pi_111458861
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo,

Sinds korte tijd volg ik een 3 daagse split schema. Nu heb ik een vraag hierover. Ik hoorde dat, als je echt resultaat wilt zien, minimaal 3x per week moet trainen. Bij een 3 daagse split train je 3x per week, maar je pakt bijvoorbeeld maar 1x per week je biceps aan. Is dit dan wel voldoende? Bij een Fb schema train je alles wel 3x, is dat dan niet veel beter?

Mvg,
Nick
pi_111459658
Waarom wil je per se met een split beginnen als beginner?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_111460940
Wil ik niet per sé, maar ik las nergens dat het verkeerd was.. Maar heb je wellicht een antwoord op mijn vraag?
pi_111461643
Verdiep je in Rippetoe, lees je in over voeding.
pi_111466489
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:06 schreef Suc het volgende:
Verdiep je in Rippetoe, lees je in over voeding.
Ik ben daar verder, met alle respect, weinig geïnteresseerd in. Maar is er niemand die me een antwoord kan geven? Ik ben namelijk wel oprecht benieuwd hoe dit nu zit..
pi_111514616
Nog niemand?.. Mensen die een 3 daagse split volgen, is 1x belasting van de spieren in de week wel voldoende?
pi_111541730
Anyone?..
pi_111542775
Tja hangt er vanaf wat je wilt he? Je hebt het over resultaat zien, maar een eindje verder zeg je dat je niet echt geinteresseerd bent om je in voeding en trainingsmethoden te informeren. Op die manier zal je weinig resultaat zien! Een drie daagse split is in elk geval beter dan slechts één keer in de week wat doen, maar of je resultaat zal zien hangt van nog veel meer (en belangrijkere) factoren af.
pi_111543721
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 18:43 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Tja hangt er vanaf wat je wilt he? Je hebt het over resultaat zien, maar een eindje verder zeg je dat je niet echt geinteresseerd bent om je in voeding en trainingsmethoden te informeren. Op die manier zal je weinig resultaat zien! Een drie daagse split is in elk geval beter dan slechts één keer in de week wat doen, maar of je resultaat zal zien hangt van nog veel meer (en belangrijkere) factoren af.
Oké maar wat ik bedoel is het volgende: Als je puur kijkt naar trainingsprikkels krijgen de verschillende spiergroepen over de week gezien ongeveer 3x een prikkel (als je 3x fullbody doet), als je echter 3 daagse split doet dan train je elke spiergroep maar 1x per week (dus 1 prikkel)

Mijn vraag is dus: Is fb niet veel beter, omdat je dan meer trainingsprikkels per week hebt?
pi_111621137
Wissel het af.. Dus bijv. eerste 2 weken 2x full body per week, daarna 2 weken lang 3x per week je split training.
Maak niet de beginnersfout je spieren te weinig rust te gunnen.
pi_111621212
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:53 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik ben daar verder, met alle respect, weinig geïnteresseerd in. Maar is er niemand die me een antwoord kan geven? Ik ben namelijk wel oprecht benieuwd hoe dit nu zit..
Niet geinteresseerd in voeding? :')
Met welk doel train je precies?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_111621269
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:00 schreef nickhguitar het volgende:

Mijn vraag is dus: Is fb niet veel beter, omdat je dan meer trainingsprikkels per week hebt?
Nee want je spieren hebben tijd nodig om te kunnen herstellen.
pi_111621334
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Niet geinteresseerd in voeding? :')
Met welk doel train je precies?
Hij bedoelt dat hij geen interesse heeft in een marketeer dat autisten wil beroven door ze een minimalistisch schema aan te smeren en ze dik te laten worden met liters melk en geen cardio, zodat ze kunnen opscheppen over hoe ''groot'' ze zijn geworden.
pi_111621384
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:07 schreef LavenderTown het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat hij geen interesse heeft in een marketeer dat autisten wil beroven door ze een minimalistisch schema aan te smeren en ze dik te laten worden met liters melk en geen cardio, zodat ze kunnen opscheppen over hoe ''groot'' ze zijn geworden.
:')
pi_111621615
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Oké maar wat ik bedoel is het volgende: Als je puur kijkt naar trainingsprikkels krijgen de verschillende spiergroepen over de week gezien ongeveer 3x een prikkel (als je 3x fullbody doet), als je echter 3 daagse split doet dan train je elke spiergroep maar 1x per week (dus 1 prikkel)

Schema's zijn homo-erotische middelen waarmee bodybuilders elkaar versieren op fora. Natuurlijk is meer trainingsprikkels beter, maar trainen zo vaak je kan op zo'n hoog mogelijke intensiteit is voor de hand liggender. Als jij vandaag al je spiergroepen kapot hebt getraind en morgen voel je je als een vis in het water, kun je dus gewoon lekker doortrainen. Maar misschien voel je 5 dagen later nog steeds zo brak dat je nog geen push-up kunt doen zonder te hijgen. Dan doe je lekker niks.

Echt rocket science hoor,
pi_111640548
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:13 schreef LavenderTown het volgende:

[..]

Schema's zijn homo-erotische middelen waarmee bodybuilders elkaar versieren op fora. Natuurlijk is meer trainingsprikkels beter, maar trainen zo vaak je kan op zo'n hoog mogelijke intensiteit is voor de hand liggender. Als jij vandaag al je spiergroepen kapot hebt getraind en morgen voel je je als een vis in het water, kun je dus gewoon lekker doortrainen. Maar misschien voel je 5 dagen later nog steeds zo brak dat je nog geen push-up kunt doen zonder te hijgen. Dan doe je lekker niks.

Echt rocket science hoor,
trollpost of gewoon enorm dom?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')