pi_111578591
registreer om deze reclame te verbergen
CoolGuy vindt dat je moet kunnen rondkomen zonder subsidies en toeslagen.
Ik vind dat inderdaad verstandig, maar logisch is het niet, want dan had je ze bij voorbaat niet moeten / hoeven krijgen.

...of je dan boven je stand leeft weet ik niet...
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:07:21 #77
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111578630
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:03 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Volgens mij komt mijn punt niet goed over. Ik leef gewoon van mijn netto inkomen. Zodra mijn reiskosten niet betaald worden door mijn werkgever heb ik een probleem omdat mijn netto inkomen dus hard naar beneden zakt doordat ik de boel uit m'n eigen zak moet gaan betalen. Waarom zou ik dan te duur leven :? Jij moet toch ook je huur en alles ergens van betalen? :P
Ik denk dat je punt wel goed overkomt. Ja dat moet ik, (hypotheek dan) maar dat betaal ik van mijn salaris. Als ik nu ineens dan (dat geldt voor mij niet want ik betaal al bijtelling) bijtelling zou moeten gaan betalen, en ik kan die bijtelling in mijn salaris niet missen, dan zul je toch aanpassingen moeten gaan doen in je uitgave patroon, want je zult simpelweg moeten rondkomen met het geld dat je binnen krijgt per maand.

Maar ik leef niet op zo'n manier dat als ik ineens bijtelling zou moeten gaan betalen, ik na de som Salaris - Kosten op 0 uit zou komen, want dan zou ik in mijn ogen te duur leven.
Veni, vidi, vagina - ik kwam, ik zag en het was kut.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:07:49 #78
75108 LoggedIn
Speciaal voor je vagina
pi_111578653
Maar het is geen toeslag, het is een vergoeding. Als ik naar een klant moest die in groningen woonde, kreeg ik daar 19ct per kilometer voor. Het is toch niet logisch om dat als gratis geld te zien.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:10:12 #79
16180 CoolGuy
pi_111578737
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:07 schreef LoggedIn het volgende:
Maar het is geen toeslag, het is een vergoeding. Als ik naar een klant moest die in groningen woonde, kreeg ik daar 19ct per kilometer voor. Het is toch niet logisch om dat als gratis geld te zien.
Nee maar jij ziet die 400 euro als salaris volgens mij, en dat is 't niet.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:10:41 #80
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_111578757
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat je punt wel goed overkomt. Ja dat moet ik, (hypotheek dan) maar dat betaal ik van mijn salaris. Als ik nu ineens dan (dat geldt voor mij niet want ik betaal al bijtelling) bijtelling zou moeten gaan betalen, en ik kan die bijtelling in mijn salaris niet missen, dan zul je toch aanpassingen moeten gaan doen in je uitgave patroon, want je zult simpelweg moeten rondkomen met het geld dat je binnen krijgt per maand.

Maar ik leef niet op zo'n manier dat als ik ineens bijtelling zou moeten gaan betalen, ik na de som Salaris - Kosten op 0 uit zou komen, want dan zou ik in mijn ogen te duur leven.
En toch ben ik het niet helemaal met je eens. Ik krijg wel degelijk problemen als ik straks 500 per maand netto kwijt ben (aan iets waar geen privevoordeel tegenover staat). Ik heb toch een behoorlijk salaris, maar de hypotheekrente aftrek en tegmoetkoming in de kosten van de kinderopvang zijn toch verhoudingsgewijs behoorlijke bedragen. Ik woon zeker niet boven m'n stand. Maar we hebben ervoor gekozen om aardig wat werkuren van m'n vrouw in te leveren om zo meer tijd aan de kinderen te kunnen besteden.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:12:04 #81
75108 LoggedIn
Speciaal voor je vagina
pi_111578811
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar hoe ver wil je daar in gaan. Zou jij het bijv. overleven als de HRA nu zou wegvallen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee maar jij ziet die 400 euro als salaris volgens mij, en dat is 't niet.
Ik zie het niet als een bron van inkomsten, ik betaal er ook niets anders van dan werkbenzine.

Maar ik moet weer aan de slag :P
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:12:43 #82
16180 CoolGuy
pi_111578833
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:10 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

En toch ben ik het niet helemaal met je eens. Ik krijg wel degelijk problemen als ik straks 500 per maand netto kwijt ben (aan iets waar geen privevoordeel tegenover staat). Ik heb toch een behoorlijk salaris, maar de hypotheekrente aftrek en tegmoetkoming in de kosten van de kinderopvang zijn toch verhoudingsgewijs behoorlijke bedragen. Ik woon zeker niet boven m'n stand. Maar we hebben ervoor gekozen om aardig wat werkuren van m'n vrouw in te leveren om zo meer tijd aan de kinderen te kunnen besteden.
Dat mag, maar als er dan dus iets verandert waardoor jij financieel in de knel komt, dan zul je iets moeten doen om die situatie recht te breien. Je hoeft het niet met me eens te zijn, dat maakt me helemaal niks uit, maar uiteindelijk geldt ook voor jou dat jij per maand bedrag X per maand kwijt bent aan kosten, en dat jij bedrag Y binnen krijgt. Als bedrag Y lager wordt, maar wel nog steeds hoger is dan bedrag X, dan zul je je uitgaven moeten gaan aanpassen, want die rekeningen zullen toch betaald moeten worden.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:15:47 #83
16180 CoolGuy
pi_111578956
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:12 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Maar hoe ver wil je daar in gaan. Zou jij het bijv. overleven als de HRA nu zou wegvallen?

[..]

Ik zie het niet als een bron van inkomsten, ik betaal er ook niets anders van dan werkbenzine.

Maar ik moet weer aan de slag :P
Ja, ik zou het overleven als de HRA zou wegvallen. Wat jij volgens mij zegt is het volgende (bedragen zijn fictief):

Ik heb een salaris van 2000 euro. Daarnaast krijg ik een vergoeding van 400 euro. Dat maakt samen 2400 euro. Ik kan dus die 2000 euro helemaal opmaken, want ik krijg nog die 400 euro waar ik dan dingen van doe. Maar op het moment dat die 400 euro wegvallen, dan gaat mijn 2000 euro op aan de kosten die ik heb en kan ik voor de rest niks meer.

Als bovenstaande waar is, dan vind ik dat je te duur leeft. Want je zou zo moeten leven dat je van die 2000 euro, na aftrek van alle (vaste) lasten, nog iets kunt doen. Jij stelt volgens mij dat je dat niet kunt als je die 400 euro niet meer krijgt, en dus zie je in mijn ogen die 400 euro als salaris.

Overigens val ik je niet aan he, het valt me gewoon op dus we hebben het er over, no hard feelings verder :)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:21:18 #84
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_111579217
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat mag, maar als er dan dus iets verandert waardoor jij financieel in de knel komt, dan zul je iets moeten doen om die situatie recht te breien. Je hoeft het niet met me eens te zijn, dat maakt me helemaal niks uit, maar uiteindelijk geldt ook voor jou dat jij per maand bedrag X per maand kwijt bent aan kosten, en dat jij bedrag Y binnen krijgt. Als bedrag Y lager wordt, maar wel nog steeds hoger is dan bedrag X, dan zul je je uitgaven moeten gaan aanpassen, want die rekeningen zullen toch betaald moeten worden.
Eens. In tegenstelling tot de overheid kan ik niet a la minute m'n inkomsten verhogen.

De opties die ik heb zijn:

a) M'n vrouw zegt haar baan op en we bezuinigen op de kinderopvang. Levert vrij weinig op, wel veel rust.
b) we vangen de kinderen op bij de buren. En vangen die van hun op.
c) Ik verkoop m'n prive auto, koop een trutteschudder voor de vrouw en ga de leaseslet uitbuiten. Moet ik maar een trekhaak eronder zetten oid.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:24:54 #85
16180 CoolGuy
pi_111579388
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:21 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Eens. In tegenstelling tot de overheid kan ik niet a la minute m'n inkomsten verhogen.

De opties die ik heb zijn:

a) M'n vrouw zegt haar baan op en we bezuinigen op de kinderopvang. Levert vrij weinig op, wel veel rust.
b) we vangen de kinderen op bij de buren. En vangen die van hun op.
c) Ik verkoop m'n prive auto, koop een trutteschudder voor de vrouw en ga de leaseslet uitbuiten. Moet ik maar een trekhaak eronder zetten oid.
Precies. Maar jij reageert zonder 'emotie', wat in mijn ogen correct is. Jij stelt dat als Y verlaagd wordt dat jij alternatieven moet bedenken om toch rond te komen. Dat in tegenstelling tot veel mensen die dan heel emotioneel worden en gaan roepen dat t kut is en dat t flikkers zijn en dat het nergens op slaat en ze moeten maar dit en dat en blablabla.

Maar at the end of the day heb je je te conformeren aan de regels die hier gelden, en als jij minder op je bankrekening krijgt gestort zul je het daar toch mee moeten doen.

Waarom buit jij op dit moment de leaseslet niet uit eigenlijk? Want je rijdt dus een privé auto, en dat is je goed recht, maar dat neemt toch meer kosten met zich mee dan die kosten niet hebben en bijtelling hebben op je leasehoer?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:29:14 #86
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_111579561
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:24 schreef CoolGuy het volgende:
Precies. Maar jij reageert zonder 'emotie', wat in mijn ogen correct is. Jij stelt dat als Y verlaagd wordt dat jij alternatieven moet bedenken om toch rond te komen. Dat in tegenstelling tot veel mensen die dan heel emotioneel worden en gaan roepen dat t kut is en dat t flikkers zijn en dat het nergens op slaat en ze moeten maar dit en dat en blablabla.
Oh, maar het zijn wel allemaal hufters en van mij mogen alle politici (allemaal) gillend in een gat in de grond verdwijnen. Maar dat verandert niets aan de realiteit. Elk goed huishoudboekje zal inkomsten en uitgaven in balans moeten hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:24 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom buit jij op dit moment de leaseslet niet uit eigenlijk? Want je rijdt dus een privé auto, en dat is je goed recht, maar dat neemt toch meer kosten met zich mee dan die kosten niet hebben en bijtelling hebben op je leasehoer?
Lees m'n verhaal onder de openingspost eens. Kort gezegd. Baas beperkt keuze. Leaseauto ongeschikt voor klein grut. Vrouw wil ook wel eens weg als ik er niet ben. De kosten van een kleine auto en een leaseauto zijn gelijk (of meer) dan de kosten van een grote priveauto en een kilometerboekhouding.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:33:50 #87
16180 CoolGuy
pi_111579788
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:29 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Oh, maar het zijn wel allemaal hufters en van mij mogen alle politici (allemaal) gillend in een gat in de grond verdwijnen. Maar dat verandert niets aan de realiteit. Elk goed huishoudboekje zal inkomsten en uitgaven in balans moeten hebben.

[..]

Lees m'n verhaal onder de openingspost eens. Kort gezegd. Baas beperkt keuze. Leaseauto ongeschikt voor klein grut. Vrouw wil ook wel eens weg als ik er niet ben. De kosten van een kleine auto en een leaseauto zijn gelijk (of meer) dan de kosten van een grote priveauto en een kilometerboekhouding.
Ja, het zijn allemaal hufters, maar dat is helemaal niet belangrijk. Ook al waren het allemaal hele lieve mensen, dan nog voeren ze de regels door die ze doorvoeren, en die zullen gevolgen hebben, en jij zult moeten leren omgaan met die gevolgen. Kun je eerst een half jaar lang schelden en weet ik veel wat, maar aanpassen zul je moeten, want wat je zegt, iedereen moet zijn huishoudboekje in balans hebben.

Oke, dus je rijdt een C-klasse Estate (Was jij dat? want niet terug gelezen). Hoe is die auto niet geschikt voor klein grut? Ik heb geen kinderen, dus ik wil het helemaal niet beter weten dan jij, maar het lijkt me dat de auto op zich veilig is. Ik probeer te achterhalen wat je verstaat onder 'niet geschikt'. Is dat omdat het kinderzitje wat lastiger is om geplaatst te krijgen of een dergelijk iets? Want dat lijkt me dan een concessie die je dan maar moet doen?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:38:13 #88
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_111580000
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:33 schreef CoolGuy het volgende:
Oke, dus je rijdt een C-klasse Estate (Was jij dat? want niet terug gelezen). Hoe is die auto niet geschikt voor klein grut? Ik heb geen kinderen, dus ik wil het helemaal niet beter weten dan jij, maar het lijkt me dat de auto op zich veilig is. Ik probeer te achterhalen wat je verstaat onder 'niet geschikt'. Is dat omdat het kinderzitje wat lastiger is om geplaatst te krijgen of een dergelijk iets? Want dat lijkt me dan een concessie die je dan maar moet doen?
Er zijn maar weinig auto's waar drie kinderzitjes op de achterbank naast elkaar passen.
Bij de C past dat niet. Ook twee fietsjes en een kinderwagen gaan er niet in.
Het is een normale station en als de kinderen groter zijn dan zou het best passen (hoewel het dan wel geklier wordt met naast elkaar zitten) maar een MPV is nu gewoon even praktischer.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:41:01 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111580109
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:38 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig auto's waar drie kinderzitjes op de achterbank naast elkaar passen.
Het is een normale station en als de kinderen groter zijn dan zou het best passen (hoewel het dan wel geklier wordt met naast elkaar zitten) maar een MPV is nu gewoon even praktischer.
En een praktische representatieve MPV als leaseauto en een moedergebakje voor de vrouw is geen goedkopere oplossing?
Als ze alleen met de kinderen op stap gaat hoeft ze ze immers niet alledrie achterin te hebben zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:42:49 #90
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_111580193
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

En een praktische representatieve MPV als leaseauto en een moedergebakje voor de vrouw is geen goedkopere oplossing?
Als ze alleen met de kinderen op stap gaat hoeft ze ze immers niet alledrie achterin te hebben zitten.
Lezen jullie niet ?
Nee, ik mag alleen Audi/BMW/Mercedes rijden ivm de totale kosten ivm kilometrage.

De meeste bedrijven die ik ken hebben geen vrije merkkeuze meer, is allemaal ingeperkt en vastgelegd in aanbestedingen.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:43:15 #91
16180 CoolGuy
pi_111580210
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:38 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Nee, dat van die kinderzitjes kan ik ook geen oplossing voor bedenken. De fietsjes zouden op het dak kunnen (misschien niet de meest leuke oplossing, maar als je een oplossing moet bedenken dan moet 't). Dat geklier met naast elkaar zitten is niet leuk idd, maar een direct gevolg van 3 kinderen hebben, en dus niet onoverkomelijk als het zou moeten.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:45:35 #92
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_111580299
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:43 schreef CoolGuy het volgende:
Dat geklier met naast elkaar zitten is niet leuk idd, maar een direct gevolg van 3 kinderen hebben, en dus niet onoverkomelijk als het zou moeten.
Nee hoor, in m'n huidige auto (grand espace) hebben ze dat niet, want ze kunnen niet bij elkaar :)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:49:19 #93
16180 CoolGuy
pi_111580470
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:45 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Nee hoor, in m'n huidige auto (grand espace) hebben ze dat niet, want ze kunnen niet bij elkaar :)
Das prima, maar op het moment dat jij die 500 euro minder zou krijgen en je zou dus een andere oplossing moeten gaan zoeken, dan is dat 'geklier' geen onoverkomelijk probleem meer, want je zult toch je huishoudboekje in balans moeten krijgen weer, dat is wat ik bedoel :)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:53:34 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111580637
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:42 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Lezen jullie niet ?
Nee, ik mag alleen Audi/BMW/Mercedes rijden ivm de totale kosten ivm kilometrage.

De meeste bedrijven die ik ken hebben geen vrije merkkeuze meer, is allemaal ingeperkt en vastgelegd in aanbestedingen.
Ik kan geen 3 topics gaan bijlezen omdat jouw specifieke situatie het veroorzaakt dat je geen opties lijkt te hebben, maar in dat geval zou ik een beetje uitzoeken hoe en wat, een simpele google opdracht geeft al als resultaat dat er wel 3 kinderzitjes naast elkaar in de X1 kunnen.
http://www.ikvader.nl/content/ikvader-test-de-bmw-x1
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:55:03 #95
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_111580703
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Das prima, maar op het moment dat jij die 500 euro minder zou krijgen en je zou dus een andere oplossing moeten gaan zoeken, dan is dat 'geklier' geen onoverkomelijk probleem meer, want je zult toch je huishoudboekje in balans moeten krijgen weer, dat is wat ik bedoel :)
Eens.

Ik denk erover om een andere werkgever te zoeken die eventueel een 0% auto ter beschikking kan stellen. Dan maar in een Ampera of Prius gaan rijden. Zal me aan het hart gaan, maar ik weiger om m'n kinderen de rekening te laten betalen.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:56:45 #96
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_111580759
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:53 schreef Leandra het volgende:
Een simpele google opdracht geeft al als resultaat dat er wel 3 kinderzitjes naast elkaar in de X1 kunnen.
http://www.ikvader.nl/content/ikvader-test-de-bmw-x1
Goed, over smaak kunnen we twisten (een X1 !?!?! Ik ben toch geen voetbalvrouw), maar je hebt gelijk. Als over drie jaar het contract op de C afloopt zal ik er eens naar kijken !
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:57:39 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111580793
Een Prius is geen 0% auto... het zou me overigens niets verbazen als er in een Prius wel 3 naast elkaar passen, die achterbank is vrij ruim.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:59:11 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111580847
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:56 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Goed, over smaak kunnen we twisten (een X1 !?!?! Ik ben toch geen voetbalvrouw), maar je hebt gelijk. Als over drie jaar het contract op de C afloopt zal ik er eens naar kijken !
Ja, want een Mercedes is lekker stijlvol.....
In een 5-serie station zou het ook passen.

Feit is gewoon dat je werkgever je merkkeuze kennelijk beperkt tot 3 Deutsche patserbakmerken, dan moet je niet gaan klagen over het gebrek aan stijl bij de keuze die je hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:01:28 #99
16180 CoolGuy
pi_111580918
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, want een Mercedes is lekker stijlvol.....
In een 5-serie station zou het ook passen.

Feit is gewoon dat je werkgever je merkkeuze kennelijk beperkt tot 3 Deutsche patserbakmerken, dan moet je niet gaan klagen over het gebrek aan stijl bij de keuze die je hebt.
Je dacht, ik kan mn punt niet maken zonder een subjectieve benaming erin te gooien?
pi_111580928
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:55 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Eens.

Ik denk erover om een andere werkgever te zoeken die eventueel een 0% auto ter beschikking kan stellen. Dan maar in een Ampera of Prius gaan rijden. Zal me aan het hart gaan, maar ik weiger om m'n kinderen de rekening te laten betalen.
Dat is wel heel erg gedramatiseerd..

overigens doe je het sowieso voor hun, aangezien zij degenen zijn die de staatsschuld zullen moeten gaan afbetalen >:)

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')