quote:
Op dinsdag 15 mei 2012 02:37 schreef Tchock het volgende:[..]
Ja, klopt wel. Maar de illusie wekken dat je bakken met geld aan goede doelen geeft terwijl je er winst op maakt vind ik verwerpelijk

[..]
Nee, want de armen kunnen zonder een cent de sterkste worden zei je net

Als het op een 1 op 1 gevecht aan komt kan dat ja. Maar de praktijk is dat de zwakkere in die situatie de armere nooit tegen zal komen. Als je genoeg geld hebt kun je dat realiseren en dan wordt het heel moeilijk om die sterkere te 'raken.
Overigens vind ik dat niet verwerpelijk. Immers, ze géven geld aan die goeie doelen. Dat ze daar zelf ondertussen ook beter van worden (let's face it, als ze door het geld in die fondsen te stoppen niet rijker worden, dan is het wel omdat ze positieve publiciteit genereren, en geld maakt geld, dus dan verdienen ze er op die manier wel aan

) vind ik niet verwerpelijk want het doet niks af aan dat ze dus wel geld geven aan goede doelen.
Wat ik verwerpelijk vind is dat het ze niet om die goede doelen gaat. Het gaat om de winst (in welke vorm dan ook) die ze daar zelf uit slepen. Wat ik verwerpelijk vind is dingen als wat Oprah Winfrey doet. Je weet wel, vroeger had ze het Oprah Angel Network en dan moest er geld ingezameld worden, en dan moeilijk doen over het bedrag dat opgehaald moet worden.
En dan werd er een hele show gebouwd om mensen die verrekken van het geld, die dan even 500.000 dollar of misschien een paar miljoen komen 'doneren' en oh hallelujah en wat een barmhartige samaritaan, en vooral die focus leggen op de persoon die het geld doneert. Ja, dat willen mensen zien ja (ik ook

) maar dat levert hun natuurlijk wel weer bakken met geld op.
Want let's be real, als daar een Tom Cruise of een Bill Gates of een John Travolta komt om een paar miljoen te geven...wat is daar voor hun nou spannend aan? Tegen de tijd dat ze zich die nacht de 2e keer hebben omgedraaid in bed hebben ze dat geld alweer terug verdiend.
Als nou iemand die het niet kon missen dat zou doneren, ja, dát vind ik nou noemenswaardig, maar die borstklopperij zo van kijk eens wat wij goed zijn terwijl ze het niet eens voelen, dát vind ik nou verwerpelijk