maandag 14 mei 2012 @ 22:48:24 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_111558286
registreer om deze reclame te verbergen
Klara, mijn buurmeisje heeft net een trip naar Kreta geboekt, ik had haar nog zo gezegd dat niet te doen, omdat het risico op grote volksonlusten en stakingen aanzienlijk is als de Grieken de euro gaan verlaten. Hoe kan ze zich het beste voorbereiden? Ik heb haar gezegd cash dollars en euro's mee te nemen en een survival kit, zodat ze eventueel de bergen in kan vluchten en zichzelf een aantal dagen kan redden.

Verder wellicht zorgen dat de ambassade op de hoogte is van je reis en je eventueel al een vluchtroute plant van tevoren. (worst case scenario) Wie heeft nog meer tips? Ik vind het nooit slim om opvakantie te gaan in een land dat op de rand van een burgeroorlog staat.. :{
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 14 mei 2012 @ 22:49:06 #2
67670 Skv
Cynist.
pi_111558332
BHFH :D!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 14 mei 2012 @ 22:49:27 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_111558354
Heeey, daar is ie weer! Een BHFH-topic _O_
pi_111558373
_O_ BHFH is terug!
pi_111558389
Wordt het niet gewoon tijd dat je je buurmeisje de liefde verklaart?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 14 mei 2012 @ 22:53:13 #6
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111558565
dit topic

zoveel win
ponies
pi_111558900
Door gewoon van de vakantie te genieten en er niet aan te denken.
Ik ben HSG-Bomber niet.
pi_111559524
Als je eckte kerel was, was je gewoon meegegaan om haar te beschermen tegen die hordes straatarme woestelingen.
  maandag 14 mei 2012 @ 23:11:07 #9
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_111559745
Gewoon niet doen, het is een kwestie van weken voor die barbaren noord Europeanen gaan lynchen. CNN heeft al oorlogsverslaggevers gestuurd.
pi_111559949
Mijn tip: je buurmeisje moet naaktfoto's op FOK! posten. Dan kunnen wij helpen haar op te sporen als ze ineens verdwenen is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
  maandag 14 mei 2012 @ 23:24:15 #11
70357 Hyperdude
Happiness is a warm gun
pi_111560543
Zwitserse Frankskes in je bikinibroekje naaien, en een duikboot 24/7 in de directe omgeving van je hotelstrand laten rondzwemmen.
Better save than sorry.
The NSA.
The only part of government that actually listens.
pi_111561412
ik denk dat ze het beste wat staven goud mee kan nemen, voor het geval de euro helemaal onderuit zakt. en op zich, is een eenvoudig steek werend vest, meer als voldoende, want kogels kunnen ze toch niet meer betalen.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 06:22:28 #13
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_111567081
Verzoeke serieus en optopic te reageren, want het is echt niet een ondenkbaar scenario. Ik vind het absurd dat reisbureau's en jongerenorganisaties gewoon reizen naar Griekenland aanbieden terwijl ze kunnen weten dat de situatie in het land explosief is en heel snel uit de hand kan lopen..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_111567999
je overdrijft, ergste wat kan gebeuren is dat dadelijk de vluchtleiding enkele weken staakt.
nouw, dan, enkele weken extra vakantie.
en rellen, die zijn er alleen in Athene
pi_111568058
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:32 schreef bunnahabhain het volgende:
je overdrijft, ergste wat kan gebeuren is dat dadelijk de vluchtleiding enkele weken staakt.
nouw, dan, enkele weken extra vakantie.
Mocht je er vast komen te zitten, dan hebben ze er helaas geen single malts, alleen ouzo en tsipouro :P
Ta mère
Vous apporte les nouvelles du jour,
tout à fait impartial!
ウイスキー
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:28:09 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111570543
BHFH _O_

Wat rijd je tegenwoordig?
pi_111572415
Lol serieus.. Burgeroorlog is wel tamelijk overdreven..

Misschien onlusten in de grote steden, maar de toeristencentra weten maar al te goed dat als ze buitenlanders gaan lynchen ( :') ), ze daar alleen maar hun eigen omzet mee om zeep helpen.

Mogelijk verzoeken hotelbazen etc je om tijdelijk met cash eu's of dollars te betalen. Maar verder, het is geen afghanistan...
..non est vivere sed valere vita est ..
  Moderator dinsdag 15 mei 2012 @ 11:30:51 #18
61302 UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_111572682
quote:
5s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Klara, mijn buurmeisje heeft net een trip naar Kreta geboekt, ik had haar nog zo gezegd dat niet te doen, omdat het risico op grote volksonlusten en stakingen aanzienlijk is als de Grieken de euro gaan verlaten. Hoe kan ze zich het beste voorbereiden? Ik heb haar gezegd cash dollars en euro's mee te nemen en een survival kit, zodat ze eventueel de bergen in kan vluchten en zichzelf een aantal dagen kan redden.

Verder wellicht zorgen dat de ambassade op de hoogte is van je reis en je eventueel al een vluchtroute plant van tevoren. (worst case scenario) Wie heeft nog meer tips? Ik vind het nooit slim om opvakantie te gaan in een land dat op de rand van een burgeroorlog staat.. :{
Ze zit op Kreta, BHFH. Ik denk dat de eilanden minder van het geweld zullen meemaken. Maar in voorkomend geval: Wat voor kleur haar heeft Klara? Is ze bereid het zwart te verven en haar wenkbrauwen dikker aan te zetten zodat ze eventueel kan doorgaan voor een lokale? Heeft ze in voorkomend geval een cursus Grieks gevolgd? Speelt ze de Mandoline?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_111575584
een grotere chaos kan het niet worden in Griekenland, het is alleen nu officieel
pi_111575642
_O_
Op dinsdag 25 september 2012 14:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
FF bouta bellen dat je vrienden met Steven bent, word je gelijk uitgenodigd voor een staatsbanket.
pi_111603728
Mocht er ooit een burgeroorlog o.i.d. uitbreken inderdaad contact opnemen met de ambassade (die in Athene zit):

En volgens de website van de Rijksoverheid:

quote:
Bemiddeling bij geldnood

Nederlandse ambassades en consulaten kunnen bemiddelen bij het verkrijgen van geld als u in het buitenland in een acute noodsituatie verkeert en u terug moet naar Nederland.
:o

Heeft je buurmeisje via een reisorganisatie geboekt? Zo ja, Calamiteitenfonds:

http://www.calamiteitenfonds.nl/calamiteitenfonds/

[ Bericht 9% gewijzigd door Ikwilookeenfokkerzijn op 15-05-2012 22:47:58 ]
  woensdag 16 mei 2012 @ 06:18:29 #22
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_111611894
Ik zal haar wel ff whatsappen. thx voor de tips. Ik vermoed dat ze geen annulering heeft afgesloten, van een krantenwijk moet je nauurlijk elk dubbeltje omdraaien.. :{
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_111611960
quote:
WHAT HAPPENS IF I'M IN GREECE AND IT FALLS OUT OF THE EURO?

Carry cash, and don't panic. Low-denomination euros are all you need. In the event of a sudden default and subsequent exit from the euro, the banking system will probably freeze for a week and halt electronic transfers. But the cash economy will carry on - and the "real" euro will be more highly valued than the overprinted "Greek euro" that emerges. Order another drink, and you'll be the most popular person in the taverna.
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_111612733
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 06:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik zal haar wel ff whatsappen. thx voor de tips. Ik vermoed dat ze geen annulering heeft afgesloten, van een krantenwijk moet je nauurlijk elk dubbeltje omdraaien.. :{
Je kunt beter SMSsen, het arme meisje heeft haar dataroaming natuurlijk uitstaan. Mocht ze dit wél hebben aanstaan dan jaag je haar door je WhatsApp berichtje alleen maar op extra datakosten. Een SMS ontvangen is gratis voor haar.
2013:SAW/ASR - EWR/CUN - OPO - HAM - CDG
pi_111612767
quote:
Na 'Grexit': pinpassen zullen niet meer werken, kans op voedselrellen
Door: Peter de Waard − 16/05/12, 06:53

© AFP. Een euroshop in Athene.
Een bankenrun, een avondklok: het is mogelijk dat het in Griekenland zover komt als het failliet gaat. 'Maar de EU zal het land ook dan niet laten vallen.'

Als een bedrijf failliet gaat, krijgen werknemers van de ene op de andere dag geen salaris meer. De rechtbank stelt een curator aan die tot taak heeft de boedel uit te winnen ten behoeve van de schuldeisers. Soms wordt het hele hebben en houden van een bedrijf verkocht aan de hoogstbiedende op een zogenoemde executoriale veiling.

Zo werkt het niet als een land - of eigenlijk de overheid van een soeverein land - failliet gaat. Griekenland houdt niet op te bestaan. En er komt ook niet iemand van buitenaf die alle activa (bezittingen) van het land gaat verkopen zoals eilanden, antiquiteiten, gronden en opstallen. 'Een faillissement van een land is technisch ingewikkeld en moeilijk te regisseren', zei minister De Jager vorig jaar. De situatie is dit keer nog gecompliceerder, omdat Griekenland geen eigen munt heeft.

Er is ook geen precies scenario van de gevolgen voor het Griekse volk te schetsen. Vast staat dat Griekenland van de ene op andere dag geen kapitaal van buiten meer kan aantrekken als het niet meer aan zijn verplichtingen voldoet. Alle kredietkranen gaan dicht.

Het noodfonds EFSF zal geen nieuwe leningen meer geven aan de Griekse overheid voor herfinanciering van de staatsschuld en de Europese Centrale Bank zal geen liquiditeiten aan Griekse banken meer geven. Ook niemand anders zal Griekenland meer geld uitlenen.

De Griekse banken zullen in het faillissement worden meegesleurd omdat zij hun geld voor een groot deel in waardeloos geworden staatsobligaties hebben belegd. Alle banken zullen de deuren sluiten om een bankrun te voorkomen.

Pinpassen zullen niet meer werken, net zoals creditcards. Fabrieken, die afhankelijk zijn van onderdelen uit het buitenland, zullen de deuren (tijdelijk) moeten sluiten en hun werknemers naar huis sturen. De enige andere oplossing is boter bij de vis geven.

Veel producten (koffie, benzine, zuivel en vlees) die nu voor het overgrote deel worden ingevoerd, zijn moeilijk of niet verkrijgbaar. De politie gaat mogelijk staken, omdat het loon niet meer volledig of helemaal niet wordt uitbetaald.

Misschien zal een avondklok moeten worden ingesteld of zal het leger moeten worden ingeschakeld om voedselrellen te voorkomen. De regering zal noodmaatregelen moeten nemen. In Argentinië werd na het faillissement van 2002 de ruilhandel weer officieel ingevoerd. Argentinië kon nog zelf geld blijven bijdrukken, hoewel de munt waardeloos was geworden. Dat kan Griekenland niet.

Volgens hoogleraar monetaire economie Harald Benink van de Universiteit van Tilburg zal de centrale bank van Griekenland een nieuwe munt moeten invoeren: bijvoorbeeld de nieuwe drachme.
Daarin zullen de overheidsuitgaven worden betaald. Ook alle banksaldi in Griekenland zullen in die munt worden omgezet. Mogelijk zal het bedrag worden beperkt dat de Grieken wekelijks mogelijk opnemen, bijvoorbeeld tot omgerekend 200 euro.

Hoe sterk de drachme is, hangt af van het vertrouwen dat de burgers in de munt zullen hebben. Als er te veel munten worden uitgegeven, leidt dat tot een hoge inflatie. Verwacht wordt dat de nieuwe drachme meteen met mogelijk 50 tot 70 procent wordt gedevalueerd.

Dit betekent dat de lonen ook met dat percentage omlaag gaan, net als de prijzen. Importen worden zo duur dat Grieken weinig meer in het buitenland zullen kopen en dankzij de lagere prijzen veel zullen kunnen verkopen. De handelsbalans zal snel verbeteren, omdat het land heel goedkoop wordt voor toeristen.

De euro zal echter niet uit beeld verdwijnen. Veel Grieken hebben hun euro's al weggezet in het buitenland. Die zullen blijven rouleren. De euro blijft als harde munt naast de boterzachte drachme bestaan.
Benink denkt niet dat de eurozone de rug naar Griekenland zal kunnen toekeren. Als het land al uit de eurozone kan worden gezet - en daarover zijn de deskundigen het niet eens - zal Griekenland toch EU-lid mogen blijven.

'Misschien krijgt Griekenland wel een 'euroholiday' voor een periode van tien jaar', zegt Benink. 'Maar de EU kan Griekenland niet laten vallen, al is het alleen omdat het geen land in chaos zijn achtertuin zal willen hebben. Griekenland krijgt dan dezelfde status als Hongarije. Ook dat land wordt door de EU geholpen - zelfs met geld uit de structuurfondsen, wat veel gunstiger is dan de leningen die Griekenland nu krijgt.'
http://www.volkskrant.nl/(...)-voedselrellen.dhtml

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')