woensdag 16 mei 2012 @ 09:38:15 #101
341413 Selestha
Satan Saves
pi_111614194
registreer om deze reclame te verbergen
Scholieren zetten fiets postbode op slot

Leuk geintje, in de buurt ook :') Moet maar even extra op mn fiets letten..
Human beings make life so interesting. Do you know? , that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom?.”
Mijn blog: www.wateetjedanwel.blogspot.nl
XstraightedgeX
pi_111616629
Eén van mijn grootste angsten als ik aan het werk ben. :')
pi_111616757
Toch even aan jullie experts vragen (aangezien het met koninginne dag e.d. anders was)

De post die vandaag opgehaald wordt, wordt vrijdag bezorgd.
De post die morgen (donderdag) in de brievenbus wordt gestopt, wordt vrijdag opgehaald en zaterdag bezorgd.

Pakketen die vandaag verzonden worden, worden vrijdag bezorgd.
Pakketen die morgen verzonden worden (lees: afgeleverd) worden vrijdag opgehaald door de chaffeurs.

Correct? :)
pi_111617995
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:57 schreef Aardappel2610 het volgende:
Eén van mijn grootste angsten als ik aan het werk ben. :')
Maar de angst is nog net niet groot genoeg dat je hem zelf op slot zet? :P
pi_111618034
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:38 schreef Selestha het volgende:

Wow, die school heeft het wel heel keurig afgehandeld! ^O^
pi_111619169
Ik zet mijn fiets eigenlijk altijd op slot. Probeer het vaak in dezelfde volgorde te doen. Fiets neerzetten, fiets op slot, HAH pakken en dan de post. :)
Ik zie zoiets als dit zo voor me. Of dat ze je fiets verplaatsen. :P
"You don't taste like Skittles at all!"
pi_111619919
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:38 schreef Selestha het volgende:

:')

Wel netjes afgehandeld van de school
Life is a B movie; it's stupid and it's strange. A directionless story, and the dialogue is lame.
pi_111622965
Is mij ook een keer gebeurd, hadden ze de sleutels in een bak gegooid...
Wist gelukkig wel zo ongeveer wie het gedaan moesten hebben, dus na wat aandringen hebben ze toch de sleutels terug gegeven. Later kwam ik ze tegen met hun vader erbij, die was niet zo blij met wat ze gedaan hadden ~O>
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_111624182
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:01 schreef Snoepje5 het volgende:
Toch even aan jullie experts vragen (aangezien het met koninginne dag e.d. anders was)

De post die vandaag opgehaald wordt, wordt vrijdag bezorgd.
De post die morgen (donderdag) in de brievenbus wordt gestopt, wordt vrijdag opgehaald en zaterdag bezorgd.

Pakketen die vandaag verzonden worden, worden vrijdag bezorgd.
Pakketen die morgen verzonden worden (lees: afgeleverd) worden vrijdag opgehaald door de chaffeurs.

Correct? :)
ik denk het wel ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111624250
quote:
Postbode raakt duizend poststukken kwijt

Een postbode van PostNL is zo'n duizend poststukken kwijtgeraakt die in het Groningse dorp Leek bezorgd hadden moeten worden. De vrouw is ontslagen, zo meldde een woordvoerster van PostNL woensdag.

De postbezorgster zegt dat ze de enveloppen en kaarten vorige week op het distributiecentrum in Roden heeft laten liggen, maar een zoektocht daar leverde niets op.

Of de vrouw de poststukken achterover heeft gedrukt, kan de woordvoerster niet zeggen. De bedrijfsrecherche onderzoekt wat er is gebeurd.

De zaak kwam aan het licht toen er meerdere klachten binnenkwamen van mensen die geen post hadden ontvangen.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ststukken-kwijt.html
pi_111624376
vandaag trouwens lekker lang bezig geweest met sorteren. Moest bij andere teams bijspringen, dus weer voor nieuwe kasten gestaan. Ingooien duurde een stuk langer dan normaal, want er zat een mailing bij die door de sorteermachine er bijna volledig uitgegooid was. Kaarten plakten daarnaast ook nog eens aan elkaar vast :')
pi_111624687
Zojuist te horen gekregen dat ik een contract voor onbepaalde tijd krijg als zaterdagbesteller.
Ze kwamen er landelijk achter dat zaterdagbezorgers massaal wegliepen en dat werkte dus niet echt goed... :')

Ben alleen wel benieuwd wat er dan straks gebeurd als de functie verdwijnt, want die VBG's moeten ooit toch wel een keer sluiten....? Alleen lees je nu bijna dagelijks dat er postbezorgers zijn ontslagen vanwege niet bezorgen van de post of dat er hele wijken maanden geen post hebben gehad...

Zal mij ook niets verbazen als ze alsnog de hele reorganisatie afblazen (alleen dat kunnen ze niet uitleggen aan de aandeelhouders, dus die kans is zeeeeeer klein dat ze 't doen).
pi_111624820
Ik heb een brief gelezen (zat tussen zo een bezorgrapport) dat de reorganisatie hier is stopgezet, georoute gaat er ook uit. Een teamcoach die weg was naar Amsterdam is nu weer een weekje terug.
pi_111625054
Georoute is idd stilgelegd. Het is op 50 VBG's uitgerold en ze willen eerst kijken hoe het gaat en de fouten uit het systeem halen, zo stond in die brief die ik toevallig vandaag ook gelezen heb.

Wij werken inmiddels een maand met Georoute en de eerste veranderde straten zijn al teruggedraaid, omdat er geen hout van klopte. Heb vandaag een aantal kasten omgestickerd met de betere volgorde en nieuwe briefjes in de Sammi gestopt.
  woensdag 16 mei 2012 @ 14:38:31 #115
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_111625095
Had gisteren een dame in mijn wijk die al tijden beweerd post te missen.
Ze had gebelt met kantoor of iets, en die geven gewoon lekker mij de schuld.
Overigens heb ik volgens mijn postbode+ nog geen enkele klacht gehad.

Lekker dat er dan ergens een troela zit die aan een bewoner van mijn wijk verteld dat het aan mij ligt dat ze vaak post missen. :(

Nooit aankomen pfft, alles wat ik krijg bezorg ik gewoon. (Tenzij het weer eens enorm slecht gesorteerd is, maar dan zit het er de volgende dag weer bij) Was er in ieder geval goed boos over.
Iemand anders wel eens zoiets gehad?
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  woensdag 16 mei 2012 @ 14:44:48 #116
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_111625324
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:38 schreef Shreever het volgende:
Had gisteren een dame in mijn wijk die al tijden beweerd post te missen.
Ze had gebelt met kantoor of iets, en die geven gewoon lekker mij de schuld.
Overigens heb ik volgens mijn postbode+ nog geen enkele klacht gehad.

Lekker dat er dan ergens een troela zit die aan een bewoner van mijn wijk verteld dat het aan mij ligt dat ze vaak post missen. :(

Nooit aankomen pfft, alles wat ik krijg bezorg ik gewoon. (Tenzij het weer eens enorm slecht gesorteerd is, maar dan zit het er de volgende dag weer bij) Was er in ieder geval goed boos over.
Iemand anders wel eens zoiets gehad?
Lullig ja.
Mij overkomt het ook wel eens dat ik aangesproken word door bv fouten van de concurrent. Gelukkig heb ik briefjes op zak met de telefoonnummers van de concurrenten :)
Ik ken mijn routes zo goed dat ik nooit fouten maak. Nu ja, soms wel eens dat er per ongeluk een brief bij de verkeerde is binnengevallen omdat die kleefde aan bv een tijdschrift welke in plastic zat verpakt. Maar daar heb ik ook weer excuusbriefjes voor :)
Dikke lul drie bier, ik ben géén marinier. Nec temere, Nec Timide!
Keep calm and shop at www.ukfood.nl Absolutely Fabulous!!
www.ukfood.nl is nu een VOF :D
  woensdag 16 mei 2012 @ 14:45:42 #117
110987 ErwinRommel
pi_111625355
En vandaag mijn contract binnengekregen, gaat per 4 juni in. Dan ben ik uitzendkracht af.
Plus een brief voor het intranet wat volgens jullie niet naar behoren werkt :D
  woensdag 16 mei 2012 @ 15:13:49 #118
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_111626399
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:28 schreef Deezertje het volgende:

Ben alleen wel benieuwd wat er dan straks gebeurd als de functie verdwijnt, want die VBG's moeten ooit toch wel een keer sluiten....? Alleen lees je nu bijna dagelijks dat er postbezorgers zijn ontslagen vanwege niet bezorgen van de post of dat er hele wijken maanden geen post hebben gehad...

Zal mij ook niets verbazen als ze alsnog de hele reorganisatie afblazen (alleen dat kunnen ze niet uitleggen aan de aandeelhouders, dus die kans is zeeeeeer klein dat ze 't doen).
Het lijkt er een beetje op alsof de schuld wordt afgeschoven op de uitvoerder, namelijk de postbezorger/postbode. Beetje erg flauw, vind ik.
pi_111626438
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:45 schreef ErwinRommel het volgende:
En vandaag mijn contract binnengekregen, gaat per 4 juni in. Dan ben ik uitzendkracht af.
Plus een brief voor het intranet wat volgens jullie niet naar behoren werkt :D
nice :)

Hoort er ook een ander (hoger) loon bij?
  woensdag 16 mei 2012 @ 15:16:21 #120
110987 ErwinRommel
pi_111626507
quote:
2s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nice :)

Hoort er ook een ander (hoger) loon bij?
Op basis van 20 uur per week, praktijk is dat eerder tegen de 40, schaal 2.
Ietsje hoger, niet veel.
pi_111626612
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:28 schreef Deezertje het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat ik een contract voor onbepaalde tijd krijg als zaterdagbesteller.
Ze kwamen er landelijk achter dat zaterdagbezorgers massaal wegliepen en dat werkte dus niet echt goed... :')

Nou ik krijg een contract voor onbepaalde tijd met de functie postbezorger ( ik was zaterdagbesteller)
Met een extra compensatie, omdat ik wel voorbereid...
Ben benieuwd of ik er op achteruit ga.

Die compensatie bestaat uit een half uur extra (bovenop de gewerkte uren) loon per dag.
Life is a B movie; it's stupid and it's strange. A directionless story, and the dialogue is lame.
  woensdag 16 mei 2012 @ 15:22:41 #122
341413 Selestha
Satan Saves
pi_111626721
Hier is trouwens gisteren tijdens de vergadering officieel bekend gemaakt dat overuren niet meer betaalt worden, er wordt alleen nog gewerkt met de ''scenario's'' oftewel je krijgt precies de uren die in je contract staan en geen minuut meer.

Wist ik al uiteraard, want ik heb nog nooit betaald gekregen wat ik meer liep. Maar dit is dus het nieuwe beleid.
Human beings make life so interesting. Do you know? , that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom?.”
Mijn blog: www.wateetjedanwel.blogspot.nl
XstraightedgeX
pi_111626792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:22 schreef Selestha het volgende:
Hier is trouwens gisteren tijdens de vergadering officieel bekend gemaakt dat overuren niet meer betaalt worden, er wordt alleen nog gewerkt met de ''scenario's'' oftewel je krijgt precies de uren die in je contract staan en geen minuut meer.

Wist ik al uiteraard, want ik heb nog nooit betaald gekregen wat ik meer liep. Maar dit is dus het nieuwe beleid.
Huh wat? Ik heb een contract voor vier uur per week maar ik werk standaard minstens 6 uur (mijn dienst is 6 uur en 20 min). Ik neem aan dat je wel gewoon je dienst uitbetaald krijgt? :')
pi_111626795
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Op basis van 20 uur per week, praktijk is dat eerder tegen de 40, schaal 2.
Ietsje hoger, niet veel.
k, maar met 40 uur per week tikt het wel aan natuurlijk :)
pi_111626834
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:24 schreef VKV het volgende:

[..]

Huh wat? Ik heb een contract voor vier uur per week maar ik werk standaard minstens 6 uur (mijn dienst is 6 uur en 20 min). Ik neem aan dat je wel gewoon je dienst uitbetaald krijgt? :')
dat zal niet veranderen, alleen als het scenario weer eens niet klopt ben je mooi de sjaak als er plotseling veel post is ...

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')