quote:
BS. KLM, Hoogovens, DSM en Postbank zijn voorbeelden van succesvolle privatiseringen.
quote:
Je ziet het de laatste jaren met de woningcorporaties,
Niet geprivatiseerd.
quote:
de OVbedrijven,
Veelal niet geprivatiseerd.
quote:
post,
Misschien dat de komst van de email hier een grotere impact heeft.
quote:
telecom,
Onder PTT was het duur, slechte service en de keuze beperkt tot de Ericsson x65, nu zijn de prijzen laag, is er een extreem breed aanbod en is productkwaliteit exponentieel hoger. Al is er uiteraard ook sprake van technologische ontwikkeling.
quote:
energiebedrijven.
Netbeheers zijn niet geprivatiseerd. Vattenfal is geen privaat eigendom.
quote:
Nu KPN dat mogelijk in buitenlandse handen
Dat was het al. Immers NV.
quote:
komt hebben we straks geen zeggenschap meer over onze strategische ICT infrastructuur., de energiemaatschappijen. Aandeelhouders kijken alleen naar korte termijnbelangen Kennis en geld wordt weggesluisd en de bedrijven blijven wegkwijnend achter, waardoor essentiele diensten voor een land onbetaalbaar en gebrekkig worden.
Ik vind dat alle bedrijven die vitaal zijn voor het functioneren van een land staatseigendom zou moeten zijn. Tevens vind ik dat alle grote kennisbedrijven nooit in buitenlandse handen mogen komen, zodat je voorkomt dat gezonde bedrijven worden opgekocht voor de kennis en vervolgens hier worden opgedoekt. (denk bv aan organon) We zullen misschien een rigoreuze stap moeten zetten, maar ik denk dat we bepaalde bedrijven gewoon weer moeten nationaliseren) Ik denk dan aan KPN, TNT, DSM, Shell, alle OV bedrijven, alle banken en alle energiebedrijven. Als het teveel kost moeten we er zelfs over nadenken dit dmv een wet te doen zonder aandeelhouders een vergoeding te geven. (zoals in Argentinie met het oliebedrijf) Rigorieus, maar noodzakelijk om te voorkomen dat ons land wordt leegeplunderd door hedgefondsen en buitenlandse multinationals.
[ Bericht 0% gewijzigd door iehlaak op 12-05-2012 22:14:39 ]
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)