vrijdag 11 mei 2012 @ 12:15:09 #1
193335 DjinN
Ik word helemaal wak!
pi_111414356
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo,
Ik maak dit topic even aan voor mijn moeder, het gaat namelijk om haar telefoon.
Ze heeft een HTC Nexus one, en sinds kort heeft ze een paar problemen ermee.

Het begint al met dat ie om de paar uur opnieuw opstart. Ook trekt de batterij enorm snel leeg, alle items die namelijk uit het opstartmenu verwijderd zijn worden toch weer mee opgestart.
En als laatste noemde mijn moeder een probleem van een plusje in de linkerbovenhoek en dat er dan naar een pagina van ad.bolt gelinkt werd (adware/spyware vermoed ik?)
Ik heb al in de downloadsmap van haar telefoon gekeken, daar kon ik niets bijzonders vinden.
Sinds vandaag doet haar mobiele internet (Vodafone) het ook niet meer.

Mijn moeder is ook niet de persoon die veel dingen download via haar telefoon (aangezien ze geen idee heeft hoe ze dat moet doen :X ) Het enige wat ze eigenlijk gebruikt zijn de standaard dingen: bellen, smsen, Whatsapp, Facebook. Kortom niks bijzonders dus.

Kunnen jullie misschien hulp en tips bieden?

[ Bericht 4% gewijzigd door DjinN op 11-05-2012 12:30:05 ]
And in the end,
we lie awake
and we dream
of making our escape..
pi_111415526
Euh dat is zeker spyware, probeer een factory reset, en stel de telefoon helemaal opnieuw in.
Als goed is moeten dan alle problemen verholpen zijn. Zo niet dan word het een kwestie van garantie claimen.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 12:51:51 #3
216647 delano.888
Life's good...
pi_111415696
Nee geen factory reset! Is lang niet altijd nodig. Draai de app "ad detector" en verwijder alles wat hij vind. En draai vervolgens lookout voor eventuele virussen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 12:53:06 #4
216647 delano.888
Life's good...
pi_111415756
Sjonge, je gaat toch niet voor elk software probleem een factory reset doen, nee das handig.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:17:50 #5
359955 Ishimaru
Op zijn Japans
pi_111416710
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 12:51 schreef delano.888 het volgende:
Nee geen factory reset! Is lang niet altijd nodig. Draai de app "ad detector" en verwijder alles wat hij vind. En draai vervolgens lookout voor eventuele virussen.
Dit dus

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 12:53 schreef delano.888 het volgende:
Sjonge, je gaat toch niet voor elk software probleem een factory reset doen, nee das handig.
and again: dit dus
Pure Entertainment
pi_111417801
Je bent langer bezig met 2x een spyware/virus scanner laten lopen dan met een telefoon instellen hoogstens paar contacten terug email instellen en facebook, meer deed ze er toch niet mee.
Waarbij de kans is dat vpn instellingen zijn verandert door spyware/virus wat nooit word opgelost met een virus scan. Mijn optie was gewoon snel en doeltreffend zonder gezeik en moeilijk doen om niks.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 16:56:46 #7
359955 Ishimaru
Op zijn Japans
pi_111425914
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:43 schreef practics het volgende:
Je bent langer bezig met 2x een spyware/virus scanner laten lopen dan met een telefoon instellen hoogstens paar contacten terug email instellen en facebook, meer deed ze er toch niet mee.
Waarbij de kans is dat vpn instellingen zijn verandert door spyware/virus wat nooit word opgelost met een virus scan. Mijn optie was gewoon snel en doeltreffend zonder gezeik en moeilijk doen om niks.
nee hoor, je laat ad detector scannen en binnen een minuut of 2 ben je klaar. Het uitvoeren van factory reset duurt veel langer.

Een normale user gebruikt geen vpn, dat heeft geen betrekking op moeder van TS.

Wat jij voorstelt is veel meer werk en juist moeilijk doen. Je moet namelijk backup maken van contacten, factory reset doen, apps opnieuw downloaden + instellen, backup van contacten terug zetten, telefoon instellingen opnieuw terug zetten.
Pure Entertainment
  vrijdag 11 mei 2012 @ 17:44:14 #8
311187 Kandijfijn
Heerlijk zoet
pi_111427705
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:56 schreef Ishimaru het volgende:

[..]

nee hoor, je laat ad detector scannen en binnen een minuut of 2 ben je klaar. Het uitvoeren van factory reset duurt veel langer.

Een normale user gebruikt geen vpn, dat heeft geen betrekking op moeder van TS.

Wat jij voorstelt is veel meer werk en juist moeilijk doen. Je moet namelijk backup maken van contacten, factory reset doen, apps opnieuw downloaden + instellen, backup van contacten terug zetten, telefoon instellingen opnieuw terug zetten.
Met de Nexus serie gaat dat allemaal automatisch. Contacten, instellingen, apps alles word gewoon weer teruggezet na inloggen Google-account.

Maar ik denk dat je moeder zelfs gewoon een malifide app heeft gedownload.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 18:51:27 #9
216647 delano.888
Life's good...
pi_111430404
Instellingen van apps herstellen faalt nog altijd bij android, zelfs op de nexus, en vaak word ook maar de helft van je eerder gedownloadde apps overnieuw gedownload. Ik ben ondertussen thuis, dus zal je ff de linkjes geven van wat je nodig hebt:

Ad detector:

https://play.google.com/s(...)m.trustgo.addetector

Die verteld je welke apps "slechte" reclames ed hebben, en welke je dus moet verwijderen.

lookout:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lookout

Die verteld je of je virussen hebt, en verwijderd die automatisch.

Er bestaat overigens ook een ad detector gemaakt door lookout, maar degene die ik hierboven link werkt stukken fijner (vind ik)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:55:40 #10
193335 DjinN
Ik word helemaal wak!
pi_111442978
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 17:44 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Met de Nexus serie gaat dat allemaal automatisch. Contacten, instellingen, apps alles word gewoon weer teruggezet na inloggen Google-account.

Maar ik denk dat je moeder zelfs gewoon een malifide app heeft gedownload.
Als je de OP goed leest, kun je zien dat mijn moeder geen verstand heeft van downloaden. Het enige wat zij van haar telefoon qua internet gebruikt is de Facebook app.
Verder bekijkt ze haar mailtjes, en daarvan weet ze sowieso dat ze onbekende mailtjes beter niet kan openen.
Dus het lijkt mij heel sterk dat zij zelf een malafide app heeft gedownload als ze er niet eens verstand van heeft
And in the end,
we lie awake
and we dream
of making our escape..
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:56:19 #11
193335 DjinN
Ik word helemaal wak!
pi_111443007
Voor de rest: bedankt voor jullie nuttige tips :) Ik ga er morgen eens even mee aan de slag. Hopelijk kunnen we het oplossen, anders wordt het toch even een tripje maken langs de Vodafone winkel :{
And in the end,
we lie awake
and we dream
of making our escape..
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:06:25 #12
216647 delano.888
Life's good...
pi_111443464
Lijkt me toch errrrug sterk dat er iets fout is gegaan zonder dat er ooit iets is gedownload. Kijk even of je de playstore/market in kan (dat er een account is) als die er is, is er waarschijnlijk ook wel gedownload.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')