dinsdag 15 mei 2012 @ 12:35:21 #26
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111575290
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:34 schreef BertV het volgende:

[..]

Een bedrijf kijkt niet uit het raam.

Er werken mensen bij ons bedrijf.
Die nu beginnen te mopperen dat ze al bijna 4 jaar dezelfde lease-auto rijden.

Mensen waar je als vertegenwoordiger mee moet praten. Uiteindelijk zal je toch moeten uitstappen.
Ja, maar als bedrijf dat leaseauto's aan zn medewerkers geeft snap je ook wel dat je je medewerker niet in een 107 door het hele land kunt laten rijden, dat gaat nergens over.
Veni, vidi, vagina - ik kwam, ik zag en het was kut.
pi_111575317
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar als bedrijf dat leaseauto's aan zn medewerkers geeft snap je ook wel dat je je medewerker niet in een 107 door het hele land kunt laten rijden, dat gaat nergens over.
107 is wel extreem voor iemand die de hele dag op de weg zit.
(ik heb zelf een Aygo voor woon-werk)
Ik ben de enige met een prive auto, een bewuste keuze. Ben er wel blij mee.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:37:06 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_111575328
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oke, neem je een 308. Ruim, redelijk luxe en in Frankrijk crossen ze er ook het hele land mee door. waarom zou dat in NL niet kunnen dan?
De beste Comic Fantasy schrijver
Wie is er nog meer benieuwd waar Tong80 FOK! mee chanteert zodat hij wegkomt met al die bagger?
Ceterum censeo PVV delendam esse
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:37:52 #29
16180 CoolGuy
pi_111575354
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oke, neem je een 308. Ruim, redelijk luxe en in Frankrijk crossen ze er ook het hele land mee door. waarom zou dat in NL niet kunnen dan?
Dat kan, maar waarom zou je dat doen als je de vrijheid hebt om te kiezen. Waarom mag iemand van jou niet in een 3 serie door Nederland rijden, maar wel in een 308? Wat is daar het probleem mee?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:41:25 #30
66444 Lord_Vetinari
pi_111575463
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat kan, maar waarom zou je dat doen als je de vrijheid hebt om te kiezen. Waarom mag iemand van jou niet in een 3 serie door Nederland rijden, maar wel in een 308? Wat is daar het probleem mee?
Het mag van mij best, maar ga dan niet lopen ouwerothoeren als er door een verandering in de regels ineens meer geld voor betaald moet worden. Ik moet ook meer voor mijn woon/werkverkeer gaan betalen omdat de reiskostenvergoeding belast gaat worden EN mijn baas onze vestiging sluit en de activiteiten een eind verderop onderbrengt. Ik kies er dus voor een zuiniger auto aan te schaffen.
En leaserijders kunnen dus voor hun nieuwe contract ook prima ervoor kiezen om niet in een 3-serie maar in een 308 te gaan rijden. Doen ze dat niet? Eigen keuze, maar ga dan niet janken dat het zo duur is. Je KUNT goedkoper, maar je WILT niet.

For the record: Ik ben wel van mening, dat er een overgangsperiode moet komen, maar dan ook voor het belasten van de reiskosten. Gelijke monniken....
Wie is er nog meer benieuwd waar Tong80 FOK! mee chanteert zodat hij wegkomt met al die bagger?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:44:05 #31
16180 CoolGuy
pi_111575532
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het mag van mij best, maar ga dan niet lopen ouwerothoeren als er door een verandering in de regels ineens meer geld voor betaald moet worden. Ik moet ook meer voor mijn woon/werkverkeer gaan betalen omdat de reiskostenvergoeding belast gaat worden EN mijn baas onze vestiging sluit en de activiteiten een eind verderop onderbrengt. Ik kies er dus voor een zuiniger auto aan te schaffen.
En leaserijders kunnen dus voor hun nieuwe contract ook prima ervoor kiezen om niet in een 3-serie maar in een 308 te gaan rijden. Doen ze dat niet? Eigen keuze, maar ga dan niet janken dat het zo duur is. Je KUNT goedkoper, maar je WILT niet.

For the record: Ik ben wel van mening, dat er een overgangsperiode moet komen, maar dan ook voor het belasten van de reiskosten. Gelijke monniken....
Iedereen die al bijtelling betaald omdat ze de leaseauto ook privé gebruiken klaagt daar niet over hoor, die weten al dat ze dat doen. Maar als jij tot nu toe altijd de beschikking hebt gehad over een leaseauto (maakt niet uit welke auto) maar je gebruikt die auto niét prive, en je houdt daar netjes een km-registratie van bij, dan mag je nu wél gaan betalen voor iets waar je privé simpelweg geen voordeel van hebt. Dat is niet terecht.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:46:22 #32
66444 Lord_Vetinari
pi_111575599
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Iedereen die al bijtelling betaald omdat ze de leaseauto ook privé gebruiken klaagt daar niet over hoor, die weten al dat ze dat doen. Maar als jij tot nu toe altijd de beschikking hebt gehad over een leaseauto (maakt niet uit welke auto) maar je gebruikt die auto niét prive, en je houdt daar netjes een km-registratie van bij, dan mag je nu wél gaan betalen voor iets waar je privé simpelweg geen voordeel van hebt. Dat is niet terecht.
Het is net zo onterecht als het plotseling gaan belasten van een vergoeding die al decennia onbelast is.

En het is 'Iedereen die al bijtelling betaalT'
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:47:52 #33
16180 CoolGuy
pi_111575643
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het is net zo onterecht als het plotseling gaan belasten van een vergoeding die al decennia onbelast is.

En het is 'Iedereen die al bijtelling betaalT'
Ow. Is het toevallig zo dat jij nu ook moet gaan betalen voor een vergoeding die jij krijgt die al decennia onbelast is? En dat je dan nu zoiets hebt van 'haha, jullie lekker ook' puur om jezelf het gevoel te geven dat je niet de enige bent?

interesseert me geen moer
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:48:19 #34
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_111575661
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Niet helemaal gelijke monikken dan. Een leasecontract kun je niet altijd per direct opzeggen. Een eigen auto kun je wel per direct verkopen/inruilen etc.Dat zou imo een verschil in overgangsregeling rechtvaardigen.
Oderint dum metuant.
Cash is a fact, profit is an opinion.
Not to get technical... but according to chemistry, alcohol is a solution.
pi_111575688
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

maar je gebruikt hem al prive! woon-werk verkeer is simpelweg prive verkeer. dat dat voorheen onbelast was en dus niet onder de bijtellingsregeling viel is prima, maar dat veranderd. zoals het er uitziet veranderd er NIETS als jij die auto echt niet prive gebruikte, dus met het OV naar de zaak ging, en daar je "representatieve" auto ging rijden. dan betaal je GEEN bijtelling.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:49:36 #36
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_111575701
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zowel de onbelaste reiskosten als het onbelaste privegebruik worden straks belast. Dus wat is het probleem?
Oderint dum metuant.
Cash is a fact, profit is an opinion.
Not to get technical... but according to chemistry, alcohol is a solution.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:50:53 #37
66444 Lord_Vetinari
pi_111575735
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:49 schreef sanger het volgende:

[..]

Zowel de onbelaste reiskosten als het onbelaste privegebruik worden straks belast. Dus wat is het probleem?
Voor mij niks. Maar leaserijders schijnen te denken dat ze een aparte positie hebben en dat hun belasting veel oneerlijker is.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:53:13 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_111575814
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ow. Is het toevallig zo dat jij nu ook moet gaan betalen voor een vergoeding die jij krijgt die al decennia onbelast is? En dat je dan nu zoiets hebt van 'haha, jullie lekker ook' puur om jezelf het gevoel te geven dat je niet de enige bent?

Nee hoor. Ik snap alleen dat gejank niet. Waarom zou de rekening voor het in stand houden van de overdrachtsbelasting op 2% (want daar is het voor), alleen bij de mensen met resikostenvergoeding moeten worden neergelegd?

Zoals gezegd: Mensen met reiskostenvergoeding hebben meestal niet de baan met het salaris dat een lease-auto rechtvaardigt. Voor hen is de klap van het belasten van een netto tegemoetkoming dus minstens zo ingrijpend.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:53:57 #39
66444 Lord_Vetinari
pi_111575834
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Niet helemaal gelijke monikken dan. Een leasecontract kun je niet altijd per direct opzeggen. Een eigen auto kun je wel per direct verkopen/inruilen etc.Dat zou imo een verschil in overgangsregeling rechtvaardigen.
Ja, want iedereen heeft geld klaarliggen om stante pede een andere, zuinigere auto te kopen?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:54:23 #40
16180 CoolGuy
pi_111575849
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik snap alleen dat gejank niet. Waarom zou de rekening voor het in stand houden van de overdrachtsbelasting op 2% (want daar is het voor), alleen bij de mensen met resikostenvergoeding moeten worden neergelegd?

Zoals gezegd: Mensen met reiskostenvergoeding hebben meestal niet de baan met het salaris dat een lease-auto rechtvaardigt. Voor hen is de klap van het belasten van een netto tegemoetkoming dus minstens zo ingrijpend.
Nee, dus? Bij sommige functies heb je nou eenmaal wat meer voordelen dan bij andere functies.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:55:17 #41
66444 Lord_Vetinari
pi_111575876
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, dus? Bij sommige functies heb je nou eenmaal wat meer voordelen dan bij andere functies.
Lees even de zin erna.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:56:54 #42
16180 CoolGuy
pi_111575922
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:49 schreef freak1 het volgende:

[..]

maar je gebruikt hem al prive! woon-werk verkeer is simpelweg prive verkeer. dat dat voorheen onbelast was en dus niet onder de bijtellingsregeling viel is prima, maar dat veranderd. zoals het er uitziet veranderd er NIETS als jij die auto echt niet prive gebruikte, dus met het OV naar de zaak ging, en daar je "representatieve" auto ging rijden. dan betaal je GEEN bijtelling.
Dan betaal je geen bijtelling nee. Maar je snapt toch wel dat als iedereen massaal nu met het OV gaat van/naar werk, dat dat andere issues met zich mee gaat brengen die vervolgens weer geld gaan kosten?
pi_111575936
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

en daarmee wordt toch meteen het punt duidelijk? het is een voordeel dat je je auto mee naar huis mag nemen. dat voordeel wordt nu weggehaald. klaar. niet janken.
en dank u meneer Dood,
pi_111575951
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan betaal je geen bijtelling nee. Maar je snapt toch wel dat als iedereen massaal nu met het OV gaat van/naar werk, dat dat andere issues met zich mee gaat brengen die vervolgens weer geld gaan kosten?
ik denk dat als heel nederland ineens met het OV gaat naar het werk, er genoeg geld voor de NS is om dat vrolijk op te lossen...
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:58:07 #45
16180 CoolGuy
pi_111575959
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Lees even de zin erna.
Ja. En nu? Dat is toch niet mijn probleem? Ik hoef toch niet op te draaien voor het feit dat mijn buurman niet een dergelijk salaris heeft als dat ik heb?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:58:46 #46
16180 CoolGuy
pi_111575984
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:57 schreef freak1 het volgende:

[..]

ik denk dat als heel nederland ineens met het OV gaat naar het werk, er genoeg geld voor de NS is om dat vrolijk op te lossen...
Oh maar ik heb het niet over de NS alleen natuurlijk he.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:58:54 #47
66444 Lord_Vetinari
pi_111575988
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja. En nu? Dat is toch niet mijn probleem? Ik hoef toch niet op te draaien voor het feit dat mijn buurman niet een dergelijk salaris heeft als dat ik heb?
Waarom niet? Ik moet opdraaien voor het feit dat mensen 2% overdrachtsbelasting willen blijven betalen, terwijl ik nooit een huis koop.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:59:04 #48
11102 knep
Mountainfreak
pi_111575990
Alweer zo'n topic vol met jaloezie jegens leaserijders :').
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:02:01 #49
16180 CoolGuy
pi_111576085
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:57 schreef freak1 het volgende:

[..]

en daarmee wordt toch meteen het punt duidelijk? het is een voordeel dat je je auto mee naar huis mag nemen. dat voordeel wordt nu weggehaald. klaar. niet janken.
Ik jank niet, het heeft voor mij geen gevolgen omdat ik de auto toch al privé gebruik, dus het maakt mij niet uit of persoon X eventueel moet gaan betalen. Wat ik een beetje jammer vind is dat een hoop mensen hier schijnen te reageren vanuit het onderbuikgevoel van 'haha, jammer voor je kutleaserijder' puur en alleen maar omdat ze zelf stiekem ook maar wat graag een leaseauto hadden gehad, maar omdat ze dat dan niet hebben is het 'lekker' dat die leaserijder een voordeel minder heeft.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:03:09 #50
16180 CoolGuy
pi_111576119
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik moet opdraaien voor het feit dat mensen 2% overdrachtsbelasting willen blijven betalen, terwijl ik nooit een huis koop.
Ja, en ik moet opdraaien voor het feit dat mensen thuis een uitkering zitten te trekken. Zo kun je altijd wel iets zoeken om je eigen onderbuikgevoelens te rechtvaardigen.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')