zondag 13 mei 2012 @ 19:51:39 #1
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_111503813
registreer om deze reclame te verbergen
Het plan is in september naar Turkije te gaan. Ff simpel, geen moeilijke reizen bestellen/uitzoeken, gewoon lekker op het strand.

Nu hoor ik van een collega de tip om ¤10 of ¤20 in je paspoort te leggen, bij het inchecken. Natuurlijk komt er dan een vraag van zo'n receptionist, maar vervolgens zeg je dat dat voor hem is.
En toen werd ineens een luxere kamer vrijgemaakt >:)

Iemand ervaring met deze truuk? Of is dit totaal not-done?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_111504015
Waarom zou je dat zo doen? Waarom niet gewoon zeggen: 'Beste man, ik geef 2 tientjes als je m'n kamer upgrade'
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zondag 13 mei 2012 @ 19:57:59 #3
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_111504062
alsof dat zou werken... vol is vol en als er iemand veel meer betaald voor een betere kamer dan krijg jij hem echt niet hoor voor 2 tientjes haha
De zwarte wolf komt eraan !
pi_111504088
"Thank You" En je krijgt dezelfde kamer. Wat Dentiwan hierboven zegt.
pi_111504507
Vooral bekend van hotels in Las Vegas: http://www.thetwentydollartrick.com/

Zelf nooit geprobeerd, maar je kunt altijd proberen de receptionist blij te maken natuurlijk
2013:SAW/ASR - EWR/CUN - HAM
pi_111504594
Als je dat doet dan krijg je precies de zelfde vakantie als je anders zou hebben. Enige verschil is dat je op einde van je vakantie 20 euro meer kwijt bent :')
  zondag 13 mei 2012 @ 20:08:23 #7
374845 Skrillex
Dont have one.
pi_111504612
Ik heb het weleens gedaan in Milaan. Met succes!
Hoi...
pi_111506714
Misschien als je een pauper hotel hebt maar bij de duurdere hotels werkt dit niet.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_111506982
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:06 schreef Thetallguy het volgende:
Vooral bekend van hotels in Las Vegas: http://www.thetwentydollartrick.com/

Zelf nooit geprobeerd, maar je kunt altijd proberen de receptionist blij te maken natuurlijk
Die site is vermoedelijk opgericht door een receptionist met geldtekort ;)
  zondag 13 mei 2012 @ 22:10:08 #10
199256 kwiwi
kwien kwiwi
pi_111512640
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:08 schreef Pakspul het volgende:
Als je dat doet dan krijg je precies de zelfde vakantie als je anders zou hebben. Enige verschil is dat je op einde van je vakantie 20 euro meer kwijt bent :')
Dit.

10/20 euro voor een week (?) een kamerupgrade, wat denk je zelf?
pi_111514203
quote:
als er een website van is, dan denk ik dat gerenommeerde hotels, en hotels die niet liggen slapen, daar algemeen wel wat op gevonden hebben. en maak je, je hoogstens belachelijk als je het probeert.
En over het algemeen is mijn ervaring, in de VS is het zo dat je mensen die niet omkoopbaar zijn, probeert om te kopen, dat die beledigd zijn als je ze probeert om te kopen. Dus loop je nog het risico dat je net een slechtere kamer krijgt.
Mijn tip, gewoon de kamer boeken die je denkt nodig te hebben, en die ook betalen.
En dan gewoon aardig vragen.

quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:08 schreef Skrillex het volgende:
Ik heb het weleens gedaan in Milaan. Met succes!
het is natuurlijk wat anders in bepaalde bananen republieken.
pi_111515219
Als het niet druk is en men geen last-minute stormloop verwacht, geven veel hotels upgrades. Maar dat doen ze onafhankelijk van welk bedrag er dan ook sneaky-haha-kijk-mij-eens-knipoog-een-dealtje-sluiten-met-de-receptionist in het paspoort zit.
Als het wel druk is en/of men verwacht een last-minute stormloop, dan krijg je echt geen upgrade, en daar helpt geen 10, 20 of 100 euro bij. Tenzij je gewoon eerlijk bent en zegt: "Hee, hoeveel kost een upgrade?".

Ik heb veel meer succes met aardig zijn, grapjes maken en de receptionist zich belangrijk laten voelen, zonder overigens het woord upgrade in de mond te nemen, dan het platvloers geld aanbieden en hopen dat ze/hij het snapt. Veel mensen voelen zich beledigd hierdoor (en terecht).
Ik heb het een keer voor elkaar gekregen in de presidential suite 2 nachten te kunnen overnachten, zonder meerkosten dus, en de overige nachten in de kamer die ik geboekt had, want de suite was daarna in gebruik :P
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
pi_111522557
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Als het niet druk is en men geen last-minute stormloop verwacht, geven veel hotels upgrades. Maar dat doen ze onafhankelijk van welk bedrag er dan ook sneaky-haha-kijk-mij-eens-knipoog-een-dealtje-sluiten-met-de-receptionist in het paspoort zit.
Dit is ook mijn ervaring. Ik meen bovendien dat de upgrades van tevoren al worden toegekend aan bepaalde gasten aan de hand van hun kenmerken. De receptionist zegt weliswaar "I upgraded you", maar ik heb vaak de indruk dat hij een teken daartoe in het computersysteem ziet.

Als je bijvoorbeeld alleen reist, of in ieder geval zonder kinderen, wordt je sneller naar de executive floor geupgraded. Als je deelneemt aan het loyaliteitsprogramma van de hotelketen wordt je ook sneller geupgraded. Als je laat incheckt en maar 1 nacht blijft idem dito. Zo zullen er nog wel wat regels zijn.

Ik krijg op die manier regelmatig een upgrade, terwijl ik nooit steekpenningen aanbied. Dit is imho niet meer van deze tijd. Je maakt jezelf belachelijk en je brengt de receptionist in verlegenheid. Zijn collega's en supervisor zien echt wel wat er gaande is, eventueel via de bewakings camera's.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 14-05-2012 08:33:09 ]
Lid van het Kiva FOK! team. Join us. Help ondernemers in ontwikkelingslanden en krijg je geld nog eens terug ook ! http://www.kiva.org
  maandag 14 mei 2012 @ 11:43:14 #14
357044 Budapestenaar
Inwoner van Boedapest
pi_111527178
Geld in m'n paspoort stoppen; alleen al het idee is te beschamend om het ooit serieus in overweging te nemen. Ik zou me een acteur in een slechte Amerikaanse film voelen. 8-)

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')