pi_111408128
registreer om deze reclame te verbergen
goede morgen allemaal..

mijn nefit economy hr geeft steeds storing 2 aan
ik heb de ketel zelf verplaatst, wat zie ik over het hooft
weet iemand van u dit?

thanks
snel, goed en goedkoop
  vrijdag 11 mei 2012 @ 07:47:23 #2
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_111408178
_O-

Edit: Misschien moet je de handleiding eens lezen..
2: Temperatuur of stroming van cv-water is niet goed
pi_111408278
Even een schopje naar K&W, want zolang je je ketel niet verkoopt zit je in V&A niet goed ;)
Ook even alle caps uit je TT gehaald...
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_111408517
Probleem met de pomp. Als ie niet draait, even "met de hand" een slinger geven.
De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Heidelbergse Catechismus, Antwoord 8.
pi_111483876
Even een schopje naar K&W, want zolang je je ketel niet verkoopt zit je in V&A niet goed

ik begrijp er geen snars van
snel, goed en goedkoop
pi_111486535
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 09:36 schreef carloklusser het volgende:
Even een schopje naar K&W, want zolang je je ketel niet verkoopt zit je in V&A niet goed

ik begrijp er geen snars van
Je hebt je topic in V&A gezet, dat is voor als je iets te koop zet of iets zoekt, jij hebt meer een "klusvraag" dus heb ik je topic verplaatst naar Klussen & Wonen (K&W).
Je Topic Titel (TT) stond vol HOOFDLETTERS EN DAT STAAT ZO SCHREEUWERIG dus dat heb ik voor je aangepast.
Zie het als les 1 in forumgebruik ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_111486691
oh geweldig bedankt, was werkelijk niet de bedoeling

fijne dag
snel, goed en goedkoop
pi_111487763
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 12:08 schreef carloklusser het volgende:
oh geweldig bedankt, was werkelijk niet de bedoeling

fijne dag
Is het nu opgelost met de aanbeveling van blomke of niet?
Een ander forumgebruik is dat je ook aangeeft of het opgelost is of niet, of stl je vraag niet.
pi_111488451
nee, helaas is het nog niet opgelost
sorry ben hier nieuw
snel, goed en goedkoop
pi_111489465
2 is de standaardcontract, welke letter verschijnt er wanneer je de serviceknop indrukt?
Pas indrukken als de storing aanwezig is.

Overigens heb je gecontroleerd of de pomp vaststaat?
Controle dmv de dop in jet midden van de voorkant los te draaien, vaak een platte schroevendraaier of imbus en vervolgens controleren of de as draait, eventueel met een platte schroevendraaier een slinger geven.
Toestel moet wel vragend staan op dat moment.

Draait as niet terwijl er vraag is, en krijg je deze ook niet aan de gang dan pomp vervangen.
Draait deze wel dan is de lettercode van belang om te bepalen welke sensor er eventueel vervangen moet worden.

Overigens zorg er wel voor dat het toestel goed ontlucht is, via de dop op de pomp en de automatische ontluchter in jet toestel, deze kan trouwens ook vast zitten.
pi_111489637
na de storingscode 2 verschijnt er een F
ik heb het schroefje open gedraaid en er komt alvorens ik het geheel heb losgeschroefd water uit

ik heb het toestel na het installeren getest zonder dat er een rookafvoer was gekoppeld, kan dat een oorzaak zijn
snel, goed en goedkoop
pi_111489822
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 13:48 schreef carloklusser het volgende:
na de storingscode 2 verschijnt er een F
ik heb het schroefje open gedraaid en er komt alvorens ik het geheel heb losgeschroefd water uit

ik heb het toestel na het installeren getest zonder dat er een rookafvoer was gekoppeld, kan dat een oorzaak zijn
Even een handdoek eronder leggen en het schroefje er gewoon uitdraaien.

Het tweede zou niet mogen.
  zondag 13 mei 2012 @ 13:55:44 #13
3185 Adelante
Keep your bed up
pi_111489900
Heb je de gasleiding ook verplaatst???
"I need to get back into the gym. I'm all for having boobs against my chest but not when they're mine."
pi_111489996
ik laat het even voor wat het is en laat u weten hoe het is verlopen
in ieder geval heel veel dank voor uw respons

er komt morgen even iemand naar kijken
snel, goed en goedkoop
pi_111490052
Safetysensor of aanvoersensor kan defect zijn, maar verwacht ik eigenlijk "nog" niet.
Installatiedruk kan te laag zijn, wat is de druk?
Te veel weerstand in het systeem, staan alle kranen open?, en is het hele systeem ontlucht?
Pomp kabel is los of niet goed verbonden, zit de kabel goed in de UBA ( universele brander automaat ) gestoken?
Pomp staat vast, controleren volgens eerder genoemde werkwijze!
pi_111490307
ja, de gasleiding heb ik een klein stukje verlengd, het systeem staat in het nieuwe huis, momenteel ben ik in het oude huis, vandaar dat ik niet gericht kan uitvoeren wat u adviseer
snel, goed en goedkoop
pi_111490969
Safetysensor of aanvoersensor kan defect zijn, maar verwacht ik eigenlijk "nog" niet.
Installatiedruk kan te laag zijn, wat is de druk?
Te veel weerstand in het systeem, staan alle kranen open?, en is het hele systeem ontlucht?
Pomp kabel is los of niet goed verbonden, zit de kabel goed in de UBA ( universele brander automaat ) gestoken?
Pomp staat vast, controleren volgens eerder genoemde werkwijze!

de druk is en blijft vreemd genoeg op 1 bar staan
ik heb alles ontlucht en telkens weer bijgevuld en wederom verder dan 1 bar kom ik niet
alle kranen zijn open
is de saftysensor iets dat gaat werken als ik het rookafvoer kanaal niet had aangesloten?
snel, goed en goedkoop
pi_111491282
Safetysensor kijkt naar de watertemperatuur, als deze 110 graden wordt schakelt deze het opstel uit, vandaar safety, heeft niets met de rookgassen te maken.

Safetysensor kan ook lager meten dan de aanvoersensor, ook dit is niet goed en schakelt dan uit, 1 van beide sensors is dan defect.

Sensoren kun je overigens doormeten.
In koude toestand moeten alle sensoren min of meer dezelfde waarde hebben, tijdens bedrijf moet de retoursensor lager zijn dan de overige sensoren, en de aanvoersensor lager of gelijk aan de safetysensor.

Sensoren meten de watertemperatuur.
pi_111491318
Druk zou wel wat hoger mogen zijn, liever 1,5 bar.
pi_111491866
oke, dat is duidelijk, bedankt, ik ga er dinsdag weer wat klussen, en laat dan alles hier weten

bedankt en een fijne zondag
snel, goed en goedkoop
  zondag 13 mei 2012 @ 14:54:18 #22
39093 jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111492054
Als je de gasleiding verplaatst hebt, dan heb je niet direct gasdruk he? Dat duurde bij mij bijna een uur voordat er weer genoeg druk was in de leidingen.

Het zou kunnen dat daarom je cv het ook niet meer doet.
  zondag 13 mei 2012 @ 15:36:03 #23
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_111493545
Klinkt misschien gek: lucht in de gasleiding?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_111493837
Klinkt misschien gek: lucht in de gasleiding?

nee dat is het niet, want het systeem ontsteekt volgens mij, want het systeem word warm
en de pomp word ook echt heet
snel, goed en goedkoop
  zondag 13 mei 2012 @ 15:44:25 #25
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_111493876
Ok.
Draait de as van de pomp soepel?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: