quote:
Op zondag 20 mei 2012 17:54 schreef mousy31 het volgende:Jij bent wetenschapper toch? Denk dat jij dr gewoon en andere kijk op hebt.
Ik vond mn zoon ook geen mysterie maar wel een wonder.
Ik heb een wetenschappelijke opleiding genoten en ben nog bezig er eentje af te ronden, maar ben geen wetenschapper van beroep.

Maar inderdaad, dat iets geen mysterie genoemd wordt wil niet zeggen dat het niet heel verwonderlijk is.
quote:
Op zondag 20 mei 2012 18:24 schreef kleinduimpje3 het volgende:[..]
Sorry, maar jij gelooft in waanideeën. We weten helemaal niet hoe dit wetenschappelijk in zijn werk gaat.
Dat is echt een enorme vergissing, het wordt gewoonweg niet begrepen hoe genen in staat zijn een ruimtelijke structuur te creëren.
Het zou wel helpen als mensen eens zelfstandig over dit soort dingen zouden proberen na te denken, in plaats van kritiekloos oppervlakkige suggesties over te nemen dat het globale plaatje eigenlijk wel begrepen zou worden, en dat het alleen nog maar zou gaan om de invulling van enkele details.
Dat is gewoonweg een leugen, ingegeven door een verkeerd materialistisch wereldbeeld.
quote:
Op zondag 20 mei 2012 19:05 schreef kleinduimpje3 het volgende:[..]
De dingen waarover ik het heb hebben met biofysica te maken en die staan niet in een biologieboek, en bloempjes en bijtjes hebben daar ook niet veel mee te maken.
Ik weet toevallig meer dan gemiddeld van fysica, en er bestaat geen biofysische verklaring voor de vorming van een ruimtelijke structuur zoals die van een mens onder invloed van genen, en er is ook niemand met verstand van zaken die pretendeert zo’n verklaring te hebben.
Volgens mij had ik (en vele anderen met mij) het al eens geprobeerd uit te leggen in het topic dat werd aangedragen, maar het lijkt erop alsof je er gewoon niet aan wil.
Eiwitten ontstaan uit DNA, en krijgen hun ruimtelijke vorm dankzij hun bouwstenen, maar ook doordat andere eiwitten en RNA ze tot hun vorm brengen.
Zie het eiwit als een kralenketting met magneetjes tussen de kralen door. Die magneetjes gaan aan elkaar zitten waardoor je lussen krijgt, welke meerdere richtingen op kunnen.
Heel veel eenvoudiger dan dit kan ik het niet maken voor je.
Deze afbeelding vat het aardig samen:

Hier is het wat uitgebreider:

En dat resulteert in dit:

Zoals je zit is het gewoon een kralenketting in een propje, bij elkaar gehouden door directe bindingen en aantrekkingskracht van verschillende kralen.
Niet mysterieus, maar zeker wonderbaarlijk!
"Our thoughts produce words, our words produce actions, our actions produce habits, our habits produce character, our characters produce culture." - B.T. Swami