abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 mei 2012 @ 02:06:24 #101
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111481133
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 01:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wil je zo de aandacht afleiden van voortwoekerend anti-semitisme?

Over die neiging om joden tot ratten te dehumaniseren:

[..]

http://www.geheugenvanned(...)f_tekst.php?sub=Jood
Dat soort vergelijkingen zijn al zo oud als de weg naar Rome hoor. Is echt geen nieuw bedenksel van de nazi's.
pi_111481144
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 01:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Oja TOF en FJN zijn zeikerdjes... Maar sommige fokusers die ageren tegen hen zijn dat ook.
Klassieke jodenhaat wordt opnieuw uitgevonden door hen.
Joden zijn zelf de grootste antisemieten.
En dan bedoel ik nadrukkelijk niet dat joden de Arabieren (ook semieten) haten.

De zegslieden presenteren zich als afzonderlijk volk/geloof/ras en zetten zich af tegen de rest van de wereld.
En daarbij doen ze meestal (ze houden maar zelden een slag om de arm) alsof ze alle joden vertegenwoordigen.
Een club als Een Ander Joods Geluid is een uitzondering en het is ook veelzeggend dat ze zich als uitzondering moeten presenteren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111481188
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 01:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wil je zo de aandacht afleiden van voortwoekerend anti-semitisme?

Over die neiging om joden tot ratten te dehumaniseren:

[..]

http://www.geheugenvanned(...)f_tekst.php?sub=Jood
Niet zo zielig doen: dehumaniseren is algemeen gebruikelijk als je een groep wilt wegpesten. Ratten, kakkerlakken, beesten, tsunami, verzin maar een kwalificatie.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 13 mei 2012 @ 02:10:30 #104
3542 Gia
User under construction
pi_111481215
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:57 schreef _The_General_ het volgende:
Hier info over het eerste monument in Nederland voor alle militaire oorlogsslachtoffers incl. Duitsers en Oostenrijkers. www.leudalmonument.nl
Omdat die herdenken in november mag dat natuurlijk.
Als zij dit zouden doen op 4 mei, krijgen ze ook een rechtszaak an hun kont.
pi_111481224
Opvallend is ook dat kritiek op Israël vooral door Nederlandse media wordt bestempeld als antisemitisme en jodenhaat. Zelfs de Israëlische pers is genuanceerder. Zal wel iets te maken hebben met een schuldgevoel over de 2de WO.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_111481241
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 02:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niet zo zielig doen: dehumaniseren is algemeen gebruikelijk als je een groep wilt wegpesten. Ratten, kakkerlakken, beesten, tsunami, verzin maar een kwalificatie.
moslims, vergeet vooral de moslims niet. wanneer het op moslims aankomt is alles geoorloofd. hoe smerig en vuil ook.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 13 mei 2012 @ 02:13:36 #107
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_111481274
En nog een reden en meer onbegrip waarom we 4 Mei de tweede oorlog herdenken?

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 03:39 schreef Morera het volgende:
Doe Duitsers herdenken gewoon op een andere dag. Zij hebben het gestart/aangericht of hoe je het ook wil noemen. Dan kunnen er daarna allemaal redenen en grijze gebieden komen, het verandert niks aan het feit dat Duitsland dit heeft gedaan en dat er mensen zijn die het er vandaag de dag nog moeilijk mee hebben of veel waarde aan de herdenking hechten. Zo ontiegelijk lang geleden is het nou ook weer niet.

Als we nou 200 jaar verder waren zou ik ook zeggen van ok...maar kom op zeg, laat die mensen lekker hun herdenking houden zonder ze de Duitsers door hun strot te duwen. De Duitsers hebben hun eigen herdenking, dan ga je toch lekker naar Duitsland om daar officieel mee te herdenken. Als er nou helemaal geen protest was had het ook niks uitgemaakt, er is wel protest dus daar moet gewoon respect voor zijn.
:r ;( ;( ;( :+

Dus omdat een kut organisatie niet wilt dat we iemand anders herdenken moet daar respect voor zijn?
  zondag 13 mei 2012 @ 02:20:14 #108
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_111481394
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 02:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

moslims, vergeet vooral de moslims niet. wanneer het op moslims aankomt is alles geoorloofd. hoe smerig en vuil ook.
Ik had pas geleden nog een documentaire gezien en ach Israel doe niet veel verkeerd behalve het vermoorden van onschuldige mensen omdat andere mensen met raketten gingen gooien, het pesten van mensen door hun bezit/grond/enzo gewoon als de hunne te beschouwen maar kom op jongens dit is niet zo erg het gebeurt niet alleen bij de Arabieren.
En onze minister van buitenlandse zaken, de heer Rosenthal, vindt Israel een prima staat.
pi_111481455
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 02:20 schreef wickedmen het volgende:

[..]

Ik had pas geleden nog een documentaire gezien en ach Israel doe niet veel verkeerd behalve het vermoorden van onschuldige mensen omdat andere mensen met raketten gingen gooien, het pesten van mensen door hun bezit/grond/enzo gewoon als de hunne te beschouwen maar kom op jongens dit is niet zo erg het gebeurt niet alleen bij de Arabieren.
En onze minister van buitenlandse zaken, de heer Rosenthal, vindt Israel een prima staat.
Ik ben het met je eens, maar dat valt toch een beetje buiten de lopende discussie.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 13 mei 2012 @ 02:24:54 #110
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111481470
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 02:09 schreef Kees22 het volgende:
dehumaniseren is algemeen gebruikelijk als je een groep wilt wegpesten. Ratten, kakkerlakken, beesten, tsunami, verzin maar een kwalificatie.
Correct.
pi_111481522
En verder @Bluesdude: je verweert je terecht tegen generalisering, maar FJN en CIDI en de meeste clubjes doen dat zelf ook. Het is dan niet vreemd dat ze antwoord krijgen in hun eigen stijl.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111482149
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kun je bewijzen dat CIDI en FJN dezelfde mensen zijn ?
Joden tot ratten degraderen was toch een nazistische propagandatruc ?
Ik zeg niet dat joden ratten zijn; ik zeg dat dit soort geesteszieke 'belangen'organisaties uit ratten bestaan. Geen woorden in de mond leggen; dat deden de nazi's.

Maar ik wil ze ook wel kakkerlakken noemen als je je daar beter bij voelt. :)

Alle normale joden, dus niet die orthodoxe geestelijk gehandicapten, denken hier trouwens hetzelfde over: die willen gewoon rustig leven, zonder continu in de schijnwerpers te staan als het eeuwige slachtoffer. Zowel hier in Nederland als in Israel.
pi_111485371
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 03:32 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat joden ratten zijn; ik zeg dat dit soort geesteszieke 'belangen'organisaties uit ratten bestaan. Geen woorden in de mond leggen; dat deden de nazi's.
mij geen woorden in de mond leggen svp.... ik stelde een vraag ... maar wel idd... als je zo verketterend bezig bent dan zou het best kunnen dat je " de wandaden van een klein groepje" als exemplarisch ziet voor de hele groep
quote:
Maar ik wil ze ook wel kakkerlakken noemen als je je daar beter bij voelt. :)
Je kickt hierop ? Mensen degraderen tot ongedierte en van minderwaardige aard?

quote:
Alle normale joden, dus niet die orthodoxe geestelijk gehandicapten, denken hier trouwens hetzelfde over: die willen gewoon rustig leven, zonder continu in de schijnwerpers te staan als het eeuwige slachtoffer. Zowel hier in Nederland als in Israel.
Wel, wel wat een nuance. Alleen jammer dat je het weer nodig vind mensen uit te schelden en minderwaardig te verklaren.
pi_111485396
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 02:28 schreef Kees22 het volgende:
En verder @Bluesdude: je verweert je terecht tegen generalisering, maar FJN en CIDI en de meeste clubjes doen dat zelf ook. Het is dan niet vreemd dat ze antwoord krijgen in hun eigen stijl.
Klopt..... ik kijk daar niet van op.
Maar het is geen excuus voor kloterij .
pi_111492085
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 11:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klopt..... ik kijk daar niet van op.
Maar het is geen excuus voor kloterij .
Nou, ik vind dat TimMer toch met een redelijke nuancering komt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111499053
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 11:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

mij geen woorden in de mond leggen svp.... ik stelde een vraag ... maar wel idd... als je zo verketterend bezig bent dan zou het best kunnen dat je " de wandaden van een klein groepje" als exemplarisch ziet voor de hele groep
Welke groep? Ik heb een schurft aan orthodoxe joden, net als dat ik een schurft heb aan orthodoxe christenen, fundamentalische moslims en ga zo maar door. Alles wat een achterlijke ideologie aanhangt en op basis daarvan zichzelf als superieur beschouwt kan wat mij betreft rechtstreeks de vuilcontainer in. Dat soort tuig maakt de aarde er toch niet mooier op...
quote:
[..]

Je kickt hierop ? Mensen degraderen tot ongedierte en van minderwaardige aard?
Nee, ik geef slechts mijn mening. Het CIDI en die andere griezelclubs degraderen jou, mij en iedereen die geen jood is tot ongediertje, aangezien wij geen onderdeel uitmaken van "Het Uitverkoren Volk"; spiegelbeeld van de NSDAP. Helaas ben jij te dom om dat in te zien.

En jawel: de NSDAP; omdat ik net zo'n schurft aan nazi's heb als aan fundamentalische idioten met superioriteitsissues.
quote:
[..]

Wel, wel wat een nuance. Alleen jammer dat je het weer nodig vind mensen uit te schelden en minderwaardig te verklaren.
Om maar binnen de regels te blijven: ik vind je een bijzonder onaangenaam persoon en wens je weinig goeds toe. Zeiksnor.
pi_111499193
quote:
Grappige keuze, aangezien Disney er honderdduizenden keren van beticht is antisemitisch te zijn geweest.
pi_111499432
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 18:05 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Grappige keuze, aangezien Disney er honderdduizenden keren van beticht is antisemitisch te zijn geweest.
Klopt hier is Donald Duck als nazi!

Eerste filmpje toonde aan dat er zelfs toen al deugnieten die aan het relativeren waren.
pi_111499543
quote:
Pijn

Het was zo pijnlijk dat het komisch was – bijna. Een groepje klagers dat zich Federatief Joods Nederland noemde, spande vorige week een kort geding aan tegen de gemeente Bronckhorst-Vorden, omdat die op 4 mei naast Engelse ook een tiental gesneuvelde Duitse soldaten wilde herdenken. Engelse veteranen hadden geen bezwaar, maar de rechter verbood de burgemeester langs de Duitse graven te lopen. Een andere organisatie, genaamd TOF (Tradition is Our Future) liet tijdens de herdenking een vliegtuigje met de slogan „Vorden is fout” boven het dorp vliegen.
http://www.nrc.nl/heijne/2012/05/12/pijn/
pi_111501674
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 18:01 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Welke groep? Ik heb een schurft aan orthodoxe joden, net als dat ik een schurft heb aan orthodoxe christenen, fundamentalische moslims en ga zo maar door. Alles wat een achterlijke ideologie aanhangt en op basis daarvan zichzelf als superieur beschouwt kan wat mij betreft rechtstreeks de vuilcontainer in. Dat soort tuig maakt de aarde er toch niet mooier op...\
Je verwijt groepen mensen intolerantie . Kijk eens naar jezelf hoe intolerant je bent

[..]
quote:
Nee, ik geef slechts mijn mening. Het CIDI en die andere griezelclubs degraderen jou, mij en iedereen die geen jood is tot ongediertje, aangezien wij geen onderdeel uitmaken van "Het Uitverkoren Volk"; spiegelbeeld van de NSDAP.
Het CIDI degradeert niemand tot ongedierte.
Kijk eens naar je eigen intolerantie
quote:
Helaas ben jij te dom om dat in te zien.
Gelukkig maar.. Ik ben te slim voor jou

quote:
En jawel: de NSDAP; omdat ik net zo'n schurft aan nazi's heb als aan fundamentalische idioten met superioriteitsissues.
idem... kijk eerst naar jezelf
[..]

quote:
Om maar binnen de regels te blijven: ik vind je een bijzonder onaangenaam persoon en wens je weinig goeds toe. Zeiksnor.
wat ik eerder zei...
pi_111503138
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je verwijt groepen mensen intolerantie . Kijk eens naar jezelf hoe intolerant je bent
In jouw ogen. ;)

Ik ben bijzonder tolerant, tot het moment dat ik door mensen voor minderwaardig/ongelovig varken/geen onderdeel van Het Uitverkoren Volk wordt uitgemaakt.

Voor de rest zoek je het maar lekker uit met je fascistische clubjes; geen zin om mijn kostbare tijd aan hersenloze engnekken zoals jij te besteden.
  zondag 13 mei 2012 @ 19:51:31 #123
3542 Gia
User under construction
pi_111503805
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je verwijt groepen mensen intolerantie . Kijk eens naar jezelf hoe intolerant je bent

[..]

[..]

Het CIDI degradeert niemand tot ongedierte.
Kijk eens naar je eigen intolerantie

[..]

Gelukkig maar.. Ik ben te slim voor jou

[..]

idem... kijk eerst naar jezelf
[..]

[..]

wat ik eerder zei...
Nou, hij heeft wel een punt dat sommige gelovigen eenieder die iets anders gelooft als minderwaardig beschouwen.
Hij slaat echter door, alsof iedere gelovige zo denkt. Want dat is niet zo.

Maar goed, ik zou ze niet de kost willen geven die wel zo denken.
pi_111504755
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, hij heeft wel een punt dat sommige gelovigen eenieder die iets anders gelooft als minderwaardig beschouwen.
Hij slaat echter door, alsof iedere gelovige zo denkt. Want dat is niet zo.

Maar goed, ik zou ze niet de kost willen geven die wel zo denken.
Hij heeft ook wel een punt .. zeer zeker wel, maar hij maakt dezelfde fout, wat hij anderen verwijt: grote intolerantie. Dat schiet niet op zo... van de regen in de drup
  zondag 13 mei 2012 @ 22:16:33 #125
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111513066
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:15 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Je kunt een kopie van de capitulatievoorwaarden opvragen bij het NIOD, collectie 249-0130, inv.no. a2. "Voorwaarden voor de overgave van het Nederlandse leger met aanvullende bepaling betreffende de Nederlandse marine." (Duits stuk)

Helaas nog niet gedigitaliseerd. Als je wilt kan ik 'm wel overtikken voor je.
Voorwaarden voor de overgave van het Nederlandse leger, op 15 mei 1940 door General der Artillerie G. von Küchler (commandant van het 18e Duitse leger) aan de Opperbevelhebber van Land- en Zeemacht Generaal H.G. Winkelman.

BEDINGUNGEN.
FÜR DIE ÜBERGABE DES NIEDERLÄNDISCHEN WEHRMACHT.

I. Die gesamte Wehrmacht der Niederlande gilt als Kriegsgefangen. Hierzu sind die nachstehenden Massnahmen unverzüglich durchzuführen:
1. Die Truppenteile des Heeres haben an den Stellen zu bleiben und zu halten, an denen sie sich zur Zeit befinden.
Eine Liste aller Truppenteile und ihres derzeitigen Aufenthalts ist mir unverzüglich zu übergeben. Die Zahlen sind festzustellen, getrennt nach Generalen, Stabs-Offizieren, sonstigen Offizieren, Unteroffizieren und Mannschaften.
Alle Waffen, Fahrzeuge und Pferde sind einheitsweise zusammenzustellen und listenmässig festzulegen. Die Waffen sind getrennt nach Arten (Gewehre, Maschinengewehre, Geschütze, Panzerabwehrkanonen usw.) festzustellen und niederzulegen.

2. Die Truppenteile der Luftwaffe haben zu ihren Flugplätzen zu verbleiben. Kein Flugzeug darf den Platz verlassen.
Das Fliegerpersonal hat sich in seinen Unterkünften und Kasernen ohne Waffen aufz. Es ist listenmässig getrennt nach Offizieren, Unteroffizieren und Mannschaften zu erfassen.
In gliecher Weise sind die Fluzeuge getrennt nach Arten auf den Flugplätzen zur übergabe bereit zu stellen. Niederländische Flugzeugbesatzungen, die sich ausserhalb des Niederländischen Hoheitsgebietes befinden, sind nach den Niederlanden zurückzurufen und zu verpflichten, nicht mehr gegen Deutschland zu kämpfen.
Flugzeuge, Waffen, Betreibsstoff, Werkstätten usw. sind unbeschädigt im derzeitigen Zustand zu übergeben.
Die Verantwortung tragen wie beim Heer die betreffenden Kommandeure.

3. Die Kriegsfahrzeuge der Marine in den europäischen Territorialgewässern der Niederlande sind in den Häfen zu belassen, die Feuer sind zu löschen. Offiziere und Mannschaften bleiben auf ihren Schiffen bezw. werden in Kasernen untergebracht. Sie sind in gleicher Weise listenmässig wie beim Heer zu erfassen.
Eine Liste der Schiffe und sonstige Fahrzeuge mit Standortangabe ist unverzüglich zu übergeben.

4. Die Festungen und kriegsmässigen Anlagen (Waffenarsenale, Munitionsdepots, Rüstungsfabriken usw.) sind unbeschädigt zu übergeben.
Die Kommandanten, Befehlhaber und Verwalter verbleiben an Ort und Stelle und sind für die Unversehrtheit verantwortlich.

5. An die Verwaltungen der Städte und Gemeinden und an die Bevölkerung ist ein Befehl zu erlassen, dass jede feindselige Handlung gegen das deutsche Heer, seine Angehörigen und Einrichtungen zu unterbleiben hat und dass unbedingt Ruhe zu bewahren ist.
Dabei ist zu betonen, dass Zuwiderhandlungen nach deutschen Gesetzen streng geahndet werden.

6. Die Niederländischen Offiziere behalten ihre Waffen, bleiben Vorgesetzte ihrer Mannschaften und sind für Ruhe und Ordnung ihrer Truppenteile verantwortlich.

7. Die deutschen Truppen werden das noch nicht von ihnen besetzte Gebiet der Niederlande besetzen. Die Besetzung ist von den Niederländischen Behörden in jeder Beziehung zu unterstützen.

8. Als Befehlshaber bestimme ich zunächst für das gesamte niederländischen Gebiet mit Ausnahme von Zeeland Generalleutnant Hansen, als Bezirks-Befehlshaber für Nordniederlande einschliesslich der Nordseeinseln bis zur Linie des Nord-Zee-Kanals (Amsterdam-IJmuiden): Generalmajor Feldt.
Nach Süden anschliessend bis Strasse Utrecht - Leiden - Katwijk=amZee, Generalleutnant von Tiedemann.
Abschliessend nach Süden bis zur Maas: Generalmajor Zichwolff.
Für die Provinz Zeeland erfolgt später Befehl.
Für die Besonderen Übergabeverhandlungen der Luftwaffe, den Generalmajor der Luftwaffe von Kotze.
Für die Marine zunächst in Vertretung des von der Marineleitung zu bestimmenden Befehlshabers: Kapitän zur See Haim.
Für die Verhandlungen über Versorgung der wehrmacht und Verwaltung des Landes bestimme ich Generalmajor Schlieper.

9. Die Niederländische Heeresleitung sorgt bis auf weiteres für die Versorgung ihrer Truppen in jeder Beziehung (Verpflegung, Betriebsstoff usw.).

RIJSOORD, den 15. Mai 1940
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')