vrijdag 25 mei 2012 @ 01:42:09 #126
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112004636
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:11 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

behalve de zin over god begrijp ik je helemaal.
De GGZ inspireert de cliént (en) :) 8)7 is dan wellicht van eerdere wanorde,
:W Rauwer, Ruwer, origineler cryptologic encoded unloaded, true but just insane..
pi_112004713
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:19 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

bipolair
Manisch is een onderdeel daarvan hè. :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 01:49:37 #128
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112004738
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:42 schreef Aristoo het volgende:

[..]

De GGZ inspireert de cliént (en) :) 8)7 is dan wellicht van eerdere wanorde,
:W Rauwer, Ruwer, origineler cryptologic encoded unloaded, true but just insane..
Snap niet waarom dat topic dicht moest :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 01:58:20 #129
86641 rece
Oohhlala
pi_112004819
Empathie is wat je een beetje mist volgens mij.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 01:58:52 #130
311187 Kandijfijn
Heerlijk zoet
pi_112004823
''Geestelijke zwakkere mensen'' ooit een hele wijze les gehad van mijn werkgever op Ameland.

Ik was daar een 20 jarige snotneus die daar kwam werken in de horeca. Allemaal snotneuzen van 16-17 met weinig horeca-ervaring. Ik vond ze allemaal minderwaardig behalve mijn ervaren collega's van 20+.

Op kantoor van werkgever geweest en die vatte het goed samen: Wilco jij bent goed in je vak, dat weet je en daar mag je meer dan trots op wezen. Maar die arrogante houding moet je echt laten varen. Dit zijn de mensen waarmee je moet werken. Ik verwacht van jou dat jij jouw kennis en ervaring gaat gebruiken je collega's beter te maken i.p.v. geniepig af te zeiken.

Toentertijd van ik de reactie van mijn baas extreem overtrokken en onrechtvaardig. Maar het was wel mooie wake-up call. Langzamerhand mezelf steeds meer toegelegd op het trainen en instrueren van mensen in mijn vakgebied.

Les van dag: Mensen verrassen je extreem vaak wanneer je ze wat vertrouwen geeft+ wat vaardigheden.
pi_112004932
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:49 schreef Hanako het volgende:

[..]

Dat is toch wel vrij duidelijk eigenlijk...
pi_112004947
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:59 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Dat kan ook onvrijwillig. Heb het zelf meegemaakt in de kliniek dat iemand na 2 dagen, (zeer te zijn zin in,
hij wou rust, geen 'therapie'..,) continu suflullen uitriep: "Wel Godverddomme, hij lult me uit mijn depressie!" Dat was niet vtv mijn intentie of pretentie & toevallige competentie. Wou mijn eieren slechts kwijt, en besprak met hem de Tijds, 'gedachten' die kunnen versterken dan wel ontkrachten, Het was een onverwacht effect dat alleen maar goed kon bedoelen maar nu ik weet nu hoe het moet, zuig uit nagels heel veel bloed ,
Uit die Stress vloeit de Manie, bij zo'n Ziel zo zwart als Roet.
Hij was Bi polair, zoals ik, en dat schiep bij voorbaat al een band
In dat CliniClownenPand en zo hielpen wij elkaar
daar uit de 'brand'.
Dus In de strijd tegen de staf, lachten we dus heel wat af.... :)
We konden er geen eer aan doen , dat gevoel van barsten van de poen. *O
Want Geluk wordt daar bestraft, Jij citeert uit de boeken, zwerend op de status v/d
kaft
Analyse van autopsie , van adaptaties van principes en aanverwante types,
Beledigd ?
Verdedigd!
Aanhangkelijk/aanvankelijk in het Godvrezend Voorwaardelijke Paradijs
In GrafTombes vol van pillenzombies dansend op hun graf,
is elke Zombie except Bombie, op sterven na maf,
Niet het koren, dus het kaf, Trots steeds weer terug bij af!
Stuur dit gewoon naar Giel ofzo. Daar is het beter op zijn plek.

Misschien krijg je nog een uitnodiging.
pi_112005757
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:55 schreef saaw het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk gelijk, maar daar heeft diegene op dat moment helemaal niets aan jammergenoeg.
Nee, waar diegene wel wat aan kan hebben is het leren accepteren van zichzelf en dus ook zijn gevoel. Depressieve gevoelens hebben is 1 dingen; vind dat die er niet mogen zijn en daardoor in een staat van verzet komen is nog veel erger. Dat vergroot het en zorgt dat er minder ruimte is voor al het andere.

Leren dat je er mag zijn, gewoon zoals je bent, ongeacht welke gedachtes en gevoelens je hebt kan zorgen dat die strijd stopt en de energie weer besteed kan worden aan waar het voor bedoeld is; het leven van het leven op een manier die bij iemand past.

Zolang je een redenatie hanteert van ''eerst me beter voelen'' dan kom je niet verder want je voelt je zoals je je voelt en dat is prima; het is het niet accepteren en verzetten wat het tot een probleem maakt. Even heel simpel gezegd (laten we eerlijk zijn; het is ingewikkeld en moeilijk) maar stel je zou wakker worden met een depressief gevoel en je zou dat helemaal prima vinden, hoe zou dan je dag eruit zien?

Je kan altijd iets met je houding tegenover het huidige moment doen, vooral tegenover je gevoelens en gedachtes, daar valt ontzettend veel ruimte mee te behalen. ''Ja maar ik voel me nog steeds klote'' Ja, dat is het gevoel wat je op dit moment hebt, hoe zou het zijn om dat gevoel te accepteren en je te richten op je/het leven?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  Moderator vrijdag 25 mei 2012 @ 08:11:09 #134
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112006138
ik vind het eigenlijk gewoon schandelijk hoe maanvis zich hier op het forum gedraagd, doen alsof je een expert ben maar eigenlijk de user zover minacht door deze zo te provoceren tot een nutteloze discussie die meestal leidt tot nutteloos gebrabbel
04-08-11, 02-02-12
  vrijdag 25 mei 2012 @ 08:41:53 #135
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_112006548
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 08:11 schreef Re het volgende:
ik vind het eigenlijk gewoon schandelijk hoe maanvis zich hier op het forum gedraagd, doen alsof je een expert ben maar eigenlijk de user zover minacht door deze zo te provoceren tot een nutteloze discussie die meestal leidt tot nutteloos gebrabbel
Het is vrij triest ja. Maar of dat is uit verveling of omdat ie echt denkt er zelf boven te staan dat is effe de vraag.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:14:01 #136
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_112010426
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 07:27 schreef Canillas het volgende:

[..]

Nee, waar diegene wel wat aan kan hebben is het leren accepteren van zichzelf en dus ook zijn gevoel. Depressieve gevoelens hebben is 1 dingen; vind dat die er niet mogen zijn en daardoor in een staat van verzet komen is nog veel erger. Dat vergroot het en zorgt dat er minder ruimte is voor al het andere.

Leren dat je er mag zijn, gewoon zoals je bent, ongeacht welke gedachtes en gevoelens je hebt kan zorgen dat die strijd stopt en de energie weer besteed kan worden aan waar het voor bedoeld is; het leven van het leven op een manier die bij iemand past.

Zolang je een redenatie hanteert van ''eerst me beter voelen'' dan kom je niet verder want je voelt je zoals je je voelt en dat is prima; het is het niet accepteren en verzetten wat het tot een probleem maakt. Even heel simpel gezegd (laten we eerlijk zijn; het is ingewikkeld en moeilijk) maar stel je zou wakker worden met een depressief gevoel en je zou dat helemaal prima vinden, hoe zou dan je dag eruit zien?

Je kan altijd iets met je houding tegenover het huidige moment doen, vooral tegenover je gevoelens en gedachtes, daar valt ontzettend veel ruimte mee te behalen. ''Ja maar ik voel me nog steeds klote'' Ja, dat is het gevoel wat je op dit moment hebt, hoe zou het zijn om dat gevoel te accepteren en je te richten op je/het leven?
Ik ben het compleet met je eens, ik zou iedereen die dat nodig heeft graag willen helpen zichzelf te waarderen, maar dan nog heeft een depressief iemand op het punt van zelfmoord daar niets aan, die hulp moet je namelijk vragen, en dat komt op dat moment niet meer in ze op lijkt me.

Voor mij is het ook moeilijk inleven, ik ben een onwijze optimist en heb best wat rottigheid meegemaakt, maar dat doet voor mij niet af aan het feit dat het leven een prachtig iets is dat ik koester.
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:26:13 #137
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112010839
[/quote]
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:17 schreef saaw het volgende:
Ik weet niet of je een carrière als rapper of poëet ambieert maar ik zou je willen adviseren die droom dan de laten varen.
Vermakelijk ben je in ieder geval wel :D
Da's 'alles' wat ik wou/wilde. ('Genoeg' zogezegd , ben niet zo ambitieus ingesteld n.l.) Carriére maken boeit me niet zoals dit forum doet..Dromen doe dan ook ik in mijn slaap. :Z *; }) :?
Ik doe/deed maar wat in de zin van: Gooi het maar in de 'groep' en dan maar kijken hoe het 'balletje' rolt. Mijn vrienden begrijpen er i.i.g. geen bal van, "te lang" o.a. ( ADD/ADHDers). Wil er niets 'intellectueels" mee neerzetten hoewel ik erg cerebraal ben van nature (& nurture. Mijn Vader was een '' filosoof",(zoekterm-Even filosoferen), en gooide mij dagelijks dood met citaten en aforismes (Here, geef ons heden ons/mijn dagelijks 'geestesbrood'.. :{ . ) en was o.a. een fan van Goethe (ook bipolair btw).
Ik heb ook (dan) de nodige genetisch ballast te dragen. *O* :( Ik gaf me gewoon 'FF''bloter'dan 'normaal' (is hier. En waar dan ook schijnbaar...) . Het gaat er niet in zoals God' Woord in een Ouderling, bv. Skitzofrenix is de 'regel'bevestigende uitzondering, of ze was FF 'hyper'sarcastisch op haar manier( :s) . Moet kunnen, is mijn motto. . Ben het gewend en geniet wel van dat soort 'humor'. Wel jammer dat jullie haar reactie hebben verwijderd. Nou 'moeten' alleen de Mods eens wat meer voor mij genietbaar worden (Zen) Zijn. Gedelete Woorden sterven een te vroege en daardoor zinloze dood en 'bestaan' na hun 'dood' alleen nog voort in mijn 'achterhoofdappartementjes' :' -O- ( :% )
Het was 'slechts' ' mijn werk '/ ballast/load... 8)7 w/
En een responce daarop...
:W

[ Bericht 5% gewijzigd door Aristoo op 25-05-2012 21:45:18 ]
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:54:17 #138
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112011982
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 08:11 schreef Re het volgende:
Nutteloos is zelfs/vooral het grote Niets , buiten onze Cosmos, niet?, is het niet? Wiet of Speed? dat je het Hier & NU en dan? weer wel ? of niet ziet :?
"Oordeel niet opdat gij niet beoordeeld worde" O-)
Maak je geen illussie(s), Re. Hij is er... O~) _O_
Alltijd en Overal (weer :? niet?) .
En verklaar het "schandelijke " element eens/is nader ajb. }:|
Desondanks ' "the predictable responses'', geeft zij zich bloot _O_
en dat IS het Eerlijk(e). Een hele 'goede' Waarde. (btw?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Aristoo op 25-05-2012 21:46:52 ]
  Moderator vrijdag 25 mei 2012 @ 12:12:01 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112012754
Ja leuk maar er is geen touw aan vast te knopen zo
04-08-11, 02-02-12
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:24:56 #140
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112013299
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 02:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is toch wel vrij duidelijk eigenlijk...
Waarom neem je niet ( of op zijn minst) de moeite het te benoemen, met Man en Paard ajb, Schatje! :9 ;)
Motiveer je m.a.w. O~)
Geef jij je nou hier (ook eens) bloot ?(a.k.a. mentaal nudisme _O_ a.k.a. "zinloos gebrabbel")
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:51:00 #141
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112014225
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:58 schreef Kandijfijn het volgende:
''Geestelijke zwakkere mensen'' ooit een hele wijze les gehad van mijn werkgever op Ameland.

Ik was daar een 20 jarige snotneus die daar kwam werken in de horeca. Allemaal snotneuzen van 16-17 met weinig horeca-ervaring. Ik vond ze allemaal minderwaardig behalve mijn ervaren collega's van 20+.

Op kantoor van werkgever geweest en die vatte het goed samen: Wilco jij bent goed in je vak, dat weet je en daar mag je meer dan trots op wezen. Maar die arrogante houding moet je echt laten varen. Dit zijn de mensen waarmee je moet werken. Ik verwacht van jou dat jij jouw kennis en ervaring gaat gebruiken je collega's beter te maken i.p.v. geniepig af te zeiken.

Toentertijd van ik de reactie van mijn baas extreem overtrokken en onrechtvaardig. Maar het was wel mooie wake-up call. Langzamerhand mezelf steeds meer toegelegd op het trainen en instrueren van mensen in mijn vakgebied.

_O_ ^O^ Les van dag: Mensen verrassen je extreem vaak wanneer je ze wat vertrouwen geeft+ wat vaardigheden.
Je mag dat gerust de les van het Leven noemen imho. ;)
Vooral Zelfvertrouwen en Informatie geven. (wat meer dekkende termen slechts voor wat jij hier a/d Orde stelt.. ^O^ _O_ )

[ Bericht 5% gewijzigd door Aristoo op 25-05-2012 16:35:27 ]
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:52:51 #142
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112014300
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:49 schreef Hanako het volgende:

[..]

_O_ / _O- 8)7
  vrijdag 25 mei 2012 @ 13:12:38 #143
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112015029
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:58 schreef rece het volgende:
Empathie is wat je een beetje mist volgens mij.
Op zich niets mis met die uitspraak, hoor ^O^ . Maar Empathie is aangeboren. (S.Swaab: "Wij zijn ons Brein" een onverwachte bestseller btw.)
Er is wel een 'percentage'/ "een beetje""training" mogelijk.
Mensen en Emoties boeien je, of niet en tegelijker tijd ons allemaal.
Tricky, dus(?)
pi_112016465
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:14 schreef saaw het volgende:
Ik ben het compleet met je eens, ik zou iedereen die dat nodig heeft graag willen helpen zichzelf te waarderen, maar dan nog heeft een depressief iemand op het punt van zelfmoord daar niets aan, die hulp moet je namelijk vragen, en dat komt op dat moment niet meer in ze op lijkt me.
Ja precies, dat is het moeilijke eraan, ook voor de omgeving en alles. Tis 'gewoon' klote zoiets.
quote:
Voor mij is het ook moeilijk inleven, ik ben een onwijze optimist en heb best wat rottigheid meegemaakt, maar dat doet voor mij niet af aan het feit dat het leven een prachtig iets is dat ik koester.
Mooi :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 13:58:25 #145
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112016647
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 12:12 schreef Re het volgende:
"Leuk?" :? is érg subjectief (hier) :%
pi_112016780
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 12:24 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Waarom neem je niet ( of op zijn minst) de moeite het te benoemen, met Man en Paard ajb, Schatje! :9 ;)
Motiveer je m.a.w. O~)
Geef jij je nou hier (ook eens) bloot ?(a.k.a. mentaal nudisme _O_ a.k.a. "zinloos gebrabbel")
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 12:12 schreef Re het volgende:
Daarom dus.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 15:17:45 #147
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112019390
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[..]

Daarom dus.
Daarom is geen reden, als je van de trap valt ben je gauw beneden, zei mijn Moeder dan altijd. RSI ??.
M.a.w. behandel ik jou als een kleuter? Wil jou ,evenals Re, best text en uitleg geven, m.a.w. 'reasons to believe' and trust me but remember: I'm Nobody's Fool. Clear(!) O-) :?
pi_112019439
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:17 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Daarom is geen reden, als je van de trap valt ben je gauw beneden, zei mijn Moeder dan altijd. RSI ??.
'Daarom' is ook niet de reden die ik gaf, het gaat om de quote daarboven. Maar laat ook maar, geen zin in discussie met iemand die zichzelf totaal niet logisch uit kan drukken.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 15:28:22 #149
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112019777
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

'Daarom' is ook niet de reden die ik gaf, het gaat om de quote daarboven. Maar laat ook maar, geen zin in discussie met iemand die zichzelf totaal niet logisch uit kan drukken.
"Laat ook maar" is het enigste(psycho/pseudo)'logische' wat je aan onze 'discussie' tot nu toe iig hebt 'bijgedragen'.
I agree.. btw, 2 disagree. UC?
  Moderator vrijdag 25 mei 2012 @ 15:29:42 #150
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112019831
hou eens op zeg...
04-08-11, 02-02-12

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')