pi_111412550
registreer om deze reclame te verbergen
In September gaan we een drietal weken met de auto en tentje achterin door Spanje en Frankrijk touren.
Omgeving Barcelona en Monaco staan sowieso op het programma. Daarnaast wil ik ook graag een paar dagen in (de buurt van) de bergen gaan doorbrengen om die wat te verkennen. Nu zijn zowel de pyreneeen als Alpen natuurlijk mogelijk, maar wat is nu de beste keus?

-Ik ebgreep dat de kans op erg mooi weer aan de zuidkant van de pyreneen erg groot is (aragon)? Is er ook zo'n regio in de Alpen? Mooi weer is wel erg belangrijk namelijk. heb geen zin om weggespoeld te worden in de tent :')

-Het liefst beetje ruige natuur

-Geen supertouristische gebieden. Ik heb geen zin om tussen de Piet-friet, fredkroket en nelfrikandel types te zitten. Dat doen we bij Barcelona en Monaco al denk ik zo :')

-Uiteraard zijn interessante bezienswaardigheden/dorpjes/steden in de omgeving wel weer interessant natuurlijk.

-Mag je overigens wildkamperen in de alpen/pyreneen?

-Hoe zit het overigens met de vakantiedrukte op de weg richting spanje op zaterdag in september? Loop je dan nog kans op zwarte zaterdag achtige toestanden?
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 11 mei 2012 @ 11:17:11 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_111412571
Als je van ruige gebieden houdt moet je naar de Pyreneeėn gaan.
pi_111414013
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:17 schreef TNA het volgende:
Als je van ruige gebieden houdt moet je naar de Pyreneeėn gaan.
Of naar de Brenta dolomieten O+ Ligt ong. 50kmn recht boven Riva del Garda/gardameer

Ruige puntige bergen tot +3000m, weinig toerisme, alleen echte bergliefhebbers.
No Regrets | Reeds aanwezige foto's in mijn fobo: 486 van de toegestane 2000 =24,3%
"Ik ben de favo Ajacied van deze Feyenoorder! O+ | Lezen wat er staat... tja je moet ook wel willen lezen wat er staat natuurlijk...
Stress: the confusion created, when the mind must override the body's basic desire to choke the living daylights out of some idiot who desperately deserves it.
Mijn hand, jouw ballen, voel me draaien dan! | Het mooiste plekje op deze wereld, Molveno!
pi_111414375
ik vind de Pyreneeėn mooier dab de Alpen . Vind de alpen meer geciviliseerd .En veel drukker.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 12:18:53 #5
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_111414468
Bij Monaco vind je echt geen Fred en Ria types hoor.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_111414541
pyreneen zijn ruiger en warmer en mooier.

Tip voor een leuke camping vlak aan de spaans-franse grens:
http://www.solane.info/la_solane.html
Supra Groningam Nihil
Mijn tienduizendste post
Mijn vijftienduizendste post
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
pi_111414676
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 12:15 schreef Lemansue het volgende:
ik vind de Pyreneeėn mooier dab de Alpen . Vind de alpen meer geciviliseerd .En veel drukker.
Ligt er maar net aan waar je bent. Waar ik elk jaar ben is nagenoeg niets gecivilseerd :D
Zo is er bijv. geen mountainbike op de bergpaden te vinden. voor zover je al van bergpaden kan spreken wil dat zeggen :P
Qua drukte: ligt er maar net aan waar je zit.

quote:
3s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 12:21 schreef Deetch het volgende:
pyreneen zijn ruiger en warmer en mooier.

Tip voor een leuke camping vlak aan de spaans-franse grens:
http://www.solane.info/la_solane.html
Ruiger: ligt er maar aan waar je zit natuurlijk.
Warmer: overdag 25-30 graden, 's-nachts tussen de 10 en 15 graden. Perfect bergtemperatuur. Bloedjeheet wil je het ook niet hebben in de bergen. En sowieso, hoe hoger je komt, hoe frisser natuurlijk.
En mooier: kwestie van smaak maar ook plek denk ik :).
No Regrets | Reeds aanwezige foto's in mijn fobo: 486 van de toegestane 2000 =24,3%
"Ik ben de favo Ajacied van deze Feyenoorder! O+ | Lezen wat er staat... tja je moet ook wel willen lezen wat er staat natuurlijk...
Stress: the confusion created, when the mind must override the body's basic desire to choke the living daylights out of some idiot who desperately deserves it.
Mijn hand, jouw ballen, voel me draaien dan! | Het mooiste plekje op deze wereld, Molveno!
pi_111414748
Dus wat mij betreft: ik roep Brenta dolomieten omdat ik daar gek van ben geworden O+ Maar de pyreneeen zijn ook zeker mooi _O_

Het is gewoon volledig afhankelijk van waar je precies gaat zitten in zowel de Pyreneeen als de Alpen.
pi_111415003
Dank voor de reacties :)

Dolomieten waren het eerste waar ik aan dacht, maar vind ze te ver naar het oosten van italie liggen. Het lig namelijk al zo goed als vast dat we sowieso naar barcelona en monaco gaan. En dan liggen de pyreneeen en franse alpen toch iets meer op de route denk ik :)

Nog even over het weer: Het gaat mij er vooral om dat we niet wegregenen. Temperatuur vind ik wat minder van belang. Ik begreep dat de zuidzijde van de pyreneeen relatief droog waren ivm het niet door kunnen komen van luchtstromingen oid. Heb je in de alpen ook zulke drogere gedeeltes?

Iemand ervaring met de spaanse kant van de pyreneen (bij de grens met FR zeg maar)

en tnx voor de link naar die camping trouwens :)
Voor wat foto's, kijk hier

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')