pi_111447158
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo,

Is het mogelijk om je IP-adres te veranderen? Ik heb een IP-adres ban op een bepaalde website, sinds een aantal weken terug. Ik weet niet waarom, maar heb contact opgenomen met een aantal admins, maar ze reageren niet.

Kan ik mijn IP-adres veranderen om toch op die website te kunnen komen?
derpina my love
pi_111447219
Gewoon via een proxy
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  zaterdag 12 mei 2012 @ 00:32:39 #3
45 SiGNe
Oranje boven!
pi_111447276
ipconfig /release
ipconfig /renew

Maar als ze slim zijn blokkeren ze je MAC adres, het hardware-adres van je netwerkkaart.
Da's trouwens ook te spoofen maar daarvoor mag je googlen.
pi_111447367
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:32 schreef SiGNe het volgende:
ipconfig /release
ipconfig /renew

Maar als ze slim zijn blokkeren ze je MAC adres, het hardware-adres van je netwerkkaart.
De gemiddelde internet gebruiker zit tegenwoordig achter een router. Dan heb je weinig aan dat commando. Je router heeft een nieuw IP (en MAC) nodig, niet je interne pc.
pi_111447405
quote:
ipconfig /release
ipconfig /renew

Dat ipconfig heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet.
derpina my love
  zaterdag 12 mei 2012 @ 00:37:26 #6
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_111447523
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:37 schreef Barbapapamama het volgende:
proxy dan
Dat werkt zo traag en daarmee werken niet alle website functies :'(.
derpina my love
pi_111447566
Dan ben je klaar.
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_111447568
Als het een beetje bekende website is kan je er nyud.net achter plakken en hoef je niet eens moeilijk te doen met een proxy te zoeken. (ja dit werkt ook voor de piratebay, maar daar loopt ie wat te kutten met de CSS)

dus zo...

http://piratebay.se.nyud.net
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111447720
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:29 schreef derp het volgende:
Hallo,

Is het mogelijk om je IP-adres te veranderen? Ik heb een IP-adres ban op een bepaalde website, sinds een aantal weken terug. Ik weet niet waarom, maar heb contact opgenomen met een aantal admins, maar ze reageren niet.

Kan ik mijn IP-adres veranderen om toch op die website te kunnen komen?
Er is vast een goede reden dat je een ban hebt.
pi_111447860
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er is vast een goede reden dat je een ban hebt.
Dat hoeft niet direct zo te zijn, misschien hebben ze gewoon een complete ip range van een ban voorzien.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 02:31:51 #12
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_111449944
quote:
ipconfig /release
ipconfig /renew

Oh mijn god...

Serieus?!

Weet je dan niets over TCP/IP Layers?
Blokkeren ze je MAC? Je MAC komt je lokale netwerk niet uit, geen enkele website weet jouw MAC adres en daar kunnen ze ook nooit achter komen.

Daarbij ipconfig /release and /renew is voor intern netwerk, voor je router niet voor extern.

NL providers geven zelden een dynamic IP extern, ofwel, of via proxy/vpn/tor of smeken bij provider voor ander IP adres.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_111450199
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:40 schreef DutchErrorist het volgende:
Als het een beetje bekende website is kan je er nyud.net achter plakken en hoef je niet eens moeilijk te doen met een proxy te zoeken. (ja dit werkt ook voor de piratebay, maar daar loopt ie wat te kutten met de CSS)

dus zo...

http://piratebay.se.nyud.net
Werkt alleen 1 keer. Maar als je een andere pagina wilt zien, niet meer.
derpina my love
  zaterdag 12 mei 2012 @ 05:43:13 #14
45 SiGNe
Oranje boven!
pi_111451186
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 02:31 schreef ZodiaX het volgende:

[..]

Oh mijn god...

Serieus?!

Weet je dan niets over TCP/IP Layers?
Blokkeren ze je MAC? Je MAC komt je lokale netwerk niet uit, geen enkele website weet jouw MAC adres en daar kunnen ze ook nooit achter komen.

Daarbij ipconfig /release and /renew is voor intern netwerk, voor je router niet voor extern.

NL providers geven zelden een dynamic IP extern, ofwel, of via proxy/vpn/tor of smeken bij provider voor ander IP adres.
Ik heb hier een statisch IP (directe aansluiting op internet) en een MAC adres valt makkelijk te sniffen
Voor providers zitten al hun klanten ook op hun interne netwerk dus van die kant is het nog makkelijker.

In de router kan je trouwens ook makkelijk je Ip adres veranderen, meestal is er wel een knopje met DHCP renew te vinden, of even met telnet een commandootje geven.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 05:45:53 #15
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_111451190
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:39 schreef derp het volgende:

[..]

Dat werkt zo traag en daarmee werken niet alle website functies :'(.
Je moet ook specifiek een IP-adres gebruiken, geen proxysite.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 09:58:42 #16
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_111452596
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 05:43 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik heb hier een statisch IP (directe aansluiting op internet) en een MAC adres valt makkelijk te sniffen
Voor providers zitten al hun klanten ook op hun interne netwerk dus van die kant is het nog makkelijker.

In de router kan je trouwens ook makkelijk je Ip adres veranderen, meestal is er wel een knopje met DHCP renew te vinden, of even met telnet een commandootje geven.
DHCP is voor het interne netwerk. Het MACadres van je modem is hooguit door je provider uit te lezen maar echt niet voor andere partijen. Laat staan het MACadres van je netwerkkaart.
En wat heeft het feit dat jij een statisch IP hebt, te maken met een directe aansluiting op het internet?
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_111456643
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 09:58 schreef Civilian het volgende:

[..]

DHCP is voor het interne netwerk. Het MACadres van je modem is hooguit door je provider uit te lezen maar echt niet voor andere partijen. Laat staan het MACadres van je netwerkkaart.
En wat heeft het feit dat jij een statisch IP hebt, te maken met een directe aansluiting op het internet?
Ik heb het jaren geleden al opgegegeven om dat soort eigenwijze figuren te "onderwijzen" over hoe netwerken in elkaar zitten : laat 'm maar gewoon lekker denken dat zijn MAC adres door iedereen te achterhalen is :P
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:50:38 #18
45 SiGNe
Oranje boven!
pi_111459302
Ik heb een MCSE certificaat dus ik weet er best het een en ander van.
Neem maar van mij aan dat ook een MAC adres achter een router te achterhalen is.

En dat ik een directe aansluiting op internet heb betekent dat ik geen modem o.i.d. nodig heb om internet te krijgen.
pi_111459523
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:50 schreef SiGNe het volgende:
Neem maar van mij aan dat ook een MAC adres achter een router te achterhalen is.

En dat ik een directe aansluiting op internet heb betekent dat ik geen modem o.i.d. nodig heb om internet te krijgen.
Ik heb laatst een vreselijke blunder gemaakt hier op DIG met mijn niet bestaand verloopje, maar jij kunt er ook wat van :)
pi_111459874
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:50 schreef SiGNe het volgende:

Gast, ik werk dagelijks met servers enzo, een MAC adres wordt bij IPv4 niet doorgegeven buiten je eigen netwerk aangezien het buiten je eigen netwerk ook totaal geen zin heeft om een MAC adres door te geven (want netwerk devices communiceren onderling dmv ethernet frames welke op basis van MAC adres werken) : maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen met je MCSE ;)

Lees maar eens de eerste hoofdstukken door van een CCNA handboek, dan zie je precies wat ik bedoel.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 23:01:25 #21
20849 FredvZ
Uw tafelzoutkorrel
pi_111475882
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 12 mei 2012 02:31 schreef ZodiaX
Providers in Nederland gebruiken juist wél dynamische IP-adressen.
Slechts enkele providers geven nog vaste IP's uit.

Maareh, TS waarom doe je zoveel moeite om weer op die site komen, blijkbaar willen ze daar niet meer.
Dus neem je verlies en ga verder met je leven.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')