Het "pluk-ze-beleid" is in elk geval consistent. Na de resterende groep leaserijders die van bijtelling was vrijgesteld alsmede de mensen met een schamele km-vergoeding zijn nu ook de ov gebruikers aan de beurt.
Nu nog een belasting voor het op de fiets naar je werk gaan en dan hebben we 99% van de werkende bevolking gehad, en daar moet het uiteindelijk toch allemaal vandaan komen.
Ronduit stuitend vind ik de argumenatie die ik ook ben tegengekomen: "we willen mensen stimuleren om dichter bij het werk te gaan wonen". We hebben tientallen jaren achter de rug waarbij er meer flexibiliteit en mobiliteit van de werknemer werd geeist. En nu deze onzin. Wie nog geen vast contract heeft krijgt dit bijna niet meer en wie dat nog wel heeft moet onder leiding van Alexander en Jolande getransformeerd worden in een klapstoel c.q. wegwerpwerknemer middels het "hervormde" ontslagrecht. Alsof dat het bij elke nieuwe baan verhuizen stimuleert.
En dit is nog maar het begin van de lulverhalen, onzinredeneringen, gelieg en gedraai dat we van de kunduz coalitie kunnen verwachten.
"Veel sneuvelt tussen later als ik groot ben en vroeger toen ik jong was."