 #227
131834 Loodje
Life is long enough, enjoy it!
pi_111681032
LOL hahah ik nog heel serieus haha
Be dance |Be real| Be You
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:14:34 #228
374977 eliis
Relativeer!
pi_111681222
Misschien een handige tip voor de dames die een lage ijzerwaarde hebben: geen zuivel eten of drinken direct na het eten. Zuivel breekt het ijzer uit je maaltijd direct af.

Tip die ik ooit heb gekregen bij de bloedbank :)
pi_111681497
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Pas je op met de pannenkoeken Gerb? }:|
:D ach, ze loopt een week of 2 voor, dus dan zou ik nu 33 weken zijn :+ mooi op tijd toch? O-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eliis, dat is bekend ;) ik neem mijn Floradix altijd met sinaasappelsap... dat neemt het best op :)

Son, nee... geen idee waarom eigk niet.. maar wellicht dat dat bij de volgende afspraak gebeurd ;)
pi_111681536
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Omdat er hier vaak geroepen wordt pannenkoeken te gaan eten als je overtijd loopt. Net als ananasharten e.d.

Het was meer een grapje van mijn kant ;) Speklap 2.0 moet nog even blijven zitten.
Ananasharten moet je ook niet eten :N daar moet je op gaan zitten :+
pi_111681622
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:20 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

:D ach, ze loopt een week of 2 voor, dus dan zou ik nu 33 weken zijn :+ mooi op tijd toch? O-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eliis, dat is bekend ;) ik neem mijn Floradix altijd met sinaasappelsap... dat neemt het best op :)

Son, nee... geen idee waarom eigk niet.. maar wellicht dat dat bij de volgende afspraak gebeurd ;)
Joh die van jou komt over een week of 8 :+ (op 11 juli :P dan hoef ik misschien die dag niet, hoop ik)
pi_111681780
Sonnetje, wil je misschien nog even kijken voor die buikbanden :@.
pi_111682364
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:36 schreef sterrenmunt het volgende:
hoi hoi,
Vamp uit de kast, leuk hoor!

Hier ook kapot, lag er gister om 18.15 in en was er om 07.30 uit. Wel effe om 06.00 wakker gelegen. Het is zo anders als de vorige zwangerschap, ben echt zo enorm moe.
Misselijkheid is gelukkig al weer redelijk verdwenen.

Iemand enig idee wat ik aan een lage bloeddruk kan doen? Hij was 100/55 en ik heb er ook echt last van, dizzy en heel snel moe.
Dingen met zout (drop, bouillon) of zoethout.

Appelstroop is voor ijzer, suikerhoudende dingen als je een laag bloedsuiker hebt :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111682509
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:25 schreef KatyM het volgende:
Sonnetje, wil je misschien nog even kijken voor die buikbanden :@.
Ik dacht er net aan haha.
Zie v&a
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:41:56 #235
374977 eliis
Relativeer!
pi_111682621
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:20 schreef Gerberaatje het volgende:

Hoe kon ook ik denken dat ik jullie nog wat nieuws kon vertellen over zwangerschap, als newbie ;)
pi_111682714
Gvd ik zie net op Facebook een status update van iemand die vannacht vader is geworden en vanmorgen zijn vrouw is verloren aan complicaties bij de bevalling. Ik ken deze mensen helemaal niet hoor maar het grijpt me naar de keel en laat me niet los. :'(
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_111682746
Heavy Estrys ;(

Hier vandaag met 't lief op spoed gezeten. In zijn vingers gezeten met een cirkelzaag.
Was wel even paniek.
Al bij al heeft hij nog "geluk" gehad: er is niets volledig door. Alleen een pees gedeeltelijk geraakt, maar met voldoende rust zou die dus moeten herstellen.
Ze hebben daar in het ziekenhuis meer last gehad met mij dan met hem, ging bijna constant van m'n stokje. Moest de hele tijd heen en weer lopen naar kamertje er naast om zelf te gaan liggen. (pijntrauma, dat dus ja, maar nu zelfs al ze niet eens aan mijn eigen lijf zitten!? 8)7).

Nu zou ik toch écht wel graag thuis bevallen, ziekenhuizen maken me letterlijk :r
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:45:48 #238
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111682804
Oh Estrys, wat een verschrikkelijk bericht :'(
Op 14 juni 2007 werd ik Devin's mama...
En op 27-08-09 ook die van Toby :)
En als laatste van babybroertje Seth: geboren op 28 juni 2012.
pi_111683063
Estrys, wat verschrikkelijk ;( Ik kreeg rillingen bij het lezen, het zou je maar gebeuren...

Liza :X klinkt ook niet prettig. Sterkte voor je man!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:53:44 #240
131834 Loodje
pi_111683118
Wow Estrys inderdaad vervelend. Zeker in tijden zoals nu in Nederland (of was ze niet Nederlands?) Het is ook iets waar ikzelf bang voor ben. Maar dat weet je van tevoren niet en komt in Nederland bijna niet meer voor.

Eliis hypnobirthing is een cursus die je samen met je partner doet. Het is een natuurlijke manier van bevallen. De naam doet zweveriger aan dan het is. De methode gaat ervan uit dat het vrouwelijk lichaam is gemaakt om te baren en gaat terug naar de natuur, je leert ontspanningsoefeningen, massagetechnieken en ademhalingstechnieken (dus niet puffen) om de natuurlijke endorfine in je lichaam los te maken en zo ontspannen mogelijk te bevallen. Wij vinden het een hele interessante en zeer logische cursus.
pi_111683198
Jawel hier uit de stad.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 17 mei 2012 @ 22:07:58 #242
374977 eliis
Relativeer!
pi_111683818
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:53 schreef Loodje het volgende:

Eliis hypnobirthing is een cursus die je samen met je partner doet. Het is een natuurlijke manier van bevallen. De naam doet zweveriger aan dan het is. De methode gaat ervan uit dat het vrouwelijk lichaam is gemaakt om te baren en gaat terug naar de natuur, je leert ontspanningsoefeningen, massagetechnieken en ademhalingstechnieken (dus niet puffen) om de natuurlijke endorfine in je lichaam los te maken en zo ontspannen mogelijk te bevallen. Wij vinden het een hele interessante en zeer logische cursus.
Leuk om wat over te horen, tnx!
Ongelofelijk in hoeveel ik me nog allemaal moet gaan verdiepen. Maar voorlopig nog even niet :)
pi_111694442
goedemorgen allemaal,

vandaag heel vroeg wakker dus er maar gewoon uit gegaan, slaap vanmiddag wel weer bij.
pi_111694694
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 05:27 schreef Thistleweed het volgende:
goedemorgen allemaal,

vandaag heel vroeg wakker dus er maar gewoon uit gegaan, slaap vanmiddag wel weer bij.
Sterk. Ik lig mezelf al van een uur of 6 wijs te maken dat ik wel weer in slaap zal vallen. Jammer genoeg zit zo'n middagdutje er voor mij niet in...
pi_111694707
Estrys dat is ook mijn grote angst. Echt heavy om dit te lezen.

Ken ook iemand die onlangs is bevallen van een dood kindje door streptokokken en er bijna zelf aan onderdoor ging. Brrr
pi_111694734
Afschuwelijk zeg Estrys. ;(
Dames, ik wens ons allemaal pijnloze turbobevallingen toe, waarna we ons weer kiplekker voelen. :*

Nachtje weg en dagje sauna waren heerlijk! Heb goed bijgeslapen. Ik mag zo weer naar de vk, en vanmiddag naar de bruidswinkel om mijn jurk opnieuw te passen voor het vermaken. Nog 2 weken!

Fijne dag allen :)
pi_111695971
Jakkes Estrys wat een naar bericht. :'( je gaat er eigenlijk in deze tijd en in dit land vanuit dat zulke dingen iets van vroeger zijn en nu niet meer gebeuren.

:* voor alle misselijke dames. Sucks.

Weet iemand of vocht vasthouden eigenlijk gevaarlijk is? Mijn voeten, enkels en onderbenen zwellen een kwartier na opstaan uit bed op en dat gaat niet meer weg. Hoe lang en hoe hoog ik mijn voeten ook omhoog leg.
Ik heb bij mijn dochter op het laatst ook wel last gehad van vocht, maar mén dit is wel even twee keer zo erg! Als ik niet sochtends meteen mijn schoenen aan trek dan kan ik de deur niet meer uit die dag, zelfs teenslippers passen niet meer!!

Verder 34 weken vandaag! *O*
pi_111696106
Bijtje, ik heb de laatste 6-8 weken ook alleen maar nep-uggs aangehad (echt te lelijk voor woorden). Ik kon echt geen normale schoenen meer aan door al dat vocht. Volgens mij is het niet echt gevaarlijk maar soms kan het een andere oorzaak hebben (zwangerschapvergiftiging, hoge bloeddruk, ik weet het niet precies).
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:34:47 #249
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111696837
Bijtje, zolang je bloeddruk in orde is kan het volgens mij niet al te veel kwaad. Maar lastig is het wel als je zoveel vocht vasthoudt. Ik heb eens gelezen dat het eten van groene appels kan helpen? Of brandnetelthee en selderij werkt ook vochtafdrijvend. Maar de beste remedie is nog altijd bevallen :Y

Hehe, ik begin wat meer mens te worden.
Na een vreselijke nacht en ochtend begint mijn maag eindelijk in te zien dat hij zich niet constant hoeft om te draaien. Is maar goed ook, het kdv en de bso zijn dicht vandaag en de jongens zijn gewoon thuis. Mijn hulptroepen zijn niet beschikbaar, maar gelukkig vond de TV het niet erg om vanmorgen vanaf 7 uur al aan te gaan :P
Terwijl ik boven aan het pendelen was tussen bed en wc heeft de benedenverdieping een metamorfose ondergaan. In de keuken ligt een treinbaan, de racebaan ligt door de woonkamer heen en 2 grote speelgoedbakken zijn op hun kop gelegd. 3x raden waar de inhoud nu verspreid ligt...
Op 14 juni 2007 werd ik Devin's mama...
En op 27-08-09 ook die van Toby :)
En als laatste van babybroertje Seth: geboren op 28 juni 2012.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:37:04 #250
131834 Loodje
pi_111696891
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 10:34 schreef Kersjes het volgende:
Bijtje, zolang je bloeddruk in orde is kan het volgens mij niet al te veel kwaad. Maar lastig is het wel als je zoveel vocht vasthoudt. Ik heb eens gelezen dat het eten van groene appels kan helpen? Of brandnetelthee en selderij werkt ook vochtafdrijvend. Maar de beste remedie is nog altijd bevallen :Y

Hehe, ik begin wat meer mens te worden.
Na een vreselijke nacht en ochtend begint mijn maag eindelijk in te zien dat hij zich niet constant hoeft om te draaien. Is maar goed ook, het kdv en de bso zijn dicht vandaag en de jongens zijn gewoon thuis. Mijn hulptroepen zijn niet beschikbaar, maar gelukkig vond de TV het niet erg om vanmorgen vanaf 7 uur al aan te gaan :P
Terwijl ik boven aan het pendelen was tussen bed en wc heeft de benedenverdieping een metamorfose ondergaan. In de keuken ligt een treinbaan, de racebaan ligt door de woonkamer heen en 2 grote speelgoedbakken zijn op hun kop gelegd. 3x raden waar de inhoud nu verspreid ligt...
Blij dat je vandaag niet zo'n last hebt, veel plezier :D

Ik ga zodadelijk maar even snel de stad in om zwangerschapsjeans te gaan zoeken. Hoorde gisteren dat een grote C&A ook positiemode (wat een naam) heeft. Dus ga vandaag maar even rondneuzen. Dan schrijven en voorbereiden voor de drukke week. Maar eerst nog weekend natuurlijk en met het zonnetje zijn we er helemaal klaar voor:D

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')